abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:33:03 #51
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_21514622
je ziet veel camera's met uitschuifbare zoom, die dus minder ruimte innemen. Ik zoek gewoon een handzame, kleine camera met meer zoom dan 2x
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_21514670
Pentax optio s een optie?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:36:55 #53
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21514708
Die broekzakformaat camera's hebben allemaal slecht 3x optische zoom...
pi_21514774
Maar ondergrens was toch 2x? Dan kan zo'n minimini Pentax wel (met 3x optisch). Vanaf 240 euri gezien...
pi_21516027
Goed.... Hoezo studieontwijkend gedrag... zit ik hier nog steeds te klooien... Anyhow, in een ander (ten dode opgeschreven ) topic waren ineens vragen over die pentax die ik hier had laten vallen...

Dus, voor wie 't lezen wil:

De bekende reviewsite heeft over de optio S wat geschreven.
Steve heeft hier ook nog wat verteld.

(waarbij ik moet aantekenen dat ik niet weet hoe goed en betrouwbaar de site van Steve is....)
pi_21518803
Eens zien of jullie me op het goede spoor kunnen brengen.

Voor op reis gebruik ik nu een analoge spiegelreflex Minolta Dynax 5, een standaard (50) en een zoom objectief (24-135). Daar heb ik drie problemen mee: grootte/gewicht, een loodzak vol fotorolletjes, en alsof je in pakweg Cambodja of Myanmar al niet genoeg opvalt als westerling, met een spiegelreflex met flink objectief is onopvallend een foto maken er echt niet bij, integendeel: er staan onmiddelijk een aantal geïnteresseerde mensen om je heen. Het is simpelweg teveel gesjouw, en te lomp, en dat beperkt me.

Ik overweeg dus over te stappen op een kleine digitale camera, en die zou aan een aantal eisen moeten voldoen:
- compact, model broekzak;
- degelijk, en goed bestand tegen stof;
- belangrijk: een zoeker, want ik heb er een hekel aan om op het beeldscherm een compositie te moeten samenstellen (nog afgezien van de zon die parten speelt);
- niet teveel 'time lag' tussen afdrukken en maken van de foto;
- vanzelfsprekend wil ik graag ook perfecte kwaliteit, maar ik begrijp dat dat kan niet in combinatie met het bovenstaande, dus optimale kwaliteit (als in scherpstellen, lens) gegeven de eisen.
- bescheiden (analoge) zoom zou prettig zijn

Ik begrijp dat ik het gebruiksgemak en de fotokwaliteit van een analoge spiegelreflex niet kan evenaren, maar da's ook geen ultiem probleem. Ik merk dat ik foto's steeds meer als herinnering maak, en minder om de foto zelf.

Even ter tekening: ik heb nu ook een Canon Powershot A60, en die vind ik dus a) te groot, en b) te fragiel. Die gaat het niet overleven achter op een pick-up

Konica/Minolta heeft een aantal van deze kleine camera's (xg enzovoorts), is dat wat? En hebben jullie nog andere suggesties in dit genre?

Dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-08-2004 21:13:57 ]
pi_21524758
Hmm, ik had toch echt gezocht naar een centraal topic als deze, maar ik kon alleen de 7e editie vinden. Deze was op slot gezet als gevolg van een conflict. Ik heb dus maar een nieuw topic geopend, maar daar werd ik hiernaartoe verwezen.

ANYWAY.....:

Ik moest ook maar eens aan de digitale camera, maar nu twijfel ik tussen de Pentax Optio S4i en de Canon IXUS 430. Beide mooie compacte dingetjes.
Echter op www.kieskeurig.nl vond ik een review die mij toch ernstig doet twijfelen aan de Pentax
quote:
Pentax Optio S4i
Ten eerste: verwacht niet een denderende beeld kwaliteit. De kwaliteit is
zondermeer goed, maar als ik het vergelijk met die van sommige andere
toestellen valt het op dat de beelden bij inzoomen niet zo mooi scherp zijn.
Dat is al helemaal het geval als je inzoomt met de digitale zoom. Dan krijg je
teleurstellende foto's (als je kritisch bent tenminste).

Ten tweede: verwacht niet van de camera dat je er 'kunst' foto's mee kunt
maken. Daar is de zoom vaak te zwak voor en de beeldkwaliteit niet goed genoeg.
Daarnaast kan je de sluitertijd en diafragma niet handmatig instellen. Dat is
jammer, want daardoor heb je weinig flexibiliteit als je bijvoorbeeld
nachtfoto's wilt maken. (er zit wel een nachtfoto functie op, die een max
sluitertijd van 4 sec. heeft)

Ten derde: je kunt de camera alleen in z'n cradle opladen. Of, de accu er uit
halen en in de cradle leggen. Omdat er geen laad-kabeltje gebruikt wordt, kan
je de camera dus 2 uur niet gebruiken als je hem oplaad. Ik ga dan ook
binnenkort een tweede accu kopen.

Ten vierde: houd er rekening mee dat je al snel veel geld kwijt bent aan het
toestel en accesoires (zoals geheugen en evt. tasje/accu enz). En dat terwijl
je voor de helft van het bedrag al hele degelijke andere camera's kunt kopen.

Ten vijfde:
Het toestel heeft moeite met het scherp stellen in een donkere omgeving ('s
avonds, binnen, met sfeerverlichting). Als hij niet goed scherp wil stellen,
moet je maar gewoon de foto maken (op hoop van zegen) of meer lampen aanzetten.
Kan iemand mij helpen in deze afweging?
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:29:54 #58
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21528607
Cradle's zuigen. Mijn insteek is: koop de ixus, met extra accu. Verwacht niet dat je er al te brilliante dingen mee kan. (Hoewel de fotograaf daar zelf ook invloed op kan uitoefenen-- een mooi opgemaakte aap is nog steeds een aap)

Alle camera's hebben moeite met autofocussen op zwart of bij weinig licht. Verwacht geen mirakels.

Kijk een s naar de accessoires, welke jij van plan bent te gaan gebruiken, en hoeveel ze kosten. Misschien helpt dat in je in je uiteindelijke keuze. Kijk ook naar opslagcapaciteit. Niet alle opslagmedia hebben dezelfde maximum opslag capaciteit. CFC heeft tot nu toe een max van 12 GB. Andere opslagmedia zijn kleiner, maar ook duurder. En een kleinere camera geeft niet per se een mooier beeld.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:44:45 #59
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21528895
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
<KNIP>

Ik overweeg dus over te stappen op een kleine digitale camera, en die zou aan een aantal eisen moeten voldoen:
- compact, model broekzak;
- degelijk, en goed bestand tegen stof;
- belangrijk: een zoeker, want ik heb er een hekel aan om op het beeldscherm een compositie te moeten samenstellen (nog afgezien van de zon die parten speelt);
- niet teveel 'time lag' tussen afdrukken en maken van de foto;
- vanzelfsprekend wil ik graag ook perfecte kwaliteit, maar ik begrijp dat dat kan niet in combinatie met het bovenstaande, dus optimale kwaliteit (als in scherpstellen, lens) gegeven de eisen.
- bescheiden (analoge) zoom zou prettig zijn
<KNIP>
Ik heb zelf een Nikon F100 en er een powershot A80 erbij gekocht. Handig voor de kiekjes. Het serieuze werk blijf ik bij de SLR. Ik denk dat een canon digital ixus aan jouw eigen voldoet. klein robuust (stalen omhulsel) en gebruikt CFC (goedkope media). Een vriend van me heeft al jaren de ixus 300 en is er zeer tevreden mee. Hij neemt dat ding overal mee naartoe. Nadelen heeft het ding natuurlijk ook; je moet de accu's op kunnen laden. En da's het voordeel van de powershot: gewone LR-6 (AA) batterijen, die overal te koop zijn in de wereld.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21541488
Ik wil graag een digitale camera kopen. De eisen zijn ongeveer:

- Liefst erg klein, zodat hij makkelijk overal mee naar toe kan
- Stevig, goed bestand tegen stof.
- Goede kwaliteit foto's
- Zoom
- LCD schermpje waarop je de foto's kan bekijken
- Zowel foto's bij daglicht als in het donker maken, zowel binnen als buiten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21546513
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:29 schreef Shark.Bait het volgende:
Cradle's zuigen. Mijn insteek is: koop de ixus, met extra accu. Verwacht niet dat je er al te brilliante dingen mee kan. (Hoewel de fotograaf daar zelf ook invloed op kan uitoefenen-- een mooi opgemaakte aap is nog steeds een aap)
Bij nader inzien zuigt die Ixus volgens mij big time in vergelijking met de Pentax S4i of de Sony DSC-P100. Die zitten in dezelfde prijsrange en je krijgt dan zoveel meer voor je geld. De Sony heeft een Carl Zeiss (!) lens en Pentax heeft een eigen gepatenteerd geniaal lenzen systeem, waar de naam mij even van is ontschoten.

Aangezien de Pentax een mooi cameraatje is, ga ik toch liever voor de Sony. De doorslaggevende reden is dat je bij de Pentax geen sluitertijden in kan stellen.
pi_21549390
@ CherrymoonTraxx: Olympus mju serie is bestand tegen stof en regen vanwege een waterdichte afdichting. De kwaliteit ervan is erg goed te noemen. Hij is wel klein, maar het is geen ultra compact.

@ ThatsMeThatsRight: Heb je enig idee waar je het over hebt of heb je een uurtje geinvesteerd om ook wat te weten van fotocamera's (flame intended)? Ik zal je even een geheimpje verklappen: Carl Zeiss (!) wordt gemaakt door Sony zelf. Alleen objectieven (die bestaan namelijk uit meerdere lenzen) met de toevoeging T* worden door Zeiss zelf gecoat. Daarnaast heb je waarschijnlijk niet gekeken naar de kleuren van de Sony en naar het te gebruiken opslagmedium (nu nog MS maar dat wordt in de volgende generatie MS duo). Ixus zuigt niet, maar er zijn prima alternatieven. Pentax, Casio of zelfs Kyocera (je houdt immers toch van Zeiss ) Met een Kyocera S5R of een S3R kun je retegoede foto's nemen en heb je een zeer exclusief apparaat dat drie fps neemt gelimiteerd door het geheugenkaartje.
pi_21562477
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 02:33 schreef mig29 het volgende:
@ ThatsMeThatsRight: Heb je enig idee waar je het over hebt of heb je een uurtje geinvesteerd om ook wat te weten van fotocamera's (flame intended)? Ik zal je even een geheimpje verklappen: Carl Zeiss (!) wordt gemaakt door Sony zelf. Alleen objectieven (die bestaan namelijk uit meerdere lenzen) met de toevoeging T* worden door Zeiss zelf gecoat. Daarnaast heb je waarschijnlijk niet gekeken naar de kleuren van de Sony en naar het te gebruiken opslagmedium (nu nog MS maar dat wordt in de volgende generatie MS duo). Ixus zuigt niet, maar er zijn prima alternatieven. Pentax, Casio of zelfs Kyocera (je houdt immers toch van Zeiss ) Met een Kyocera S5R of een S3R kun je retegoede foto's nemen en heb je een zeer exclusief apparaat dat drie fps neemt gelimiteerd door het geheugenkaartje.
Ik kom op dit gebied idd echt net om de hoek kijken

Welke kleuren bedoel je met 'Daarnaast heb je waarschijnlijk niet gekeken naar de kleuren van de Sony'

Ik zal waarschijnlijk zo'n kuddedier zijn die zich door een grote Carl Zeiss sticker laat imponeren.

Maar wanneer zal die nieuwe generatie geintroduceerd worden (de huidige Sony modellen draaien idd al een hele tijd mee, relatief)?

FPS? F.. Per Seconde, het geheugenkaartje is dus de bottleneck. Dat valt dan op te lossen door er een snellere kaart in te kopen (Ultra II, MS duo)?
pi_21563165
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 18:45 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Ik kom op dit gebied idd echt net om de hoek kijken

Welke kleuren bedoel je met 'Daarnaast heb je waarschijnlijk niet gekeken naar de kleuren van de Sony'
Ik ga er gemakshalve van uit dat het gaat om de kleuren van de afbeelding die de Sony reproduceert. Ik heb een 3,2 mpix instappertje gezien van Sony, van een jaar oud, (toen in jouw prijsklasse, zeg maar), die een beetje Jamin-kleuren geeft. Alsof de hele wereld een snoepwinkel is... Vrij hard en vol kleurstoffen
quote:
Ik zal waarschijnlijk zo'n kuddedier zijn die zich door een grote Carl Zeiss sticker laat imponeren.

Dat is nou nét de bedoeling van Sony
Anyway: met een beetje googlelen is er misschien aan voorbeeldfoto's te komen (en met nog meer geluk dezelfde (soort) foto's van verschillende apparaten). Mocht je die foto's tegenkomen, kijk dan voor het gemak ook eens naar kleurschifting: Bij hoog contrast (boom waar tegenlicht doorheen komt, om eens iets te noemen), kunnen ineens paarse randen op de licht/donkergrenzen ontstaan, omdat de combo lenzen+chip in de camera daarover struikelt.

quote:
FPS? F.. Per Seconde, het geheugenkaartje is dus de bottleneck. Dat valt dan op te lossen door er een snellere kaart in te kopen (Ultra II, MS duo)?
Frames Per Second: vrij vertaald: beeldjes per seconde. Als je de ontspanknop (bij de juiste instellingen) ingedrukt houdt, is het aantal FPS het maximale aantal afbeeldingen dat per seconde gemaakt kan worden. Bottleneck kan zitten in de schrijfsnelheid van de geheugenkaart, maar ook in de rest van eht computergebeuren. Sommige (ook low-end) camera's hebben een geheugenchip dat als buffer dient (Waardoor je snel een voglende foto kunt maken, en niet hoeft te wachten op de geheugenkaart: dat wordt vanuit het buffergeheugen rustig aan weggeschreven) de pret is alleen over als de buffer vol is. Ricoh maakt die dingen (Capillio G3 ofzoiets heet het ding.) en er zijn er meer die het hebben.

Misschien niet eens het zo onbelangrijk: Probeer die apparaten anders bij de fotoboer eens naast elkaar te krijgen, zodat je ze allemaal kunt proberen. Een camera die niet bij je past, blijft in de kast liggen, denk ik. Vind je 'm logisch werken? Zitten de knopjes op de goede plek? het blijft toch een flinke smak geld....

Ik vond trouwens nog dit met het typenummer+review in Google, by the way... misschien werkt de zoekopdracht ook met de andere types. Hecht niet al te veel aandacht aan 'consumenten-reviews': die zeggen nooit zo veel zinnigs...
pi_21563786
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:19 schreef Hayk het volgende:
Ik vond trouwens nog dit met het typenummer+review in Google, by the way... misschien werkt de zoekopdracht ook met de andere types. Hecht niet al te veel aandacht aan 'consumenten-reviews': die zeggen nooit zo veel zinnigs...
Thanks dude
HIER staan een aantal (best veel eik.)foto's genomen met de DSC-P100, daar doe ik het wel voor. Ook die link van jouw biedt wel perspectief.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:24:49 #66
70795 GiSH
waiting for sun
pi_21565901
Ik heb een sony F505 camera en een sony U20

beide camera's bevallen me prima, maar ik wil het ietsjes professionelere camera kopen.
eerst heb ik gedacht aan om een canon EOS 300 of nikon D70, ik denk dat deze misschien toch wel iets te duur worden.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de sony F828. Dit is weer een camara met wat voor en na delen.

- prijs voor een 8 mega pixel camera is goed te noemen.
- Compact flash card en memory stick.
- Zeis lens (alleen verwisselbaar)
- hand zoom wat baterij bespaard

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:48:04 #67
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_21579125
ik wil samen met m'n moeder en zusjes een digitale camera gaan kopen voor m'n vader, voor z'n verjaardag, we hebben besloten dat het budget tussen de 150 en de 200 euro ligt.

wat gaan we er mee doen?

bedoeld voor huis, tuin en keukengebruik, leuk voor op vakantie blabla
je kent het wel.
wel beetje leuke kwaliteit foto's en ook wel al wat geheugen erbij (/ erin)

iemand ideeen ? of dingen waar we op moeten letten? goede merken / ervaringen etc etc.
ben benieuwd
dus...
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:25:36 #68
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_21579819
stormloop topic dit..
dus...
  Moderator vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:28:22 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21579882
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:41 schreef greatgonzo het volgende:
Mijn trouwe cybershot P50 is dit jaar weer meegeweest naar Lowlands, maar zo langzamerhand vind ik hem niet echt makkelijk meer, omdat:
- hij een beetje groot is, past niet echt in je broekzak.
- optische zoom valt een beetje tegen
- 2.1 megapixel is tegenwoordig ook een beetje te weinig.

Ik zoek dus een camera, van in ieder geval onder de 250 euro die wel hieraan voldoen, wie kan me er een aanraden?
4 opt zoom icm een uitschuifbare bestaat wel hoor, heb ik ooit wel gezien.
Maar 3 opt en evt. een digitale zoom kan evt. ook wel handig zijn hoor, doe ik soms ook http://www.renesite.nl/koninginnedag/120.jpg
Geen zoom
http://www.renesite.nl/koninginnedag/119.jpg
Volledige digitale zoom

Maar als je echt veel wilt zoomen moet je het criterium broekzak wegcijferen

Maar 3 opt. is tegenwoordig erg normaal en is ook goed te doen

Edit ik heb pagina 2 nog niet gezien, dus ik dacht ik reageer maar op jou, maar je hebt genoeg aan 3
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:32:42 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21579962
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:48 schreef marc1982 het volgende:
ik wil samen met m'n moeder en zusjes een digitale camera gaan kopen voor m'n vader, voor z'n verjaardag, we hebben besloten dat het budget tussen de 150 en de 200 euro ligt.

wat gaan we er mee doen?

bedoeld voor huis, tuin en keukengebruik, leuk voor op vakantie blabla
je kent het wel.
wel beetje leuke kwaliteit foto's en ook wel al wat geheugen erbij (/ erin)

iemand ideeen ? of dingen waar we op moeten letten? goede merken / ervaringen etc etc.
ben benieuwd
Deze + een SD card van 64 MB á 29,99 bij Dixons kom je op een 210 euro maar dan heb je 80MB aan opslag ruimte en een in mijn ogen redelijk goede camera (Redelijk omdat het natuurlijk een relatief goedkope camera is als je naar de Specs kijkt en de prijs)

Je moet er op letten als je optische zoom hebt en niet naar de digitale zoom kijken, want daar gaat de kwaliteit van achteruit als je dan een foto maakt, of je moet geluk hebben en goed in je schoenen staan wanneer je dan een foto maakt.
Verder moet je niet naar de zogenaamde 5.0 mil megapixels kijken van Trust e.d kijken omdat je dan gerand staat voor slechte kwaliteit foto's, je moet naar een 2.0, 3.2 megapixels camera kijken als je naar het prijskaartje kijkt wat je er voor uit wilt geven.
Gewoon een foto winkel binnen stappen en niet te overhaast zijn zoals ik was, fijne camera heb ik nu maar net wat te weinig, een beetje een beginners foutje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:39:11 #71
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_21580098
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Deze + een SD card van 64 MB á 29,99 bij Dixons kom je op een 210 euro maar dan heb je 80MB aan opslag ruimte en een in mijn ogen redelijk goede camera (Redelijk omdat het natuurlijk een relatief goedkope camera is als je naar de Specs kijkt en de prijs)
*verhaal*
hardstikke bedankt voor deze info, hebben we in ieder geval al wat,
hoop dat er nog meer adviezen komen, want dan kunnen we wat vergelijken.
deze info kunnen we in ieder geval goed gebruiken.
bedankt
dus...
pi_21580175
Dinosaur, Je geeft zelf al aan dat een simpele compact digitale camera "model broekzak" een goede SLR niet kan bijbenen qua kwaliteit. Daarom zou ik ook zeker niet kiezen voor een model broekzak, maar meer voor een SLR-like camera een erg goeie lens.

voorbeelden:
  • Konika Minolta Z2
  • Konika Minolta Z3
  • Fuji Finepix S5000 / S7000
  • Canon G5
  • Canon S1 IS

dit is maar een snel voorbeeldje. ik zou je eens laten voorlichten over dit soort camera's. De lens is vaak erg goed, en dat kan de Spiegelreflex wel vervanging bieden

[ Bericht 17% gewijzigd door De_Warme_bakker op 27-08-2004 15:50:23 ]
  • pi_21582257
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 15:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:
    Dinosaur, Je geeft zelf al aan dat een simpele compact digitale camera "model broekzak" een goede SLR niet kan bijbenen qua kwaliteit. Daarom zou ik ook zeker niet kiezen voor een model broekzak, maar meer voor een SLR-like camera een erg goeie lens.

voorbeelden:
  • Konika Minolta Z2
  • Konika Minolta Z3
  • Fuji Finepix S5000 / S7000
  • Canon G5
  • Canon S1 IS

dit is maar een snel voorbeeldje. ik zou je eens laten voorlichten over dit soort camera's. De lens is vaak erg goed, en dat kan de Spiegelreflex wel vervanging bieden
  • meot ik eens kijken. Bepalend is vooral het minder gewicht, minder sjouwen. Ik dacht dat dit toch nog aardig grote camera's waren (natuurlijk minder dan een spiegelreflex). Dat van die lenzen verbaasd me eerlijk gezegd een beetje, dacht dat dat juist het zwakke punt bij digitaal was. Wat veroorzaakt dan met name het kwaliteitsverschil?
    pi_21582398
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 17:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat van die lenzen verbaasd me eerlijk gezegd een beetje, dacht dat dat juist het zwakke punt bij digitaal was. Wat veroorzaakt dan met name het kwaliteitsverschil?
    Bij Digitaal de MP's de iso en de lens
    I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
    Dit is niet een beeldscherm!
    pi_21584125
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 14:48 schreef marc1982 het volgende:
    Me zusje heeft een Sony Cybershot DSC-P32 3,2 MegaPix (¤ 118,- volgens tweakers pricewatch) Nadeel is dat deze camera geen zoom heeft en Memory sticks redelijk duur zijn. De kwaliteit foto's vind ik voor deze prijsklasse zeer goed en je hebt toch wel een degelijk merk camera.

Koop in in ieder geval geen camera van HP, ligt er hier ook eentje van thuis, 3 MegaPix ook, maar dat ding is echt niks.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')