Dat zeg ik dus, het komt heel veel voor, zoals het iha heel veel voorkomt dat mensen om uiteenlopende redenen op straat, op het werk enz. lastiggevallen of bedreigd worden. Dus waarom nou weer die zelfopgelegde uitzonderingspositie voor homo's?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:59 schreef Waxxer het volgende:
En dat huilerig overkomen vind ik geen sterke motivatie. Daar gaat het nu over, adh van een nieuwsartikel. Het komt gewoon heel veel voor, ik zie het met eigen ogen.
Idd. Rita, help!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je kunt beter wat doen aan de werkelijke oorzaak.
Die is al lekker bezig, maar dat wordt ook niet door SCH gewaardeerdquote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Idd. Rita, help!
Doet Rita iets tegen homohaat, help me.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die is al lekker bezig, maar dat wordt ook niet door SCH gewaardeerd
Hoezo huilerig? Ik heb die enquete niet uitgevonden en wat mij betreft leggen we hem meteen terzijde. Jij trekt het alleen een rare kant uit door homo's in de slachtofferhoek te plaatsen. Dat is onzinnig. Als er homohaat is, mag het gesignaleerd worden en moet er tegen opgetreden worden. Dat er een probleem is met kutmarokkaantjes hoor je mij niet ontkennen, maar het is niet de enige reden.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:51 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ik vind het gewoon een beetje huilerig overkomen. Zo van 'wij homo's zijn zielig en worden aangevallen en bedreigd etc, ze moeten altijd alleen maar ons hebben. Blijkbaar worden we nog steeds niet genoeg geaccepteerd. Laten we weer dure campagnes gaan starten om de acceptatie te verbeteren enz. enz.'
Misschien heb jij er als hetero toch iets minder last van dan de doorsneehomoquote:Terwijl we in werkelijkheid allemaal last hebben van dit soort asociaal volk en we beter in het algemeen er iets aan kunnen doen.
Ja ik dacht dat je ergens nog een officiele bron had. Met "berichten om mij heen" heb ik zo weinig.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de zin: "als ik op de berichten om me heen afga".
Als jij andere bronnen hebt, die bijvoorbeeld het tegendeel bewijzen - zie ik ze graag. Ik lees over deze kwestie tot nu toe niet anders dan ervaringen van mensen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:01 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat je ergens nog een officiele bron had. Met "berichten om mij heen" heb ik zo weinig.
Dan lees je selectief, pik Rik. Het is belangrijk dat er recht gedaan wordt aan de waarheid en die is dat de tolerantie voor homo's er niet beter op is geworden door de komst van bepaalde nieuwe bevolkingsgroepen. Maar dat moet je ook weer niet generaliseren.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:10 schreef Kaalhei het volgende:
Als iemand roept dat hij uit ervaring kan vertellen dat er grote problemen zijn met allochtonen, sta je op je achterste poten. Beetje dubbele moraal, knaap Jaap.
Nou als ik de kranten zo lees krijg ik toch een andere indruk. (en nee ik ga niet al die url's voor je zoeken)quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Als jij andere bronnen hebt, die bijvoorbeeld het tegendeel bewijzen - zie ik ze graag. Ik lees over deze kwestie tot nu toe niet anders dan ervaringen van mensen.
Lees het topic even door manquote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:36 schreef ExTec het volgende:
Humor om SCH zich weer in elke bocht te zien wringen, teneinde maar niet toe te moeten geven dat de toename van homohaat wel degelijk ook op het conto komt van z'n geliefde islamitische vrienden
Welke bron.quote:Je kon wachten op het bagataliseren, vragen naar 'bron'. Zoals je ook kon wachten op het feit dat die daarna de aangegeven bron negeert
Die krijgen een tik van de allochtone molen mee bedoel je?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het moet niet als alibi gebruikt worden - ook onder autochtonen is veel homofobie, en die is volgens mij eerdere groeiende dan dalende.
De komma's staan goed, maar de bron gaat niet over marokkanen of moslims maar over scholen en schoolleiding.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:10 schreef ExTec het volgende:
Deze, SCH.
Maar ik zeg het alvast voor je: er staat vast ergens een comma verkeerd; of wat dan ook, als je het voor jezelf maar kan weg-rationaliseren
Ja, dat weet ik en ontken ik ook niet. Ik heber 8 jaar geleden al uitzendingen over gemaakt.quote:Homo onvriendelijkheid uit die hoek, is algemeen bekend, is ruimschoots in het nieuws geweest, ik heb geen zin in weer een discussie, waar jij weer gaat beweren dat 1+1=3, of dat de wereld plat is, teneinde je eigen wereldbeeld maar in stand te houden.
Ok!quote:Ja, dat weet ik en ontken ik ook niet. Ik heber 8 jaar geleden al uitzendingen over gemaakt.
Deed je dat maar iets vakerquote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok!
Dan heb ik niets gezegd
Hoezo, je vind dat ik onzin verkondig?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:26 schreef Castor het volgende:
[..]
Deed je dat maar iets vaker
Volgens mij is die tolerantie er nooit echt geweest maar opgedrongen door allerlei instanties.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:18 schreef Cruoninga het volgende:
Ik verbaas mij in tegenstelling tot enkele anderen in dit topic niet over het feit dat de tolerantie af neemt. Het zijn niet de beste tijden voor onderlinge tolerantie enzo.
Gerichte oplossingen zijn heel goed en daar wordt ook wel aan gewerkt, bijvoorbeeld in het onderwijs. En dan specifiek voor marokkaanse kinderen maar ook de homovriendelijkheid onder autochtone kinderen laat veel te wensen over. Maar bij marokkaanse (ik veralgemeniseer even) kinderen heeft het nog speciale componenten met betrekking tot cultuur en religie. Het is niet eenvoudig om dat zomaar te veranderen, maar het kan wel. Er is een aardig boekje "mijn meester is homo" over een leerkracht die zijn ervaringen met allochtone leerlingen beschrijft. Openheid doet wonderen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:23 schreef ExTec het volgende:
Nu we dit maar elkaar eens zijn; wat denken we van gerichte maatregelen, of kiezen we weer voor lekker ver-algemeniseerde oplossingen?
Ik wel.quote:Want itt jou, geloof ik niet dat autochtone NL'ers homo-onvriendelijker worden.
De wonderen zijn daadwerkelijk de wereld nog niet uitquote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Gerichte oplossingen zijn heel goed en daar wordt ook wel aan gewerkt, bijvoorbeeld....
Ik dus niet.quote:Ik wel.
Volgens mij is homohaat niet allochtoon/autotochtoon afhankelijk maar meer van je opleidingsniveau en je leef milieu.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:37 schreef ExTec het volgende:
Ik dus niet.
Maar qua dat kunnen we prima agree'en te disagree'en.
Soms.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, je vind dat ik onzin verkondig?
Ja en Nee.quote:Volgens mij is homohaat niet allochtoon/autotochtoon afhankelijk maar meer van je opleidingsniveau en je leef milieu.
Dat zal heel goed kunnen, je zoekt natuurlijk wel je vrienden met wie je op kunt schieten. Uit je eigen milieu dus en daar is blijkbaar geen homohaat.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:02 schreef ExTec het volgende:
Ikzelf ken iig geen NL'ers die rabiaat anti-homo zijn.
Die homohaat bestaat ook in de christelijke culturen (kijk bv. naar Amerika). Wij zijn echter behoorlijk ontkerkt.quote:En daarbij lijkt je de geinstitutionaliseerde homo-haat die in de praktijk wel degelijk voorkomt binnen islamietische culturen te negeren.
Me dunkt dat zelfs een kind begrijpt, dat bv. geconfronteerd worden met een geloofsleider die er geen misverstand over laat bestaan dat homo lager zijn dan honden niet contribueerd tot begrip.
Klopt,quote:Die homohaat bestaat ook in de christelijke culturen (kijk bv. naar Amerika). Wij zijn echter behoorlijk ontkerkt.
Kijk eens op www.gothatesfags.com - ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen in Amerika.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt,
Maar dat aard in individuen, een christelijk geloofsleider weet doorgaans beter dan zich zo rabiaat er tegen uit te spreken.
Ze keuren het niet goed, ze keuren het af, dat ontken ik niet.
Maar dat afkeuren gaat doorgaans in een 'mildere' vorm dan dat we van de baarden horen.
Ja dat is volgens mij die site van me held JohnDean uit kansas, de dominee in ze voetbalshirt, haha echt humor om naar die man te kijken.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk eens op www.gothatesfags.com - ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen in Amerika.
Verder is er veel verborgen homofobie in ons land denk ik - en dat sluimert, dat kan zo weer ontaarden in echte homohaat.
net wat ik al zeiquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:27 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
Echt humor ja.![]()
Entered hell, een homoseksuele jongen die vermoord is. How low can you go.
Dat de VS veel homo onvriendelijker zijn dan wij in EU doorgaans zijn, is mij bekend.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk eens op www.gothatesfags.com - ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen in Amerika.
Homofobie? Jazeker.quote:Verder is er veel verborgen homofobie in ons land denk ik - en dat sluimert, dat kan zo weer ontaarden in echte homohaat.
Sinds Pim heeft iedereen tegenwoordig een mening en die moet en zal gehoord worden. De drempel om te handelen ligt nu lager volgens mij dus het zal vaker voorkomen ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:33 schreef ExTec het volgende:
Maar handel je er naar, dat denk ik niet.
hatershaatquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:58 schreef Mikrosoft het volgende:
Homohaat, moslimhaat, vrouwenhaat, dierenhaat. De meeste mensen zijn domme onverdraagzame zombies dus die haatverschijnselen zullen altijd blijven voortbestaan.
Voor mijn part krijgen zulke mensen vooral ook last van zelfhaat en hangen ze zichzelf op. Ik zal geen traan laten en de wereld wordt er een stuk gezelliger op.
net zo representatief als 500 willekeurige anderen die ondervraagt worden voor elk ander willekeurig onderzoekjequote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:27 schreef robh het volgende:
Hoe representatief zijn 500 gaykrant lezers?
Dat is tegen iemands zere (derde) been vrees ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:31 schreef Lod het volgende:
[..]
Volgens mij is die tolerantie er nooit echt geweest maar opgedrongen door allerlei instanties.
Duizenden jaren is men verteld dat homofilie verkeerd is en nu moet het volk opeens in 20 jaar die hele indroctinatie wegdenken?
Ik denk dat het voor de meeste mensen veel te snel gaat, en wil je echt acceptatie krijgen zul je ze de rust moeten gunnen om te wennen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:32 schreef milagro het volgende:
[..]
net zo representatief als 500 willekeurige anderen die ondervraagt worden voor elk ander willekeurig onderzoekje
Leven we dan in een minder hypocriete samenleving of in een meer instictieve samenleving sinds het post-pim tijdperk?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:41 schreef Lod het volgende:
[..]
Sinds Pim heeft iedereen tegenwoordig een mening en die moet en zal gehoord worden. De drempel om te handelen ligt nu lager volgens mij dus het zal vaker voorkomen ja.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |