abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_21199963
Meldt hier de atleten die weer niet met hun pootjes v/d doping af konden blijven. De eerste is alweer een feit:
quote:
Keniaanse bokser eerste olympische dopingzondaar

Uitgegeven: 10 augustus 2004 19:10

ATHENE - De Keniaanse bokser David Munyasia is de eerste olympische dopingzondaar van Athene. De 24-jarige bantamgewicht reageerde positief op cathin, een verboden stimulerend middel dat voorkomt in de qat-plant die veel Kenianen gebruiken als een soort pruimtabak.

Munyasia was de enige die positief was bij de eerste 224 van de in totaal 3500 controles die het IOC in Athene wil uitvoeren. De bokser kan rekenen op een schorsing van twee jaar.
2 jaar schorsing. Lekker slim van hem.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:00:29 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21239225
Keniaanse bokser
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21242080
Ik dacht dat ze in Kenia alleen konden rennen.
slettebak [@] gmail.com
pi_21242167
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:51 schreef JaWi het volgende:
Ik dacht dat ze in Kenia alleen konden rennen.
Ja ik ook, maar ze zijn dus ook goed in het gebruiken van doping.
pi_21242236
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:55 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar ze zijn dus ook goed in het gebruiken van doping.
Daar zit dus het gevaar, deze spelen .
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 00:04:13 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21247620
Olympisch kampioen verschijnt niet op dopingtest
do 12/08/04 - Kostas Kenteris, de Griekse hoop op Olympisch goud in het atletiek, zou zich niet gemeld hebben voor een dopingcontrole. Ook Ekaterini Thanou zou niet zijn komen opdagen.



(foto Belga)
Opschudding in Griekenland: Kostas Kenteris en trainingspartner Ekaterini Thanou hebben zich donderdagmiddag niet gemeld voor een dopingcontrole. Het Griekse Olympisch Comité heeft het nieuws bevestigd.

Kenteris is de olympische kampioen op de 200 meter en dé Griekse hoop op een medaille. Dat geldt ook voor Thanou: de spurtster is vice-olympisch kampioen op de 100 meter. Waarom beiden niet kwamen opdagen voor de controle is niet duidelijk.

"Als hij echt niet is opgedaagd, dan is Kenteris een idioot. Dan moet hij uit het team", zei een olympische official, die anoniem wenste te blijven.

Wie steekt morgen het olympische vuur aan?

In Griekenland sloeg het nieuws in als een bom: Kostas Kenteris moet vrijdag immers de olympische vlam ontsteken. Maar dat komt uiteraard in het gedrang.

Voor Wilfried Meert is het nieuws geen verrassing, wél het tijdstip. "De Grieken stellen zich al geruime tijd boven de wet", zei Meert op Sporza. "Kenteris en Thanou bleven ook bewust weg van de grote meetings."

"Bovendien is er een meldingsplicht. Maar beiden slaagden er altijd in om met de noorderzon te verdwijnen. Ook als er controleurs kwamen opdagen: plots trainden ze weer ergens anders."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21251759
En nu opeens betrokken bij een verkeers (motor)ongeluk, Kenteris en co. zijn waarschijnlijk bij de laatste bladzijde van hun smoezenboek aangekomen.
Wie gelooft dit nou?
Ik denk dat ze in paniek zijn geraakt door de successen van de anti-dopinglabs.
Vooral nu net bekend is geworden dat ze nóg een designer-drug, die voor kort niet te traceren was, kunnen detecteren.
-------Practice Mindfulness-------
pi_21394162
quote:
Voorafgaand aan de Olympische Spelen
blijken vijf gewichtheffers betrapt te
zijn op doping,zo meldt het IOC.

Het gaat om de Hongaar Zoltan Kecskes,
de Moldaviër Viktor Chislean,de Turkse
Sahbaz Sule,de Indische Pratima Kumari
Na en de Marokkaanse Wafa Ammouri.

Maandag werd al bekend dat Aye Khine
Nan uit Myanmar,vierde in de klasse tot
48 kilogram,wegens gebruik van anabole
steroïden was gediskwalificeerd.

Dopingperikelen zijn al vele jaren een
plaag bij het gewichtheffen.Voor de OS
liet het IOC,in een poging schoon schip
te maken,alle gewichtheffers in Athene
een dopingtest ondergaan.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21465091
Irina Korzjanenko - Winnares van goud bij het kogelstoten is betrapt
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:05:14 #10
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21465131
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Irina Korzjanenko - Winnares van goud bij het kogelstoten is betrapt


wat een toeval
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21465398
Ja, verrassend hè? Zou je bij zo'n sport nooit verwachten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 augustus 2004 @ 15:49:10 #12
862 Arcee
Look closer
pi_21465958
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Irina Korzjanenko - Winnares van goud bij het kogelstoten is betrapt
Nou, die stootte ook wel tering jopie ver, zeg.
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:50:20 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21465980
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou, die stootte ook wel tering jopie ver, zeg.
En als eens twee jaar geschorst..

dit wordt dus levenslang
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_21467309
D'r man zei: "Godver, hier slikt ze wel."
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 22 augustus 2004 @ 21:36:21 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21473503
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Irina Korzjanenko - Winnares van goud bij het kogelstoten is betrapt
daar hoefde ze niet eens voor te pissen. dat kon je aan haar uiterlijk al zien... ik dacht het meteen al toen ik haar zag.. heel erg onnatuurlijk en mannelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21474974
Ik voel medelijiden met die griekse gewichtheffer die betrapt was op een te hoog testosteron gehalte. Hij stond daar zou oprecht te smeken of ze hem alsjeblieft niet in de steek willen laten. Die man kan gewoon niet gebruikt hebben.
...drop it like it's hot...
pi_21480065
Overigens, in de aanloop van de Spelen komt steeds meer de mening opzetten dat de dopingjacht een vorm is van leugenarij, een sprookje dat door officials sterk wordt opgehouden maar allang niet meer de realiteit is.

Net zoals er een 20 jaar terug een strijd was tussen het idee van 'amateur-sport' en 'professionele sport':
In die dagen was er het idee dat amateursport eerlijker en oprechter was dan de meer keiharde 'professionele' sport-realiteit. De Olympische Spelen waren dan ook een bolwerk van de 'amateur-sport' waaraan professionals niet mee mochten doen, uiteindelijk knoop men wel een oogje dicht voor de oost-europese sporters die compleet door de staat gefinancieerd werden, en vatte men dat niet als 'professioneel' op.

Wat betreft doping is al enkele jaren het tij flink bezig te keren, het gebruik van groeihormonen, middelen om meer hemoglobine in het bloed te krijgen zijn ook bekend en worden veelvuldig toegepast in de reguliere medicijn-wereld:
In bepaalde amerikaanse sporten wordt open en bloot ook dopinggebruik, als bv van de honkballer Mark McGuire besproken en zijn er geen geheimen over, dat doet niks af van de prestaties van deze man en evenmin van de betrokkenheid van het publiek.

Waarom moeten we liegen over het feit dat mensen als Lance Armstrong, Inge De Bruijn, alle korte rennummer-atleten, alle gewichtheffers doping gebruiken ..?

De momentele 'onverwachtte' 100 meter winnaar Justin Gatlin komt uit de stal van een trainer die sterk onder doping-verdacht staat. (Trevor Graham, nauw verbonden met BALCO, de hoofdleverancier van momenteel zeer populaire middelen als THG)
Net als Kenteris 4 jaar terug hebben we weer een winnaar die voornamelijk onbekend is, die tot nu toe niet tot nauwelijks opgevallen is en hoogstwaarschijnlijk vervolgens de moeite zal doen om voornamelijk niet op te vallen en zo min mogelijk wedstrijden te lopen, waarbij hij het risico aan zou gaan op doping gecontroleerd te worden ...

Te denken dat Galvin dopingvrij is, is goedgelovig de hoge mannen van het IOC nalopen, maar feitelijk gaat dit ten kostte van de echte ware sporthelden: die zich moeten verstoppen, want zonder doping kan je niet winnen en met doping mag je je niet publiekelijk meer profileren, je bent dan namelijk heel kwetsbaar voor controles ...

de dopingsstijrd in de sportwereld begint kenemerken te krijgen van een basis-gedachte die los staat van iedere vorm van werkelijkheid en die het in zich heeft juist de essentie van de sport te ondermijnen, namelijk dat het om de sporters draait, dat deze personen een prestatie neerzetten die te bewonderen is:
juist door dopingbeschuldigingen en -jacht ontstaat een situatie waarin randverschijnselen opeens leidinggevend zijn, de prestaties van grote sportmensen teniet gedaan word enkel omdat ze zich, net als het merendeel der sporters hebben laten helpen door medicinale middelen.

Wat is het verschil tussen toepassing van de klapschaats, wat bv.de nederlanders bij introductie een korte tijd een absolute overmacht gaf in de schaatssport, voornamelijk door hun technische voorsprong en sterke innovatie, tegenover sporters die hiervoor pilletjes innemen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_21483106
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 09:53 schreef RM-rf het volgende:
De momentele 'onverwachtte' 100 meter winnaar Justin Gatlin komt uit de stal van een trainer die sterk onder doping-verdacht staat. (Trevor Graham, nauw verbonden met BALCO, de hoofdleverancier van momenteel zeer populaire middelen als THG)
Net als Kenteris 4 jaar terug hebben we weer een winnaar die voornamelijk onbekend is, die tot nu toe niet tot nauwelijks opgevallen is en hoogstwaarschijnlijk vervolgens de moeite zal doen om voornamelijk niet op te vallen en zo min mogelijk wedstrijden te lopen, waarbij hij het risico aan zou gaan op doping gecontroleerd te worden ...

Te denken dat Galvin dopingvrij is, is goedgelovig de hoge mannen van het IOC nalopen, maar feitelijk gaat dit ten kostte van de echte ware sporthelden: die zich moeten verstoppen, want zonder doping kan je niet winnen en met doping mag je je niet publiekelijk meer profileren, je bent dan namelijk heel kwetsbaar voor controles ...
Sorry hoor, maar wat een l*lverhaal.
Gatlin is niet onbekend en totaal niet te vergelijken met Kenteris. Hij loopt gewoon overal wedstrijden.
En dat gezeur dat alle sprinters dope gebruiken: dan mag je mij uitleggen wat voor spierversterkend-middel de buitengewoon iele wereldkampioen Kim Collins gebruikt.....
-------Practice Mindfulness-------
pi_21483723
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:50 schreef Hawk het volgende:

En dat gezeur dat alle sprinters dope gebruiken: dan mag je mij uitleggen wat voor spierversterkend-middel de buitengewoon iele wereldkampioen Kim Collins gebruikt.....
in 2002 werd hij anders wel positief getest bij de gemenebest-spelen; zijn doping was toen echter onderdeel van de astma-medicijnen die hij al jarenlang nam en daarom was het opeens toegestaan (vreemd genoeg bepaalde zij dat achteraf, dat hadden de grieken moeten weten, voordat ze die Kenteris op een motor zetten, hij had gewoon astma moeten simuleren) ...

kun je mij nu uitleggen waarom Collins wel gewoon bepaalde middelen mag nemen, die op de Dopinglijst staan, terwijl anderen dat niet zouden mogen?

omdat hij astma -patient is? Dan wint in 2012 een 56-jarige eenbenige blinde de honderd meter, omdat de echte competitie uitgeschakeld is door de anti-doping-hordes en deze gehandicapte man wel stijf mag staan van de pillen ...

Overigens, ook Gatlin kreeg in 2002 een 2-jarige dopingban aan zijn broek, vanwege het positief testen op doping, ook in dat geval bleek echter achteraf dat het 'officiele' medicatie was tegen ADHD, enkel was men het de controle-instantie vergeten te vermelden dat deze jongen daar al jaren last van had ...

een leuke hoop voor alle hyper-actiefjes onder ons, de Ritalin-boys vormen vast een goede kweekvijver die de nederlandse atletiek ook verder zal kunnen brengen, over een paar jaar ...

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 23-08-2004 13:27:23 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_21487769
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:13 schreef RM-rf het volgende:
in 2002 werd hij anders wel positief getest bij de gemenebest-spelen; zijn doping was toen echter onderdeel van de astma-medicijnen die hij al jarenlang nam en daarom was het opeens toegestaan (vreemd genoeg bepaalde zij dat achteraf, dat hadden de grieken moeten weten, voordat ze die Kenteris op een motor zetten, hij had gewoon astma moeten simuleren) ...

kun je mij nu uitleggen waarom Collins wel gewoon bepaalde middelen mag nemen, die op de Dopinglijst staan, terwijl anderen dat niet zouden mogen?

omdat hij astma -patient is? Dan wint in 2012 een 56-jarige eenbenige blinde de honderd meter, omdat de echte competitie uitgeschakeld is door de anti-doping-hordes en deze gehandicapte man wel stijf mag staan van de pillen ...
Ik zal je 's wat uitleggen...
De sprint is een anaërobe-sport. Tijdens de 100m wordt er vrijwel geen zuurstof opgenomen door de atleet, dus het innemen van salbutamol (de verboden substantie die in astma-middel van Collins zat), een luchtwegverwijderend middel heeft dus 0,0 zin. Hij kreeg een waarschuwing.
Dus laat die 56-jarige of jij rustig 20 liter salbutamol drinken, snelller ga je er niet van sprinten......

[ Bericht 6% gewijzigd door Hawk op 23-08-2004 16:13:55 ]
-------Practice Mindfulness-------
pi_21487885
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:07 schreef Hawk het volgende:

[..]

Ik zal je 's wat uitleggen...
De sprint is een anaërobe-sport. Tijdens de 100m wordt er vrijwel geen zuurstof opgenomen door de atleet, dus het innemen van salbutamol (de verboden substantie die in astma-middel van Collins zat), een luchtwegverwijderend middel heeft dus 0,0 zin. Hij kreeg een waarschuwing.
Dus laat die 56-jarige of jij rustig 20 liter salbutamol drinken, snelller ga je er niet van sprinten......
True true.

Bij sprinten functioneerd je lichaam gewoon geheel anders dan bij een duursport, dus heeft EPO ook geen zin bij de 100 meter.
pi_21488016
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:07 schreef Hawk het volgende:

[..]

Ik zal je 's wat uitleggen...
De sprint is een anaërobe-sport. Tijdens de 100m wordt er vrijwel geen zuurstof opgenomen door de atleet, dus het innemen van salbutamol (de verboden substantie die in astma-middel van Collins zat) heeft dus 0,0 zin. Hij kreeg een waarschuwing.
Dus laat die 56-jarige of jij rustig 20 liter salbutamol drinken, snelller ga je er niet van sprinten......
Salbutamol heeft wel een anabolide werking, is dus eveneens een spierversterker;
maar overall is het juist hoogstwaarschijnlijk een erg positief medicijn, dat sporters juist kan beschermen tegen sporters-astma (het overbelasten van hun ademhalingsspieren).

Feit is dat medcijnen gewoon domweg een toevoeging zijn, die bijvoorbeeld veel personen ook al in hun hedendaagse leven gebruiken en daar een toegevoegde waarde zijn...
Waarom mogen sporters niet medicijnen gebruiken die 'gewone' mensen wel gebruiken?

wat is er mis mee om daar open en eerlijk mee om te gaan, in plaats van de huidige heksenjacht, die meer vormen aanneemt van een morele, maar tevens erg gekleurde verontwaardiging? Het vallen van de oost-duitse anabolen-sporters had eerder een politieke achtergrond dan dat dit terug te voeren is naar de sport en de sporters zelf ...

de daadkracht die schijnbaar achter de dopingjacht zit, komt mij eerder over als de overdreven hang naar 'amateur-sporters' die de Olympische spelen een kleine 20 jaar terug kenmerkten:
Toen was het 'professionele' een vloek die toch niet de olympische gedachte mocht overschaduwen, maar momenteel hebben weinig er problemen mee dat er sporters meedoen die gewoon direkt geld met sporten mogen en kunnen verdienen.

sowieso kan het zelfs een voordeel hebben om open en eerlijk over doping en sport te mogen praten, als er nu een sporter op 30-jarige leeftijd plotsklaps sterft mompelt iedereen slechts binnensmonds, maar niemand durft een vinger te wijzen naar hun begeleiders, niemand durft openbaar te spreken over wie kennelijk de preparaten aangeleverd heeft.
Economisch gezien hebben de soigneurs er geen last van, sterker nog, er valt voor hen prima te verdienen, juist doordat zij in het illegale of semi-legale manoevreren, terwijl er ook geen controle plaatsvind of specifiek de gezondheidskundige achtergrond van hun werk.

Waarom die leugens betreffende doping, waarom dat eeuwige 'goedpraten' van bepaalde gevallen? net zolang tot er eentje werkelijk buiten de boot valt, en die vervolgens keihard afgevallen wordt door de hele gemeenschap ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:42:43 #23
798 voyeur
bemoeit zich
pi_21488500
Er kleven nog twee niet genoemde bezwaren aan doping:
- je verlegt de natuurlijke grenzen van het individuele lichaam waardoor de toch al ongezonde topsport ronduit gevaarlijk word. Degene die het grootste risico durft te nemen wint dan (maar sterft mogelijk jong)
- het versterkt de suprematie van de rijke landen. De beste (lees: minst opgemerkt en meest renderende) doping is het duurst en daarmee eerder beschikbaar in de VS dan in Ethiopie.

Combineer bovenstaande punten en je krijgt de situatie dat de rijkste landen hun armste (import-) burgers (die immers het eerst bereid zijn te gokken met hun leven) 'offeren' ten behoeve van nationale glorie. Wenselijk?
Here we are now, entertain us.
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:48:12 #24
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21488640
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:42 schreef voyeur het volgende:
Er kleven nog twee niet genoemde bezwaren aan doping:
- je verlegt de natuurlijke grenzen van het individuele lichaam waardoor de toch al ongezonde topsport ronduit gevaarlijk word. Degene die het grootste risico durft te nemen wint dan (maar sterft mogelijk jong)
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt , nogal wat dokters zijn er bv van overtuigd dat het gezonder is de tour mét EPO uit te rijden dan zonder EPO.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21510836
Tom Egbers meldt dat er een megadopingschandaal zou zijn. Het zou om Maurice Greene gaan, de nummer 3 van de 100 meter sprint.

Dat zou me wel het schandaal worden als hij echt betrapt is.
En dan gaat de NOS er nu even uit voor het journaal
...drop it like it's hot...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')