inderdaad, ik neem nu niet eens de moeite om het door te lezen!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:39 schreef Lucille het volgende:
Je tekst wordt bij lichtsnelheid 0 beter leesbaar als je ook alinea's gebruikt.
En als we nou in een 2-dimensionale wereld zouden leven, dan zouden we tijd de 3e dimensie noemen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:46 schreef ChOas het volgende:
Dekt dit het in een paar woorden, zonder ook maar op het stilstaan van licht in te gaan ? :
"We leven in een 3-dimensionale wereld, en bewegen constant voort in een 4e dimensie welke we tijd noemen"
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:43 schreef rudeonline het volgende:
beter zo?
Nee. Dat is het curieuze van lichtsnelheid, die is absoluut. Als jij reist met de snelheid van het licht, zal het licht dat je uitstraalt óók reizen met de snelheid van het licht, zelfs het licht dat je naar achteren uitstraalt. Je theorie klopt dus fundamenteel niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:38 schreef rudeonline het volgende:
Deze staat stil ten opzichte van jou en beweegt dus ook met lichtsnelheid door de tunnel. De massa laat een spoor van energie achter in de vorm van licht. Omdat het licht niet naar je toe beweegt maar jij achter de massa aanreist zie je de massa voor jou altijd een fractie later als de werkelijke tijd.
Als het een constante, one-way beweging is in een richting is welke we niet kunnen zien, en ook niet op terug kunnen kijken maar wel ondervinden... ja, zoiets... had trouwens iets teveel van de geestverruimende middeltjes gesnoept toen ik dat bedacht hoorquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:52 schreef Pinobot het volgende:
[..]
En als we nou in een 2-dimensionale wereld zouden leven, dan zouden we tijd de 3e dimensie noemen?
Staat tijd niet stil maar ga je gelijk met de snelheid van 't licht met als gevolg dat je overal altijd bent, beetje idee van Warp 10 in Star Trek (TNG+) seriequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:45 schreef Pinobot het volgende:
Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil, je ziet dus niks.
Of de infinite improbability drive uitquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:09 schreef veer0318 het volgende:
[..]
Staat tijd niet stil maar ga je gelijk met de snelheid van 't licht met als gevolg dat je overal altijd bent, beetje idee van Warp 10 in Star Trek (TNG+) serie
Ik ga er van uit dat licht stilstaat en dat wij ons dus met ong 300.000 km/sec bewegen. T.o.v het licht staat onze tijd misschien wel stil, maar wij zouden dat nooit merken. Verder zou indien de tijd stilstaat er geen beweging mogenlijk zijn. Omdat licht zich met 300.000 km/sec beweegt t.o.v ons zouden wij degene moeten zijn die bewegen. Wij merken namelijk wel iets van ruimte en tijd. Bij lichtsnelheid, zoals we die nu kennen, zou de tijd en ruimte 0 zijn. Zonder tijd en ruimte kan licht dus niet bewegen. Beweging is immers afstand per tijdseenheid, als deze beide 0 zijn waar beweegt het licht zich dan in?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:45 schreef Pinobot het volgende:
Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil, je ziet dus niks.
En als ik het blokje nou 90 graden draai?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:59 schreef ChOas het volgende:
Ik heb het ooit hier op Fok wel eens uit proberen te leggen met het volgende voorbeeld: Neem een scene op met een oude (zo eentje met een spoel) videocamera. Daarna de losse frames van elkaar afknippen, en dan op elkaar leggen... Het blokje wat je over hebt heeft dan 3 dimensies, elke beeldje 2, en de tijd verloopt in de 3e
Tja, als dit inderdaad je uitgangspunt is valt er niet met je te discusseren. Wat wil je in deze discussie bewerkstelligen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:15 schreef rudeonline het volgende:
Ik ga er van uit dat licht stilstaat en dat wij ons dus met ong 300.000 km/sec bewegen.
Welke kant op ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:22 schreef Pinobot het volgende:
[..]
En als ik het blokje nou 90 graden draai?
In jouw hypothese bevind licht zich dan in een singulariteit in een 'zwart gat' hier geldt geen van ons bekende natuurkundige theorien meer. Dus valt het met deze aanname niet te beantwoordenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:15 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat licht stilstaat en dat wij ons dus met ong 300.000 km/sec bewegen. T.o.v het licht staat onze tijd misschien wel stil, maar wij zouden dat nooit merken. Verder zou indien de tijd stilstaat er geen beweging mogenlijk zijn. Omdat licht zich met 300.000 km/sec beweegt t.o.v ons zouden wij degene moeten zijn die bewegen. Wij merken namelijk wel iets van ruimte en tijd. Bij lichtsnelheid, zoals we die nu kennen, zou de tijd en ruimte 0 zijn. Zonder tijd en ruimte kan licht dus niet bewegen. Beweging is immers afstand per tijdseenheid, als deze beide 0 zijn waar beweegt het licht zich dan in?
over de y-as.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:25 schreef ChOas het volgende:
[..]
Welke kant op ?
Verandert niet, de informatie van het geheel verandert niet...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 18:14 schreef Pinobot het volgende:
[..]
over de y-as.
Ik probeer aan te tonen dat de lichtsnelheid eigenlijk 0 moet zijn. Hier heb ik al een discussie over gevoerd. Om mijn idee aanemelijk te maken zou ook de huidige opvatting van waarnemen anders moeten zijn. Volgens mijn theorie bewegen wij met 300.000 km/sec door de ruimte. Om mijn theorie te bewijzen zal ik met voorbeelden moeten komen zoals boven genoemde.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:24 schreef PeterM het volgende:
[..]
Tja, als dit inderdaad je uitgangspunt is valt er niet met je te discusseren. Wat wil je in deze discussie bewerkstelligen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |