Onzin. Dat Doom een Industrieel thema heeft is prima, en daar kun je alsnog een hoop mee doen en variëteit in gebruiken. Het thema gebruiken als excuus voor het feit dat elk kamertje er praktisch hetzelfde uitziet, maar dan met een ander TFT-schermpje, een andere machine die met wat hydraulica en dynamische lichtjes nutteloos staat te zijn, is complete onzin. Je krijgt, met uitzondering van het begin van het spel wanneer je je moet melden in het kantoor, nooit het idee dat je je in een daadwerkelijk gebouw bevindt; het zijn gewoon kamertjes die allemaal aan elkaar geplakt zijn, zodat je heel lineair door het level heen wandelt.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:26 schreef Disorder het volgende:
Dat is Doom. Dat zat in de eerste Doom ook, dan verwacht je toch geen radicaal andere dingen?
Nee. Zowel Doom I als Doom II waren games met heel veel sprites als heel veel monsters, net als alle andere FPS'ers uit die tijd. Het concept van weinig monsters, maar wel volledig in 3D, die het level binnen geteleporteerd kunnen worden, stamt pas uit Quake.quote:Idem ditto. Dat hoort bij Doom. Laat dat weg en je zult duizenden woedende Doom fans op je dak krijgen.
Erm, overal waar ik tot nu toe ben geweest, waren de ruimtes een verzameling van computers, bliepgeluiden, lampjes, kabels, buizen, stoom en nutteloze machines.quote:Ik zie variëteit genoeg hoor. Tuurlijk, alles is van metaal, maar de verschillende gedeeltes van de basis hebben hun eigen machines, geluiden en structuur. Central processing ziet eruit zoals je het zou verwachten (computers, bliepgeluiden, lampjes, veel kabels). Recycling plant ziet eruit als een recycling plant (buizen, gifgroene smurrie, veel stoom). Ik vind het nogal logisch, en het sluit redelijk goed aan op het originele concept.
Wie zegt iets over het kiezen van een andere stijl? Doom 3 is sowieso al een andere stijl omdat het niet langer massa's monsters bevat die soms met horden tegelijk op je afkomen, resulterend in Slaughterfest 2004. Je kunt op z'n minst verwachten dat de game een beetje on par is met moderne shooters, maar afgezien van de graphics verschilt het spel echt niet tot nauwelijks van Quake I.quote:Het grote probleem met Doom 3 is denk ik dit: Wanneer je een andere stijl kiest in vergelijking met de oude Dooms zullen de hardcore fans afhaken.
Radicale veranderingen zul je weinig aantreffen; er zijn veel games geweest die juist kleine veranderingen hebben doorgevoerd, die zijn overgenomen en waardoor het genre als geheel zich heeft ontwikkeld.quote:Noem eens één spel van de afgelopen jaren die op het gebied van FPS games radicaal nieuwe ideeën heeft geïntroduceerd, na Half-life.
Nee, heb een ati radeon 9600 XT, 3 gig proc. en 1 gig ram. kan het op zich ook geod spelen enz.. maar het valt gewon op dat op sommige plekken de textures wel heel erg uitgerekt/lelijk zijn..quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:28 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Vreemd, ik vind het namelijk wel meevallen (oké textures kunnen nóg beter, maar dat zou 128 mb video-geheugen niet leuk vinden).
Heb je de r800 toevallig? Want ik hoorde een vriend van me er ook al over klagen en die heeft die kaart...
Doe dat, wij (vooral ik) zijn benieuwdquote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:19 schreef Khadgar het volgende:
Zo jongens, over 2 uur en 3 kwartier begint de launchparty van Doom3. Ik zal kijken of ik wat hippe foto's kan maken voor jullie.
Hallo, we leven in 2004. In 2004 is het 1st person FPS genre al enige tijd de breedte in gegaan. Aan de ene kant van het spectrum zijn er real-life simulaties als Rainbow Six, waar je toetsenbord bijna te klein voor is om alle toetsen onder te brengen. En aan de andere kant van het spectrum heb je arcade spellen als Doom 3, waarvoor je maar 10 toetsen nodig hebt om het spel uit te spelen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:01 schreef Leshy het volgende:
[knip]
Monsters die random tevoorschijn spawnen, of gewoon uit een verborgen luik in de muur komen? Ik dacht dat dat soort dingen al in 2000 niet meer kon, maar blijkbaar in Doom 3 wel.
[knip]
Amen!!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hallo, we leven in 2004. In 2004 is het 1st person FPS genre al enige tijd de breedte in gegaan. Aan de ene kant van het spectrum zijn er real-life simulaties als Rainbow Six, waar je toetsenbord bijna te klein voor is om alle toetsen onder te brengen. En aan de andere kant van het spectrum heb je arcade spellen als Doom 3, waarvoor je maar 10 toetsen nodig hebt om het spel uit te spelen.
Persoonlijk werd ik ziek toen ik Rainbow Six uitprobeerde, sjongejonge wat is dat spel over the top. Doom 3 daarentegen is zitten en spelen, iedereen kan het spelen.
In plaats van te klagen over Doom 3, zou je over jezelf moeten klagen. Want je zit aan de verkeerde kant van het spectrum, terwijl je al WIST dat je die kant van het spectrum niet leuk vond. Wat doe je hier nou eigenlijk?
Doom 3 heeft niks verouderds, jij speelt gewoon het verkeerde spel.
Ik denk dat jij het spel compleet verkeerd aanpakt. Als jij alle monsters overhoop hebt geschoten en de 'uitgang' hebt gevonden, ga je dan niet terug om het level uit te pluizen en 'geheime' dingen te vinden? Geen wonder dat het er voor jou helemaal niet uitziet als een werkelijk gebouw, maar als een verzameling gangen en kamers die lineair achter elkaar staan. De vorm van het gebouw ontgaat je totaal.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:16 schreef Leshy het volgende:
Onzin. Dat Doom een Industrieel thema heeft is prima, en daar kun je alsnog een hoop mee doen en variëteit in gebruiken. Het thema gebruiken als excuus voor het feit dat elk kamertje er praktisch hetzelfde uitziet, maar dan met een ander TFT-schermpje, een andere machine die met wat hydraulica en dynamische lichtjes nutteloos staat te zijn, is complete onzin. Je krijgt, met uitzondering van het begin van het spel wanneer je je moet melden in het kantoor, nooit het idee dat je je in een daadwerkelijk gebouw bevindt; het zijn gewoon kamertjes die allemaal aan elkaar geplakt zijn, zodat je heel lineair door het level heen wandelt.
Ik ben ook wel benieuwd jaquote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:45 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Doe dat, wij (vooral ik) zijn benieuwd
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:50 schreef RetepV het volgende:
In plaats van te klagen over Doom 3, zou je over jezelf moeten klagen. Want je zit aan de verkeerde kant van het spectrum, terwijl je al WIST dat je die kant van het spectrum niet leuk vond. Wat doe je hier nou eigenlijk?
Monsters die tevoorschijn spawnen? Monsters die voornamelijk stomweg op je afrennen zonder enige AI? Volkomen lineaire levels waarbinnen je nauwelijks tot geen bewegingsvrijheid hebt? "Vind de sleutel om de deur open te doen"-spelopbouw? Serieus, alles wat Doom 3 heeft, was al in Quake te vinden, en daar zit niets bovenop behalve eye candy - de PDA dient ook alleen als sleutel en een poging tot extra sfeer-opbouw.quote:Doom 3 heeft niks verouderds
Het zijn kamers en gangen die lineair achter elkaar staan. Je kunt alleen van A naar B naar C naar D. Je kunt niet kiezen om eerst van A naar C te gaan, en dan via B naar D. Doom 3 heeft absoluut nul punt nul aan herspeel-waarde; als je het eenmaal hebt gedaan, heb je het gehad. Er zijn geen alternatieve manieren of routes die je het spel nog een keer wilt laten spelen. En voor een modern spel, zeker met de naam Doom 3 is dat gewoonweg heel teleurstellend.quote:Geen wonder dat het er voor jou helemaal niet uitziet als een werkelijk gebouw, maar als een verzameling gangen en kamers die lineair achter elkaar staan.
Niet tot nauwelijks gehad. Ik had een vrij goed idee van waar monsters tevoorschijn zouden komen, dus ik hoefde meestal niet uit schrik de halve kamer rond te schieten, en ik weet zeker dat ik een zooi monsters over heb kunnen slaan, gewoonweg door health packs en armor-dingen te laten liggen.quote:Jij had zeker ook telkens problemen met te weinig ammo?
Far Cry is een ander genre omdat het niet lineair is, en je om hoekjes kunt kijken?quote:Jij speelt de game alsof het b.v. Far Cry is. Ja, geen wonder dat het dan tegenvalt, Doom 3 is een heel ander genre.
Als een spel uitkomt, komen daar reacties op. Zowel positieve als negatieve. Ik vind Doom 3 ongelofelijk tegenvallen naar de hedendaagse maatstaven, en zeker gezien sites om het hardst lijken te schreeuwen hoe geweldig revolutionair Doom 3 wel niet is, en wat een klassieker, wil ik ook eens wat licht werpen op de onderbelichte kant (En die heeft Doom 3 genoeg, ho ho, wat een grap).quote:Als je het spel niks vind, gooi het dan in de hoek en ga verder met je leven. Ga niet ook nog eens proberen de mensen die het WEL een leuk spel vinden proberen te overtuigen dat het GEEN leuk spel is. Je kunt dan reacties als de mijne verwachten.
Misschien moet je eerst met een toetscombinatie werken om alles te laden ?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:20 schreef babba het volgende:
Als ik Doom 3 Radiant start met "C:\Program Files\Doom 3\doom3.exe +editor" zie ik in de editor mijn muiscursor niet :/
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen
Beslis JIJ dat voor iedereen even??quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Luister, Doom III heeft zijn verwachtingen niet kunnen waarmaken, die verwachtingen kun je weer baseren op wat je in de bladen hebt gelezen qua previews en interviews van developers...
correctie...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Luister, Doom III heeft zMijn verwachtingen niet kunnen waarmaken, die verwachtingen kun je weer baseren op wat je in de bladen hebt gelezen qua previews en interviews van developers...
Help ook nietquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst met een toetscombinatie werken om alles te laden ?
Nee, maar waar moet je het anders op baseren als jullie het toch heben over verwachtingen waarmaken.... dus zwaai maar lekker in de spiegel naar jezelf ego-mafquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:40 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Beslis JIJ dat voor iedereen even??
Ah! Dus daarom krijgt het spel bijna alleen maar dikke negens in reviews!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Luister, Doom III heeft zijn verwachtingen niet kunnen waarmaken, die verwachtingen kun je weer baseren op wat je in de bladen hebt gelezen qua previews en interviews van developers...
Ik heb Doom 3 geen moment gehyped, sterker nog, ik heb het pas uitgeprobeerd nadat er op een ander forum over gesproken werd. Wat ik verwachtte, was in ieder geval wel een spel met enige diepgang of althans met een gameplay vergelijkbaar met die van andere moderne FPS games. Niet eentje met die van Quake I.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:41 schreef Refragmental het volgende:
Het ligt aan de mensen met teveel verwachtingen die zichzelf het spel zo gehyped hebben
Er staat Doom op en het komt van Id Software. Al was het een nieuwe versie van Pong geweest, dan had het nog een 8+ gescoord.quote:[b]Op woensdag 11 augustus 2004 21:26 schreef Disorder het volgende:[/bAh! Dus daarom krijgt het spel bijna alleen maar dikke negens in reviews!
Again jouw verwachtingen zijn niet die van ons.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:08 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Nee, maar waar moet je het anders op baseren als jullie het toch heben over verwachtingen waarmaken.... dus zwaai maar lekker in de spiegel naar jezelf ego-maf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |