abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 augustus 2004 @ 17:46:14 #1
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21237434
Ja, het is echt overdreven, per atleet zijn er 80 veiligheidsagenten. Er zijn trainingen met speciale eenheden die zich verkleden als marsmannetjes. Iedereen wordt 100 keer gecontroleerd.

Maar de Grieken moesten. Griekenland heeft normaal een heel goede verhouding met de Arabische wereld en zouden normaal geen doelwit "kunnen" zijn. Maar als er geen overdreven beveiliging was dan kwamen de Amerikanen en de Engelsen niet af.

Dat ze er dan zelf voor zorgen, denk ik dan. En wat helpt het? Ze zaaien meer schrik dan dat ze goed doen. Iemand die iets wil saboteren kan het altijd, daar moet je zelfs geen genie voor zijn, er zijn altijd poortjes.

Mijn idee.
pi_21237896
De veiligheidsmaatregelen zijn er niet voor niets. De Grieken mogen dan geen vijanden hebben in de Arabische werelden, de Amerikanen en Engelsen wel. Ook Nederland wordt gezien als 'vriend van Amerika' en dus beschouwt als een soort vijand van de Arabische wereld. Als er dus geen veiligheidsmaatregelen zijn, dan loopt alles mis.

Er zal best wel een enkeling doorheen komen die wat fout doet, maar dat zijn er nog geen tien.
pi_21237931
Het budget van de beveiliging is iets meer dan een miljard euro, da's een ton per atleet (10.000).

(Natuurlijk beveiligen ze meer mensen dan alleen de atleten)
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21238217
De beveiliging bij een evenement kan wat mij betreft niet streng genoeg zijn. Het zou voor mij iig niet sfeer verpestend zijn. Als men op zo'n evenement erin zou slagen een grote aanslag te plegen, dan zou dat twee keer zoveel gedonder met zich meebrengen dan normaal denk ik.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 18:25:00 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21238370
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:18 schreef ShaoliN het volgende:
De beveiliging bij een evenement kan wat mij betreft niet streng genoeg zijn. Het zou voor mij iig niet sfeer verpestend zijn. Als men op zo'n evenement erin zou slagen een grote aanslag te plegen, dan zou dat twee keer zoveel gedonder met zich meebrengen dan normaal denk ik.
Ja, tuurlijk, maar je moet je afvragen of meer beveiliging nog wel zin heeft. Sowieso kan je het omzielen, of je moet een glazen koepel bouwen rond heel Athene. Dus loopt de helft van die agenten daar niet teveel. Er wordt een soot kunstmatig onveiligheidsgevoel gecreëerd.

En ik denk niet dat ze zo dom zullen zijn om op de spelen een aanslag te plegen. Het zal veeleer onverwacht gebeuren en op doelwitten waar ze meer economen raken. Geen sportmensen of suporters.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 18:27:09 #6
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_21238418
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:46 schreef placebeau het volgende:
Griekenland heeft normaal een heel goede verhouding met de Arabische wereld en zouden normaal geen doelwit "kunnen" zijn.
Ja, de duitsers zijn de helden van de arabische wereld maar toch hebben ze in Munchen '73 een zooi joden gegijzeld en vermoord. (arabische terroristjes dus he)

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_21238419
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:25 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, maar je moet je afvragen of meer beveiliging nog wel zin heeft. Sowieso kan je het omzielen, of je moet een glazen koepel bouwen rond heel Athene. Dus loopt de helft van die agenten daar niet teveel. Er wordt een soot kunstmatig onveiligheidsgevoel gecreëerd.

En ik denk niet dat ze zo dom zullen zijn om op de spelen een aanslag te plegen. Het zal veeleer onverwacht gebeuren en op doelwitten waar ze meer economen raken. Geen sportmensen of suporters.
Daar heb je idd wel een punt. Toch zal een aanslag op de OS best chaos veroorzaken. Ook financieel gezien volgens mij.
pi_21239596
Onvermijdelijk, vanwege de punten die ShaoliN aansnijdt.
pi_21242285
Er zijn miljoenen mensen. En enorm veel sporters uit Amerika, Engeland en dergelijke landen. Lijkt me dus niet echt overdreven dat je het grootste sportevenement ter wereld goed beveiligd.
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 12 augustus 2004 @ 21:03:57 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21242378
jamaa, ze overdrijven echt. Iedereen zegt hier, je kunt niet genoeg beveiligen. Als dit waar is, dan moeten er nog een paar duizenden agenten bij. En dan zijn er nog niet genoeg!
pi_21242447
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:27 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Daar heb je idd wel een punt. Toch zal een aanslag op de OS best chaos veroorzaken. Ook financieel gezien volgens mij.
En het toont ook nog eens aan dat met alle mogelijke beveiligingsmaatregelen je niet veilig bent. Perfect doel voor terrorristen helaas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')