Door heetwaterleidingen ja, niet door de verwarmingsbuizenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:23 schreef MissX het volgende:
is toch logische, je docht toch niet rechtstreeks uit de ketel. Het warme water moet ergens doorheen om bij je douchekop te komen.
Dank voor het oplossen van een mysterie, dat gebeurt mij dus steeds ... En ik maar roepen naar m'n vent dat die ketel niet leeg mag douchen terwijl dat niet eens kanquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:32 schreef DrMarten het volgende:
Als je alle radiatoren dichtdraait, dan kan de druk niet weg en slaat je ketel af en sta je dus onder een ontzettend koude douche.
Gewoon 1 of liefst twee radiatoren dicht bij de douche een beetje opendraaien en je probleem is opgelost.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:37 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dank voor het oplossen van een mysterie, dat gebeurt mij dus steeds ... En ik maar roepen naar m'n vent dat die ketel niet leeg mag douchen terwijl dat niet eens kan![]()
Ach ja, met dit weer is een kouwe douche wel lekker!
dus als ik het goed begrijp is het heel normaal dat dat gebeurt. Raar bij mn ouders heb ik dat nooit gemerkt. Maar goed, dichtdraaien van alle radiatoren is dus ook niet echt een goede oplossing als ik het goed begrijp. Hmm dan maar eens kijken hoe ik het op ga lossen, want ik wil ook geen warme kamer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:32 schreef DrMarten het volgende:
De ketel moet aan het werk om aan jouw warmwatervraag te voldoen. Er ontstaat zodoende druk in de ketel. Die druk klan niet alleen via de warmwaterleiding afgevoerd worden. De overdruk wordt dan geloosd op het andere circuit en komt dus in je radiatoren terecht.
Als je alle radiatoren dichtdraait, dan kan de druk niet weg en slaat je ketel af en sta je dus onder een ontzettend koude douche.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |