Het kwam laatst aan bod tijdens m'n studie; het werd echter slechts zijdelings vermeld en op de details werd niet in gegaan.quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:00 schreef Sjaakman het volgende:
Dat is inderdaad interessant. Waar haal je dat vandaan? En wie gaat die boete dan opleggen/innen?
Dat is ook weer waar ja. Maar dat heb je ook met virusscanners.quote:Op dinsdag 14 september 2004 12:14 schreef Kepslok het volgende:
De mensen die zonder antivirus werken houden het virus-circuit juist in leven.
En ik las ook ergens dat een firewall voor n00bs en beginnnende surfers is; die hebben ook niet veel aan een Firewall, omdat die toch klakkeloos op ja drukken, en zo alles doorlaten...:D
Zone alarm is al jaren kut:Dquote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:54 schreef MartinusMagnus het volgende:
Ik heb een vuurmuur (Gratis ZoneAlarm).
Virusscannen doe ik online. (Trendmicro meestal)
Ook af en toe Ad-Aware runnen
ZoneAlarm moet je inderdaad af en toe updaten, maar daar waaschuwt ie automatisch voor. En even opletten welke programma's je internet acces allowt.
Vroegah toen ik nog via een telefoonlijntje internette heb ik nog een tijdje zonder firewall gedaan, maar daar werd mn computer wel degelijk zwaar verneukt van.
Tja,dat moet je er bij nemen,zoveel vreet sygate niet,maar wat vind je precies wennen?quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:12 schreef Qwea het volgende:
Ik heb nu net sygate ge-installed. OMFG wat is dat wenneZonder firewall is mn I net sneller
Nou die I net snelheid is nu weer normaal. Maar net kreeg ik van diequote:Op dinsdag 14 september 2004 13:17 schreef ramos het volgende:
[..]
Tja,dat moet je er bij nemen,zoveel vreet sygate niet,maar wat vind je precies wennen?
Is het alleen dat,of nog meer?
Onder services versta je precies? Msn e.d? Of echt de processen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:46 schreef Dennism het volgende:
Software firewalls zijn niet nodig op normale huispc's, mensen worder er alleen maar meer paranoide van. Doordat die programma's alleen maar wazige meldingen geven over van allerlei attacks. Firewalls in routers ed kunnen wel handig zijn, en deze zijn vaak ook standaard een stuk beter geconfigureerd. Mijn 3com firewall heeft nu in een week geen enkele "hack" poging gelogged, terwijl ik als ik een software firewall zou hebben dit wel minsten een 1000 meldingen waren geweest denk ik.
Tevens zou ik wel eens willen weten welke services normale gebruikers draaien zodat ze een firewall nodig hebben, want geen services draaien betekend ook dat je niet gehacked kan worden.
Ja, tuurlijk. Je moet die vuurmuur natuurlijk effe vertellen welke progs van jou verbinding mogen maken met internet. Per prog één keer. Daarna niet meer.quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou die I net snelheid is nu weer normaal. Maar net kreeg ik van diepop up's
"Do you want to allow acces to blablabla"
[..]
wat ik onder services versta, services die op de pc draaien en van buitenaf te benaderen zijn zonder tussenkomt van de gebruiker (terminal services, web servers, e-mail server, database servers, bestand en printerdeling naar buiten, ftp servers. geen programma's waarbij de gebruiker zelf ook nog moet accepteren dus (msnfile transfer enzoquote:Op dinsdag 14 september 2004 13:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou die I net snelheid is nu weer normaal. Maar net kreeg ik van diepop up's
"Do you want to allow acces to blablabla"
[..]
Onder services versta je precies? Msn e.d? Of echt de processen.
En ik heb net al 15xeen melding gehad
![]()
Geeft een hardware firewall ook de mogelijkheid,de processen weer te geven,de connecties,de protocollen,de poorten,die op dat moment in gebruik zijn,en of de mogelijkheid back te tracen?quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:46 schreef Dennism het volgende:
Software firewalls zijn niet nodig op normale huispc's, mensen worder er alleen maar meer paranoide van. Doordat die programma's alleen maar wazige meldingen geven over van allerlei attacks. Firewalls in routers ed kunnen wel handig zijn, en deze zijn vaak ook standaard een stuk beter geconfigureerd. Mijn 3com firewall heeft nu in een week geen enkele "hack" poging gelogged, terwijl ik als ik een software firewall zou hebben dit wel minsten een 1000 meldingen waren geweest denk ik.
Tevens zou ik wel eens willen weten welke services normale gebruikers draaien zodat ze een firewall nodig hebben, want geen services draaien betekend ook dat je niet gehacked kan worden.
Daar kan ik nog inkomen.Maar dat ik om de 1.5 minuut een melding krijg van een kritieke aanvalquote:Op dinsdag 14 september 2004 13:55 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Je moet die vuurmuur natuurlijk effe vertellen welke progs van jou verbinding mogen maken met internet. Per prog één keer. Daarna niet meer.
Geef de info eens van de melding,of een screenshot of ff copypastenquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar kan ik nog inkomen.Maar dat ik om de 1.5 minuut een melding krijg van een kritieke aanval![]()
connecties, protocollen en de pporten wel bij een hack-entry in de log, processen niet uiteraard, want die draaien niet op de firewall. de betere hardware firewall's zijn ook nog eens veel uitgebreider te configuren dan software firewalls. Mijn 3com blocked gewoon alles waar ik geen allow regel voor heb opgezet.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:04 schreef ramos het volgende:
[..]
Geeft een hardware firewall ook de mogelijkheid,de processen weer te geven,de connecties,de protocollen,de poorten,die op dat moment in gebruik zijn,en of de mogelijkheid back te tracen?
DAt vind ik juist zo nuttig van een softwarefirewall.
Dat je paranoide kan worden vind ik wel meevallen,als je weet wat waar voor staat.
Kheb hem eraf gemikt.Werdt er nogal flauw van.Zonder werkt veeeeeeel beterquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:16 schreef ramos het volgende:
[..]
Geef de info eens van de melding,of een screenshot of ff copypasten
Vinkje zetten bij "Geen aanvalwaarschuwingen weergeven (bescherm mijn PC stil)"quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar kan ik nog inkomen.Maar dat ik om de 1.5 minuut een melding krijg van een kritieke aanval![]()
Nee hoor, Ik zit niet achter een firewall...quote:Op dinsdag 14 september 2004 11:19 schreef Sjaakman het volgende:
Oh ja. Dit is het topic met mensen die denken dat vuurmuren en virusscanners niet nodig zijn![]()
Voor de duidelijkheid... Er zijn mensen in dit topic die roepen dat ze geen van beide hebben, en dat ze daar hartstikke trots op zijn enzo. Maar later bljikt dat ze wel dégelijk achter een firewall zitten. Een hardwarematige in hun router, maar dat willen ze niet weten ofzo.![]()
En dat weet jij?quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:47 schreef ChOas het volgende:
En een firewall is echt niet nodig... als je weet waar je mee bezig bent.
Jaquote:Op woensdag 15 september 2004 01:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat weet jij?
quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:47 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee hoor, Ik zit niet achter een firewall...
En een firewall is echt niet nodig... als je weet waar je mee bezig bent.
Punt 1: De laatste (en een van de weinige) 0-day wormen was Witty, en alleen mensen die gebruik maakten van een ISS (BlackIce) Firewall waren hier voor vatbaar. 99+% van alle exploits waar andere wormen gebruik van maken zijn weken vantevoren bekend en gepatched.quote:Op woensdag 15 september 2004 09:21 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
![]()
Een vuurmuur is er vooral voor dingen waar je zelf géén invloed op hebt.
Je kunt in je huis ook wel alle sloten uit alle deuren halen, en dan zeggen "Ik houd het gewoon in de gaten, en ik weet wat ik doe", maar je kunt er donder op zeggen dat er toch ongure lui binnenkomen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |