Ik relativeerde de jubelstemming onder de maassen-volgers slechtsquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat Cynische vind ik juist weer goed. En dat banale is bij hem juist wat hem goed maakt. Het ligt er erg dicht boven op. Maar dat past wel bij hem.
Niet iedereen is een Richard Pryor.
Ochja die arme Theo toch en wat is die Zwagerman toch een grote boe-man. 'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen. Ik vond juist dat Theo Maassen helemaal niet lekker zat, dat hij het moeilijk vond om iets te vertellen, wat hij eigenlijk al wist en kende.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:20 schreef shmoopy het volgende:
Joost Zwagerman, go home!
VPRO, doe er gvd wat aan.
Dat je geen boek gaat lezen ipv hier te posten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:21 schreef zodiakk het volgende:
Sjongejonge dit topic is wel weer een theekransje.
Ik ookquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:22 schreef Weakling het volgende:
Welke film beter bij Theo? Nou laat ik voorop stellen dat ik Requiem een enorm goede film vind en zelfs wel snap dat Maassen dat uitgekozen heeft.
Mwach, dat was/is de insteek niet hoor, alleen past deze film niet bij de avond, ik verwacht bij Maassen zeker geen makkelijke lollige film. Zo'n lolbroek is het ook weer niet, genoeg hele goede stukjes in zijn shows.quote:Maar de meesten zien hem toch meer als een lolbroek, dus wordt door velen een lollige film verwacht denk ik.
Nou goed, als dat de insteek is, South Park The Movie dan, omdat ie grappig is en toch ergens over gaat.
Godver, dat heb ik net gemist.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:21 schreef zodiakk het volgende:
Op het laatst vond ik Maassen erg zwak met z'n 'sorry, ik lepelde verhaaltjes op'. Erg jammer. Toch was het een boeiende uitzending.
Toch grappig dat jij conclusies trekt uit je eigen vooronderstellingen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:
'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen.
Toch grappig hoe verschillend mensen naar een uitzending kijken.
ik heb op TD een hele poos gepost toen het nog onfortuynlijk.nl was....onder da naam sander heb ik best een hoop gepost....ik keek net ff en ik behoor nog altijd tot de top 30 van alltime postersquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:23 schreef Toad het volgende:
[..]
Jeej, maak reclame voor het forum van NL.
Wie ben jij dan?
OT: Is er nu iemand n.a.v. deze uitzending die opeens geintresseerd is in een voorstelling van Theo?
Ik wel eigenlijk.
Het is wel grappig om dat op het weblog te volgen trouwens. Ook al denk ik niet dat Zwagerman helemaal open kaart speelt en verdenk hem er van dat hij minstens 5x heeft gelezen voordat hij zijn kijk op de uitzending met bijv. Heleen van Royen genuanceerd wilde publicerenquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ochja die arme Theo toch en wat is die Zwagerman toch een grote boe-man. 'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen. Ik vond juist dat Theo Maassen helemaal niet lekker zat, dat hij het moeilijk vond om iets te vertellen, wat hij eigenlijk al wist en kende.
Het feit dat ik de behoefte voel om mijn mening hier te ventileren staat volstrekt los van de inhoud ervan. Of vind je protesteren tegen dingen die je tegenstaan ook tijdverspilling?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat je geen boek gaat lezen ipv hier te posten.
Idd je moet je behoefte ergens doen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:30 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het feit dat ik de behoefte voel om mijn mening hier te ventileren staat volstrekt los van de inhoud ervan.
Het feit dat jij denkt te weten hoe en waarom 'men' naar Zomergasten kijkt zegt meer over jou dan over 'ons', denk ik hoor. Een typisch pseudo-intellectuele analyse w.m.b. Ik keek in ieder geval niet met het idee 'even lekker te lachen om en met Theo'.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:
'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:31 schreef Sai het volgende:
Leuke aflevering! Ik mag het eigenlijk niet zeggen omdat ik bij Van Rooyen na een half uur ben weggezapt, maar zeker de beste aflevering van dit seizoen tot nu toe..
En vooral Hicks was erg leuk..
quote:Een interview met zomergast Theo Maassen voor ons weblog
..
Wat vond je van de vorige Zomergastenafleveringen?
De uitzending met Heleen van Royen vond ik afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik zat me te verbijten voor de TV. Wat een dom en koud mens is die Heleen van Royen.
Zomergasten met Felix Rottenberg afgelopen zondag vond ik wel goed. Een interessante avond met af en toe een mooie tweestrijd tussen intelligente mannen die het op een boeiende manier met elkaar oneens waren.
quote:
Webredacteur Flore Deroose sprak Joost Zwagerman over de uitzending met Heleen van Royen en de aanloop naar Felix Rottenberg.
Hoe vond je afgelopen zondag gaan?
Joost: “Ik vond het een mooie aftrap. Ik kijk met genoegen terug.”
Hoe was het om Heleen van Royen te interviewen?
Joost: “Heleen van Royen is een collega van me, iemand uit hetzelfde vak. Dat maakt het anders om haar te interviewen, je wilt je rol als interviewer bewaren. Dat laatste was soms wel anders in het gesprek en dat vond ik ook goed. Als zij spreekt over oplagecijfers en de noodzaak daarvan voor schrijvers, spreekt dat mij natuurlijk ook direct aan. Het was een exotische gewaarwording om daar met haar over te spreken. De tucht van de kijkcijfers, verkoopcijfers, etc. Als ik dan zeg dat Gerard Reve destijds maar een paar 100 exemplaren van zijn debuut had verkocht en dat hij ondanks dat niet is gestopt met schrijven, reageert Heleen met de opmerking dat “dat misschien maar beter was geweest”. Op zo'n moment ben ik uitgepraat. Natuurlijk provoceert ze dan en probeert ze me uit de tent te lokken. Maar provocatie moet ook provocatie zijn waar je iets mee kan. Anders ben ik snel uitgepraat."
Dan moet je toch wat beter naar z'n shows kijkenquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:30 schreef golfer het volgende:
Ik ben Theo gaan waarderen als mens, gevoelig, lief en diepgang.
Je zal hem wel goed vinden, áls je je over het camerawerk kan zetten. Zolang je je daar niet aan stoort wordt je vanzelf wel meegesleeptquote:Theo's filmkeuze is niet de mijne, maar ik ga proberen er fragmenten van te zien.
Ben jij wel ns naar een maassen of teeuwen show geweest recentelijk?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:27 schreef RoK het volgende:
Mensen die Theo Maassen een lolbroek vinden en overeenkomstige fragmenten of een film in die trant verwachten snappen hem en z'n shows niet.
O hee!quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:28 schreef halleekes het volgende:
[..]
sander
Ja, ik heb heel hard gehinnikt, en ben ervan overtuigd dat jij hier met een uiterst scherp en niet te vergeten intellectueel oog naar hebt gekeken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ochja die arme Theo toch en wat is die Zwagerman toch een grote boe-man. 'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen. Ik vond juist dat Theo Maassen helemaal niet lekker zat, dat hij het moeilijk vond om iets te vertellen, wat hij eigenlijk al wist en kende.
Ik lees daar 6 reacties wat een stormloop forum. En de helft is positief.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:35 schreef Toad het volgende:
[..]
O hee!Natuurlijk ken ik jou nog!
![]()
Je was vrij abrupt gestopt had ik het idee.
OT: Overigens in tegenstelling tot FOK! veel negatieve reacties op het forum van Zomergasten ( http://react.vpro.nl/programma/zomergasten/ ) ...
Vorige week was er met Felix veel meer reacties. Raar dat dat nu niet is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik lees daar 6 reacties wat een stormloop forum. En de helft is positief.
Het zegt heel veel over mij en daar schaam ik mij niet voor. Overigens veroordeel ik shmoopy nergens, mocht ik bevestigd worden in mijn vooronderstellingen. Wat tong80 zei klopt helemaal: ik concludeer vanuit mijn eigen vooronderstellingen, net zoals ieder nadenkend mens. Wat die opmerkingen over shmoopy betreft: ik geef graag mijn ongelijk toe als daartoe aanleiding is,quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:32 schreef Cynix ® het volgende:
Het feit dat jij denkt te weten hoe en waarom 'men' naar Zomergasten kijkt zegt meer over jou dan over 'ons', denk ik hoor. Een typisch pseudo-intellectuele analyse w.m.b. Ik keek in ieder geval niet met het idee 'even lekker te lachen om en met Theo'.
Ik vond het ook een boeiende uitzending, Cynix.quote:En Theo wás dan misschien niet op z'n best, of, sterker nog, misschien was-ie dat ook wel, wat ook wel weer iets zegt, ik vond het een boeiende uitzending, waarin ik (inderdaad) een aantral voor mij nieuwe dingen heb gehoord en gezien.
Ik vind jou niet minder, shmoopy. En mij intellectualiteit in de schoenen schuiven vind ik alleen maar een (misplaatst) compliment.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:36 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ja, ik heb heel hard gehinnikt, en ben ervan overtuigd dat jij hier met een uiterst scherp en niet te vergeten intellectueel oog naar hebt gekeken.
Theo Maassen zat niet lekker omdat hij van Zwagerman geen enkele feedback kreeg om z'n verhaal af te maken, maar hee, da's gewoon mijn mening, en jij hebt de jouwe.
Het verschil is dat ik niemand minder vind omdat ie een andere mening is toegedaan dan de mijne.
*hinnik*
Dan concludeerde je dus fout.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:43 schreef zodiakk het volgende:
Wat tong80 zei klopt helemaal: ik concludeer vanuit mijn eigen vooronderstellingen, net zoals ieder nadenkend mens. Wat die opmerkingen over shmoopy betreft: ik geef graag mijn ongelijk toe als daartoe aanleiding is,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |