abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21174167
Ik weet niet wat het is met mij, maar wederom heb ik een raar probleempje met verwarmingen.
We hebben hier de thermostaat uit staan, maar na het douchen zijn toch de verwarmingsbuizen warm. De verwarming zelf niet, omdat die allemaal dichtgedraaid zijn. Mijn vraag is nu waar dit aan kan liggen. Het lijkt me nl niet helemaal normaal dat de verwarming aangaat bij deze temperatuur, zeker omdat de thermostaat helemaal uit staat. Vorig jaar had mn vriend hetzelfde (in dit huis dus) toen hij de thermostaat wel aan had staan, maar uitzetten helpt dus niet.
Wie kan me vertellen waar ik het probleem moet zoeken?
pi_21174192
---> LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_21174238
ik heb precies hetzelfde , mijn verwarmingsbuizen zijn ook heet na het douchen , en dat is wel het laatste wat je wilt met deze warmte.
Ik denk dat het komt omdat toch de ketel aanspringt tijdens het douchen en dus daardoor ook heet water door je buizen stroomt.
pi_21174722
is toch logische, je docht toch niet rechtstreeks uit de ketel. Het warme water moet ergens doorheen om bij je douchekop te komen.
pi_21175679
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:23 schreef MissX het volgende:
is toch logische, je docht toch niet rechtstreeks uit de ketel. Het warme water moet ergens doorheen om bij je douchekop te komen.
Door heetwaterleidingen ja, niet door de verwarmingsbuizen .
pi_21176094
De ketel moet aan het werk om aan jouw warmwatervraag te voldoen. Er ontstaat zodoende druk in de ketel. Die druk klan niet alleen via de warmwaterleiding afgevoerd worden. De overdruk wordt dan geloosd op het andere circuit en komt dus in je radiatoren terecht.

Als je alle radiatoren dichtdraait, dan kan de druk niet weg en slaat je ketel af en sta je dus onder een ontzettend koude douche.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 11:37:26 #7
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21176218
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:32 schreef DrMarten het volgende:
Als je alle radiatoren dichtdraait, dan kan de druk niet weg en slaat je ketel af en sta je dus onder een ontzettend koude douche.
Dank voor het oplossen van een mysterie, dat gebeurt mij dus steeds ... En ik maar roepen naar m'n vent dat die ketel niet leeg mag douchen terwijl dat niet eens kan

Ach ja, met dit weer is een kouwe douche wel lekker!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21176299
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:37 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Dank voor het oplossen van een mysterie, dat gebeurt mij dus steeds ... En ik maar roepen naar m'n vent dat die ketel niet leeg mag douchen terwijl dat niet eens kan

Ach ja, met dit weer is een kouwe douche wel lekker!
Gewoon 1 of liefst twee radiatoren dicht bij de douche een beetje opendraaien en je probleem is opgelost.

wij maar roepen dat de ketel kapot was, totdat de reparateur even het probleem uitlegde
pi_21176730
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 11:32 schreef DrMarten het volgende:
De ketel moet aan het werk om aan jouw warmwatervraag te voldoen. Er ontstaat zodoende druk in de ketel. Die druk klan niet alleen via de warmwaterleiding afgevoerd worden. De overdruk wordt dan geloosd op het andere circuit en komt dus in je radiatoren terecht.

dus als ik het goed begrijp is het heel normaal dat dat gebeurt. Raar bij mn ouders heb ik dat nooit gemerkt. Maar goed, dichtdraaien van alle radiatoren is dus ook niet echt een goede oplossing als ik het goed begrijp. Hmm dan maar eens kijken hoe ik het op ga lossen, want ik wil ook geen warme kamer.
pi_21176825
Hangt misschien ook van de ketel af. Bij mijn ouders heb ik het ook nooit gemerkt, maar in het huis waar ik nu woon hadden we er dus wel last van.
Alles dichtdraaien heeft waarschijnlijk geen nut aangezien de beveiliging van de ketel er dan voor zorgt dat ie zichzelf uitschakeld (je kunt het natuurlijk proberen, gewoon trial and error )

Je kunt natuurlijk de radiator in je kamer dichtdraaien en een andere open waar je minder last van hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')