Ik weet het ook nog niet. Ik heb nu de Minolta Dimage Z10 ontdekt. Ziet er ook goed uit....pfff.....ik moet er nog eens goed over nadenken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:48 schreef Juist het volgende:
ik zou fuji afraden, niet zo'n geweldige lenzen en komt allemaal een beetje kinderlijk over, ook de S3000 is niet erg degelijk, maar ieder zijn smaak natuurlijk
Batterijen of accu maakt me niet zo veel uit... Alle toestellen schijnen een 250 opnames te moeten kunnen maken op een volle energiebron.quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:56 schreef Juist het volgende:
@PatrickO: Alledrie goeie camera's, wat je nog moet zien uit te vogelen: accu of batterijen?
A80 heeft mits klein, een draaibaar scherm, de V1 heeft een carl zeiss lens, verschillen die je zult moeten overwegen.
Verder zijn het alledrie zeer goed presterende camera's!
Accu of batterijen maakt wel degelijk een verschil vind ik. Accu's gaan toch nog een stuk langer mee, maar daarentegen, oplaadbare batterijen zijn niet zo duur en in ieder geval goedkoper als een extra accu (en je kan ze overal krijgen). Over de ruisonderdrukker kan ik je helaas niks zeggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 07:57 schreef -PatrickO- het volgende:
[..]
Batterijen of accu maakt me niet zo veel uit... Alle toestellen schijnen een 250 opnames te moeten kunnen maken op een volle energiebron.
Ik heb begrepen dat wanneer je bij de Sony-V1 een foto hebt gemaakt in het schemerlicht, of donker, dat daarna een ruisonderdrukkingsfilter gaat werken, waardoor je 4 tot 5 seconden niets met de camera kunt.... Dat zou ik wel als nadeel zien...
Iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven
Tjeee, dat is snel, jij beslist na 5 min dat apparaat vast gehouden te hebben dat dat hem moet worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:02 schreef rique het volgende:
Mijn Powershot S1 is binnen!![]()
Hij zit alleen nog in de doos omdat ik mijn bankrekening even tot rust moet laten komen na de vakantie dus hij is nu nog eigendom van mijn baas maarrrrrr....binnenkort kan ik weer lekker spelen!
With Canon, I can!![]()
Sjah emotiekwestie he, ik had al stiekem de hele tijd naar de S1 zitten lonken en na hem in Berlijn voor het eerst gezien te hebben was ik al bijna verkocht. Toen ik hem zondag vasthad in Flevoland begon het toch helemaal te kriebelen, dit is gewoon voor mij gemaakt. Bovendien is de prijs redelijk in toom te houden omdat ik alles zelf inkoop en aangezien ik voor mijn gestolen A70 de volledige dagwaarde van 2003 terugkrijg hoef ik niet al te veel bij te leggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:51 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Tjeee, dat is snel, jij beslist na 5 min dat apparaat vast gehouden te hebben dat dat hem moet worden.
Ik heb daar 5 weken over gedaan. breng ik mijn filmpjens naar de lokale fotoboer, kijk ik voor de gein ff wat die camera bij hem kost (veel te veel), wijst die meneer daar mij op minolta z3. en toegegeven de specificaties komen redelijk overéén. en nu weet ik het dus niet meer.
Iemand een reden waarom ik voor welke camera wel of niet zou moeten gaan?
(of misschien nog wel een andere camera optie)
Kodak is een goed merk in filmrolletjes, fotopapier en afdrukken. Maar of ze goed zijn in hardware/objectieven is een ander verhaal. ik ben zelf van mening dat het glaswerk van mijn camera van een bekende fabrikant moet zijn (canon, nikon, pentax, olympus, minolta, zeiss, etc) en ik zet mijn vraagtekens bij fabrikanten die dus de digitale fotografie markt betreden zonder zich bewezen te hebben in die sector. CCDs zullen wel min of meer uit dezelfde fabriek komen, maar het glaswerk, nee, dat geloof ik zelf niet zo eigenlijk... Ik zou het zelf eerst nalopen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:21 schreef Dizer het volgende:
De kodak DX6490, is daar iemand bekend mee?
Een vriendin van me en ik gaan straks een diitale camera halen en ze wil graag deze hebben. Op zich vind ik Kodak altijd wel een goed merk, maar deze camera is best wel nieuw geloof ik en ik heb nog weinig mensen over gehoord. 10x optische zoom is wel goed, maar maakt ie wel mooie foto's als closeup?
Ik verkoop zelf ook digitale camera's maar deze heb ik nooit in mijn handen gehad namelijk.
Ik hoop dat er iemand is met enige ervaring hiermee, thx!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |