Catch22- | woensdag 11 augustus 2004 @ 13:50 |
http://www.skoda-auto.nl/(...)allery.html?readform Als hommage aan de Superb van toen bouwen wij tegenwoordig, meer dan 60 jaar later, eindelijk weer een grote Skoda. Weer is het een uiterst elegante en comfortabele limousine. Weer met grootse ruimte. En hoe kan het anders - weer met de naam Skoda Superb! Foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() foto's + tekst van http://www.skoda.nl/ . Dat samenwerken binnen de VAG loopt lekker,dit is imho een fotocopie vande passat. Mooie bak, dat wel, maar weinig eigen inbreng geloof ik | |
kirpeknots | woensdag 11 augustus 2004 @ 13:52 |
Hij is wel een stukje langer dan de Passat en heeft dus veel meer binnenruimte. Of dat opweegt t.o.v. het verschil in restwaarde en het andere imago is natuurlijk de vraag. | |
F.U.B.A.R | woensdag 11 augustus 2004 @ 20:05 |
Ik vind het zo jammer dat die Superb zoveel op een Oktavia lijkt. Maar da's in tegenwoordig geloof ik: de meeste merken ontwerpen één auto en verkopen hem gewoon in verschillende maten. ![]() | |
ook_gek | woensdag 11 augustus 2004 @ 21:06 |
de Superb bestaat toch al een tijdje? Een kennis van me vader heeft er 1. Super uitgerust nooit geen problemen. En rijd geweldig. | |
MrX1982 | woensdag 11 augustus 2004 @ 21:07 |
Ik denk wel dat het een goede auto is. Erg ondergewaardeerd naar mijn mening. Maar ja het blijft een skoda zal zelf ook niet graag in een skoda rijden. | |
Cybersailor | woensdag 11 augustus 2004 @ 21:15 |
M'n pa heeft er een, en hij rijdt echt prima, en heeft enorm veel ruimte binnenin. Het enige nadeel is dat er een skoda logo op zit, maar ik moet zeggen dat ik toch liever in een superb rij dan in een mercedes met dezelfde nieuwwaarde. Je hebt veel meer auto voor hetzelfde geld. | |
Mach1 | woensdag 11 augustus 2004 @ 21:27 |
De Skoda Superb is al zeker een jaar op de Nederlandse markt en jammergenoeg erg ondergewaardeerd. Ik zie er af en toe eentje rijden, maar daar heb je het ook mee gehad. Deze Skoda is gebaseerd op het verlengde Passat-onderstel waar in Azië ook de Passat op wordt gebouwd. | |
Youp | woensdag 11 augustus 2004 @ 22:32 |
nou geweldig... een standaard huis tuin en keuken VW rippoff (niet dat ik VW geweldig vind...) die er nieteens indrukwekkend ofzo uitziet... helemaal geen karakter die bak ![]() neen ik vind hem zwaar tegenvallen | |
Skyscape | donderdag 12 augustus 2004 @ 10:47 |
quote:En jij hebt wel karakter nu papa in een BMW rijdt. Jammer. | |
GiSH | donderdag 12 augustus 2004 @ 11:40 |
deze verlengde Passat (in china is de passat gelijk aan de skoda) is zijn geld dubbel en dwars waard.. | |
D-FENS | donderdag 12 augustus 2004 @ 11:50 |
quote:Just because you are a charcter doesn't mean you have character ![]() | |
Tjabbo | donderdag 12 augustus 2004 @ 11:51 |
quote:Maar ja het blijft voor dat geld toch steeds een Skoda... | |
Nuvole | donderdag 12 augustus 2004 @ 12:45 |
Voor de liefhebbers van de Superb en alle andere Skoda-modellen: Ga eens naar Praag, daar lijkt het wel alsof minimaal de helft in een Skoda rijdt en het is nog een prachtige stad ook. | |
GiSH | donderdag 12 augustus 2004 @ 13:18 |
quote:ik ken de introductie nog herinderen van de de 1e octavia, hier had men de skoda logo's afgeplakt. en toen had men gevraagd aan diverse mensen gevraagd wat is dit voor een auto? en er was er geen een die op skoda kwam, wel werd er diverse malen vw, audi gezegd ![]() conclusie gewoon een VW voor veel minder geld, en als je wat verder terug in de geschiedenis gaat van Skoda(voor de oorlog om precies te zijn) was skoda één van de top merken van europa. Liever een skoda dan een seat. | |
jwstoop | donderdag 12 augustus 2004 @ 13:37 |
Wij hebben er 3 op mn werk, -1.9TDI (UNDERpowerd) -1.8Turbo (lekkere auto!) -2.8 V6 (SCHNELLL!!!) En een binnenruimte.... tering... | |
killerb | donderdag 12 augustus 2004 @ 14:16 |
Ik vind het wel een mooie bak. Ok het is geen exclusieve auto, maar dat is het doel ook niet van die auto. Een passat is ook een nikszeggende auto eigenlijk. Dat maakt beide geen onaangename reiswagens. Ik zou er prima mee kunnen leven. | |
Oosthoek | donderdag 12 augustus 2004 @ 16:38 |
Prima bak, vooral lekker ruim van binnen. Het nieuwe en wijze gezegde luidt niet voor niets 'VW rijders zijn te arm om een Audi te kopen en te dom om Skoda te rijden' | |
Youp | donderdag 12 augustus 2004 @ 18:16 |
quote: ![]() ![]() karakter heeft niks met geld of pappa's auto te maken... ook niet met opleiding... puur persoonlijkheid... een karakter heeft iedereen (behalve die auto) triest mannetje... | |
Youp | donderdag 12 augustus 2004 @ 18:16 |
quote:dat is een ander verhaal ![]() | |
GiSH | donderdag 12 augustus 2004 @ 19:30 |
ik ben benieuwd of ze ook een Laurin en Klement uitvoering gaan maken van dit model | |
ooops | donderdag 12 augustus 2004 @ 20:01 |
quote:Wel erg jammer dat ze de 1.8T van Audi erg hebben beperkt in vermogen. (225/180 tegenover 150pk in de Skoda) | |
dnzl | donderdag 12 augustus 2004 @ 20:09 |
quote: ![]() ![]() | |
Scheepschroef | donderdag 12 augustus 2004 @ 20:31 |
Als je alleen comfortabel van A naar B wilt is deze bak uitstekend, maar de Superb is ZO SAAI! | |
Oosthoek | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:34 |
quote:Een echte VAG-auto dus ![]() | |
jwstoop | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:45 |
quote:Mwa 150pk is gewoon de oude versie van die motor.... VW krijgt de wat nieuwere versies... logisch lijkt mij.... Net zoals Ferrari en Sauber..... | |
GiSH | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:45 |
quote:Bij audi begint de 1.8 T ook gewoon bij de 150 Pk, zeer waarschijnlijk kan je hem bij de dealer laten chippen en garantie behouden. (bij VW wil in iedergeval wel voor 500 euries) | |
GiSH | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:47 |
quote:150 PK is gewoon de zelfde versie, 180 pk was er eerder...btw | |
Youp | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:47 |
quote:t is nieteens een audi motor ![]() t is een VOLKSWAGEN motor... | |
erikkll | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:50 |
mooie auto! veel skoda's gezien in tsjechie trouwens... | |
jwstoop | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:56 |
quote:euhmm nee hoor, de eerste auto waarin deze motor (BY AUDI) geleverd werd was de eerste A4. Vanaf 1995 was die leverbaar met...... 150pk ![]() http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=10929&cache=no ![]() | |
GiSH | donderdag 12 augustus 2004 @ 22:05 |
quote:ok maar de motor is pas bekend geworden in de TT en deze is pas in 2003 als 150 verkrijgbaar (in de coupe) Maar het is een 100% audi motor en geen vw motor (ondanks dat VW de baas is in inglostad) | |
Youp | donderdag 12 augustus 2004 @ 22:09 |
quote:kep een tijdje bij VW gewerkt/stage gelopen... en overal maar dan ook OVERAL staat VW op... alleen op de plastic afdekkap staat Audi... en op allerhande kleinere onderdelen staat VW Audi Seat Skoda... (de logo's dan) en ookal is de motor 100% van audi... dan is de motor gewoon op een computer ineengedraaid in een gebouw van VW waar nog audi op staat... het is gewoon allemaal VW en niks anders... audi doet al jaaaaren niks meer zelf.. -edit- VW betaald dus VW regeert... VW ontwerpt en VW bouwt en voor de merkgerichte klant wordt er dan omdat hij zo lief kijkt nog ff Audi op gedrukt.. | |
GiSH | vrijdag 13 augustus 2004 @ 00:37 |
quote:Maar toch komt er nog genoeg uit de audi ontwerp studio en dat zijn niet alleen modellen. Toch ook motoren, en nieuwe snufjes... das ook een beetje de reden dat men meer betaald voor een audi, omdat de nieuwste ontwikkeling betaal en dat deze dingen later ook op een vw, skoda en seat zitten.. das logisch want VW betaald mee.. goed voorbeeld is nu de 2.0 FSI Turbo, nu alleen in de A3 en de A3 sportsback, de volgende is de golf GTI en straks gewoon in de nieuwe octavia RS en dan in de rest ook gewoon verkrijgbaar... Zo heeft elke vag dochter zijn eigen dingen die ontwikkeld worden en later worden toegepast op alle vag modellen.. | |
Youp | vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:14 |
quote:ja maar dat is precies wat ik zeg... 'audi' ontwerpt het maar VW AG betaald alles.. ofwel het is van VW AG en VW AG laat de naam 'audi' er op staan... | |
Impreza_STI | vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:31 |
Dat vw het betaalt wil nog niet zeggen dat het niet van audi is. Het zou volgens jouw geen audi zijn omdat vw het financiert? | |
GiSH | vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:49 |
dus de mini is een BMW met mercedes motor?? | |
Ultimora | vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:15 |
ben ik het niet mee eens, ze doen idd dingen samen, maar het is mischien wel zo dat VW die motoren bouwt. maar het onwikkelen van veel motoren is door audi gebeurd, de 1.9tdi is zijn leven in een Audi 80 ooit begonnen. de 1.8T is de turbo versie van de 1.8 20v dat zijn allebei motoren die door audi ontworpen en ontwikkeld zijn. de DSG bak, zelfde verhaal, en zo zijn er nog tal van andere technische dingen die bij audi begonnen zijn. VW daartintegen doet ook wel het een en het ander waar Audi zijn profijt van heeft, zo is de V(r)6 een VW ontwerp, en audi gebruikt die in de TT en de nieuwe A3 tis gewoon een beetje ruilen, maar vergeet niet dat de afstand tussen VW en audi aan het vergroten is, waarbij op de lange termijn Audi zelfstandig gaat worden, en daarbij Seat en Lamborghini mee neemt. VW neemt Skoda, Bugatti en Bentley mee. ze bouwen dingen samen, maar ontwikkelen gaat nog apart! | |
Catch22- | vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:20 |
Erm, de sportauto's van audi worden deels door Porsche ing's gemaakt.. Ze hebben volgens mij gewoon een gezamelijke r&d ofzo, anders zou het heel inefficient zijn | |
Youp | vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:34 |
quote:mercedes motor..? | |
Youp | vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:35 |
quote:mah zou kunnen... maar overal staat VW AG op ![]() ![]() | |
GiSH | vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:55 |
quote:ja de motorblok komt uit de chrysler neon | |
Ultimora | vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:01 |
quote:ja maak me gek? volgens mij is het blok speciaal voor de mini ontwikkeld, en de slag en boring verschillen nogal tussen die 2... en die chrysler motor loopt nou niet ech geciviliseerd ofzo... das meer een traktor... | |
GiSH | vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:09 |
quote:http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1078 | |
Youp | vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:42 |
quote:dat is wat anders als MB ![]() ![]() ![]() | |
MRPhone | vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:52 |
quote: ![]() ![]() | |
kirpeknots | zaterdag 14 augustus 2004 @ 00:03 |
De 1.8 heeft is een Audi ontwerp. Ook het onderstel van de Passat en de Superb is gebaseerd op een Audi ontwerp. De techniek is gebaseerd op de 1e generatie Audi A6 (1992). ![]() Deze dus. Voorwielaandrijving met een noord-zuid geplaatste motor. De nieuwe Passat krijgt geen Audi onderstel meer. De motor zal een kwartslag draaien en het wordt eigenlijk een opgerekte Golf. | |
Ultimora | zondag 15 augustus 2004 @ 17:35 |
quote:in de autovisie stond dat er het onderstel van de nieuwe A6 (A8!!!) in de passat komt... oh en over die Neon.. traktormotor: quote: idd motortje uit de mini. maar zo'n Neon is echt een HEL bij het autobedrijf waar ik een half jaar stage heb gelopen, hadden we een niet supernette Neon 2.0 zonder noemenswaardige opties (rood non metallic) maar wel airco, en een paar krassen. auto van na de facelift uit 2000 de handel wou voor dat hok niet meer als 1000 euro geven. dus een Neon is een NO NO tenzij je hem el cheapo 2de hands koopt. | |
Alcyone | maandag 16 augustus 2004 @ 01:18 |
Geef mij maar die gevaarlijke jaren 70 skoda's met motor achterin. Geen wegligging, maar wel karakter. En een ontzettend mooi motorgeluid. |