abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2004 @ 11:53:17 #1
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_21072311
Ik ga een rondreis maken door Zuid-Afrika komend najaar. Is geen reis van een half jaar, maar wat moet ik meenemen op mijn vakantie??

Aangezien ik normaal gesproken op het strand lig in mijn vakantie heb ik wel zonnebrand en een zwembroek, maar wat adviseren jullie mij nog meer mee te nemen.

Graag een beetje serieuze reacties......alvast bedankt
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_21072353
Een tip is om als je daar aankomt na te vragen waar je beter niet kunt komen en waar wel.

Zuid-Afrika en een aantal steden daar hebben "no-go" gebieden die voor toeristen gewoon te gevaarlijk zijn.
pi_21074865
ga je backpacken of ga je van hotel naar hotel? In het laatste geval kun je sommige dingen weglaten, maar dat moet je zelf maar uitzoeken

lijstje:
-goede wandelschoenen
-slippers of sandalen (Teva is erg goed)
-Oral Rehydration Salt
-Immodium of iets in die trant tegen diarree
-Goede reisverzekering (niet echt om mee te nemen, maar wel handig)
-zaklamp
-zakmes
-klamboe (weet niet hoe het met de beestjes zit daar?)
-waterzak/bidon is erg handig als je iets gaat ondernemen
-sneldrogende handdoek (zeker als backpacker)
-goede reisgids, zoals de Lonely Planet
-lichte kleding
-moneybelt voor belangrijke papieren en pasjes
-kopiën van creditcard, paspoort en tickets
-nrs om je creditcard en evt. pinpas te blokkeren
-een creditcard sowieso, en evt travellercheques. Buiten europa kun je niet altijd even makkelijk met een gewone pinpas terecht

en iedereen die wat nieuws bedenkt, zet maar neer...

lees je iig goed in van tevoren, dat bespaard een hoop gedoe en je weet waar je aan toe bent. Het geeft je ook een beeld van het klimaat in de tijd dat je er bent, zodat je weet wat voor kleding (warm, luchtig ed.) je moet meenemen.

Scan van tevoren tickets en paspoort in en email die naar jezelf. Mocht je iets overkomen, dan heb je de juiste nummers en kun je direct naar de ambassade of het kantoor van de luchtvaartmaatschappij. Afgelopen jaar had ik binnen 1 dag mijn nieuwe tickets omdat ik de scans kon uitdraaien, had ik die niet gehad dan had het dagen geduurd aangezien ze dan allerlei informatie moeten opvragen.
pi_21074930
Misschien is het handig om te vertellen op wat voor manier je gaat reizen en waar je precies naar toe gaat. Ga ja steden bezoeken? De wildernis in? Ga je overnachten in hotels met zwembad of kamperen? Een beetje meer info is wel handig. Heb je geboekt bij een reisorganisatie? Die geven vaak ook wel tips over je uitrusting.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21162883
zuid-afrika.pagina.nl

http://goafrica.about.com/od/southafrica/ , daar vind je ook veel info

wb je lijstje, hierbij de aanvullingen uit mijn checklist van mijn 25 daagse rondreis door Zuid-Afrika:

- Insectenwerende spray, verkrijgbaar bij ETOS, Kruidvat, trekpleister,Dirx en dergelijke, met DEET minimaal 30%. DIt werkt in de Afrikaanse lente (tot en met half oktober) voldoende tegen muggen en andere beestjes. Daarna wordt het gebruik van malariapillen of vaccinaties aanbevolen, afhankelijk van waar je naartoe gaat natuurlijk.

- zonnebrand, minimaal factor 15, maar beter factor 30 of hoger, zeker in het noorden kan het vanaf oktober erg warm zijn. Daarom kun je ook best ter plekke zo'n mooie safarihoed kopen en in ieder geval een pet meenemen. Bedenk ook dat zeker in de parken het temperatuurverschil tussen overdag en 's nachts groot kan zijn. (in september was het 35 graden overdag en 3 's nachts)

- afhankelijk van de lengte van je reis, wasmiddel, zo'n tube van de drogist.

- zorg er verder voor dat je altijd een briefje van 20 of 50 Rand in je broekzak hebt zitten. Als je lastig gevallen wordt op straat op het station of vliegveld dan kun je altijd snel geld geven en zeggen dat dat alles is wat je hebt. En om erger te voorkomen gewoon verder lopen.

- en verder fotocamera, voldoende rolletjes of digicam met veel geheugen en accu's of tapes, want het blijft een mooi land...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')