abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:14:24 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21192996
Als je er dan echt voor wilt kiezen om je ouders helemaal uit je leven te bannen, vind ik dat je dan wel zo eerlijk moet (durven) zijn om ze dat te laten weten, en het niet zo kan laten wegkwijnen.
Dat ben je, veel meer dan aan vrienden, aan je ouders verplicht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21193012
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:13 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Nee, je bent dan juist bijzonder sociaal, omdat je haar langer lijden bespaart met je egoïstisch gedrag.

respect
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:15:11 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21193021
Een collega met een ouder vergelijken is niet bepaald een gelijke vergelijking!
pi_21193039
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:13 schreef Modus het volgende:
Ik snap niet dat jullie het allemaal als ongeïnteresseerdheid benoemen. Stel nou, je hebt een collega, die biedt je vanalles aan. Lunches, uitjes, gezelligheid, weet ik veel. Je gaat er alleen niet op in, omdat je niks met de betreffende persoon hebt. Dan is het toch ook geen ongeïnteresseerdheid? Dan ben je toch ook niet ondankbaar omdat je er niet op in gaat?
Maar het is toch niet zo'n moeite om ze een keertje een plezier te doen? Ze hebben jou misschien vroeger ook vaak genoeg 'vervelend' gevonden, maar ze hebben jou toch ook niet op straat gezet ofzo?
pi_21193054
het niet eens zijn met iemand kun je ook op een normale manier uiten,
dit is not done

[ Bericht 93% gewijzigd door DarkElf op 10-08-2004 22:21:09 ]
pi_21193115
misschien bedoelen de meesten dat je ouders zoveel voor jou hebben gedaan (algemeen gesproken) dat je ze niet zomaar kan laten vallen?
pi_21193159
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef grassprietje het volgende:
misschien bedoelen de meesten dat je ouders zoveel voor jou hebben gedaan (algemeen gesproken) dat je ze niet zomaar kan laten vallen?
Ja.. zo bedoel ik het dus ook. Je ouders hebben minstens 20 jaar (ik weet niet hoelang je het huis uit bent) voor je gezorgd.. Alles voor je betaalt, je een dak boven je hoofd gegeven enzo. Je kunt niet zomaar doen alsof ze niet meer bestaan.
pi_21193179
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:20 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Ja.. zo bedoel ik het dus ook. Je ouders hebben minstens 20 jaar (ik weet niet hoelang je het huis uit bent) voor je gezorgd.. Alles voor je betaalt, je een dak boven je hoofd gegeven enzo. Je kunt niet zomaar doen alsof ze niet meer bestaan.
oftewel de relatie die je met je ouders hebt is niet gelijkwaardig?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:21:26 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21193184
Heeft allemaal met heel basaal respect te maken...
pi_21193203
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:15 schreef Copycat het volgende:
Een collega met een ouder vergelijken is niet bepaald een gelijke vergelijking!
Dat hangt dus helemaal van je referentiekader af. Bij mij is het dus al zover. En ja, ik heb wel degelijk mensen met wie ik meer heb dan met mijn collega's. Alleen zijn dat dus niet mijn ouders.
pi_21193212
gaat me niet eens om materiele. meer om de steun die je ouders op emotioneel vlak hebben gegeven. je moet wel verdomde klote ouders hebben als ze dat niet hebben gedaan
pi_21193248
ik zelf persoonlijk vind niet dat je je ouders hoeft te bedanken ofzoiets omdat je al die jaren voor je hebben gezorgd.
Ik bedoel, je hoeft je als kind toch niet als een last voor je ouders te voelen?

Jij mag blij zijn dat ze zoveel voor je doen, maar zij mogen ook blij zijn dát ze een kind hebben mogen krijgen.

Als het goed is 'nemen' ouders geen kind voor later.. (mijn mening)
pi_21193282
Je zegt wel dat je een volwassen man bent van 32 jaar, maar dat je moeder je nog als een klein kind behandelt..
Maar zoals jij dit topic geschreven bent, merk ik écht niet dat jij 32 bent..

Als jij écht volwassen zou zijn zou je wel beter weten.... je hebt maar 1 paar ouders, en later zul je echt wel spijt hebben dat je je nu zo gedragen hebt.
Zij hebben alles voor jou over gehad, waarom heb jij niet een klein beetje voor hen over?????

Ouders zijn nou eenmaal ouders, je hebt 9 maanden in je moeders buik gezeten, ze heeft 2 jaar lang je kont geveegd, álles voor je over gehad.. ( dat zeg je zelf ook).
Je blijft altijd ' het kleine zoontje' , ook al ben je 50.

Ik vind je een eigenwijs ondankbaar pubertje, als ik alleen op je OP afga.

Voordat je gaat zeiken over jouw ouders, kijk eens een keer goed naar jezelf.
Что было, то прошло..
pi_21193293
ik hoop dat je vrienden (als je die hebt) hetzelfde gaan denken over de relatie die ze met jou hebben.
lijkt me een geweldig idee dat jij eenzaam op je kamertje zit en je "vrienden" probeert te bellen om ze te vragen om mee naar cafe te gaan. terwijl tegelijkerijd ergens in een cafe je "vrienden" zitten. bier toosten en zeggen: "zo van die egoiste lul zijn we af"
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:25:37 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21193317
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:21 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat hangt dus helemaal van je referentiekader af. Bij mij is het dus al zover.
Maar waarom is het al zover bij je gekomen?
Je geeft zelf aan dat er niets noemenswaardig is voorgevallen dat je een reden geeft voor deze afwijzing?

Wat maakt het zo moeilijk om je ouders, die je notabene op deze wereld hebben gezet, het respect en plezier te gunnen van een maandelijks bezoekje of telefoontje?

Ik loop ook niet de deur plat bij mijn moeder, maar snap echt niet wat voor jou de big deal is van zo'n ' omgekeerde verantwoordelijkheid'
pi_21193318
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:24 schreef Fly-or-Die het volgende:
ik hoop dat je vrienden (als je die hebt) hetzelfde gaan denken over de relatie die ze met jou hebben.
lijkt me een geweldig idee dat jij eenzaam op je kamertje zit en je "vrienden" probeert te bellen om ze te vragen om mee naar cafe te gaan. terwijl tegelijkerijd ergens in een cafe je "vrienden" zitten. bier toosten en zeggen: "zo van die egoiste lul zijn we af"
HE LE MAAL mee eens!
Что было, то прошло..
  Milf dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:25:48 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_21193320
ik heb mijn moeder vanaf jan dit jaar niet meer gesproken.. en hoeft van mij ook niet meer.

als je het vroeger goed hebt gehad bij je ouders dan zou ik me het inderdaad niet kunnen voorstellen... als ik mijn pa niet meer zou zien word ik helemaal gek.

maar mijn moeder? die heeft teveel kapot gemaakt bij mij
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_21193395
vinden jullie ook dat kinderen hun ouders dan dankbaar moeten zijn als zij hen een goede opvoeding hebben gegeven?

ik niet.
pi_21193408
Er is niks aan de hand en toch hoef je ze niet meer te zien.
Of je het nou wilt of niet, maar het is verdomme gewoon je plicht contact te onderhouden met je ouders, jij luie...!!!!
Jupiler is goed
pi_21193422
Wat een boosheid in dit topic zeg.

Niemand hier is opgegroeid met de ouders van TS, dus niemand hier kan zomaar even oordelen over 'dankbaar moeten zijn' of dat het een puber is, kom op, zeg, kijk even wat verder dan je neus lang is.

Ik snap ook niet helemaal hoe het zover kan komen dat TS geen contact meer wil, maar ik ga niet compleet nietwetend oordelen dat hij dat recht niet heeft.
Dat heeft ie nl wel, het lijkt me niet de bedoeling dat je ouders je bij geboorte met een emotionele je-moet-ons-dankbaar-zijn-schuld opzadelen, dat is geen opvoeding maar chantage.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:30:12 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21193439
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:25 schreef nikky het volgende:
ik heb mijn moeder vanaf jan dit jaar niet meer gesproken.. en hoeft van mij ook niet meer.
Dat kan ik me indenken, als ze teveel bij je kapot heeft gemaakt.
Heb hetzelfde met mijn vader, die heb ik vanaf mijn 17e niet meer gezien of gesproken. Totaal geen behoefte aan, ook.

Maar van Ts... enfin, jij snapt het ook niet.
pi_21193455
quote:
dan heb je iig een reden om je moeder niet te willen zien.
alhoewel vraag ik me dan af, zou je nooit een gesprek willen hebben over het waarom voordat ze dood gaat?
pi_21193486
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:29 schreef Aurelium het volgende:
Er is niks aan de hand en toch hoef je ze niet meer te zien.
Of je het nou wilt of niet, maar het is verdomme gewoon je plicht contact te onderhouden met je ouders, jij luie...!!!!
Pardon?

ook al kan JIJ het niet snappen dan nog hoef je niet boos te worden?

wat een rara posts allemaal zeg; we kunnen toch allemaal als normale mensen discussieren zonder persoonlijk te worden, te schelden of weet ik het?

Vanaf nu wordt dat dus ook verwacht.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21193498
quote:

als je het vroeger goed hebt gehad bij je ouders dan zou ik me het inderdaad niet kunnen voorstellen... als ik mijn pa niet meer zou zien word ik helemaal gek.

Moppie, toch...
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_21193517
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:24 schreef Andoire het volgende:
Je zegt wel dat je een volwassen man bent van 32 jaar, maar dat je moeder je nog als een klein kind behandelt..
Maar zoals jij dit topic geschreven bent, merk ik écht niet dat jij 32 bent..

Als jij écht volwassen zou zijn zou je wel beter weten.... je hebt maar 1 paar ouders, en later zul je echt wel spijt hebben dat je je nu zo gedragen hebt.
Zij hebben alles voor jou over gehad, waarom heb jij niet een klein beetje voor hen over?????

Ouders zijn nou eenmaal ouders, je hebt 9 maanden in je moeders buik gezeten, ze heeft 2 jaar lang je kont geveegd, álles voor je over gehad.. ( dat zeg je zelf ook).
Je blijft altijd ' het kleine zoontje' , ook al ben je 50.

Ik vind je een eigenwijs ondankbaar pubertje, als ik alleen op je OP afga.

Voordat je gaat zeiken over jouw ouders, kijk eens een keer goed naar jezelf.
Er is van elk mens maar 1 op de wereld, maar dat zegt verder helemaal niks over de eigenschappen van die persoon. Dat is dan toch helemaal geen argument. Op die manier kan ik wel met iedereen aanpappen, want 'straks zijn ze er niet meer en heb je er misschien spijt van'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')