Er zit ook geen nut in, maar de meeste hacks worden niet door slimme personen gedaan maar door scriptkiddies die gewoon een software pakketje draaien die het automatisch voor hun doet en dus complete IP ranges scannen zonder te weten wat er aan hangt of het zijn virussen die dit soort dingen automatisch doen. De tijden dat alleen echte hackers op het internet machines aan het kraken waren is al lang voorbij.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:13 schreef MaddoxX het volgende:
maar ik zie het nut er niet van in dat een hacker home users gaat hacken
Het punt is dat een firewall preventief beschermt en een update of een patch altijd pas achteraf.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:16 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
Je vraag is al diverse keren beantwoord. Ik vindt: Firewall + Virusscan = onnodig.. gewoon windows up 2 date houden! Gebruik gewoon 1x in de maand een online virusscanner.. oh en wedden dat je niks vindt.
Op de Veluwe zijn er ook nog een aantal gemeenten waar kinderen niet worden ingeent tegen ziektes, ik denk dat [betreffende user] ook in zo'n zelfde redenatie zit. Als God wil dat mijn machine besmet raakt dan zal ik me er wel bij neerleggen. Of zoiets? Misschien zijn wij wel dom bezig en zien wij het wel helemaal verkeerd.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat een firewall preventief beschermt en een update of een patch altijd pas achteraf.
Bovendien kost een passieve firewall helemaal geen resources en je krijgt er nota bene een gratis meegeleverd met je OS. Wat kan je er dan in godsnaam op tegen hebben?
Dude, je praat gewoon langs de realiteit heen. Je kunt wel blijven volhouden dat home-users geen slachtoffer zijn en dat firewalls dus overbodig zijn, maar de praktijk schetst exact het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:20 schreef MaddoxX het volgende:
Tis niet echt moeilijk om de range van een student op utwente ofzo das gewoon 130.89 op internet staat een hele lijst met alle edu netwerken + ip ranges dus die scriptkiddo hoeft alleen maar die ips te copy pastenen dan scant i echt geen home users
Dat heb ik 'm ook al twee gezegd, maar het komt niet door de plaat beton voor z'n hoofd heen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat een firewall preventief beschermt en een update of een patch altijd pas achteraf.
Nouhou... Je systeem wordt dan heel erg traag hoorquote:Bovendien kost een passieve firewall helemaal geen resources en je krijgt er nota bene een gratis meegeleverd met je OS. Wat kan je er dan in godsnaam op tegen hebben?
Misschien moeten wij hem dan duidelijk maken dat God firewalls en virusscanners niet voor niets aan de mensheid heeft geschonken.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:23 schreef Lucille het volgende:
[..]
Op de Veluwe zijn er ook nog een aantal gemeenten waar kinderen niet worden ingeent tegen ziektes, ik denk dat [betreffende user] ook in zo'n zelfde redenatie zit. Als God wil dat mijn machine besmet raakt dan zal ik me er wel bij neerleggen. Of zoiets? Misschien zijn wij wel dom bezig en zien wij het wel helemaal verkeerd.
Nee dat kan niet, ik vind: "Beter voorkomen dan genezen". Dus geen patches etc, want als jij al je persoonlijke data kwijt bent door een of ander virus kan de patch nog zo snel volgen, jij bent je data wel mooi kwijt, wat je met een virusscanner niet was gebeurtquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:16 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb het wel is geinstalleerd, maar daarna er weer afgegooid.
En nu On-topic
Dat is dan weer een originele insteek.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:26 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Misschien moeten wij hem dan duidelijk maken dat God firewalls en virusscanners niet voor niets aan de mensheid heeft geschonken.
maar hierdoor heb je dus wel kans dat anderen last van jou krijgenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:29 schreef kree het volgende:
ik] heb er geen last van
NEENquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:15 schreef kree het volgende:
Geen Firewall hebben kan dat nog
Als die anderen hun computer goed beveiligen, dan hebben ze geen last van mij.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:30 schreef rihago het volgende:
[..]
maar hierdoor heb je dus wel kans dat anderen last van jou krijgen![]()
Niet elke router past NAT toe.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:18 schreef Tijn het volgende:
Elke router heeft wel een firewall, vanwege de manier waarop een router werkt.
De praktijk is dat onbeschermde 'luser' PC's steeds vaker worden gebruikt om als SMTP relay te fungeren voor spammers en een enkele keer voor DDoS aanvallen, de RBL's staan vol met IP's van adsl en kabel ISP's.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:23 schreef Tijn het volgende:
Dude, je praat gewoon langs de realiteit heen. Je kunt wel blijven volhouden dat home-users geen slachtoffer zijn en dat firewalls dus overbodig zijn, maar de praktijk schetst exact het tegenovergestelde.
Om nog even door te borduren op Lucille's analogie...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:32 schreef kree het volgende:
[..]
Als die anderen hun computer goed beveiligen, dan hebben ze geen last van mij.
Doen ze dat niet dan zijn ze hetzelfde als ik dus dan moeten ze ook niet zeiken
http://nl.trendmicro-euro(...)cts/housecall_it.phpquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:42 schreef kree het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat als ik nu een virusscan doe dat ie helemaal niks vind.
Ooit van DDoS-aanvallen gehoord?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:13 schreef MaddoxX het volgende:
maar ik zie het nut er niet van in dat een hacker home users gaat hacken..
Mjah, altijd leuk om te horen hoe de lusers erover denken, met name de pubers met een PC'tje.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:28 schreef Lucille het volgende:
Gelukkig weten de amateurs het ook allemaal beter dan de mensen voor wie dit hun vak is en zo.
Ik lach de dokters in het ziekenhuis ook altijd uit, omdat ik het beter weet.
Hij is bezig...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:36 schreef _Vampierheks_ het volgende:
[..]
http://nl.trendmicro-euro(...)cts/housecall_it.php
Helaas zijn er nog veels te veel mensen die net zoals jij denken, zodat deze hele theorie in het water valtquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:35 schreef kree het volgende:
Precies
Jullie hebben jezelf toch al beschermd met een firewall (ingeent)
Vind je het niet ziek dat wij dat wel moeten doen omdat jij het verdomt?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:35 schreef kree het volgende:
Precies
Jullie hebben jezelf toch al beschermd met een firewall (ingeent)
Dat zeg ik, firewalls zijn niet overbodig, zeker niet voor home-users.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De praktijk is dat onbeschermde 'luser' PC's steeds vaker worden gebruikt om als SMTP relay te fungeren voor spammers en een enkele keer voor DDoS aanvallen, de RBL's staan vol met IP's van adsl en kabel ISP's.
Bovendien zijn de meeste users niet echt voorzichtig of zorgvuldig met gevoelige informatie zoals credit card nummers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |