abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:47:14 #26
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21269964
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een Fuji S3000.
Ik kan hem kopen voor ¤ 279,00 (hier in het dorp, op internet goedkoper natuurlijk). Hij heeft 6x optische zoom.
Op kieskeurig.nl heb ik reviews gelezen over de Minolta Dimage Z1 (de Z2 is mij te duur) en de Fuji S3000. De Minolta lijkt nogal fragiel te zijn en het zou jammer zijn als hij na een maand al kapot zou zijn. De S3000 lijkt mij een betere koop. Heeft iemand hier nog adviezen? De fotozaak probeerde mij de Minolta aan te smeren vanwege de 10x zoom. Ik ben toch erg bang voor de breekbaarheid van dat ding.
Ik wil een degelijke camera voor vooral huizen, tuin en keukens....en voor de fun.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:53:28 #27
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21270164
Is zo'n 10x optische zoom nou eigenlijk wel bruikbaar zonder statief? Ik kan me voorstellen dat je anders uit de losse hand altijd een bewogen beeld hebt.
pi_21271434
@CreativeMind:

Een reactie op je opmerking dattie niet in je broekzak zou passen. Maar dit vond en vind ik nou net het minst belangrijkste van je camera. Een camera is er om foto's te maken. Sommigen gebruiken hun teletoeter ook nog om indruk te maken, maar de allerbelangrijkste taak is om foto's te maken. en dat kan nu net niet... wanneer de camera in je broekzak is!

Veel mensen schamen zich ervoor als ze een foto nemen van bijvoorbeeld een vreemde voorbijganger. Als je een camera van formaat, een SLR-like zoals de Z1, om je nek hebt hangen, wen je aan de aandacht die mensen geven bij mij dan... laatst een klein mannetje: Kijk papa, een echte fotograaf! en als je eraan gewend ben, kan je ook makkelijker een foto maken van vreemde mensen!

Dan die 10X optische zoom: die is zeker wel bruikbaar zonder statief. Ook al is het risico op een bewogen beeld altijd groter bij tele.
trouwens
ik heb zelf de Finepix S5000, vergelijkbaar met de Z1. paste ook binnen je budget. Het bevalt me allemaal uitstekend!!! succes met je keuze!
pi_21273671
ik zou fuji afraden, niet zo'n geweldige lenzen en komt allemaal een beetje kinderlijk over, ook de S3000 is niet erg degelijk, maar ieder zijn smaak natuurlijk
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:58:49 #30
65997 Oldbie
pi_21273986
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:48 schreef Juist het volgende:
ik zou fuji afraden, niet zo'n geweldige lenzen en komt allemaal een beetje kinderlijk over, ook de S3000 is niet erg degelijk, maar ieder zijn smaak natuurlijk
Ik weet het ook nog niet. Ik heb nu de Minolta Dimage Z10 ontdekt. Ziet er ook goed uit....pfff.....ik moet er nog eens goed over nadenken.
pi_21276535
Zorg er vooral voor dat je de camera ook daadwerkelijk in de winkel hebt vastgehouden en uitgeprobeerd, alleen dan kom je er achter of een camera je ook daadwerkelijk ligt. En als afdrukken je doel zijn: laat ook een paar foto's afdrukken die met de camera('s) van je keuze genomen zijn afdrukken.

Ga nooit af op alleen maar testen en cijfertjes. Een camera is om foto's te nemen of een camera dat voor jou prettig kan doen kun je alleen maar beoordelen als je hem zelf hebt vastgehouden.
pi_21287225
Z10 komt mij een stukje degelijker over, en is ook nog wat goedkoper mss wel een aanrader.

maar jeroen heeft gelijk, op naar de fotozaak!
pi_21309537
Ik denk dat ik toch maar wat meer ga uitgeven voor een camera, zit nu meer te denken aan de Canon EOS300D
* Jed1Gam kwijlt .
pi_21323494
Is het nou ook zo, dat als je digitaal inzoomt met een 5MP camera, je nog prima 1600x1200 foto's overhoudt?

Ik heb nu een 2MP camera.. en ga een 5MP halen, met een iets betere zoom. Ga ik qua zoom nu een stuk voorruit..!?
pi_21324238
Ik wil een "tussenpaus" aanschaffen in afwachting van een nieuwe Canon DSLR. Via lang zoeken en afwegen ben ik gekomen tot drie mogelijke camera's:
Canon Powershot A80
Canon Powershot S60
Sony DSC-V1

Iemand positieve of negatieve ervaring met 1 van deze camera's Ik ben vooral benieuwd naar de "slecht licht" omstandigheden, waarin mijn vorige camera (Fuji S602Z) bijzonder slecht was... Dus hoe functioneert de camera binnenshuis bij schemerlamp verlichting...

Iemand die me bij de keuze kan helpen...
TNX in advance...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_21326783
@Oksel: Ja je hebt meer pixels en bij digitaal zoomen gaan er pixels verloren dus je zal nu meer pixels overhouden bij evengroote digitale zoom als op je oude camera. Dus je gaat er wat betreft pixels en/of zoom op voorruit.

@PatrickO: Alledrie goeie camera's, wat je nog moet zien uit te vogelen: accu of batterijen?
A80 heeft mits klein, een draaibaar scherm, de V1 heeft een carl zeiss lens, verschillen die je zult moeten overwegen.

Verder zijn het alledrie zeer goed presterende camera's!
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:33:22 #37
2347 deff
..until the reaper sings
pi_21335964
Ik heb een hele poos sitten twijfelen welke camera ik zou aan kopen.
De gegadigde waren een canon A80 (lekker compact goede specs) en een Minolta Z1 (niet zo compact, lekkere specs en vanwege de superzoom uitermate geschikt om op je gemak toch die leuke foto te maken van de kleine die wat verderop zit te spelen).

uiteraard zijn er ook wat andere gegadigde geweest maar die vielen stuk voor stuk weer af (prijs/prestaties/whatever).

uiteindelijk na een voelsessie is het niet de Canon geworden, niet vanwege de prestaties maar ik kon het ding niet fatsoenlijk vasthouden (kheb nogal "forse" handen), maar de minolta.
Toestel ligt mij uitermate prettig in de hand, en de fotos zijn zeer naar tevredenheid.

Owja, het is wel de Z2 geworden en niet de Z1 (betere lens en 4mp), lang leven de dalende prjzen...
daddy to the bone....
nu daddy van 2
"root doesn't mean a thing if you ain't got that ping"...
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:41:41 #38
65997 Oldbie
pi_21336179
For the record..... ik heb een Minolta Dimage Z10 aangeschaft.
Ik zal over een tijdje mijn bevindingen posten.
pi_21340613
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 17:56 schreef Juist het volgende:
@PatrickO: Alledrie goeie camera's, wat je nog moet zien uit te vogelen: accu of batterijen?
A80 heeft mits klein, een draaibaar scherm, de V1 heeft een carl zeiss lens, verschillen die je zult moeten overwegen.

Verder zijn het alledrie zeer goed presterende camera's!
Batterijen of accu maakt me niet zo veel uit... Alle toestellen schijnen een 250 opnames te moeten kunnen maken op een volle energiebron.
Ik heb begrepen dat wanneer je bij de Sony-V1 een foto hebt gemaakt in het schemerlicht, of donker, dat daarna een ruisonderdrukkingsfilter gaat werken, waardoor je 4 tot 5 seconden niets met de camera kunt.... Dat zou ik wel als nadeel zien...
Iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:02:54 #40
35485 rique
with Canon, I can
pi_21353583
Mijn Powershot S1 is binnen!

Hij zit alleen nog in de doos omdat ik mijn bankrekening even tot rust moet laten komen na de vakantie dus hij is nu nog eigendom van mijn baas maarrrrrr....binnenkort kan ik weer lekker spelen!

With Canon, I can!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_21354798
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 07:57 schreef -PatrickO- het volgende:

[..]

Batterijen of accu maakt me niet zo veel uit... Alle toestellen schijnen een 250 opnames te moeten kunnen maken op een volle energiebron.
Ik heb begrepen dat wanneer je bij de Sony-V1 een foto hebt gemaakt in het schemerlicht, of donker, dat daarna een ruisonderdrukkingsfilter gaat werken, waardoor je 4 tot 5 seconden niets met de camera kunt.... Dat zou ik wel als nadeel zien...
Iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven
Accu of batterijen maakt wel degelijk een verschil vind ik. Accu's gaan toch nog een stuk langer mee, maar daarentegen, oplaadbare batterijen zijn niet zo duur en in ieder geval goedkoper als een extra accu (en je kan ze overal krijgen). Over de ruisonderdrukker kan ik je helaas niks zeggen.
pi_21360756
ik ga denk ik een konika minolta dimage a1 kopen , schijnt erg goed te zijn (iemand ervaring toevallig?)
en daarna sparen voor een canon eos 1d mark 2 (zal wel heel erg lang gaan duren haha)
pi_21361060
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:02 schreef rique het volgende:
Mijn Powershot S1 is binnen!

Hij zit alleen nog in de doos omdat ik mijn bankrekening even tot rust moet laten komen na de vakantie dus hij is nu nog eigendom van mijn baas maarrrrrr....binnenkort kan ik weer lekker spelen!

With Canon, I can!
Tjeee, dat is snel, jij beslist na 5 min dat apparaat vast gehouden te hebben dat dat hem moet worden.
Ik heb daar 5 weken over gedaan. breng ik mijn filmpjens naar de lokale fotoboer, kijk ik voor de gein ff wat die camera bij hem kost (veel te veel), wijst die meneer daar mij op minolta z3. en toegegeven de specificaties komen redelijk overéén. en nu weet ik het dus niet meer.

Iemand een reden waarom ik voor welke camera wel of niet zou moeten gaan?
(of misschien nog wel een andere camera optie)
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:30:43 #44
35485 rique
with Canon, I can
pi_21362026
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:51 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Tjeee, dat is snel, jij beslist na 5 min dat apparaat vast gehouden te hebben dat dat hem moet worden.
Ik heb daar 5 weken over gedaan. breng ik mijn filmpjens naar de lokale fotoboer, kijk ik voor de gein ff wat die camera bij hem kost (veel te veel), wijst die meneer daar mij op minolta z3. en toegegeven de specificaties komen redelijk overéén. en nu weet ik het dus niet meer.

Iemand een reden waarom ik voor welke camera wel of niet zou moeten gaan?
(of misschien nog wel een andere camera optie)
Sjah emotiekwestie he, ik had al stiekem de hele tijd naar de S1 zitten lonken en na hem in Berlijn voor het eerst gezien te hebben was ik al bijna verkocht. Toen ik hem zondag vasthad in Flevoland begon het toch helemaal te kriebelen, dit is gewoon voor mij gemaakt. Bovendien is de prijs redelijk in toom te houden omdat ik alles zelf inkoop en aangezien ik voor mijn gestolen A70 de volledige dagwaarde van 2003 terugkrijg hoef ik niet al te veel bij te leggen.

En een ander merk dan Canon? Nêh, dat zou niet zo snel in me opkomen, Canon klopt gewoon voor mij.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_21497127
ben nu ook van plan om zo'n digidingetje te kopen, maar kan meteen door alle bomen het bos niet meer vinden...

gezochte specs: 3megapixel, ~5x optische zoom, compact flash (geen harde eis, maar zou leuk zijn), en uiteraard zo goedkoop mogelijk, wil eigenlijk niet boven de 200euro gaan als t ff kan

dingen die k tot nu toe langs heb zien komen zijn minolta dimage z10 en s414; fuji finepix s3000; nikon coolpix 3200 en nog een aantal

Ik heb hier totaal geen zicht op, ga binnenkort ook s een winkelkerel lastigvallen, maar wou ook even weten wat jullie ervaringen zijn.
alvast dank
Hee buurman, ik hier?
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:32:49 #46
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21498385
Zijn er nu mensen die ervaring met een Sony DCS-P73 hebben? Qua prijs ontloopt hij de Canon A85 niet veel. Qua specificaties en kwaliteit volgens mij ook niet veel. Ik heb hem vanadaag geprobeerd in een veel te dure (339,- ) winkel en hij reageert in ieder geval lekker snel. Voor 349 euro heb ik er wel 128mb bij weten te onderhandelen.
Pluspunten van de Sony zijn dat hij compacter en lichter is, op slechts 2 accu's werkt en beter verkrijgbaar is. Nadeel t.o.v. de Canon is volgens mij alleen het geheugen: Sony gebruikt eigen, duur geheugen...
Ik heb zelf op zich goede ervaringen met Canon, maar wat maakt de A85 nou beter dan de Sony?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:21:15 #47
22273 Dizer
Save the beard!
pi_21511297
De kodak DX6490, is daar iemand bekend mee?
Een vriendin van me en ik gaan straks een diitale camera halen en ze wil graag deze hebben. Op zich vind ik Kodak altijd wel een goed merk, maar deze camera is best wel nieuw geloof ik en ik heb nog weinig mensen over gehoord. 10x optische zoom is wel goed, maar maakt ie wel mooie foto's als closeup?
Ik verkoop zelf ook digitale camera's maar deze heb ik nooit in mijn handen gehad namelijk.

Ik hoop dat er iemand is met enige ervaring hiermee, thx!
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:40:42 #48
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21511815
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:21 schreef Dizer het volgende:
De kodak DX6490, is daar iemand bekend mee?
Een vriendin van me en ik gaan straks een diitale camera halen en ze wil graag deze hebben. Op zich vind ik Kodak altijd wel een goed merk, maar deze camera is best wel nieuw geloof ik en ik heb nog weinig mensen over gehoord. 10x optische zoom is wel goed, maar maakt ie wel mooie foto's als closeup?
Ik verkoop zelf ook digitale camera's maar deze heb ik nooit in mijn handen gehad namelijk.

Ik hoop dat er iemand is met enige ervaring hiermee, thx!
Kodak is een goed merk in filmrolletjes, fotopapier en afdrukken. Maar of ze goed zijn in hardware/objectieven is een ander verhaal. ik ben zelf van mening dat het glaswerk van mijn camera van een bekende fabrikant moet zijn (canon, nikon, pentax, olympus, minolta, zeiss, etc) en ik zet mijn vraagtekens bij fabrikanten die dus de digitale fotografie markt betreden zonder zich bewezen te hebben in die sector. CCDs zullen wel min of meer uit dezelfde fabriek komen, maar het glaswerk, nee, dat geloof ik zelf niet zo eigenlijk... Ik zou het zelf eerst nalopen...

...maar zo denk ik erover...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:41:36 #49
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_21511846
Mijn trouwe cybershot P50 is dit jaar weer meegeweest naar Lowlands, maar zo langzamerhand vind ik hem niet echt makkelijk meer, omdat:
- hij een beetje groot is, past niet echt in je broekzak.
- optische zoom valt een beetje tegen
- 2.1 megapixel is tegenwoordig ook een beetje te weinig.

Ik zoek dus een camera, van in ieder geval onder de 250 euro die wel hieraan voldoen, wie kan me er een aanraden?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_21513834
je wilt een digitale camera voor een aardig bedrag, met als criterium dattie veel optische zoom heeft... maar dattie óók in je broekzak past?

Koop dan in godesnaam een goeie camera én een grote broek!!
zo zonde als het een criterium is of je 'em weg kan stoppen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')