FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] Brommer: Honda mt
Leffe48vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:26
Bij deze bied ik aan:
Een Honda MT5, uit 1989

De brommer verkeerd in goede staat. De remmen werken naar behoren, licht doet het ook goed, banden hebben goed profiel.

Motorisch:

70 Malossi met nieuwe zuiger
4 kleps malossi membraam
MPS 300 CDI
Gianelli uitlaat
Tecno demper
Powerfilter
20 Mikuni
4 bak

Uiterlijk:

Hij is ongeveer 1 jaar geleden prof. gespoten door de autospuiterij, het frame is donker antraciet en de kappen zijn hoogglans zwart met een parelmoer groene gloed er doorheen.

Verder:

Renthal stuurtje
Vierkante achterbrug
Iris ketting
12 standen begrenzer

Er mankeert verder niets aan de brommer, alleen dat de carberateur een beetje lekt.

Je krijgt er wat extra onderdelen bij waaronder:
1 MT Blok
1 Tecno uitlaat
Dubbele jamarcol dempers
1 getunde 70 eurokit met zuiger
Nog wat kleine onderdeeltjes, ophoogbussen ed.

Ik wil er 550 euro voor hebben, persoonlijk vind ik dit iets te laag, maar de brommer staat in de weg dus ik moet er vanaf.




Bas Postma
Venhuizen

[ Bericht 1% gewijzigd door Leffe48 op 06-08-2004 18:10:40 ]
ElisaBvrijdag 6 augustus 2004 @ 17:34
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:26 schreef Leffe48 het volgende:
Een Honda MT5, uit 1989




Waar staat ie? Is ie nog helemaal recht (niet in de kreukel gelegen)? Ben jij zo groot of is de brommer zo klein

- edit: even in je profiel gekeken: Venhuizen... zegt me nix -
- edit 2: net even in de routeplanner gekeken; rechts van Hoorn -
Leffe48vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:42
Hij is nog helemaal goed, ik ben er nooit mee onderuit gegaan en ik heb em 2 jaar in bezit nu, ondertussen 2 keer weer uit het niets opgebouwd. Als je het stuur los laat tijdens het rijden dan rijd ie gewoon recht door, trekt niet naar 1 kant toe ofzo

En me gegevens zal ik er ff bij zetten

En een MT is vrij klein ja
Maar ik ben ook 1 meter 90
ElisaBvrijdag 6 augustus 2004 @ 17:49
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:42 schreef Leffe48 het volgende:
En me gegevens zal ik er ff bij zetten
Ik zou een deeltje lekker weghalen. Als iemand de straat en het nummer wil weten, dan kun je altijd ff mailen
quote:
En een MT is vrij klein ja
Maar ik ben ook 1 meter 90
Vandaar! Net 1:65 hier

En dan nu weer ontopic... ik open op ¤ 400
DJ-Mauritsvrijdag 6 augustus 2004 @ 17:57
Goh, wat leuk... een 06-nummer... .

Maar ja... mocht je nog iets anders te doen hebben naast de telefoon opnemen... dan zou ik je nr even weghalen.. .
ElisaBzaterdag 7 augustus 2004 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:49 schreef ElisaB het volgende:
En dan nu weer ontopic... ik open op ¤ 400
Helleu TS?
ElisaBzondag 8 augustus 2004 @ 11:55
¤ 425 dan...
Geqxonzondag 8 augustus 2004 @ 13:50
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
ElisaBzondag 8 augustus 2004 @ 22:33
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef Geqxon het volgende:
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
Wat precies?
Dirkhzondag 8 augustus 2004 @ 22:42
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:33 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat precies?
70 cc?
odiniozondag 8 augustus 2004 @ 22:48
wat denkje??? zo'n 12 standen begrenser zit er niet voor nix op maarrem leuke setup TS (zonde dak geen geld heb)

ps, die machine is het meer als waard zeker hoe die nu getuned is succes met verkoop
Koen0szondag 8 augustus 2004 @ 23:15
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef Geqxon het volgende:
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
Nee een 70CC is niet legaal onder een brommer kenteken, dan moet je hem standaard maken.
Of je moet hem als motor laten keuren maar dan ben je nog veel langer bezig..
Sport_Lifezondag 8 augustus 2004 @ 23:20
Als ik het geld had...
ElisaBzondag 8 augustus 2004 @ 23:27
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:15 schreef Koen0s het volgende:

[..]

Nee een 70CC is niet legaal onder een brommer kenteken, dan moet je hem standaard maken.
Of je moet hem als motor laten keuren maar dan ben je nog veel langer bezig..
geloof het of niet, maar hij zou linea recta naar de brommerboer gaan om weer 50cc te worden

(nee, ik wil op mn 35ste niet van de weg geplukt worden en een bekeuring krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer; no way dat ik dat wil!)
odiniozondag 8 augustus 2004 @ 23:30
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:27 schreef ElisaB het volgende:

[..]

geloof het of niet, maar hij zou linea recta naar de brommerboer gaan om weer 50cc te worden

(nee, ik wil op mn 35ste niet van de weg geplukt worden en een bekeuring krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer; no way dat ik dat wil!)
jij ben gek!!! weetje wat voor superlekkere setup eronder ligt.....de setup is meer waard als de brommer zelf laten we maar zeggen
Sport_Lifezondag 8 augustus 2004 @ 23:30
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:27 schreef ElisaB het volgende:

[..]

geloof het of niet, maar hij zou linea recta naar de brommerboer gaan om weer 50cc te worden

(nee, ik wil op mn 35ste niet van de weg geplukt worden en een bekeuring krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer; no way dat ik dat wil!)
Waarom wil je m dan rijden als ik vragen mag? (dame van 35 op een origineel rijdende brommer ).
Leffe48maandag 9 augustus 2004 @ 00:03
Oempf, nee 425 vind ik veelste weinig..
Ik betaalde er 400 voor toen ik em kocht..
En toen was het een rijdend wrak!, zag ie er zo uit:


550 vind ik eigenlijk al te weinig, maarja ik zit een beetje krap in de portomonee en hij moet gewoon de deur uit..

En over dat komende brommerkenteken...
Die keuring stelt niets voor, je brengt de brommer naar een "erkende bromfietsdealer", die haalt em door een database door om te kijken of ie niet opgegeven is als gestolen, en of het een legale brommer is(dus geen 80cc'er uit Duitsland ofzo), daarna controleert ie de lichten en de remmen en als dat in orde is heb je een kenteken..

Het ergste wat je kan overkomen met deze brommer is een boete van 300 euro
ElisaBmaandag 9 augustus 2004 @ 00:15
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Waarom wil je m dan rijden als ik vragen mag? (dame van 35 op een origineel rijdende brommer ).
Wil je het echt weten? Oma vertelt: toen ik 16 werd kreeg ik van mijn ouders een brommer. Ik wilde eigenlijk een MT, maar dat vond paps een beetje te gortig (ja, we hebben het over 1985). Dus ik kreeg een Puch. Funkenagelneu, maar geen MT. Mijn broer - een jaartje of wat ouder - had ook een Puch gekregen, maar twee vrienden van 'm hadden wél een MT. Als 14-jarige mocht ik daar wel eens op rijden. En toen heb ik mezelf beloofd dat ik er ooit nog wel eens eentje zou kopen

Goed, ontopic maar weer!
GenesiZmaandag 9 augustus 2004 @ 00:22
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wil je het echt weten? Oma vertelt: toen ik 16 werd kreeg ik van mijn ouders een brommer. Ik wilde eigenlijk een MT, maar dat vond paps een beetje te gortig (ja, we hebben het over 1985). Dus ik kreeg een Puch. Funkenagelneu, maar geen MT. Mijn broer - een jaartje of wat ouder - had ook een Puch gekregen, maar twee vrienden van 'm hadden wél een MT. Als 14-jarige mocht ik daar wel eens op rijden. En toen heb ik mezelf beloofd dat ik er ooit nog wel eens eentje zou kopen

Goed, ontopic maar weer!
En nu het echte verhaal. Je houdt gewoon van van snelle brommers
ElisaBmaandag 9 augustus 2004 @ 12:34
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 00:22 schreef GenesiZ het volgende:

En nu het echte verhaal. Je houdt gewoon van van snelle brommers
Nee sorry, echt niet

Jeugdsentiment it isss... Oma zou 'm écht weer netjes 50cc willen hebben. Als oma wil scheuren, dan pakt ze de CRX wel of de Ténéré

Ontopic weer: oma gaat even haar licht opsteken bij de fietsenmaker over de kosten van het brommerkenteken en de 50cc-wensen en dan zal oma kijken of ze hoger gaat bieden.

Beetje idioot om en 70cc te kopen en die weer om te bouwen? Ja, inderdaad vast wel. Ik vind het aantrekkelijk dat deze MT er zo goed uitziet. Een hobby-projectje mag best wat kosten. Als ik een barrel moet laten opknappen ben ik verder van huis. Zo, iedereen weer op de hoogte van mijn motieven
Sport_Lifemaandag 9 augustus 2004 @ 14:13
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nee sorry, echt niet

Jeugdsentiment it isss... Oma zou 'm écht weer netjes 50cc willen hebben. Als oma wil scheuren, dan pakt ze de CRX wel of de Ténéré

Ontopic weer: oma gaat even haar licht opsteken bij de fietsenmaker over de kosten van het brommerkenteken en de 50cc-wensen en dan zal oma kijken of ze hoger gaat bieden.

Beetje idioot om en 70cc te kopen en die weer om te bouwen? Ja, inderdaad vast wel. Ik vind het aantrekkelijk dat deze MT er zo goed uitziet. Een hobby-projectje mag best wat kosten. Als ik een barrel moet laten opknappen ben ik verder van huis. Zo, iedereen weer op de hoogte van mijn motieven
Sorry voor offtopic, maar kijk voor de gein eens op marktplaats ozfo, kom je genoeg tegen, maar dan wel origineel .
ElisaBmaandag 9 augustus 2004 @ 17:26
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:50 schreef Geqxon het volgende:
Is dit legaal onder een brommerkenteken?
Voor zover mijn onderzoek correct is: ja, als gevolg van Europese wetgeving is dat tegenwoordig toegestaan. De maximum snelheid blijft wel van kracht.

Topic blijft dus gewoon open
Leffe48maandag 9 augustus 2004 @ 19:13
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Sorry voor offtopic, maar kijk voor de gein eens op marktplaats ozfo, kom je genoeg tegen, maar dan wel origineel .
Ja, maar 9 van de 10 Mt's die je op marktplaats ziet staan zijn afgeragd. Probeer er maar eens eentje te vinden waarvan álles het goed doet én die er goed uit ziet
Koen0smaandag 9 augustus 2004 @ 20:11
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Voor zover mijn onderzoek correct is: ja, als gevolg van Europese wetgeving is dat tegenwoordig toegestaan. De maximum snelheid blijft wel van kracht.

Topic blijft dus gewoon open
Elisa.. dit is dus echt niet legaal onder een brommer kenteken Spijt me maar dat artikel wat destijds in de telegraaf stond geldt dus niet. En dat je 4,5Kw aan vermogen mag hebben klopt al helemaal niet. Waarom hebben ze hier anders nog rollerbanken waarbij de scooters niet boven de 0,6 of zelfs 0,5 kw uit mogen komen? Het is hier niet legaal.. in andere landen als spanje e.d. wel maar de nederlandse overheid wil hier niet aan mee werken. Als jij wordt aangehouden met dit brommertje scoor je boven de 2 Kw als die netjes is afgesteld en alles. Dan mag je voorkomen bij de OvJ en krijg je een boete, legaal is het dus niet..
Blijf je echter op je eigen terrein tsja dan mag het. Maar dan nog.. de kans dat je wordt aangehouden is niet zo heel groot. Maar legaal.. nee jammer
Kijk voor de lol anders een op scooter-freaks fora e.d. daar zul je zien dat het niet klopt.
En het mag wel verkocht worden dat klopt..

-edit- Hij is trouwens het geld wel waard, en als je origineel wil gaan rijden, 49,6cc in dit geval , kun je die 70cc vast wel verkopen.. succes met de verkoop

Alles vanaf 50cc valt onder een motor..
Sport_Lifemaandag 9 augustus 2004 @ 20:42
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 19:13 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Ja, maar 9 van de 10 Mt's die je op marktplaats ziet staan zijn afgeragd. Probeer er maar eens eentje te vinden waarvan álles het goed doet én die er goed uit ziet
Zat hoor . Alleen merk ik dat ze allemaal 70 cc zijn . Dat waren ze origineel toch niet of wel?
Sport_Lifemaandag 9 augustus 2004 @ 20:46
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:11 schreef Koen0s het volgende:

[..]

Elisa.. dit is dus echt niet legaal onder een brommer kenteken Spijt me maar dat artikel wat destijds in de telegraaf stond geldt dus niet. En dat je 4,5Kw aan vermogen mag hebben klopt al helemaal niet. Waarom hebben ze hier anders nog rollerbanken waarbij de scooters niet boven de 0,6 of zelfs 0,5 kw uit mogen komen? Het is hier niet legaal.. in andere landen als spanje e.d. wel maar de nederlandse overheid wil hier niet aan mee werken. Als jij wordt aangehouden met dit brommertje scoor je boven de 2 Kw als die netjes is afgesteld en alles. Dan mag je voorkomen bij de OvJ en krijg je een boete, legaal is het dus niet..
Blijf je echter op je eigen terrein tsja dan mag het. Maar dan nog.. de kans dat je wordt aangehouden is niet zo heel groot. Maar legaal.. nee jammer
Kijk voor de lol anders een op scooter-freaks fora e.d. daar zul je zien dat het niet klopt.
En het mag wel verkocht worden dat klopt..

-edit- Hij is trouwens het geld wel waard, en als je origineel wil gaan rijden, 49,6cc in dit geval , kun je die 70cc vast wel verkopen.. succes met de verkoop

Alles vanaf 50cc valt onder een motor..
Dan is er 1 uitzondering: Er zijn brommers die origineel al 80 rijden (Kreidler van mij bijv.). Die kan ik verzekeren en bij een controle kan de politie me niets maken zolang ik maar geen 80 ga rijden . (of gewoon 80 rijden als er geen politie in de buurt is..).
ElisaBmaandag 9 augustus 2004 @ 21:45
Ik heb even contact gehad met de politie. De dame aan de telefoon kwam er niet uit, dus is er nu een afspraak gemaakt voor mij met de wijkagent. Oma is weer lekker doortastend!

Morgen hoop ik in elk geval uit de eerste hand (van de sterke arm) te horen of 70cc inmiddels is toegstaan. If so, dan ga ik nog een stukkie omhoog met mijn bod. If not so.... tsja, dan zal ik enkelen gelijk moeten geven dat dit topic in V&A niet kan.

Ik hou u allen op de hoogte!

Ik hoor tegenstrijdige geluiden over het vermogen dat tegenwoordig is toegestaan.
GeneralWongmaandag 9 augustus 2004 @ 22:36
Hehe, ben benieuwd naar de uitkomst. MT5 is toch schakelbrommer? Dan zul je ook als 35 jarige geen boete krijgen hoor, schakel brommers konden volgens mij niet op de roller bank. (vriend van me met een dik opgevoerde Zundapp mag elke keer gewoon doorrijden )
Halfgedraaidemaandag 9 augustus 2004 @ 23:01
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 22:36 schreef GeneralWong het volgende:
Hehe, ben benieuwd naar de uitkomst. MT5 is toch schakelbrommer? Dan zul je ook als 35 jarige geen boete krijgen hoor, schakel brommers konden volgens mij niet op de roller bank. (vriend van me met een dik opgevoerde Zundapp mag elke keer gewoon doorrijden )
Dat lijkt me sterk. Ik heb genoeg schakelbrommers op rollenbanken zien staan.
Vriend van me had paar jaar terug een 125cc MTX die moest ook gewoon de rollenbank op.
Sport_Lifemaandag 9 augustus 2004 @ 23:09
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:45 schreef ElisaB het volgende:

Morgen hoop ik in elk geval uit de eerste hand (van de sterke arm) te horen of 70cc inmiddels is toegstaan. If so, dan ga ik nog een stukkie omhoog met mijn bod. If not so.... tsja, dan zal ik enkelen gelijk moeten geven dat dit topic in V&A niet kan.
Want? Het is niet illegaal om een opgevoerde brommer te (ver)kopen hoor .
Koen0smaandag 9 augustus 2004 @ 23:10
Ook als je 35 jarige kun je een boete krijgen hoor.. dat boeit niet, er bestaan idd uitzonderingen maar die zullen dan ook anders verzekerd zijn. En ook kreidlers zijn wel te begrenzen.. en ook schakel brommers kunnen gewoon op de rollerbank hoor. Het probleem is alleen dat agenten vaak niet weten hoe ze moeten schakelen of hoe het precies moet. En vaak trekt een beetje een schakelbrommer die hele roller naar kloten..
En Elisa vertrouw maar op mij dat het niet is toegestaan.
Ga voor de lol eens hier kijken: http://www.scooter-freaks.nl/forum/forumdisplay.php?f=195
Daar zie je genoeg staan over 70CC.. een andere uitlaat op een scootertje is al amper toegestaan, jammer maar helaas.
Ik kan het weten.. ben net een kleine 4 maand van me scooter en schakel periode af.. en 70CC... genoeg problemen mee ondervonden Ben wel benieuwd wat de politie je voor zal lichten.. ik hou dit topic in de gaten
Echter.. verkoop van het spul is wel legaal, je mag er alleen niet mee op de openbare weg rijden. Dus voor de TS het topic mag wel open blijven..

En een brommer mag gewoon niet harder dan de toegestane 45.. altijd als je er bovenkomt ben je strafbaar, waarom moeten alle verkopers er dan begrenzers in proppen? Het mag gewoon niet.. denk dat je morgen ook zoiets hoort of de politie moet coulant zijn.. maar ja de jeugd mag sowieso geen 70cc en als ze de wet handhaven ook ouderen niet

[ Bericht 16% gewijzigd door Koen0s op 09-08-2004 23:25:26 ]
Koen0sdinsdag 10 augustus 2004 @ 20:39
En ElisaB al uitslag gekregen?
GeneralWongdinsdag 10 augustus 2004 @ 21:13
ja, idd . We zitten met smart te w88 .
ShaoliNdinsdag 10 augustus 2004 @ 21:43
Het is nooit illegaal om een brommer met 70cc te kopen. Of je er op mag rijden op de openbare weg is een ander verhaal. Maar omdat het product ansich gewoon legaal is, zie ik eigenlijk niet in waarom het niet aangeboden zou mogen worden.
ElisaBwoensdag 11 augustus 2004 @ 20:29
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:39 schreef Koen0s het volgende:
En ElisaB al uitslag gekregen?
Nope, het is allemaal zo onduidelijk als de pest. Maar ik begin te neigen naar het gelijk aan jouw zijde. Maar als de wijkagent op apel is geweest, dan meld ik me nog even.

Either way... voor wat betreft het bieden, haak ik af; ik ga tóch niet tot ¤ 550, dus zal TS niet verder lastig vallen
ElisaBwoensdag 18 augustus 2004 @ 01:55
Wijkagent gesproken: rijden op een brommer met meer dan X vermogen is niet toegestaan. Dat X vermogen (geen idee meer hoe dat heette) komt neer op ongeveer 50cc. En daarmee is rijden op de openbare weg met 70cc dus in elk geval niet toegstaan.

Verkopen van de brommer is niet verboden, dus game on!
Leffe48woensdag 18 augustus 2004 @ 16:31
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 01:55 schreef ElisaB het volgende:
Wijkagent gesproken: rijden op een brommer met meer dan X vermogen is niet toegestaan. Dat X vermogen (geen idee meer hoe dat heette) komt neer op ongeveer 50cc. En daarmee is rijden op de openbare weg met 70cc dus in elk geval niet toegstaan.

Verkopen van de brommer is niet verboden, dus game on!
Beetje domme wijkagent

Het vermogen op de krukas van een bromfiets is vrij
De enige eisen waaraan ze moeten voldoen is dat de cilinderinhoud maximaal 50cc is, en de brommer een maximale snelheid kan bereiken van 45 kilometer per uur.

Zo worden ze namelijk ook op de rollerbank getest, op snelheid, en niet!! op vermogen.
Dus als jij een brommer met 20 pk heeft, die evengoed maximaal 45 kilometer per uur gaat is er niets aan de hand:)
kieskeswoensdag 18 augustus 2004 @ 16:36
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Beetje domme wijkagent

Het vermogen op de krukas van een bromfiets is vrij
De enige eisen waaraan ze moeten voldoen is dat de cilinderinhoud maximaal 50cc is, en de brommer een maximale snelheid kan bereiken van 45 kilometer per uur.

Zo worden ze namelijk ook op de rollerbank getest, op snelheid, en niet!! op vermogen.
Dus als jij een brommer met 20 pk heeft, die evengoed maximaal 45 kilometer per uur gaat is er niets aan de hand:)
ehmmm, wel is op de rollerbank gestaan? denk het niet, ik wel helaas
en die meette dus echt VERMOGEN!!! en niet op SNELHEID!! mijn tx had iets van 1,6KW vermogen, dan kunnen ze aan de hand van een tabelletje hier de snelheid bij zoeken.

dus er word wel op vermogen gemeten en NIET op snelheid!
-RottenGijs-woensdag 18 augustus 2004 @ 16:42
-edit-
-RottenGijs-woensdag 18 augustus 2004 @ 16:43
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:31 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Beetje domme wijkagent

Het vermogen op de krukas van een bromfiets is vrij
De enige eisen waaraan ze moeten voldoen is dat de cilinderinhoud maximaal 50cc is, en de brommer een maximale snelheid kan bereiken van 45 kilometer per uur.

Zo worden ze namelijk ook op de rollerbank getest, op snelheid, en niet!! op vermogen.
Dus als jij een brommer met 20 pk heeft, die evengoed maximaal 45 kilometer per uur gaat is er niets aan de hand:)
Daar is helemaal niks van waar.
Ik snap dat je graag je brommer wil verkopen, maar dit gaat natuurlijk nergens over.
Je brommer mag niet meer CC's hebben dan 49,9.
Als je meer dan dat aantal CC's hebt is het een motor, en mag je hem niet als bromfiets verzekeren (en zonder omkeuring ook niet als motor)

Op een rollenbank wordt gekeken naar het aan KWH (Kilowatt), dit mag voor een snorfiets 0,2 zijn, en voor een brommer 0,4.
Een oudere schakelbrommer is wat "uitgelopen" en daarom doen ze er vaak niet moeilijk om als íe 0,6 of zelfs 0,7 KWH haalt.

Natuurlijk zijn er allerlei manieren om de rollenbank te foppen, maar zo snel je een ongeluk krijgt ben je niet verzekerd, en dan heb je een enorm probleem, zeker als je iemand dood/invalide rijdt, want je draait zelf voor de kosten op.

Maar verder is het sowieso niet aan te raden om een opgevoerde brommer te kopen, omdat het frame, de vering, de remmen en het blok er niet op gemaakt is.
Als je er mee gaat crossen in een weiland is dit natuurlijk een ander verhaal.
Maar op de weg met een opgevoerde brommer is zeker niet slim.
Ook deze brommer om laten bouwen naar 50 CC is niet echt een goede optie, omdat een gewoon blok (zeker een Honda blok, Zundapp en Kreidler gaat nog) er niet op gemaakt is, en krom kan trekken.

Verder succes met de verkoop, maar ik vind het niet tof als je een brommer probeert te verkopen waar een hoop tijd en geld in gestopt moet worden.
Leffe48donderdag 19 augustus 2004 @ 16:52
*Zucht*
Daar komt dat kw verhaal weer..

Een rollerbank meet snelheid, geen vermogen.
Dit is omdat:
De rollerbank idd in kilowatt meet, maar dit is een aanduiding van de rollerbank zelf, dit zijn géén echte kilowatts. Een standaard brommer haalt namelijk al iets van 4 kilowatt, en op een rollerbank maar 0,5.

De reden dat de rollerbanken in kilowatt's meten en géén snelheid aanduiden is omdat een rollerbank kan afwijken. Daarom worden ze om de zoveel tijd ge-eikt. Dat betekend dat er een nieuwe omrekentabel wordt gemaakt van die rollerbank kilowatt's naar kilometers per uur. Zou een rollerbank kilometers per uur aangeven, en de bank zou na de loop van tijd gaan afwijken door bijv. slijtage, dan geeft ie dus een verkeerde snelheid aan.

Als je me nu nog niet gelooft, een hele simpele vergelijking:

Ooit wel eens een échte grafiek uitdraai van een brommer/auto/motor gezien?
Dan zal je zien dat bij zo'n grafiek het topvermogen wordt afgegeven bij de 3e of 4e versnelling (afhankelijk van overbrenging natuurlijk)
De laatste versnelling ligt het vermogen altijd wat lager.

Bij een rollerbank wordt het kilowatt in elke versnelling hoger. Dat zou betekenen dat hoe hoger de versnelling hoe meer vermogen, BULLSHIT!!!!

Voor alle bijdehandjes die het nu NOGSTEEDS beter weten, en mij niet geloven, ik nodig jullie uit om naar www.brommerforum.nl te komen, en een topic te openen over het onderwerp of een rollerbank vermogen of snelheid test. Ik durf mijn brommer er onder te verwedden dat de wat ervarenere users je helemaal verrot schelden, en het topic binnen de kortste keren wordt gesloten door een moderator. (omdat zij gek wordt dit verhaal keer op keer te vertellen terwijl iedereen het wel beter weet.)

Groetjes, Bas Postma, 6 jaar ervaring met brommers en 2 takt motoren en moderator op brommerforum.nl
RealKnucklesdonderdag 19 augustus 2004 @ 16:55
ga bieden ofzo, hij mag em verkopen, de rest is een ander verhaal.
-RottenGijs-donderdag 19 augustus 2004 @ 19:39
Kerel, chill man.
70 cc kan je gewoon niet als 50 cc verzekeren, dat staat gewoon in je verzekering polis, daar draait het om.
Ik zal niet beginnen over het aantal jaren dat ik aan brommers pruts, dat heeft niks met deze verkoop te doen.
Veel succes met de verkoop,
Groeten Gijs
Leffe48donderdag 19 augustus 2004 @ 19:57
Weer van die reinste onzin..
Het gaat om het framenummer, en of er een Nederlandse keuring in het frame staat.
Meer informatie heeft de verzekering niet nodig.
Als jij een ongeluk veroorzaakt, dan loop je de kans dat de verzekering niet uitkeerd omdat je brommer is opgevoerd. Met de nadruk op: Loopt de kans op, deze kans is namelijk minimaal, de verzekering zelf kijkt niet eens naar de brommer, en de politie kan alleen concluderen dat de brommer is opgevoerd als ie het nog doet, en ze hem op de rollerbank kunnen zetten.
Dat de politie of de verzekering alles uit elkaar haalt, en bekijkt of je 70cc hebft of niet, is een broodje aap verhaal.

Zelf ben ik al met meerdere van zulke situaties bekend, en in geen enkele van die situaties heeft de verzekering geweigerd uit te betalen. 1 keer nam de politie zelfs de brommer mee en kwam er ook achter dat ie was opgevoerd, toch betaalde de verzekering uit.

Het is dus heel simpel, je kan een opgevoerde brommer gewoon verzekeren, alleen er is een (kleine) kans dat de verzekering niet uitbetaald.

In 2006 als het brommerkenteken in gaat blijft dit hetzelfde, die zogenaamde "keuring" van brommers komt er op neer dat ze alleen kijken of jij geen illegale brommer hebt (80cc uit Duitsland bijv.)

Verder nog iets te melden wat niet klopt of was dat het voor vandaag?
ElisaBdonderdag 19 augustus 2004 @ 20:00
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef Leffe48 het volgende:
*Groetjes, Bas Postma, 6 jaar ervaring met brommers en 2 takt motoren en moderator op brommerforum.nl
Bas van het brommerforum kan nog meer vertellen, maar de domme wijkagent heeft keurig bevestigd wat ik elders op de officiele overheidssites heb gevonden. Geeft helemaal niets; je mag de brommer (die eigenlijk motor moet heten) best verkopen, maar koosjer is het niet.

En dan nu weer ontopic; rest van offtopic wordt verwijderd.
Sport_Lifevrijdag 20 augustus 2004 @ 03:11
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 19:57 schreef Leffe48 het volgende:
Weer van die reinste onzin..


Het is dus heel simpel, je kan een opgevoerde brommer gewoon verzekeren, alleen er is een (kleine) kans dat de verzekering niet uitbetaald.
Te lachwekkend voor woorden gewoon... Ooit eens bij nagedacht hoeveel je mag dokken als je iemand het ziekenhuis in rijd?? (of zelfs erger...) Dat risico - hoe klein dan ook - wil je toch niet nemen?

Sorry voor offtopic :'(, ElisaB, hoop dat je hem laat staan.. .