quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:13 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Nee, je bent dan juist bijzonder sociaal, omdat je haar langer lijden bespaart met je egoïstisch gedrag.
Maar het is toch niet zo'n moeite om ze een keertje een plezier te doen? Ze hebben jou misschien vroeger ook vaak genoeg 'vervelend' gevonden, maar ze hebben jou toch ook niet op straat gezet ofzo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:13 schreef Modus het volgende:
Ik snap niet dat jullie het allemaal als ongeïnteresseerdheid benoemen. Stel nou, je hebt een collega, die biedt je vanalles aan. Lunches, uitjes, gezelligheid, weet ik veel. Je gaat er alleen niet op in, omdat je niks met de betreffende persoon hebt. Dan is het toch ook geen ongeïnteresseerdheid? Dan ben je toch ook niet ondankbaar omdat je er niet op in gaat?
Ja.. zo bedoel ik het dus ook. Je ouders hebben minstens 20 jaar (ik weet niet hoelang je het huis uit bent) voor je gezorgd.. Alles voor je betaalt, je een dak boven je hoofd gegeven enzo. Je kunt niet zomaar doen alsof ze niet meer bestaan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef grassprietje het volgende:
misschien bedoelen de meesten dat je ouders zoveel voor jou hebben gedaan (algemeen gesproken) dat je ze niet zomaar kan laten vallen?
oftewel de relatie die je met je ouders hebt is niet gelijkwaardig?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:20 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ja.. zo bedoel ik het dus ook. Je ouders hebben minstens 20 jaar (ik weet niet hoelang je het huis uit bent) voor je gezorgd.. Alles voor je betaalt, je een dak boven je hoofd gegeven enzo. Je kunt niet zomaar doen alsof ze niet meer bestaan.
Dat hangt dus helemaal van je referentiekader af. Bij mij is het dus al zover. En ja, ik heb wel degelijk mensen met wie ik meer heb dan met mijn collega's. Alleen zijn dat dus niet mijn ouders.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:15 schreef Copycat het volgende:
Een collega met een ouder vergelijken is niet bepaald een gelijke vergelijking!
Maar waarom is het al zover bij je gekomen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:21 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat hangt dus helemaal van je referentiekader af. Bij mij is het dus al zover.
HE LE MAAL mee eens!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:24 schreef Fly-or-Die het volgende:
ik hoop dat je vrienden (als je die hebt) hetzelfde gaan denken over de relatie die ze met jou hebben.
lijkt me een geweldig idee dat jij eenzaam op je kamertje zit en je "vrienden" probeert te bellen om ze te vragen om mee naar cafe te gaan. terwijl tegelijkerijd ergens in een cafe je "vrienden" zitten. bier toosten en zeggen: "zo van die egoiste lul zijn we af"
Dat kan ik me indenken, als ze teveel bij je kapot heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:25 schreef nikky het volgende:
ik heb mijn moeder vanaf jan dit jaar niet meer gesproken.. en hoeft van mij ook niet meer.
dan heb je iig een reden om je moeder niet te willen zien.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:25 schreef nikky het volgende:
maar mijn moeder?die heeft teveel kapot gemaakt bij mij
Pardon?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:29 schreef Aurelium het volgende:
Er is niks aan de hand en toch hoef je ze niet meer te zien.
Of je het nou wilt of niet, maar het is verdomme gewoon je plicht contact te onderhouden met je ouders, jij luie...!!!!
Moppie, toch...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:25 schreef nikky het volgende:
ik heb mijn moeder vanaf jan dit jaar niet meer gesproken.. en hoeft van mij ook niet meer.
als je het vroeger goed hebt gehad bij je ouders dan zou ik me het inderdaad niet kunnen voorstellen... als ik mijn pa niet meer zou zien word ik helemaal gek.
maar mijn moeder?die heeft teveel kapot gemaakt bij mij
Er is van elk mens maar 1 op de wereld, maar dat zegt verder helemaal niks over de eigenschappen van die persoon. Dat is dan toch helemaal geen argument. Op die manier kan ik wel met iedereen aanpappen, want 'straks zijn ze er niet meer en heb je er misschien spijt van'.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:24 schreef Andoire het volgende:
Je zegt wel dat je een volwassen man bent van 32 jaar, maar dat je moeder je nog als een klein kind behandelt..
Maar zoals jij dit topic geschreven bent, merk ik écht niet dat jij 32 bent..
Als jij écht volwassen zou zijn zou je wel beter weten.... je hebt maar 1 paar ouders, en later zul je echt wel spijt hebben dat je je nu zo gedragen hebt.
Zij hebben alles voor jou over gehad, waarom heb jij niet een klein beetje voor hen over?????
Ouders zijn nou eenmaal ouders, je hebt 9 maanden in je moeders buik gezeten, ze heeft 2 jaar lang je kont geveegd, álles voor je over gehad.. ( dat zeg je zelf ook).
Je blijft altijd ' het kleine zoontje' , ook al ben je 50.
Ik vind je een eigenwijs ondankbaar pubertje, als ik alleen op je OP afga.
Voordat je gaat zeiken over jouw ouders, kijk eens een keer goed naar jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |