abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21190539
AMG, wat betekent het?
ik weet dat het een snellere verlaagde auto is van Mercedes-Benz.

afkorting graag? ik neem aan dat het natuurlijk Duits is
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:47:47 #2
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_21190613
Het is een tuningdivisie van Mercedes, die eerst buiten het bedrijf werkte, maar inmiddels in het bedrijf is opgenomen en dus ook een afdeling heeft zeg maar. Zo hebben de AMG-versies ook gewoon MB fabrieksgarantie.

De letters staan voor de eerste letters van de achternamen van de oprichters (A & M) en de G voor de stad waar ze begonnen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_21190690
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:47 schreef pieter_pontiac het volgende:
Het is een tuningdivisie van Mercedes, die eerst buiten het bedrijf werkte, maar inmiddels in het bedrijf is opgenomen en dus ook een afdeling heeft zeg maar. Zo hebben de AMG-versies ook gewoon MB fabrieksgarantie.

De letters staan voor de eerste letters van de achternamen van de oprichters (A & M) en de G voor de stad waar ze begonnen.
ok en welke stad was het die met een 'G' begint?
bedankt in ieder geval!

nog 1 vraag: een Mercedes kompressor?
wat mag dat precies in houden?
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 20:52:37 #4
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_21190755
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:50 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

ok en welke stad was het die met een 'G' begint?
bedankt in ieder geval!

nog 1 vraag: een Mercedes kompressor?
wat mag dat precies in houden?
Namen weet ik zo ff niet meer.
Een kompressor van Mercedes is hetzelfde als een supercharger. Alleen met een Duitse benaming... Soort van turbo.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_21190916
heb het al:

AMG-Facts
Mercedes-AMG GmbH is sinds 1 Januari 1999 een dochtermaatschappij van DaimlerChrysler AG.
Voor 1999 was AMG een zelfstandig tuningsbedrijf en dit al vanaf 1967.
AMG is een afkorting die op volgende wijze tot stand is gekomen:
Hans Werner Aufrecht, Erhard Melcher zijn de oprichters die in Großaspach hun bedrijf zijn gestart.

com·pres·sor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 toestel om gassen samen te persen

"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_21191090
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:52 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Namen weet ik zo ff niet meer.
Een kompressor van Mercedes is hetzelfde als een supercharger. Alleen met een Duitse benaming... Soort van turbo.
een compressor geeft ook meer vermogen bij lage toerentallen een turbo alleen bij hogere
pi_21191578
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:07 schreef wouter37 het volgende:

[..]

een compressor geeft ook meer vermogen bij lage toerentallen een turbo alleen bij hogere
maar ze schrijven het als kompressor of niet
pi_21192218
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:25 schreef DaYwALKuR het volgende:

maar ze schrijven het als kompressor of niet
ja kompressor
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:53:04 #9
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_21192337
-edit-

Nm vergis met met turbocharger en supercharger
Laag vliegen is ook een kunst!!!
pi_21192401
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:53 schreef Archie het volgende:
Volgens mij is een supercharger niet hetzelfde als een compressor hoor....waarom zijn superchargers anders nie toegestaan hier in Nederland?
met werktuigbouwkunde moet je het weten
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:57:04 #11
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_21192451
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:55 schreef flyin-hawk het volgende:
met werktuigbouwkunde moet je het weten
Ja al verbeterd, vergiste me!
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:57:44 #12
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_21192466
Een kompressor is zoiets al een omgekeerde stofzuiger.
Het blaast lucht de verbrandingskamers van de motor in.
De kompressor word volgens mij niet aangedreven door de uitlaatlucht zoals een turbo maar mechanisch.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_21192627
en wat betekent 'Avantgarde'?
is dat ook nog een speciale soort motor?
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:18:09 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_21193104
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:57 schreef Archie het volgende:

[..]

Ja al verbeterd, vergiste me!
Maar waar ik dan toch nieuwsgierig naar ben is welk turboachtig ding niet toegestaan is in nederland.
Vampire Romance O+
pi_21193175
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:03 schreef flyin-hawk het volgende:
en wat betekent 'Avantgarde'?
is dat ook nog een speciale soort motor?
Heeft nix met de motor te maken, maar het model geloof kwa luxe/interieur model.

- avantgarde
- elegance
- esprit
- combi (station)
- combi sport
- sport coupe
-
Ik ga incognito door het leven..........
pi_21193370
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef MouseOver het volgende:

Maar waar ik dan toch nieuwsgierig naar ben is welk turboachtig ding niet toegestaan is in nederland.
volgens mij zijn alle auto's in nederland toegestaan. mits ze voldoen aan de eisen zoals lichten, nummerbord, verzekering en natuurlijk; onze maximumsnelheid van 120 km/h
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_21195327
wat betrefd turbos en superchargers, ik dacht dat een supercharger aangedreven werd door de motor (mechanish) en een turbo door de uitlaat gassen die er doorheen gepompt worden, of heb ik dat nou mis?
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:53:46 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_21195542
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:44 schreef MrSkyline het volgende:
wat betrefd turbos en superchargers, ik dacht dat een supercharger aangedreven werd door de motor (mechanish) en een turbo door de uitlaat gassen die er doorheen gepompt worden, of heb ik dat nou mis?
dat klopt. Supercharger zit bovenop de injectie, door een riem aangevoerd welke op de krukas zit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:55:29 #19
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_21195595
Klopt, maar volgens mij is een supercharger ook via de uitlaatgassen te monteren, maar dat is dan eigenbouw....
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 11 augustus 2004 @ 03:06:08 #20
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21199288
Nee, want dan is het een turbo.

Supercharger: kunnen verschillende typen zijn, centrifugaal, twin-screw, noem maar op. Deze worden dmw een pulley op de krukas en een V-snaar aangedreven. Het voordeel hiervan is een hele lineare boostcurve, en daarmee dus ook een hele lineare vermogenscurve. Nadeel is een hoog parasitic powerloss, doordat de motor de supercharger ook moet aandrijven.

Turbo: hierbij heb je een compressorgedeelte en een turbinegedeelte, beiden zitten op 1 as. Het compressorgedeelte werkt net als bij een centrifugaalsupercharger, maar hij wordt aangedreven door het turbinegedeelte, welke in je uitlaatsysteem gemonteerd zit. De uitlaatgassen van de motor bevatten nog een hele hoop kinetische energie (denk aan warmte) en deze wordt gebruikt om de turbo aan te drijven. Dus in plaats van dat je een deel van je normale motorvermogen gebruikt, gebruik je nu energie die anders toch verloren was gegaan, wat dus een beter mechanisch rendement oplevert voor de hele motor, bij gelijke druk. Dat is het grote voordeel, nadeel is dat er een turbo gap ontstaat, en hij dus pas bij hogere toeren in komt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 11 augustus 2004 @ 12:04:06 #21
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_21203406
Hmmm..... klinkt heel interessant zo'n turbootje. Meer vermogen op dezelfde hoeveelheid brandstof aangezien er een soort recycling van de uitlaatgassen plaatsvindt.

Is het kostentechnisch gezien haalbaar om een auto zonder turbo naar auto met te upgraden?

Denk hierbij aan een lowly Citroën ZX 1.4 '94 .
Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 12:52:13 #22
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21204597
Nee, daarvoor moet je te veel aanpassen aan de auto zelf. (zuigers, uitlaatspruitstuk, software etc etc)

Helemaal 100% efficient is Turbo trouwens niet hoor, omdat je met de uitlaatslag ook iets vermogen verliest, maar het rendement ligt wel een stuk hoger als bij een superchargersysteem.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')