abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21080319
binnenkort service pack 2..

dan staat standaard je firewall aan
In de ban van de mods.
pi_21080322
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:56 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

[..]

Doe eens wat pics en specs?
Dan kan dit topic toch nog écht nuttig worden.
http://www.routershop.nl/nl/dept_2.html
De 501 staat angeveer halverwege de pagina.

En anders bij Cisco zelf: http://www.cisco.com/en/U(...)30/ps2031/index.html
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:05:09 #203
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21080403
Een firewall is zeker niet overbodig aangezien dit en verscheidenheid aan exploits en eventuele trojans die op je systeem terechtkomen tegenhoudt. Zeker met de veiligheid van Windows is een firewall imo een vereiste.

Virusscanners en Ad-scanners zijn een ander verhaal. Als je weet wat je doet, heb je geen van beiden nodig. Ik haal zo af en toe AdAware en HouseCall over mijn systeem heen, en verder dan een aantal tracking cookies komen ze nooit.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:05:49 #204
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21080421
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

http://www.routershop.nl/nl/dept_2.html
De 501 staat angeveer halverwege de pagina.

En anders bij Cisco zelf: http://www.cisco.com/en/U(...)30/ps2031/index.html
Kom ik aan met mijn Sitecom
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_21080489
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:05 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

je hebt tenminste iets
In de ban van de mods.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:12:09 #206
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21080579
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:08 schreef rihago het volgende:

[..]

je hebt tenminste iets

Verzoek tot topictitel-wijziging... "Pimp hier met je router..." :')

http://www.sitecom.nl/products_info.php?product_id=240&grp_id=6
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_21080642
In de ban van de mods.
pi_21080722
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:56 schreef Sjaakman het volgende:
Doe eens wat pics en specs?
Dan kan dit topic toch nog écht nuttig worden.
http://www.juniper.net/products/glance/

Beetje naar beneden scrollen.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:26:55 #209
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_21080858
De meeste normale gebruikers nemen hun virus en firewall programma's nooit sireus: nooit updaten, warnings zomaar wegclicken en alles zomaar allowen in de firewall. Tja wat heb je er dan aan kun je je afvragen..
Normale gebruikers die wel hun programma goed gebruiken kunnen er wel veel aan hebben dat wel.

Wat ik frappant vind is dat sommige mensen hier claimen dat er vrienden van hun express geen virusscanner en firewall draaien maar dan bij hun gaan klagen als ze wel een vrius hebben... Als je die bewust niet gebruikt dan moet je ook bewust de gevaren onder ogen kunnen zien en weten wat je dan moet doen.

Ik draai ook bewust geen echte firewall of resident virusscanner ook wel vanwege performance maar dan niet van mijn pc maar van mij. Ik kan er niet tegen als de firewall bij elke nieuw programma weer gaat piepen of ie wel internet access moet hebben. En virussen scan ik dan liever op door mij gewenste momenten dan altijd op de achtergrond. Als er iets gebeurd los ik het wel op en als het echt erg is doe ik wel een clean windows install.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_21080906
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar wat door het ontwerp van NAT wel degelijk als een port-blokkerend iets fungeert en dus de belangrijkste functie van een firewall vervult.
Maar een goede echte firewall zorgt er ook voor dat je pc zo goed als onzichtbaar is voor een poortscanner. En dat doet een NAT router nou net niet.
pi_21080934
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:15 schreef rihago het volgende:
[afbeelding]
Ah het routertje waarvan de firewall half werkt..
pi_21080970
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:30 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Ah het routertje waarvan de firewall half werkt..
heb hem tegenwoordig niet meer nodig omdat ik een linux bak gebruik als router/firewall
In de ban van de mods.
pi_21081129
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:29 schreef domolanglekker het volgende:
Maar een goede echte firewall zorgt er ook voor dat je pc zo goed als onzichtbaar is voor een poortscanner. En dat doet een NAT router nou net niet.
Waarom zou iemand met een NAT router niet onzichtbaar zijn voor een poortscanner?

Het enige wat een poort scanner doet is SYN-packets versturen naar verschillende poorten. Omdat de NAT-router deze packets (als het goed is) niet zal kunnen koppelen aan een openstaande sessie zullen ze worden gedropped.
pi_21081395
Ik heb een vuurmuur (Gratis ZoneAlarm).
Virusscannen doe ik online. (Trendmicro meestal)
Ook af en toe Ad-Aware runnen

ZoneAlarm moet je inderdaad af en toe updaten, maar daar waaschuwt ie automatisch voor. En even opletten welke programma's je internet acces allowt.

Vroegah toen ik nog via een telefoonlijntje internette heb ik nog een tijdje zonder firewall gedaan, maar daar werd mn computer wel degelijk zwaar verneukt van.

[ Bericht 70% gewijzigd door MartinusMagnus op 05-08-2004 17:59:56 ]
Vrijwillig gebanned
pi_21082234
Ik heb geen firewall, wel een virusscanner.
Ten eerste ben ik niet echt bang om gehackt te worden, niemand heeft hier iets te zoeken op deze pc, er staat geen gevoelige info op. Verder patch ik windows heel consequent en ben dus altijd beveiligd tegen die virussen die een lek uitbuiten. Mochten die virussen toch binnen komen dan draait altijd norton antivirus nog. Ook volledig gepatched.
Jupiler is goed
  Moderator donderdag 5 augustus 2004 @ 18:43:21 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_21082433
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1121/E

Zit gewoon firewall in, een goedkoop ding
Alleen router firewall, verder Norton AV, firewall verder niets, het werkt al lang goed,
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_21083103
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:05 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

.

Ik heb hem niet zelf hoeven betalen hoor, dat vond ik net iets te. .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 19:23:49 #218
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21083176
Heb alleen Norton Draaien. Verder houd me router wel wat shit tegen
Op de pc waar inet binnekomt draai ik soms een keer fport. Zie ik gelijk welke processen aan het fucken zijn
pi_21083540
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
440 Euro op pricewatch.

Maar als je het via een bedrijf kan regelen moet dat nog wel wat goedkoper kunnen.
2e hands zijn ze al rond de 100 euro te koop.

heeft een Netscreen 5, gratis bij aankoop van een NS 1000 gehad (duizend ja)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2004 19:46:02 ]
pi_21085067
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
heeft een Netscreen 5, gratis bij aankoop van een NS 1000 gehad (duizend ja)
En ik bestel zeven NetScreens en dan moet ik gvd nog betalen voor die NS-5.
pi_21085157
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 20:59 schreef chibibo het volgende:

En ik bestel zeven NetScreens en dan moet ik gvd nog betalen voor die NS-5.
Tja, mischien lag het aan het feit dat we ook nog 2 Juniper M 20's, een Extreme BlackDiamond en een F5 L7 switch kochten?
Was een uitgave van dik over de miljoen gulden toen, dat was in 2001, bedrijf is in de dotcom ellende ondergegaan maar mijn Netscreen doet het nog steeds perfect

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2004 21:03:38 ]
pi_21085499
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 21:02 schreef Tijger_m het volgende:
Was een uitgave van dik over de miljoen gulden toen
Daar kan ik inderdaad niet aan tippen met m'n schamele 23k euro.
quote:
dat was in 2001, bedrijf is in de dotcom ellende ondergegaan maar mijn Netscreen doet het nog steeds perfect
Ik vind het een geweldige firewall. Ik hoop dat de 5GT die we nu tegen wil en dank op de zaak gebruiken overbodig wordt, en dat ik hem dan mee naar huis kan nemen.
pi_21086497
Na het lezen van dit topic weet ik niet of ik moet lachen of moet huilen.

Wat een kortzichtige mensen hebben er gereageerd. Mensen die beweren dat ze weten wat ze doen en dus niks nodig hebben tot mensen die beweren dat hackers/crackers niks op hun PC te zoeken hebben omdat er toch geen gevoelige info op staat.

Geloof me, je hebt het wel nodig, beiden wel te verstaan. Met een simpele (gratis) firewall of een NAT router houd je o.a. het Blaster virus tegen en ik heb meegemaakt dat ik eens een virus binnenkreeg via een website, tijdens het surfen. Niks geen rare pop-ups of wat dan ook. Tijdens het laden van een pagina kreeg ik een virus binnen. Gelukkig had ik een goeie virusscanner draaien die het virus tegenhield.

Dat zijn zo 2 kleine voorbeelden waarom je die dingen nodig hebt. En nog een voorbeeld voor al die mensen die zeggen dat ze geen last zullen hebben van hackers/crackers omdat ze toch geen gevoelige info hebben. Ik ben als simpele thuis gebruiker, toen ik nog net zo naief was, gehacked, ja echt, een simpele thuisgebruiker zonder gevoelige info, maar toch hadden ze in m'n PC ingebroken.

En over die performance, ik heb nergens last van hoor. Ik zit achter een NAT router die alles netjes tegenhoudt en een prima firewall heeft. Alle pakketjes die 'ie niet kan thuisbrengen, dropt 'ie netjes. Hij is vanaf internet niet te pingen en op alle gesloten poorten reageert 'ie niet. Daarnaast draai ik op alle PC's Norton, die elke 6 uur (dus 4x per dag) controleert of er updates zijn. En op m'n server draai ik een mailserver met een ingebakken virusscanner (die eenmaal per dag controleert op updates) en een spamfilter. En elke nacht scan ik geheel automatisch mijn gehele server op virussen.

In mijn ogen zijn al die dingen die ik doe een kleine moeite, misschien gaan mensen me paranoide noemen, maar ik zit hier (redelijk) veilig en ben al in geen jaren meer geinfecteerd, wat wel gebeurd zou zjn als ik geen virusscanner had gehad.

Kortom, nee, het kan niet meer om geen firewall te hebben.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_21089950
Nou nou, toen ik dit topic opende dacht ik niet dat er zo'n discussie zou ontstaan.
Heel leerzaam ik heb ervan genoten.

maar toch ga ik nog steeds geen virusscan + firewall installeren.
Ik lees dat je achter een routertje toch al redelijk safe bent, en daarmee ben ik tevreden.
Mocht ik toch nog gehacked worden, dan zijn jullie de eerste die het weten
Do what you love, love what you do!
pi_21101168
Mijn internetprovider (Demon) blokkeert alle gevaarlijke Microsoft-poorten, dus als mijn modem (welke ook als NAT-router fungeert) opeens zou besluiten alle inkomende connecties naar mijn PC door te sturen, dan is er nog niets aan de hand

Op een server is een firewall absoluut overbodig, omdat een zichzelf respecterende sysadmin alleen services draait die ook daadwerkelijk gebruikt worden. Dus luisteren alleen die op een poort en is de rest gesloten. Het vervelende is dat bij een standaard installatie van Windows allemaal shit als NetBIOS en RPC openstaat, waar UNIX en verwanten nou niet echt last van hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')