abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:42:47 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21076652
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:41 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Als het niet zo suf was zou het om te lachen zijn.
Ach, dat is dezelfde knakker die vindt dat alleen maar omdat iets tussen je PC en de internetverbinding zit en dingen blokkeert, je het niet gelijk een firewall moet noemen
pi_21076685
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:42 schreef kree het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat als ik nu een virusscan doe dat ie helemaal niks vind.
Ik durf te wedden dat mijn buurman geen SOA heeft (daar zet ik wel een tientje op in), toch lijkt het mij een slecht idee als iedereen zonder condoom gaat vrijen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:44:30 #53
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21076693
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:40 schreef Lucille het volgende:

[..]

Laat maar, tegen dit soort onlogica kan ik niet meer normaal reageren.

Mensen met een SOA die anderen besmetten hebben in de regel ook niet in de gaten dat ze besmet zijn, zo is het met virussen op PCs dus ook. Denk daar maar eens over na (of doe jij het ook altijd zonder kapotje omdat je de naam van je partner kent en dus weet dat die persoon niks kan hebben zonder het ooit een keer getest te hebben).
Prachtige analogie
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_21076703
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Hoe detecteer jij een trojan?
quote:
door de activiteit van het netwerk, ratelen harde schijf, of meer geheugengebruk
Do what you love, love what you do!
pi_21076711
Kree, een kennis van me die dacht er precies hetzelfde over als jou. Totdat ik een keertje langs mocht komen omdat hij van internet geblokkeerd was door zijn provider. Dit omdat hij duizenden mailjtes per dag verstuurde met virussen en spam en verder ook nog comlete ip ranges lag te scannen.

Hij had ook nooit opgemerkt dat de hardeschijf begon te ratelen of weet ik veel wat voor onzin, virussen en dat soort meuk zijn er juist voor bedoeld dat de onwetende gebruiker zoals jij niet opmerkt dat hun actief zijn.

Jij komt er nog wel ooit achter in een zelfde soort scenario, als het te laat is dus.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:45:52 #56
12091 Sjaakman
pi_21076723
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:44 schreef kree het volgende:

[..]

[..]
pi_21076743
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ach, dat is dezelfde knakker die vindt dat alleen maar omdat iets tussen je PC en de internetverbinding zit en dingen blokkeert, je het niet gelijk een firewall moet noemen
Als hij een bridge beoelt heeft ie gelijk, maar dat bedoelt die denk ik niet.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:46:48 #58
12091 Sjaakman
pi_21076752
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:45 schreef Promethium het volgende:
Kree, een kennis van me die dacht er precies hetzelfde over als jou. Totdat ik een keertje langs mocht komen omdat hij van internet geblokkeerd was door zijn provider. Dit omdat hij duizenden mailjtes per dag verstuurde met virussen en spam en verder ook nog comlete ip ranges lag te scannen.

Hij had ook nooit opgemerkt dat de hardeschijf begon te ratelen of weet ik veel wat voor onzin, virussen en dat soort meuk zijn er juist voor bedoeld dat de onwetende gebruiker zoals jij niet opmerkt dat hun actief zijn.

Jij komt er nog wel ooit achter in een zelfde soort scenario, als het te laat is dus.
Nee hoor. Hij niet. Hij let namelijk heel erg goed op het ratelniveau van zijn harde schijf, dus bij hem gaat er niets fout
pi_21076758
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:39 schreef kree het volgende:

[..]

Ik vind het teveel resources van m'n computer kosten.
Dus tja dan doe ik het maar zelf hè.
Koop dan eens een nieuwe pc die iets meer resources heeft, dan neemt een virusscanner+firewall procentueel minder in .

En trouwens, moderne harde schijven hoor je niet eens ratelen...daar gaat je hele theorie .
pi_21076769
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:44 schreef kree het volgende:

[..]

[..]
Fout!

Een Trojan creeert alleen maar een backdoor voor een ander virus. Dus het creeren van de backdoor geeft helemaal geen extra geheugengebruik, laat de schijf niet ratelen.
pi_21076778
quote:
Nee hoor. Hij niet. Hij let namelijk heel erg goed op het ratelniveau van zijn harde schijf, dus bij hem gaat er niets fout
of netwekactiviteit. Als er 1000-enden poorten worden gescand en mailtjes vanaf mijn computer worden verstuurd dan merk ik dat echt wel
pi_21076793
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:44 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat mijn buurman geen SOA heeft (daar zet ik wel een tientje op in), toch lijkt het mij een slecht idee als iedereen zonder condoom gaat vrijen.
Je moet sowiezo niet met je buurman gaan n**ken .
pi_21076824
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:47 schreef Lucille het volgende:

[..]

Fout!

Een Trojan creeert alleen maar een backdoor voor een ander virus. Dus het creeren van de backdoor geeft helemaal geen extra geheugengebruik, laat de schijf niet ratelen.
Nou dan merk ik het toch aan dat virus wat via de trojan binnenkomt.
pi_21076829
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:47 schreef kree het volgende:

[..]

of netwekactiviteit. Als er 1000-enden poorten worden gescand en mailtjes vanaf mijn computer worden verstuurd dan merk ik dat echt wel
Als jij denkt dat dit de enige manier is hoe een virus zich manifesteerd
pi_21076830
quote:

[..]

En die netwerkactiviteit monitor je zeker door achter je computer te hangen en te kijken hoevaak de lampjes per seconde knipperen op je netwerkkaart.
pi_21076833
quote:

[..]

Dus jij zit continu allerlei grafiekjes en stats te cheken om te kijken of er toevallig iemand/iets bezig is...yeah right .
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:50:20 #67
12091 Sjaakman
pi_21076843
Zoals Lucille al zei, het is als nuecken zonder condoom.

Of een andere vergelijking: Het is als motor gaan rijden zonder helm op te doen. Hoe groot is de kans nou dat nou net JOUW hoofdhuid tot rosbief wordt geschuurd op het asfalt. De kans is zeer zeker aanwezig dat je helemaal niet valt. Er rijden immers allemaal mensen rond met glimmende helmen op hun hoofd, dus die zijn niet gevallen tijdens het rijden.
Dus kan je net zo goed zonder.

pi_21076849
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:49 schreef Promethium het volgende:

[..]

En die netwerkactiviteit monitor je zeker door achter je computer te hangen en te kijken hoevaak de lampjes per seconde knipperen op je netwerkkaart.
Zie ik op de router.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:50:42 #69
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_21076853
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:47 schreef Lucille het volgende:

[..]

Fout!

FTPje op je pc installen, backdoor ernaast.. wordt internet niet opeens langzaam ? En uhm wie zegt dat jij een private backdoor kan detecten die geen enkele virusscan ziet..
p.s ik zeg niet dat je zomaar iemand kan hacken... tis een voorbeeld :x
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_21076864
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:49 schreef Lucille het volgende:

[..]

Als jij denkt dat dit de enige manier is hoe een virus zich manifesteerd
Dat denk ik niet. Even goed teruglezen waarop ik reageerde
pi_21076875
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:49 schreef kree het volgende:

[..]

Door het ratelen van de hardeschifj wat de virus dan veroorzaakt of wat?

Je houd er echt vreemde ideeen op na. Lees eens een keer een fatsoendelijk boek/arktikel over verspreiding van virussen en trojans.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:51:50 #72
12091 Sjaakman
pi_21076886
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:49 schreef kree het volgende:

[..]

*met moker op betonplaat voor hoofd van kree beukt
*niet doorheen komt
pi_21076893
Maargoed mensen ik denk dat we nu genoeg over mijn situatie hebben geblaad.
Ik wil eigelijk nog even de mening van anderen horen op de vraag:
Geen firewall hebben, kan dat nog
pi_21076910
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:50 schreef kree het volgende:

[..]

Zie ik op de router.
Laat me niet lachen (doe ik toch wel, maarja)...
Als ik van de lampjes op mn router uit moet gaan dan zou ik nu overladen zijn met virussen etc, want die knipperen 20x per seconde 24/7 .
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:52:52 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21076917
Mensen zonder een goede firewall en virus scanner zouden door hun providers moeten worden afgesloten. Wat tegenwoordig soms zelfs gebeurt. Daarnaast met enig pielen hoeft een virus scanner helemaal niet zo vertragend te werken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')