abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21115202
even mijn eigen verhaal, ik heb een dochtertje van bijna 5 (morgen is ze jarig), had 5 jaar een relatie met haar vader, waarvan meer dan 2 jaar getrouwd en toen ze 3 maanden was zijn we uit elkaar gegaan, het begin is wel moeilijk geweest, maar we zijn toch wel op een goede manier uit elkaar gegaan en nu zijn we eigenlijk weer terug bij hoe het was voordat we een relatie hadden, namelijk goede vrienden.

om me heen zie ik vaak ruzieende exxen met kids, terwijl die mensen afzonderlijk van elkaar prima mensen zijn, gaat me aan het hart voor die kinderen hoe sommige ouders als exxen met elkaar om gaan.

voor de gescheiden ouders: hoe ga jij met je ex om?
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 11:01:51 #2
100862 69
geluksnummertje..
pi_21115755
hoi mar mar,ik heb 5 jaar n relatie gehad met mn ex waarvan 4 jaar getrouwd.we hebben een dochtertje van 9,toen ze 4 was zijn we gescheiden en op niet zo n leuke manier.maar we doen zoveel mogelijk dingen same als gezin zoals sinterklaas en haar verjaardag en met moederdag zorgt hij samen met mn dochterje voor n kado en met vaderdag is t andersom.en hij heeft echt wel kutdinge geflikt maar dan moet ik maar effe op me tande bijte want die dage vind ik toch gezinsdage en mijn dochter vind t super om die samen door te brengen.maar soms is t toch wel moeilijk hoor,we zijn niet voor nix gescheide dus als ie zn eige weer te veel met mij gaat bemoeie is da erg irritant maarja,je zit nu eenmaal voor eeuwig 'aan mekaar vast' als je samen een kindje hebt.maar leuk om ns te zien dat nog meer mense t same leuk probere te houde voor de kleine want andere gescheiden stelletjes die ik ken kunne mekaar wel de nek omdraaie volgens mij..
pi_21115922
ik ben een moeder van twee jongens ( 7 en 4 ) en ben 10 jaar bij de vader geweest waarvan 3 jaar getrouwt.....ik ben nu twee jaar alleen met de kids en het bevalt me beter dan wat het samenzijn met hem is geweest.... ( hij had behoorlijk losse handen...en durfde gewoon jaren niets te doen..) nou kun je wel zeggen had je er eerder bij weg moeten gaan ...maar zo makkelijk was het niet...heb vaak geprobeerd maar hij heeft me altijd weer kunnen vinden... totdat twee jaar gele mijn jongste in het ziekenhuis teregt kwam en hij zich maar 1 keer liet zien daar...toen pas realisserde ik me dat er met mij iets mis was omdat ik maar bleef bij hem...dus heb de stap met alle nodige problemen genomen om bij hem weg te gaan met de kids...... ze gaan eens per twee weken een weekend naar hem toe en de omgang met hem wil gewoon niet goed gaan....als hij ze ophaald....scheld en schreeuwt ie alleen maar ( als bijvoorbeeld : ze niet voldoende gel in de haren hebben of ze zijn een beetje smerig van het buiten spelen of ze zeggen dat ze bij mij willen blijven ) ...dus hoe kan ik een goeie omgang met hem opbouwen.....het beste wat mij op dat moment lijkt is gewoon alle geschel van hem negeren en de kids knuffelen en kus geven en ze een heel fijn weekend wensen en zeggen dat ik ze ga missen....en dan barst ik al in tranen uit....

sommige mannen zijn egt onmogelijk om normaal mee om te gaan......soms wou ik dat het wel zou kunnen met hem....ik zie mijn vriendinnen met de exen wel eens en dan denk ik ...waarom bij ons niet...alleen om de kids al...misschien doe ik zelf wel iets verkeerd..ik weet het niet....maar zoals nu ook zijn de kids twee weken bij hem...en al een volle week weg ...en hij heeft ze niet 1 keer laten bellen en als ik bel gaat ie de telefoon uitzetten....
ik weet voor mezelf gelukkig dat ik een goeie moeder ben en mijn kids zijn ook altijd weer blij dat ze thuis zijn...

tja dat is mijn verhaal.....
en kan niet afw8 tot ze weer thuis komen
pi_21115945
@weirdmiss, ik snap je.. tis moeilijk om bij zo iemand weg te komen

ben je niet bang dat hij niet goed is voor je kids? zorgt hij wel goed voor ze?
pi_21115989
tjsa, beter zouden jullie eens ff met jullie botte harses nadenken met wie je trouwt

Tegenwoordig word er maar te pas en te onpas getrouwt met jan en alleman en eeen jaar later maar weer scheiden, en och, die kids, mja, dat komt wel goed.

pi_21116050
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:16 schreef -Xerxes- het volgende:
tjsa, beter zouden jullie eens ff met jullie botte harses nadenken met wie je trouwt

Tegenwoordig word er maar te pas en te onpas getrouwt met jan en alleman en eeen jaar later maar weer scheiden, en och, die kids, mja, dat komt wel goed.

Tja dat is hier de discussie niet. En trouwens, ik denk dat men er gerust goed over nadenkt hoor voordat er getrouwd wordt en je kinderen krijgt. En soms lopen relaties nu eenmaal stuk, heel jammer maar het gebeurd gewoon.
pi_21116052
ik denk dat hij ondanks alles zijn best wel doet met de kids.....tenminste ik hoop het....mijn oudste heeft zoveel meegemaakt dat hij soms bang is om dingen te vertellen en ik weet dat de vader hem ook verbied dingen te zegge hier in huis over daar.....en dan zeg ik ook tegen mijn oudste dat het verder geen probleem is maar als hij wel wil zeggen hij altijd bij me kan komen en ik ook verder mijn mond zal houden tegen over zijn vader....dus dat ie weet dat ik hem niet ga verraden snap je??

ik zou soms willen dat hij niet goed voor ze is...dan kan ik mijn kids bij hem weghouden..( is niet verkeerd bedoeld ofzo hoor ) of dat hij gewoon op een dag niet meer komt opdagen.....ik weet is voor de kids heel erg want ze hebben een vader nodig tuurlijk...en vooral jongens...maar hij heeft mij lichamelijk en geestelijk zoveel aangedaan dat ik egt walg van hem...letterlijk en figuurlijk....

ik heb nu ook een besluit genomen om met mijn oudste in een soort van therapie te gaan ...dat hij loskomt en meer gaat vertellen....ik denk dat het geen kwaad kan...en alleen maar voordelen opleverd voor hem als ie ouder word....

wil nog ff zeggen dat ik je topic heel goed vind....mensen hebben vaak meteen oordelen over egtscheidingen enzo snap je?
pi_21116054
Ik ben nu ruim 4 jaar gescheiden, was bijna 16 jaar getrouwd en mijn zoon is nu 13.
De eerste anderhalf jaar na de scheiding leek het wel goed te gaan. We deden veel dingen samen, mijn zoon was vaak bij zijn vader (hij woont 3 straten verderop) en eigenlijk leken we wel vrienden.
Ik kon geen werk vinden en zat in de bijstand. Een echte alimentatieregeling hadden we niet, omdat alles dan toch naar de sociale dienst zou gaan. Maar ik redde het op een gegeven moment niet meer en wilde meer geld van hem. Hij kocht niets voor zijn zoon en ook de andere kosten (ziekenfonds, schoolkosten enz) waren voor mij. Bovendien was mijn uitkering gekort omdat ik geen volledig eenoudergezin was. Zoon was te vaak bij zijn vader volgens de soos. Hij was daar iets minder dan 50% van de tijd. En vanaf dat moment is het bergafwaarts gegaan tussen ons.
In de tussentijd ging het ook steeds slechter tussen vader en zoon (was al tijdens huwelijk geen goede relatie) en zoon wilde steeds minder vaak naar zijn vader. Nu is hij 13 en heeft hij gezegd dat hij helemaal niet meer naar zijn vader wil. Sinds eind april is hij dan ook niet meer geweest.
Mijn contacten met mijn ex lopen nu via mijn advocaat en mijn zoon heeft helemaal geen contact meer, behalve als hij wat spullen nodig heeft die nog steeds bij zijn vader staan..

-- toevoeging --

ik werk en leer nu en zit sinds ruim 2 jaar niet meer in de bijstand, maar verdien nu minimumloon (32 uur in de week betaald). ik ben trots op wat ik bereikt heb in die jaren, maar de verbroken relatie tussen vader en zoon doet me zeer....
Out of my mind, back in five minutes
pi_21116067
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:21 schreef Karin het volgende:

[..]

Tja dat is hier de discussie niet. En trouwens, ik denk dat men er gerust goed over nadenkt hoor voordat er getrouwd wordt en je kinderen krijgt. En soms lopen relaties nu eenmaal stuk, heel jammer maar het gebeurd gewoon.
Tuurlijk, als je eenmaal getrouwt bent en kids hebt dan gaan de handjes ineens los zitten.
Schei toch uit

Anyway, ik ben weer weg, veel plezier met dit topic
pi_21116108
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:22 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je eenmaal getrouwt bent en kids hebt dan gaan de handjes ineens los zitten.
Schei toch uit

Anyway, ik ben weer weg, veel plezier met dit topic
Ten eerste is dit niet het onderwerp van dit topic, ten tweede kun en mag je niet oordelen over een situatie als je die niet volledig kent.
pi_21116124
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:16 schreef -Xerxes- het volgende:

goh, dus jij hebt als enige persoon op deze hele aardkloot wel garanties in liefde?

hoe naief kan je zijn..

je stapt in een relatie met de bedoeling dat het voor altijd is, maar je hebt NOOIT die garantie...

en hoezo jan en alleman? ik kende hem 6 jaar voordat we een relatie kregen, we waren meer dan 2 jaar samen toen we gingen trouwen.. dat het dan op een gegeven moment niet meer werkt, weet je ook niet van te voren..

soms groeien mensen naar elkaar toe, soms groeien mensen beide een andere kant op.. dat heb je niet in de hand, net als wat je zelf voelt of wat een ander voelt in de toekomst, dat weet je gewoon nooit, of heb jij heel je leven maar 1 relatie gehad die nogsteeds doorgaat en ga je er zelfs mee door als je het beide geen zak meer aan vindt omdat je vndt dat je niet uit elkaar mag gaan als je niet meer gelukkig bij elkaar bent?

bekrompen en tevens ononderbouwde reactie, typisch geval van hersenloze reactie
pi_21116145
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:25 schreef Pleun het volgende:

[..]

Ten eerste is dit niet het onderwerp van dit topic, ten tweede kun en mag je niet oordelen over een situatie als je die niet volledig kent.
pcies dat bedoel ik dus met mensen die meteen oordelen over het scheiden en uit elkaar gaan.....tuulk het is shit voor de kids ...dat ontken ik zeker niet....maar soms is het voor de kids ook beter.....
pi_21116152
Even ter verduidelijk:

Ik bedoelde in het algemeen, niet specifiek hier iemand ofzo.
pi_21116172
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:28 schreef weirdmiss het volgende:

[..]

pcies dat bedoel ik dus met mensen die meteen oordelen over het scheiden en uit elkaar gaan.....tuulk het is shit voor de kids ...dat ontken ik zeker niet....maar soms is het voor de kids ook beter.....

In mijn geval is het voor mijn zoon zeker beter geweest.
pi_21116189
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:28 schreef -Xerxes- het volgende:
Even ter verduidelijk:

Ik bedoelde in het algemeen, niet specifiek hier iemand ofzo.
beste xer, hoe oud ben jij?
pi_21116226
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:29 schreef Pleun het volgende:

[..]

In mijn geval is het voor mijn zoon zeker beter geweest.
ik ben blij voor jou en je zoon dat het zeker beter is......ik merk aan mijn zoons dat ze rustiger zijn geworden en vrolijker.....en we gaan ons best doen voor onze kids dat ze het nog beter krijgen...toch en daar gaan wij allemaal voor.....

het doet goed om zo open te kunnen zijn...tenminste mij wel....het lucht op ook...
pi_21116293
Dit is en blijft altijd het probleem, man/vrouw gaat trouwen (samenwonen)
Komen kindjes alles leuk en aardig maar dan!
Er komen tegenslagen of Karakter veranderingen waardoor men besluit uit elkaar te gaan.
Op zich is daar niets mis mee als bijde dit in overleg willen.
Dan kan men ook een omgangs regeling afspreken die voor BIJDE aannemelijk is.
De meeste problemen onstaan uit wraak of afgunst en niet te vergeten als een van de partners een ander vindt die de Kids helemaal niet ziet zitten maar denkt van als ik eenmaal binnen ben verander ik dat wel.
Wat ik wel duidelijk wil stellen is dat de man/vrouw die zijn kids mishandelt op wat voor manier ook buiten elke boot valt.
Zelf ben ik al 35 jr getrouwd en heb 3 kids(32 jr en ouder) en heb ook diverse problemen gehad ,maar wij zijn er altijd (gelukkig) samen uit gekomen .
Dit ook door danzij mijn vrouw, maar alleen mijn vrouw is niet waar want ook ik moest er aan meewerken.
pi_21116359
jammer genoeg is er altijd iemand van de beide partijen die alles tegen werkt.....alleen voor de kids al heb ik zo veel mogelijk mij stil gehouden omdat ik deze ruzie's en ellende de kids wil besparen....en achteraf was dit inderdaad een juiste beslissing van mij.....zo zien zij ook wie er altijd problemen aan het maken is en trekken zij later zelf hun oordeel.....ik hoop dat ik het goed zeg zo en niet dat er verkeerde conclusies getrokken worden nu
pi_21116451
goh heerlijke topic dit voor vrijgezelle mannen :-)
pies on joe toe
pi_21116488
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:43 schreef weirdmiss het volgende:
jammer genoeg is er altijd iemand van de beide partijen die alles tegen werkt.....alleen voor de kids al heb ik zo veel mogelijk mij stil gehouden omdat ik deze ruzie's en ellende de kids wil besparen....en achteraf was dit inderdaad een juiste beslissing van mij.....zo zien zij ook wie er altijd problemen aan het maken is en trekken zij later zelf hun oordeel.....ik hoop dat ik het goed zeg zo en niet dat er verkeerde conclusies getrokken worden nu
De kinderen moet je er zowiezo buiten laten wat er tussen jullie afspeeld of gespeeld heeft, dat komt later wel als ze volwassen zijn.
Maar ergens proef ik toch het verwijt van Hij, en dat geef je toch ongemerkt door aan de kinderen.
pi_21116518
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:43 schreef weirdmiss het volgende:
Natuurlijk moet je niet terug gaan gooien met de modder die jij over je heen krijgt. Maar door helemaal niets te zeggen leer je ze neit alleen waar de modder vandaan komt, maar leer je ze ook dat jij niet voor jezelf opkomt. En dat vind ikzelf heel belangrijk.
Mijn zoon moet zien dat ik niet over me laat lopen, dat ik mijn eigen boontjes kan doppen. Zo leert hij hoe hij dat ook kan doen.
pi_21116587
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:54 schreef Pleun het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je niet terug gaan gooien met de modder die jij over je heen krijgt. Maar door helemaal niets te zeggen leer je ze neit alleen waar de modder vandaan komt, maar leer je ze ook dat jij niet voor jezelf opkomt. En dat vind ikzelf heel belangrijk.
Mijn zoon moet zien dat ik niet over me laat lopen, dat ik mijn eigen boontjes kan doppen. Zo leert hij hoe hij dat ook kan doen.
klopt ...heb je helemaal gelijk aan.....gelukkig weten ze dat ik best een sterke moeder ben....tuurlijk ik zeg ook wel eens wat terug tegen hem als ie weer begint....maar denk wel dat ik met bepaalde dingen beter stil kan zijn....het heeft totaal geen nut om dan iets te zeggen omdat ik weet dat ie het erger gaat maken...en het gebeurd altijd als ie de kids gaat halen .....

maar ja het is en het blijft moeilijk....soms zeg je teveel en soms weer te weinig....
pi_21116631
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:59 schreef weirdmiss het volgende:

[..]

klopt ...heb je helemaal gelijk aan.....gelukkig weten ze dat ik best een sterke moeder ben....tuurlijk ik zeg ook wel eens wat terug tegen hem als ie weer begint....maar denk wel dat ik met bepaalde dingen beter stil kan zijn....het heeft totaal geen nut om dan iets te zeggen omdat ik weet dat ie het erger gaat maken...en het gebeurd altijd als ie de kids gaat halen .....

maar ja het is en het blijft moeilijk....soms zeg je teveel en soms weer te weinig....
Meid, ik heb er een sport van gemaakt: Hem zo netjes mogelijk op zijn plaats zetten.
In het begin was dat erg moeilijk, maar het lukt me nu vrijwel altijd.
pi_21116692
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 11:54 schreef Pleun het volgende:

[..]

Met de stelling van hij moet zien hoe ik mijn eigen boontjes dop kom je niet ver, hij zal dat ervaren als ik trouw dan zal mij dat niet gebeuren dus (zweep erover)???
pi_21116967
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:05 schreef hwt het volgende:

[..]

Met de stelling van hij moet zien hoe ik mijn eigen boontjes dop kom je niet ver, hij zal dat ervaren als ik trouw dan zal mij dat niet gebeuren dus (zweep erover)???
Hier zie ik even geen verband in, misschien kun je dat verder uitleggen?
Hoe kom je van 'voor jezelf opkomen' tot 'zweep erover'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')