abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21144405
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:18 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat Cynische vind ik juist weer goed. En dat banale is bij hem juist wat hem goed maakt. Het ligt er erg dicht boven op. Maar dat past wel bij hem.

Niet iedereen is een Richard Pryor.

Ik relativeerde de jubelstemming onder de maassen-volgers slechts

Glengary Glenn Ross is trouwens een briljante film! Sowieso leuke stukken die maassen liet zien. Verder weinig extra over de man te weten gekomen of hoe hij over het vak denkt, maargoed.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21144449
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:20 schreef shmoopy het volgende:
Joost Zwagerman, go home!

VPRO, doe er gvd wat aan.
Ochja die arme Theo toch en wat is die Zwagerman toch een grote boe-man. 'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen. Ik vond juist dat Theo Maassen helemaal niet lekker zat, dat hij het moeilijk vond om iets te vertellen, wat hij eigenlijk al wist en kende.

Toch grappig hoe verschillend mensen naar een uitzending kijken.
  Trouwste user 2022 maandag 9 augustus 2004 @ 00:26:57 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_21144450
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:21 schreef zodiakk het volgende:
Sjongejonge dit topic is wel weer een theekransje.
Dat je geen boek gaat lezen ipv hier te posten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:27:17 #154
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21144459
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:22 schreef Weakling het volgende:
Welke film beter bij Theo? Nou laat ik voorop stellen dat ik Requiem een enorm goede film vind en zelfs wel snap dat Maassen dat uitgekozen heeft.
Ik ook
Ik heb de film niet voor niets voor de zoveelste keer gekeken deze week
quote:
Maar de meesten zien hem toch meer als een lolbroek, dus wordt door velen een lollige film verwacht denk ik.

Nou goed, als dat de insteek is, South Park The Movie dan, omdat ie grappig is en toch ergens over gaat.
Mwach, dat was/is de insteek niet hoor, alleen past deze film niet bij de avond, ik verwacht bij Maassen zeker geen makkelijke lollige film. Zo'n lolbroek is het ook weer niet, genoeg hele goede stukjes in zijn shows.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_21144475
Mensen die Theo Maassen een lolbroek vinden en overeenkomstige fragmenten of een film in die trant verwachten snappen hem en z'n shows niet.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:28:24 #156
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_21144484
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:21 schreef zodiakk het volgende:
Op het laatst vond ik Maassen erg zwak met z'n 'sorry, ik lepelde verhaaltjes op'. Erg jammer. Toch was het een boeiende uitzending.
Godver, dat heb ik net gemist.

Wanneer en waarom zei die dat precies?
Ten percent faster with a sturdier frame
  Trouwste user 2022 maandag 9 augustus 2004 @ 00:28:41 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_21144486
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:

'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen.

Toch grappig dat jij conclusies trekt uit je eigen vooronderstellingen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21144490
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:23 schreef Toad het volgende:

[..]

Jeej, maak reclame voor het forum van NL.
Wie ben jij dan?

OT: Is er nu iemand n.a.v. deze uitzending die opeens geintresseerd is in een voorstelling van Theo?

Ik wel eigenlijk.
ik heb op TD een hele poos gepost toen het nog onfortuynlijk.nl was....onder da naam sander heb ik best een hoop gepost....ik keek net ff en ik behoor nog altijd tot de top 30 van alltime posters , misschien dat ik weer eens wat moet gaan posten, veel leuke discussies gehad!

en even over die shows van theo maassen....

[opschepmodus] halleekes heeft bepaalde dingen, neuk het systeem, ruwe pit en functioneel naakt gezien in het theater [/opschepmudus]
hattrickteam >>> FC__Paniek (770160)
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:29:09 #159
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21144495
quote:

[..]

Ochja die arme Theo toch en wat is die Zwagerman toch een grote boe-man. 'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen. Ik vond juist dat Theo Maassen helemaal niet lekker zat, dat hij het moeilijk vond om iets te vertellen, wat hij eigenlijk al wist en kende.

Het is wel grappig om dat op het weblog te volgen trouwens. Ook al denk ik niet dat Zwagerman helemaal open kaart speelt en verdenk hem er van dat hij minstens 5x heeft gelezen voordat hij zijn kijk op de uitzending met bijv. Heleen van Royen genuanceerd wilde publiceren
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21144521
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat je geen boek gaat lezen ipv hier te posten.

Het feit dat ik de behoefte voel om mijn mening hier te ventileren staat volstrekt los van de inhoud ervan. Of vind je protesteren tegen dingen die je tegenstaan ook tijdverspilling?
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:30:28 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21144525
Ik ben Theo gaan waarderen als mens, gevoelig, lief en diepgang.

Iets wat ik niet bij Zwagerman kan ontdekken.

Theo's filmkeuze is niet de mijne, maar ik ga proberen er fragmenten van te zien.
Verder vond ik zijn overige keuzes wel erg bij hem passen en ben ik als "ouwere jongere" het eens met zijn uitleg over zijn keuzes. )
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:31:15 #162
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_21144537
Leuke aflevering! Ik mag het eigenlijk niet zeggen omdat ik bij Van Rooyen na een half uur ben weggezapt, maar zeker de beste aflevering van dit seizoen tot nu toe. .

En vooral Hicks was erg leuk. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  Trouwste user 2022 maandag 9 augustus 2004 @ 00:31:50 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_21144547
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:30 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Het feit dat ik de behoefte voel om mijn mening hier te ventileren staat volstrekt los van de inhoud ervan.
Idd je moet je behoefte ergens doen.

pi_21144549
Theo Maassen is gewoon heerlijk naïef en puur, en hij durft dat ook te zijn. Geen blabla. De gesprekjes gingen nogal stroef, maar de beelden die hij uitgekozen had waren wel weer zwaar okay. Het lijntje naar wat hij in z’n shows probeert te zeggen was duidelijk te trekken. Kernzin van de avond was eigenlijk dat we “gewoon wat meer ons best moeten doen”.

Nou maar hopen dat er naar aanleiding van deze aflevering eindelijk eens een Nederlandse dotcomtoko besluit om al dat geniale Hicks materiaal in de schappen te gaan opnemen.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 00:32:58 #165
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21144573
quote:
'Jouw' Zomergasten bestaat uit borrelnootjes, hinniken om Toon Hermans en Andre van Duin en ook nog even het gevoel krijgen alsof je allerlei interessante dingen gehoord hebt over de wereld waar je zelf nooit op had kunnen komen.
Het feit dat jij denkt te weten hoe en waarom 'men' naar Zomergasten kijkt zegt meer over jou dan over 'ons', denk ik hoor. Een typisch pseudo-intellectuele analyse w.m.b. Ik keek in ieder geval niet met het idee 'even lekker te lachen om en met Theo'.

En Theo wás dan misschien niet op z'n best, of, sterker nog, misschien was-ie dat ook wel, wat ook wel weer iets zegt, ik vond het een boeiende uitzending, waarin ik (inderdaad) een aantral voor mij nieuwe dingen heb gehoord en gezien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:33:39 #166
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21144587
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:31 schreef Sai het volgende:
Leuke aflevering! Ik mag het eigenlijk niet zeggen omdat ik bij Van Rooyen na een half uur ben weggezapt, maar zeker de beste aflevering van dit seizoen tot nu toe. .

En vooral Hicks was erg leuk. .
quote:
Een interview met zomergast Theo Maassen voor ons weblog
..

Wat vond je van de vorige Zomergastenafleveringen?

De uitzending met Heleen van Royen vond ik afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik zat me te verbijten voor de TV. Wat een dom en koud mens is die Heleen van Royen.
Zomergasten met Felix Rottenberg afgelopen zondag vond ik wel goed. Een interessante avond met af en toe een mooie tweestrijd tussen intelligente mannen die het op een boeiende manier met elkaar oneens waren.
quote:

Webredacteur Flore Deroose sprak Joost Zwagerman over de uitzending met Heleen van Royen en de aanloop naar Felix Rottenberg.

Hoe vond je afgelopen zondag gaan?
Joost: “Ik vond het een mooie aftrap. Ik kijk met genoegen terug.”

Hoe was het om Heleen van Royen te interviewen?
Joost: “Heleen van Royen is een collega van me, iemand uit hetzelfde vak. Dat maakt het anders om haar te interviewen, je wilt je rol als interviewer bewaren. Dat laatste was soms wel anders in het gesprek en dat vond ik ook goed. Als zij spreekt over oplagecijfers en de noodzaak daarvan voor schrijvers, spreekt dat mij natuurlijk ook direct aan. Het was een exotische gewaarwording om daar met haar over te spreken. De tucht van de kijkcijfers, verkoopcijfers, etc. Als ik dan zeg dat Gerard Reve destijds maar een paar 100 exemplaren van zijn debuut had verkocht en dat hij ondanks dat niet is gestopt met schrijven, reageert Heleen met de opmerking dat “dat misschien maar beter was geweest”. Op zo'n moment ben ik uitgepraat. Natuurlijk provoceert ze dan en probeert ze me uit de tent te lokken. Maar provocatie moet ook provocatie zijn waar je iets mee kan. Anders ben ik snel uitgepraat."
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:33:49 #167
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21144592
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:30 schreef golfer het volgende:
Ik ben Theo gaan waarderen als mens, gevoelig, lief en diepgang.
Dan moet je toch wat beter naar z'n shows kijken
quote:
Theo's filmkeuze is niet de mijne, maar ik ga proberen er fragmenten van te zien.
Je zal hem wel goed vinden, áls je je over het camerawerk kan zetten. Zolang je je daar niet aan stoort wordt je vanzelf wel meegesleept
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_21144599
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:27 schreef RoK het volgende:
Mensen die Theo Maassen een lolbroek vinden en overeenkomstige fragmenten of een film in die trant verwachten snappen hem en z'n shows niet.
Ben jij wel ns naar een maassen of teeuwen show geweest recentelijk?

Allemaal van dat rose-slobberende ICT-tuig of breezerboys wat al zit te hinniken als de cabaretier in kwestie met een opening komt of achter een piano gaat zitten
Ik begrijp best dat Theo af en toe kwaad is
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21144624
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:28 schreef halleekes het volgende:

[..]

sander
O hee! Natuurlijk ken ik jou nog!
Je was vrij abrupt gestopt had ik het idee.

OT: Overigens in tegenstelling tot FOK! veel negatieve reacties op het forum van Zomergasten ( http://react.vpro.nl/programma/zomergasten/ ) ...
pi_21144650
quote:

[..]

Ja, ik heb heel hard gehinnikt, en ben ervan overtuigd dat jij hier met een uiterst scherp en niet te vergeten intellectueel oog naar hebt gekeken.

Theo Maassen zat niet lekker omdat hij van Zwagerman geen enkele feedback kreeg om z'n verhaal af te maken, maar hee, da's gewoon mijn mening, en jij hebt de jouwe.

Het verschil is dat ik niemand minder vind omdat ie een andere mening is toegedaan dan de mijne.

*hinnik*
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Trouwste user 2022 maandag 9 augustus 2004 @ 00:39:58 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_21144715
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:35 schreef Toad het volgende:

[..]

O hee! Natuurlijk ken ik jou nog!
Je was vrij abrupt gestopt had ik het idee.

OT: Overigens in tegenstelling tot FOK! veel negatieve reacties op het forum van Zomergasten ( http://react.vpro.nl/programma/zomergasten/ ) ...
Ik lees daar 6 reacties wat een stormloop forum. En de helft is positief.

pi_21144739
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik lees daar 6 reacties wat een stormloop forum. En de helft is positief.

Vorige week was er met Felix veel meer reacties. Raar dat dat nu niet is.
Hier is toch meer dan de helft positief heb ik het idee.
pi_21144785
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:32 schreef Cynix ® het volgende:

Het feit dat jij denkt te weten hoe en waarom 'men' naar Zomergasten kijkt zegt meer over jou dan over 'ons', denk ik hoor. Een typisch pseudo-intellectuele analyse w.m.b. Ik keek in ieder geval niet met het idee 'even lekker te lachen om en met Theo'.
Het zegt heel veel over mij en daar schaam ik mij niet voor. Overigens veroordeel ik shmoopy nergens, mocht ik bevestigd worden in mijn vooronderstellingen. Wat tong80 zei klopt helemaal: ik concludeer vanuit mijn eigen vooronderstellingen, net zoals ieder nadenkend mens. Wat die opmerkingen over shmoopy betreft: ik geef graag mijn ongelijk toe als daartoe aanleiding is, .
quote:
En Theo wás dan misschien niet op z'n best, of, sterker nog, misschien was-ie dat ook wel, wat ook wel weer iets zegt, ik vond het een boeiende uitzending, waarin ik (inderdaad) een aantral voor mij nieuwe dingen heb gehoord en gezien.
Ik vond het ook een boeiende uitzending, Cynix. .
pi_21144826
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:36 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ja, ik heb heel hard gehinnikt, en ben ervan overtuigd dat jij hier met een uiterst scherp en niet te vergeten intellectueel oog naar hebt gekeken.

Theo Maassen zat niet lekker omdat hij van Zwagerman geen enkele feedback kreeg om z'n verhaal af te maken, maar hee, da's gewoon mijn mening, en jij hebt de jouwe.

Het verschil is dat ik niemand minder vind omdat ie een andere mening is toegedaan dan de mijne.

*hinnik*
Ik vind jou niet minder, shmoopy. En mij intellectualiteit in de schoenen schuiven vind ik alleen maar een (misplaatst) compliment.
  Trouwste user 2022 maandag 9 augustus 2004 @ 00:45:01 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_21144829
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:43 schreef zodiakk het volgende:

Wat tong80 zei klopt helemaal: ik concludeer vanuit mijn eigen vooronderstellingen, net zoals ieder nadenkend mens. Wat die opmerkingen over shmoopy betreft: ik geef graag mijn ongelijk toe als daartoe aanleiding is, .
Dan concludeerde je dus fout.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')