en maar weer verderquote:Feli jeroen
Ik moet ook nog eens een tas halen, das wel handig enzo, over een halfjaartje maar even uitzoeken wat je het beste kan hebben enzo![]()
of tussendoor... wat is btw een 'normale/redelijke' prijs voor zo'n tas waar we het nu over hebben? Want ik heb laatst al wat rond gekeken, veel rond de 200 euro enzo, is dat normaal![]()
Ah, met laptop, zo iets lijkt me wel watquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:57 schreef MLO2 het volgende:
Nog even over de tas, dit lijkt me wel wat, gezien ik een laptop heb. Dus mensen die ook een laptop hebben wou ik dit niet onthouden
Lowepro CompuTrekker AW
[afbeelding]
Ah zo. Sorry dan begreep ik het ff verkeerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:29 schreef Xilantof het volgende:
@dawg: ik weet dat konijnenberg niet de duurste is, maar dat had ik er bij gezet (ik zei dat het een goede indicatie geeft van wat ze in de winkel kosten). sommige mensen kopen niet graag online... ivm het met-de-vuist-op-de-toonbank-gehalte.
ik heb trouwens zelf de minitrekker Classic, en die bevalt prima! ruim zat, ik zal eens kijken voor een foto'tje
no problemosquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
Ah zo. Sorry dan begreep ik het ff verkeerd.
Anyway, je tas zit al aardig vol he?
net als de mijne overigens
hehe... waar ga je voor, kwantiteit of kwaliteitquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
no problemos
en klopthij zit aardig vol.
nu alleen nog wat betere lenzen![]()
kwaliteitquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:19 schreef hooiberg het volgende:
[..]
hehe... waar ga je voor, kwantiteit of kwaliteit
Eerst niet dan zo te zienquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kwaliteit
klopt... maar het is het wel waard.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:23 schreef dawg het volgende:
Das wel aan de prijs Xilantof.
Maarjah, je moet er wat voor over hebben he.
nog 5 posts! yeahyeah
Wat bedoel je daar precies mee, heb je toevallig een voorbeeldje?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:46 schreef hooiberg het volgende:
Jemlissen, is je het al opgevallen dat door de sluiter de zon een recht vlak heeft?
of ergens anders door... heb ik ook last van
Maar waar zit dan die laptop, want een tas waar alles in past zou ik ook wel willen hebben, niet dat ik mijn laptop altijd mee ga slepen!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:57 schreef MLO2 het volgende:
Nog even over de tas, dit lijkt me wel wat, gezien ik een laptop heb. Dus mensen die ook een laptop hebben wou ik dit niet onthouden
op het plaatje zit ie achter het grote vak met alle aparatuur en voor de schouderriemen (boven aan zie je hem)quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:10 schreef Borelius het volgende:
[..]
Maar waar zit dan die laptop, want een tas waar alles in past zou ik ook wel willen hebben, niet dat ik mijn laptop altijd mee ga slepen!
Ik kan ook net zogoed raw schieten nu ik een 512 mb kaartje heb, maar ik weet niet waar ik al die foto's zou moeten laten :S, 2x kaartje vol schieten betekent zowiezo alweer een cd branden en m'n schijf zit nu aan 2 gig vol aan foto's, waaronder uiteraard veel proef is, maar tochquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:11 schreef Xilantof het volgende:
idem als dawg, in raw kan je de belichting iid nog prettig aanpassen, ik heb het ook gemerkt dat ze vaak wat donker zijn.
Het aanleggen van een archief is net hetgeen waar je zelfkritiek moet wegwerken. Natuurlijk, slechte onscherpe of onderbelichte foto's kunnen weg, maar je moet niet van de 100 foto's er maar 2 over houden. Oké, twee zet je er op internet, maar het is altijd handig om een groot archief te hebben. Daarnaast moet je gewoon een consistente mappenstructuur maken, en een bestand o.i.d. waaraan je kunt zien wat er op de DVD staat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:46 schreef hooiberg het volgende:
Das makkelijk, maar je moet voor jezelf wel kritisch zijn, anders komt er veel warboel in je foto's waardoor je ten eerste het overzicht kwijt raakt en ten tweede zakt het niveau eigenlijk
Vandaar als ik foto's maak, hou ik alleen de beste, tenzij ik niet kan kiezen wat vaak voorkomt, aangezien ik weegschaal ben![]()
![]()
Je moet een 67mm hebben. Ik ben ook op zoek, de meeste fotozaken hebben ze wel maar ik ben tot nu alleen maar dure tegengekomen (B+W voor ± ¤ 40). Als je er ergens in de buurt eentje voor minder vind, laat het me ff weten aub.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:55 schreef merry77 het volgende:
Weet iemand waar ik een UV filter voor de 18-70mm lens kan kopen?
(omgeving Amsterdam).
Moet volgens mij wel kunnen, ben er wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:17 schreef JeroenH het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe de D70 is met infrarood-fotorafie? Ik heb er met mijn Canon G1 met een geleend IR-filter wel eens mee geëxperimenteerd. Ben benieuwd of de D70 dat ook kan.
Niet alle digitale camera's zijn hier even geschikt voor, sommige hebben een extra IR-filter voor de CCD waardoor het werken met praktisch onmogelijk wordt.
Ja ik ook, maar ik ga niet eerst een duur IR-filter kopen als ik niet zeker weet dat het gaat werken. Daarom hoopte ik dat er iemand al ervaring mee had. Maar ik er eens op los Googlen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:20 schreef hooiberg het volgende:
Moet volgens mij wel kunnen, ben er wel benieuwd naar!
Heh, google was niet eens in me opgekomenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:03 schreef JeroenH het volgende:
OK, de eerste hit in Google was dus gelijk raak
http://bermangraphics.com/digicam/d70-infrared.htm
http://www.naturfotograf.com/D70_rev05IR.html
Is het dan niet eerder een probleem van de printersquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:09 schreef MAzlbeer het volgende:
Op het scherm is het prachtig, maar op verschillende printers
gaat ie de mist in.
Dan staan je kleurinstellingen niet goed. Voor prints moet je ze op CYMK zetten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:09 schreef MAzlbeer het volgende:
Even een kort vraagje over de D70....
Bij mij valt het op dat ie bij mij enorm blauw/groen fotografeert.
gaat ie de mist in. Ik heb het over de Automaat-stand.
de printers:
Canon CP330 (ook via Pict-Bridge)
Epson 925
Graag jullie advies, of een URL waar ik het 1 en ander kan uitpluizen
Bedankt,
Beerke
Nee.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef hooiberg het volgende:
Heh, google was niet eens in me opgekomen
Kan je zoiets niet krijgen meet een filter in PS? Kan in dat geval een hoop geld schelen denk ik!
Misschien moet je er eens aan denken om je monitor, je camera en je printer met elkaar te calibreren d.m.v. kleurprofielen:quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:09 schreef MAzlbeer het volgende:
gaat ie de mist in. Ik heb het over de Automaat-stand.
naar mijn ervaring heeft de mediamarkt ze regelmatig!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 23:38 schreef amsterdam19 het volgende:
Ik moet aan iemand doorgeven waar hij de camera kan kopen (a'dam). Prijs is niet echt belangrijk. Kan ik dan het beste de mediamarkt vermelden? Of is r een andere winkel waar ze hem ZEKER hebben (met 18/70 lens natuurlijk).
Welkom!quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:58 schreef AGee het volgende:
Hoi, Nieuw hier...
ik lees al wel even mee... ik heb dit forum leren kennen door dat ik meer van de D70 wilde weten.
ik heb de D70 de 2e dag dat ze te krijgen waren gekocht ( ja zoveel gedult als jeroenH heb ik niet die had hem al besteld toen ik begon met lezen ) (nog gefeliciteerd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |