Ach, laat hem maar, hij komt er vanzelf een keer achter en dan maakt hij ongetwijfeld een kloontje aan om te vragen hoe hij toch van de backdoor/trojan/virus afkomtquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:37 schreef Sjaakman het volgende:
Vind je het niet ziek dat wij dat wel moeten doen omdat jij het verdomt?
Een fatsoenlijke personal firewall nestelt zich in OSI laag 3. Dat betekent dat elk packet eerst door je firewall gaat, voordat het de netwerk services van je OS bereikt. Een firewall is dus zeker in staat (tot op zekere hoogte) een systeem te beschermen dat niet up-to-date is.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:52 schreef MaddoxX het volgende:
Firewall ben je zo langs als je systeem niet up2date is.. een exploit om binnen te komen werkt heel anders..
Ach, gelukkig bevinden meer en meer mensen zich achter een NAT-router en ook al krijgen ze dan niet bij elke scheet een pop-up en blaten ze heel wat af dat resource-vretende zooi niet nodig is, ze worden wel degelijk beschermd.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:42 schreef Sjaakman het volgende:
Over een groot aantal posts in dit topic (en in dat poll-topic dat is aangemaakt) verbaas ik mij echt ONT-ZET-TEND. Misschien had ik door stiekeme hoop dat het niet zou zou zijn het feit weggedrukt dat er heel domme mensen zijn die denken de wijsheid in pacht te hebben en "lekker" met computers pielen.
Dit topic heeft mij de ogen geopend. Is het toch nog een nuttig topic.
Jullie willen toch zelf op en top beschermd zijn. of niet dan?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:37 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Vind je het niet ziek dat wij dat wel moeten doen omdat jij het verdomt?
Ondanks het feit dat ik geen besmettingen op mijn machines heb gezien, vind ik het toch verdomd vervelend dat er per dag 8000 scans op mijn machine worden gedaan. Dit kost allemaal bandbreedte en die moeten we dus wel met z'n allen betalen. Internetten wordt gewoon duurden doordat er te veel zieke kneuzen rondlopen die denken dat beveiligen niet nodig is. Die mensen zijn dus kortzichtig bezig.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:32 schreef kree het volgende:
[..]
Als die anderen hun computer goed beveiligen, dan hebben ze geen last van mij.
Doen ze dat niet dan zijn ze hetzelfde als ik dus dan moeten ze ook niet zeiken
Zo ongeveer alle huis tuin en keuken breedband internet routers wel hoor, als je over wan routers gaat praten dan zal het vast wel andere technieken betreffen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:32 schreef chibibo het volgende:
[..]
Niet elke router past NAT toe.
Dan hoop ik dat hij wel al zijn belangrijke bestanden kwijt is geraakt. Ik neem aan dat hij ook nooit backups maakt met zo'n mentaliteit. Onder het motto "mijn harddisk is toch nooit gecrashed".quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, laat hem maar, hij komt er vanzelf een keer achter en dan maakt hij ongetwijfeld een kloontje aan om te vragen hoe hij toch van de backdoor/trojan/virus afkomt![]()
Jawel, want als jij mijn buurman bent, en jouw PC non-stop mail aan het versturen is, wordt mijn verbinding ook trager.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:32 schreef kree het volgende:
Als die anderen hun computer goed beveiligen, dan hebben ze geen last van mij.
idd maak nooit backups. m'n harde schijf is wel is gecrashed maar ik kon toen nog de bestanden redden.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat hij wel al zijn belangrijke bestanden kwijt is geraakt. Ik neem aan dat hij ook nooit backups maakt met zo'n mentaliteit. Onder het motto "mijn harddisk is toch nooit gecrashed".
Volgens mij is dat niet zo, althans niet bij adslquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:53 schreef chibibo het volgende:
[..]
Jawel, want als jij mijn buurman bent, en jouw PC non-stop mail aan het versturen is, wordt mijn verbinding ook trager.
Ach, aangezien je tijd hebt om continu al je systeemdingen te monitoren, zul je ook wel niet al te veel belangrijks te doen hebben. En als je geen belangrijke data hebt, valt er ook weinig te backuppen he.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:53 schreef kree het volgende:
[..]
idd maak nooit backups. m'n harde schijf is wel is gecrashed maar ik kon toen nog de bestanden redden.
O en systeemherstel staat ook uit. (tja scheelt weer hd ruimte hè)
Die wel ja, maar die bestaan relatief nog niet zo lang.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:50 schreef Promethium het volgende:
Zo ongeveer alle huis tuin en keuken breedband internet routers wel hoor,
Nee hoor, die doen precies hetzelfde, alleen zonder NAT.quote:als je over wan routers gaat praten dan zal het vast wel andere technieken betreffen.
ook bij adslquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:54 schreef kree het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zo, althans niet bij adsl
Precies mijn computer is ook geen dedicated server ofzo. als dat zo was dan zou ik hem waarschijnlijk beter beschermen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, aangezien je tijd hebt om continu al je systeemdingen te monitoren, zul je ook wel niet al te veel belangrijks te doen hebben. En als je geen belangrijke data hebt, valt er ook weinig te backuppen he.
ADSL heeft iets wat "overboeking" heet en inhoudt dat in de centrale jouw bandbreedte met zo'n 25 andere gebruikers wordt gedeeld.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:54 schreef kree het volgende:
[..]
Overboekingswaarde.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:54 schreef kree het volgende:
Alsof je met een 2.2 GHz machine iets zou merken van een beetje beveilingssoftware.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:59 schreef kree het volgende:
[..]
Precies mijn computer is ook geen dedicated server ofzo. als dat zo was dan zou ik hem waarschijnlijk beter beschermen.
Ik heb gewoon een computer beeje mailen spelltjes ed. Dus ik vind het onnodig om hem trager te maken door allerhande beveiligingen
:')quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:59 schreef kree het volgende:
[..]
Precies mijn computer is ook geen dedicated server ofzo. als dat zo was dan zou ik hem waarschijnlijk beter wel beschermen.
...
Juist, door zo'n instelling krijg je dus dingen als blaster etc die voorkomen hadden kunnen worden als mensen gepatched hadden en/of een firewall aan hadden staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:59 schreef kree het volgende:
[..]
Precies mijn computer is ook geen dedicated server ofzo. als dat zo was dan zou ik hem waarschijnlijk beter beschermen.
Ik heb gewoon een computer beeje mailen spelltjes ed. Dus ik vind het onnodig om hem trager te maken door allerhande beveiligingen
Juist, ik speel ook gewoon Painkiller op mijn 2.8 Ghz met NAV, en dat gaat ook gewoon samen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:01 schreef Lucille het volgende:
[..]
Alsof je met een 2.2 GHz machine iets zou merken van een beetje beveilingssoftware.
Misschien is dat zijn game welquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:07 schreef slindenau het volgende:
[..]
Juist, ik speel ook gewoon Painkiller op mijn 2.8 Ghz met NAV, en dat gaat ook gewoon samen.
En verder vind ik het knap hoe de TS zijn netwerkverkeer in de gaten kan houden als ie aan het gamen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |