abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21210901
Pff al die kritiek... . Ik heb vele spellen gespeeld de laatste tijd; Far Cry, alle MoH versies, America's Army, BF '42, BF Vietnam, etc etc en geen enkel van die spellen kwam naar mijn smaak ook maar in de buurt van Doom 3 . Enige spel wat leuker was, was RTCW .

Heeft misschien ook een beetje met Nostalgie te maken, ik heb Doom 1/2 meerder malen uitgespeeld . (en Wolfestein ook..)

Maargoed dat is mijn persoonlijke mening .
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:16:26 #227
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21211714
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 16:26 schreef Disorder het volgende:
Dat is Doom. Dat zat in de eerste Doom ook, dan verwacht je toch geen radicaal andere dingen?
Onzin. Dat Doom een Industrieel thema heeft is prima, en daar kun je alsnog een hoop mee doen en variëteit in gebruiken. Het thema gebruiken als excuus voor het feit dat elk kamertje er praktisch hetzelfde uitziet, maar dan met een ander TFT-schermpje, een andere machine die met wat hydraulica en dynamische lichtjes nutteloos staat te zijn, is complete onzin. Je krijgt, met uitzondering van het begin van het spel wanneer je je moet melden in het kantoor, nooit het idee dat je je in een daadwerkelijk gebouw bevindt; het zijn gewoon kamertjes die allemaal aan elkaar geplakt zijn, zodat je heel lineair door het level heen wandelt.
quote:
Idem ditto. Dat hoort bij Doom. Laat dat weg en je zult duizenden woedende Doom fans op je dak krijgen.
Nee. Zowel Doom I als Doom II waren games met heel veel sprites als heel veel monsters, net als alle andere FPS'ers uit die tijd. Het concept van weinig monsters, maar wel volledig in 3D, die het level binnen geteleporteerd kunnen worden, stamt pas uit Quake.

Serieus, in hedendaagse FPS games kun je echt niet meer aan komen zetten met kamers die achter de muur een geheime ruimte heeft, waar een zombie staat te wachten tot jij die kamer binnenloopt, en die health pack oppakt, om dan tevoorschijn te komen. Bovendien is Doom3 daardoor uitermate voorspelbaar; zo liep ik ergens aan het begin al op een of andere luchtschacht af, waarvan ik al wist dat er een monster uit zou gaan komen -> Ik liep op de luchtschacht af, en er kwam een monster uit. Nou nou, wat een schrik-effect. En zo gaat het in de meeste stukken. Als er ergens in een ruimte nog geen monster staat, weet je al lang dat er ergens eentje binnen gaat teleporteren zodra je over een trigger loopt, en hoogstwaarschijnlijk nog achter je ook.
quote:
Ik zie variëteit genoeg hoor. Tuurlijk, alles is van metaal, maar de verschillende gedeeltes van de basis hebben hun eigen machines, geluiden en structuur. Central processing ziet eruit zoals je het zou verwachten (computers, bliepgeluiden, lampjes, veel kabels). Recycling plant ziet eruit als een recycling plant (buizen, gifgroene smurrie, veel stoom). Ik vind het nogal logisch, en het sluit redelijk goed aan op het originele concept.
Erm, overal waar ik tot nu toe ben geweest, waren de ruimtes een verzameling van computers, bliepgeluiden, lampjes, kabels, buizen, stoom en nutteloze machines.
quote:
Het grote probleem met Doom 3 is denk ik dit: Wanneer je een andere stijl kiest in vergelijking met de oude Dooms zullen de hardcore fans afhaken.
Wie zegt iets over het kiezen van een andere stijl? Doom 3 is sowieso al een andere stijl omdat het niet langer massa's monsters bevat die soms met horden tegelijk op je afkomen, resulterend in Slaughterfest 2004. Je kunt op z'n minst verwachten dat de game een beetje on par is met moderne shooters, maar afgezien van de graphics verschilt het spel echt niet tot nauwelijks van Quake I.
quote:
Noem eens één spel van de afgelopen jaren die op het gebied van FPS games radicaal nieuwe ideeën heeft geïntroduceerd, na Half-life.
Radicale veranderingen zul je weinig aantreffen; er zijn veel games geweest die juist kleine veranderingen hebben doorgevoerd, die zijn overgenomen en waardoor het genre als geheel zich heeft ontwikkeld.

Denk daarbij aan dingen als alternative firing mode, verbeteringen aan de artificial intelligence van monsters, daadwerkelijke interactie met de omgeving, het gebruik van grote open ruimtes (Mars-landschap leent zich daar toch best voor), voertuigen, NPC's, mogelijkheid om stealthy te doen, et cetera.
pi_21211817
Zo jongens, over 2 uur en 3 kwartier begint de launchparty van Doom3. Ik zal kijken of ik wat hippe foto's kan maken voor jullie.
pi_21211875
Ziet er leuk uit, minder zwaar dan ik dacht. Maar het begint snel te vervelen. Het lijkt mij echter wel een prachtie LAN game, een prachtige 'schieten-en-niet-denken' spel.
pi_21212292
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 10:28 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Vreemd, ik vind het namelijk wel meevallen (oké textures kunnen nóg beter, maar dat zou 128 mb video-geheugen niet leuk vinden).

Heb je de r800 toevallig? Want ik hoorde een vriend van me er ook al over klagen en die heeft die kaart...
Nee, heb een ati radeon 9600 XT, 3 gig proc. en 1 gig ram. kan het op zich ook geod spelen enz.. maar het valt gewon op dat op sommige plekken de textures wel heel erg uitgerekt/lelijk zijn..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 augustus 2004 @ 17:45:18 #231
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21212483
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:19 schreef Khadgar het volgende:
Zo jongens, over 2 uur en 3 kwartier begint de launchparty van Doom3. Ik zal kijken of ik wat hippe foto's kan maken voor jullie.
Doe dat, wij (vooral ik) zijn benieuwd
Era Vulgaris
pi_21212585
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 14:01 schreef Leshy het volgende:

[knip]

Monsters die random tevoorschijn spawnen, of gewoon uit een verborgen luik in de muur komen? Ik dacht dat dat soort dingen al in 2000 niet meer kon, maar blijkbaar in Doom 3 wel.

[knip]
Hallo, we leven in 2004. In 2004 is het 1st person FPS genre al enige tijd de breedte in gegaan. Aan de ene kant van het spectrum zijn er real-life simulaties als Rainbow Six, waar je toetsenbord bijna te klein voor is om alle toetsen onder te brengen. En aan de andere kant van het spectrum heb je arcade spellen als Doom 3, waarvoor je maar 10 toetsen nodig hebt om het spel uit te spelen.

Persoonlijk werd ik ziek toen ik Rainbow Six uitprobeerde, sjongejonge wat is dat spel over the top. Doom 3 daarentegen is zitten en spelen, iedereen kan het spelen.

In plaats van te klagen over Doom 3, zou je over jezelf moeten klagen. Want je zit aan de verkeerde kant van het spectrum, terwijl je al WIST dat je die kant van het spectrum niet leuk vond. Wat doe je hier nou eigenlijk?

Doom 3 heeft niks verouderds, jij speelt gewoon het verkeerde spel.
pi_21212722
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hallo, we leven in 2004. In 2004 is het 1st person FPS genre al enige tijd de breedte in gegaan. Aan de ene kant van het spectrum zijn er real-life simulaties als Rainbow Six, waar je toetsenbord bijna te klein voor is om alle toetsen onder te brengen. En aan de andere kant van het spectrum heb je arcade spellen als Doom 3, waarvoor je maar 10 toetsen nodig hebt om het spel uit te spelen.

Persoonlijk werd ik ziek toen ik Rainbow Six uitprobeerde, sjongejonge wat is dat spel over the top. Doom 3 daarentegen is zitten en spelen, iedereen kan het spelen.

In plaats van te klagen over Doom 3, zou je over jezelf moeten klagen. Want je zit aan de verkeerde kant van het spectrum, terwijl je al WIST dat je die kant van het spectrum niet leuk vond. Wat doe je hier nou eigenlijk?

Doom 3 heeft niks verouderds, jij speelt gewoon het verkeerde spel.
Amen!!

Ik houd trouwens wel van beide soorten spellen.
Beide hebben hun eigen plus en minpunten, maar dat is met alles zo.
pi_21212741
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:16 schreef Leshy het volgende:
Onzin. Dat Doom een Industrieel thema heeft is prima, en daar kun je alsnog een hoop mee doen en variëteit in gebruiken. Het thema gebruiken als excuus voor het feit dat elk kamertje er praktisch hetzelfde uitziet, maar dan met een ander TFT-schermpje, een andere machine die met wat hydraulica en dynamische lichtjes nutteloos staat te zijn, is complete onzin. Je krijgt, met uitzondering van het begin van het spel wanneer je je moet melden in het kantoor, nooit het idee dat je je in een daadwerkelijk gebouw bevindt; het zijn gewoon kamertjes die allemaal aan elkaar geplakt zijn, zodat je heel lineair door het level heen wandelt.
Ik denk dat jij het spel compleet verkeerd aanpakt. Als jij alle monsters overhoop hebt geschoten en de 'uitgang' hebt gevonden, ga je dan niet terug om het level uit te pluizen en 'geheime' dingen te vinden? Geen wonder dat het er voor jou helemaal niet uitziet als een werkelijk gebouw, maar als een verzameling gangen en kamers die lineair achter elkaar staan. De vorm van het gebouw ontgaat je totaal.

Jij had zeker ook telkens problemen met te weinig ammo? Ik zeg je: je pakt de game verkeerd aan. Voor iemand die de game verouderd noemt vind ik dat best raar. Als de game voor jou zo verouderd was had je de aanpak moeten kunnen dromen.

Jij speelt de game alsof het b.v. Far Cry is. Ja, geen wonder dat het dan tegenvalt, Doom 3 is een heel ander genre. En dat genre heeft net zo veel bestaansrecht als al die andere genre's.

Misschien moeten we voor 'jullie soort' een genre aanduiding bedenken ofzo? Zodat je het niet meer koopt zonder dat je weet wat het is?

Edit:

Dit klinkt misschien allemaal wat aanvallend, maar ik word altijd een beetje moe van die mensen die in een topic gaan lopen zeiken. Als je het spel niks vind, gooi het dan in de hoek en ga verder met je leven. Ga niet ook nog eens proberen de mensen die het WEL een leuk spel vinden proberen te overtuigen dat het GEEN leuk spel is. Je kunt dan reacties als de mijne verwachten.
pi_21212878
Overigens vind ik de stijl helemaal niet op die van Doom 1 en Doom 2 lijken. De stijl lijkt gewoon op Quake 3 Arena met de monsters uit Doom.
pi_21212887
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:45 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Doe dat, wij (vooral ik) zijn benieuwd
Ik ben ook wel benieuwd ja
  woensdag 11 augustus 2004 @ 19:14:24 #237
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21214245
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:50 schreef RetepV het volgende:

Rainbow Six is geen strikte FPS. Het is een tactische simulatie waarbij je bovendien met een team aan karakters speelt. Realisme en een combinatie aan het tactisch inzetten van teamleden en vaardigheden helpen je door het spel heen. Een beetje kamers binnenrennen en op terroristen schieten leidt eerder tot je eigen dood, dan die van de terroristen. En nee, ik hou helemaal niet van Rainbow Six of dat soort spellen

Quake I, Duke Nukem 3D, Far Cry, Unreal, Battlefield 1942, Half-Life zijn stuk voor stuk FPS games die ik uitentreure heb gespeeld, en precies het genre waar Doom3 in past en zich aan zou moeten meten. Als zodanig denk ik niet dat ik me aan de "verkeerde kant van het spectrum" bevind.
quote:
Doom 3 heeft niks verouderds
Monsters die tevoorschijn spawnen? Monsters die voornamelijk stomweg op je afrennen zonder enige AI? Volkomen lineaire levels waarbinnen je nauwelijks tot geen bewegingsvrijheid hebt? "Vind de sleutel om de deur open te doen"-spelopbouw? Serieus, alles wat Doom 3 heeft, was al in Quake te vinden, en daar zit niets bovenop behalve eye candy - de PDA dient ook alleen als sleutel en een poging tot extra sfeer-opbouw.
quote:
Geen wonder dat het er voor jou helemaal niet uitziet als een werkelijk gebouw, maar als een verzameling gangen en kamers die lineair achter elkaar staan.
Het zijn kamers en gangen die lineair achter elkaar staan. Je kunt alleen van A naar B naar C naar D. Je kunt niet kiezen om eerst van A naar C te gaan, en dan via B naar D. Doom 3 heeft absoluut nul punt nul aan herspeel-waarde; als je het eenmaal hebt gedaan, heb je het gehad. Er zijn geen alternatieve manieren of routes die je het spel nog een keer wilt laten spelen. En voor een modern spel, zeker met de naam Doom 3 is dat gewoonweg heel teleurstellend.
quote:
Jij had zeker ook telkens problemen met te weinig ammo?
Niet tot nauwelijks gehad. Ik had een vrij goed idee van waar monsters tevoorschijn zouden komen, dus ik hoefde meestal niet uit schrik de halve kamer rond te schieten, en ik weet zeker dat ik een zooi monsters over heb kunnen slaan, gewoonweg door health packs en armor-dingen te laten liggen.
quote:
Jij speelt de game alsof het b.v. Far Cry is. Ja, geen wonder dat het dan tegenvalt, Doom 3 is een heel ander genre.
Far Cry is een ander genre omdat het niet lineair is, en je om hoekjes kunt kijken?
quote:
Als je het spel niks vind, gooi het dan in de hoek en ga verder met je leven. Ga niet ook nog eens proberen de mensen die het WEL een leuk spel vinden proberen te overtuigen dat het GEEN leuk spel is. Je kunt dan reacties als de mijne verwachten.
Als een spel uitkomt, komen daar reacties op. Zowel positieve als negatieve. Ik vind Doom 3 ongelofelijk tegenvallen naar de hedendaagse maatstaven, en zeker gezien sites om het hardst lijken te schreeuwen hoe geweldig revolutionair Doom 3 wel niet is, en wat een klassieker, wil ik ook eens wat licht werpen op de onderbelichte kant (En die heeft Doom 3 genoeg, ho ho, wat een grap).

Id Software kan blijkbaar prima engines in elkaar draaien, en ik kijk erg uit naar wat eventueel andere ontwikkelaars met deze engine gaan presteren, maar qua gameplay zijn ze niet verder gekomen dan Quake. En dat is jammer.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 20:18:52 #238
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21215772
Luister, Doom III heeft zijn verwachtingen niet kunnen waarmaken, die verwachtingen kun je weer baseren op wat je in de bladen hebt gelezen qua previews en interviews van developers...
Era Vulgaris
pi_21215805
Als ik Doom 3 Radiant start met "C:\Program Files\Doom 3\doom3.exe +editor" zie ik in de editor mijn muiscursor niet :/
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen
  woensdag 11 augustus 2004 @ 20:30:32 #240
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21216020
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:20 schreef babba het volgende:
Als ik Doom 3 Radiant start met "C:\Program Files\Doom 3\doom3.exe +editor" zie ik in de editor mijn muiscursor niet :/
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen
Misschien moet je eerst met een toetscombinatie werken om alles te laden ?
Era Vulgaris
pi_21216238
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Luister, Doom III heeft zijn verwachtingen niet kunnen waarmaken, die verwachtingen kun je weer baseren op wat je in de bladen hebt gelezen qua previews en interviews van developers...
Beslis JIJ dat voor iedereen even??

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_21216272
quote:
Luister, Doom III heeft zMijn verwachtingen niet kunnen waarmaken, die verwachtingen kun je weer baseren op wat je in de bladen hebt gelezen qua previews en interviews van developers...
correctie...

Het zijn nog altijd je eigen verwachtingen die je van het spel krijgt.
Ik heb Doom3 nog niet gespeeld, maar wat ik verwacht is dat het grafisch dik in orde is en het kwa sfeer erg goed zit. Meer verwachting zijn er niet.
Over bv de AI heb ik 0,0 verwachtingen omdat daar ook nooit wat over gezegd is.

Het ligt aan de mensen met teveel verwachtingen die zichzelf het spel zo gehyped hebben dat hun eigen persoonlijke verwachtingen niet uitkomen... eigen schuld dikke bult.
pi_21216791
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:30 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst met een toetscombinatie werken om alles te laden ?
Help ook niet Ik heb gewoon in windows dan wel een cursor maar in het programma zelf niet
  woensdag 11 augustus 2004 @ 21:08:12 #244
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_21216887
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:40 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Beslis JIJ dat voor iedereen even??

Nee, maar waar moet je het anders op baseren als jullie het toch heben over verwachtingen waarmaken.... dus zwaai maar lekker in de spiegel naar jezelf ego-maf
Era Vulgaris
pi_21217397
quote:
Ah! Dus daarom krijgt het spel bijna alleen maar dikke negens in reviews!
  woensdag 11 augustus 2004 @ 21:34:22 #246
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21217642
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:41 schreef Refragmental het volgende:
Het ligt aan de mensen met teveel verwachtingen die zichzelf het spel zo gehyped hebben
Ik heb Doom 3 geen moment gehyped, sterker nog, ik heb het pas uitgeprobeerd nadat er op een ander forum over gesproken werd. Wat ik verwachtte, was in ieder geval wel een spel met enige diepgang of althans met een gameplay vergelijkbaar met die van andere moderne FPS games. Niet eentje met die van Quake I.

Het is een beetje als het spelen van een nieuwe RTS met verbazingwekkende graphics, waar je de keuze hebt uit wel twee verschillende volkeren met elk wel 15 units, 10 verschillende gebouwen en maar liefst 20 technologieën, en beide rassen heb zelfs een unit die kan vliegen!
quote:
[b]Op woensdag 11 augustus 2004 21:26 schreef Disorder het volgende:[/bAh! Dus daarom krijgt het spel bijna alleen maar dikke negens in reviews!
Er staat Doom op en het komt van Id Software. Al was het een nieuwe versie van Pong geweest, dan had het nog een 8+ gescoord.
pi_21217730
Een discussie over de diepgang van Doom 3
pi_21217758
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:08 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Nee, maar waar moet je het anders op baseren als jullie het toch heben over verwachtingen waarmaken.... dus zwaai maar lekker in de spiegel naar jezelf ego-maf
Again jouw verwachtingen zijn niet die van ons.

Wat nieuwe screenshots @ http://foto.doegewoon.com/thumbnails.php?album=4
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 21:40:48 #249
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_21217862
demo?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_21217898
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:40 schreef Rahl het volgende:
demo?
is er nog niet
Scheren is voor schapen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')