abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21152318
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond Theo trouwens zo nu en dan erg zwak. Vooral met dat verhaal over die rapsingle raakte ie helemaal in de knoop, en vond ik dat Zwagerman de juiste vragen probeerde te stellen.
Het was nog niet zo erg als met Youp een paar jaar geleden over Singh Varma (dat was echt beschamend), maar toch.
Dat ben ik met je eens, hij lulde zichzelf enigzins vast en vergat ook nog eens in zijn redenatie dat die knullen, voor wiens vrijheid van meningsuiting hij zo opkwam (als snap ik zijn punt wel enigzins ware het niet dat zelf de mond van een ander , in dit geval Hirsi Ali, graag gesnoerd zien, omdat haar mening hen niet aan staat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21152351
Ik ben na nog geen uur afgehaakt. Ik erger me wezenloos aan Zwagerman. Wat weet hij met sommige opmerkingen een gesprek volkomen dood te slaan. Vooral bij Rottenberg kwam dat heel pijnlijk naar voren, omdat hij zovan zich af bijt. Die arme Joost heeft een onvermogen om werkelijk geïnteresseerd te zijn in zijn gast en zich in zijn leefwereld te verdiepen.

Theo. Sja. Niet mijn generatie. Leuk dat gedweep over vroeger, maar ik heb niets met die melancholie. Misschien één op één, in een benauwde kroeg met een wijntje erbij. Mag hij me alles vertellen over zijn action-hero-verzameling. En misschien kan ik dan ook heel hard lachen om Toon Hermans, maar dat laatste betwijfel ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:10:09 #278
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21152441
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:03 schreef milagro het volgende:

[..]

NERD werd helemaal niet aangehaald als het neusje van de zalm, maar gewoon als contrast met dat Spaanse meisje, de clips van toen en de clips van nu.

Dat Theo Maassen NERD goed vond, net als ik overigens, stond daar helemaal los van.
Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik heb de aflevering niet gezien. Ik hoop dat 'ie snel op internet komt, dan kijk ik het alsnog.
pi_21152479
Ik lag vierkant onder tafel bij Andre van Duin - een vriendin zat me ge-ergerd aan te kijken, die vond er geen ruk aan - humor is nogal persoonlijk blijkbaar
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:14:08 #280
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21152527
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:11 schreef SCH het volgende:
Ik lag vierkant onder tafel bij Andre van Duin - een vriendin zat me ge-ergerd aan te kijken, die vond er geen ruk aan - humor is nogal persoonlijk blijkbaar
Ik vind veel dingen van hem briljant, en de meeste andere dingen gewoon leuk, maar hier vond ik dan weer niet veel aan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_21152616
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:11 schreef SCH het volgende:
pi_21153136
Bij Andre van Duin heb ik alleen een gevoel van nostalgie Als ik dit nu zie denk ik: wel een beetje belegen allemaal. Vroeger vond ik het veel leuker. Terwijl ik bij Toon Hermans precies het omgekeerde heb. Kon er vroeger niet om lachen (omdat mijn ouders het leuk vonden denk ik) maar nu snap ik eigenlijk pas wat er leuk aan is.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:51:25 #283
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_21153416
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:48 schreef Cynix ® het volgende:
Het tragische van iemand als Bill HIcks is dat hij toch wel een beetje in het VPRO-hoekje zit en blijft zitten. De NKOTB-fans zullen hem iig nooit zien.
Bill Hicks is dood.

Overigens een geweldige aflevering, en wat een prachtige man is Theo Maassen toch.

Ik snap trouwens niet dat anderen zich ergeren aan JZ. Hij bewaart een bepaalde afstand tot zijn gast waardoor de aandacht op de gast gericht blijft. Dat is klasse en zeker geen desinteresse.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 13:55:49 #284
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21153522
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:51 schreef NewOrder het volgende:
Bill Hicks is dood.
I know. Vandaar dat ik het dus over TV heb. VPRO dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:57:42 #285
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21153573
quote:

[..]

Bill Hicks is dood.

Overigens een geweldige aflevering, en wat een prachtige man is Theo Maassen toch.

Ik snap trouwens niet dat anderen zich ergeren aan JZ. Hij bewaart een bepaalde afstand tot zijn gast waardoor de aandacht op de gast gericht blijft. Dat is klasse en zeker geen desinteresse.
Zo zie ik het ook, het zijn helemaal geen 'pijnlijke stiltes', maar gewoon de tijd die een gast nodig heeft en gegund wordt, die krijgt hij ook. Op die manier kun jij als kijker een interpretatie beleven van de zomergast.

Daarnaast is Theo Maassen een lieve, mooie man op een esthetische manier die zijn mannetje heus wel staat tegenover Joost Zwagerman. Ik denk dat beide ook wel een soort onplaatsbare bewondering hebben voor elkaar, zoals je dat ook tussen Felix Rottenberg en Zwagerman zag.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21153578
Zwagerman behoort wel bij de betere presentatoren die zomergasten heeft gehad. Of verlangen jullie terug naar Peter van Ingen, Hanneke Groenteman, Freek de Jonge, Adriaan van Dis of dinges, hoe heet ie nou, van ronflonflon.

Misschien vergeet ik er nog 1.

Ik vind Zwagerman best goed, het is een erg lastig programma om te doen.
pi_21153599
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Batuwu, zullen we trouwen. .
Nou, ik heb er wel een beetje spijt van dat ik het heb gezegd. Hermans heeft namelijk veel "voorwerk" verricht. Vooral Seth Gaaikema schijnt daar van geprofiteerd te hebben.
quote:
Precies. Zeker in deze aflevering was enige sturing wel nodig, omdat Theo Maassen echt niet van plan was zelf de grote lijn in de gaten te houden. Ik ben het wel eens met het verwijt dat Zwagerman niet werkelijk geïnteresseerd is in zijn gasten. Dat laat hij te veel merken.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:00:27 #288
25021 R.I.Baboon
IR\\\'s kwade tweelingbro
pi_21153645
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef SCH het volgende:
Zwagerman behoort wel bij de betere presentatoren die zomergasten heeft gehad. Of verlangen jullie terug naar Peter van Ingen, Hanneke Groenteman, Freek de Jonge, Adriaan van Dis of dinges, hoe heet ie nou, van ronflonflon.

Misschien vergeet ik er nog 1.

Ik vind Zwagerman best goed, het is een erg lastig programma om te doen.
Ik zou Wim T. Schippers graag eens gezien willen hebben, maar ik weet niet of het echt een verbetering zou zijn geweest.
Ik haad spelvouten.
pi_21153659
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:28 schreef kamagurka het volgende:
Als dit het neusje van de zalm is, moet je concluderen dat het verval van de wereld nog factor 1000 keer erger is dan Maassen schetst
hij zegt toch qua popmuziek. niemand beweert dat ie beter is dan John Zorn
ik waardeer het wel dat Theo blijkbaar ook wat verder durft te kijken dan "niet-populaire muziek" om maar een wrang woord te gebruiken.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_21153664
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:58 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik ben het wel eens met het verwijt dat Zwagerman niet werkelijk geïnteresseerd is in zijn gasten. Dat laat hij te veel merken.
Waar merk je dat dan aan?

Het probleem wat ik soms met heb is die semi-intellectualiteit, het mag nooit eens gewoon leuk zijn of geen bedoeling of diepere betekenis hebben.
pi_21153682
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:00 schreef R.I.Baboon het volgende:

[..]

Ik zou Wim T. Schippers graag eens gezien willen hebben, maar ik weet niet of het echt een verbetering zou zijn geweest.

Dat was echt het dieptepunt van zomergasten
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:03:34 #292
11923 I.R.Baboon
pi_21153720
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat was echt het dieptepunt van zomergasten
Nou ja, ik vind Flogiston nog altijd een van de beste programma's van de laatste jaren, en dat was ook voornamelijk door Wim T. Schippers, maar dat is wel een heel ander genre programma. Bij Zomergasten wil ik idd wel een goed gesprek zien, en dat is nou net iets dat met Wim T. Schippers niet lukt.

Maar goed, ik ben ook niet zo ontevreden over JZ.
pi_21153757
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind Flogiston nog altijd een van de beste programma's van de laatste jaren, en dat was ook voornamelijk door Wim T. Schippers, maar dat is wel een heel ander genre programma. Bij Zomergasten wil ik idd wel een goed gesprek zien, en dat is nou net iets dat met Wim T. Schippers niet lukt.
Je hebt het seizoen met Schippers niet gezien? Het was echt dramatisch, geloof me
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2004 @ 14:05:43 #294
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21153769
Eén troost, zolang Zwagerman presenteert, schrijft-ie niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:06:21 #295
11923 I.R.Baboon
pi_21153783
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het seizoen met Schippers niet gezien?
Ik ben nog heel jong. Ik denk dat dit het 4e of 5e seizoen is dat ik zie.
pi_21153787
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:05 schreef Cynix ® het volgende:
Eén troost, zolang Zwagerman presenteert, schrijft-ie niet.
Ook dat ben ik niet met je eens. Hij heeft een paar heel aardige boeken geschreven, meneer Cynix
pi_21153790
quote:

[..]

Het probleem wat ik soms met heb is die semi-intellectualiteit, het mag nooit eens gewoon leuk zijn of geen bedoeling of diepere betekenis hebben.
Dat vind ik dus ook.

Ook had ik dat met die actionman poppetjes
Die Zwagerman kan zich daar dan totaal niet in verplaatsen en dan proef ik een bepaalde ondertoon van neerkijken op.
Zo had hij dat ook met Heleen van Royen en haar keuze van Frans Bauer.
Hij miste totaal wat zij bedoelde.
Frans Bauer okay vinden (en dat betekent dus niet weglopen met zijn muziek) is blijkbaar 'not done' of zo
pi_21153797
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:06 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik ben nog heel jong.
quote:
Ik denk dat dit het 4e of 5e seizoen is dat ik zie.
Ik ben al heel oud
pi_21153829
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:06 schreef milagro het volgende:
Frans Bauer okay vinden (en dat betekent dus niet weglopen met zijn muziek) is blijkbaar 'not done' of zo
Inderdaad, of het heeft meteen een freudiaanse betekenis.

Maar ik vind eigenlijk dat hij verder wel goed geinformeerd en geinteresseerd is. Hij is 1 van de weinigen die een goede mix maakt tussen informeel tongue in cheek en de journalistieke distantie van een interviewer.
pi_21153865
quote:
Tja, dat is niet zo makkelijk uit te leggen. Ik krijg van Zwagerman niet de indruk dat hij vragen stelt omdat hij echt iets van zijn gasten wil weten. Hij gaat ook nooit lekker door op een antwoord, omdat hij nooit enthousiast wordt over wat de gast te melden heeft. Het kan best zijn dat ik het fout heb en dat ik Zwagermans onderkoelde stijl verkeerd interpreteer.

Maar goed, ik vond Zwagermans stijl gisteravond prima werken.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')