Bron?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Voor een groot deel te verklaren onder het 'multikul'-effect.
Waardoor had je dat idee?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam.
Onderandere door een kennis die recent er voor uit durfde te komen. hij vond het klimaat nu anders dan een paar jaar terug,quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Waardoor had je dat idee?
quote:Voor een groot deel te verklaren onder het 'multikul'-effect.
Om die bewering wat sluitender te maken zouden 'Oost-Nederland' en 'Den Haag' van rijtje moeten wisselen.quote:Agressie tegen homo's komt het meest voor in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Oost-Nederland. In Den Haag en Noord-Nederland worden homo's relatief weinig lastiggevallen.
Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:04 schreef Megumi het volgende:
Dacht dat het op dit terrein beter ging. Maar ik vergis me dus helaas.
Dat is inderdaad altijd bij zo'n onderzoek. In die zin vind ik het ook maar betrekkelijk en homohaat is een sterk woord.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...
En waar ligt de grens tussen haat en een mop bv ?
Heel gevarieerd volgens mij als je de resultaten ziet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
Wat voor types zijn dat dan, die homo's bedreigen? Toevallig niet dezelfden die zo'n beetje iedereen bedreigen?
Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:09 schreef SCH het volgende:
Maar ik kan me wel vinden in de conclusie dat de tolerantie er zeker niet op vooruit is gegaan.
Dat kan jij misschien beter vertellen? Op die ontmoetingsplekken komen voor meer dan de helft getrouwde mannen trouwens.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?
Welke resultaten? Waar kan ik die lezen?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel gevarieerd volgens mij als je de resultaten ziet.
Daarbij heb ik het idee dat veel mensen zich niet storen aan een man die rustig met een andere man samenwoont maar meer aan de krom gezegt "tv en parade" homo's ?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?
In de OP: het gaat om collega's, buren etc.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
Wat voor types zijn dat dan, die homo's bedreigen? Toevallig niet dezelfden die zo'n beetje iedereen bedreigen?
Ja, en dat vind ik wel een kwalijke ontwikkeling. Als iets een beetje boven het maaiveld uitsteekt, is het meteen verkeerd. Laat mensen toch lekker hun eigen manier kiezen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:16 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Daarbij heb ik het idee dat veel mensen zich niet storen aan een man die rustig met een andere man samenwoont maar meer aan de krom gezegt "tv en parade" homo's ?
Ik ben geen homo, geen homohater en niet getrouwdquote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan jij misschien beter vertellen? Op die ontmoetingsplekken komen voor meer dan de helft getrouwde mannen trouwens.
Nee, ik vind de Wallen, of het Spijkerkwartier of welke andere aangewezen plek voor prostitutie geen enkel probleem. Die gebieden zijn bekend en als je daar komt weet je wat er gebeurd.quote:Maar als mensen daar hun beeld over homo's door laten bepalen, is dat wel vrij kortzichtig en verdrietig. Ik laat mijn beeld over hetero's ook niet bepalen door wat er op de wallen gebeurt. Vind je dat ook een foute plek trouwens?
En wat voor types zijn dat dan, die buren? Of is het feit dat ze buur zijn al omschrijving genoeg in jouw ogen?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:17 schreef SCH het volgende:
[..]
In de OP: het gaat om collega's, buren etc.
http://www.homo-emancipat(...)_homo_op_school.htmlquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Bron?
MOet kunnenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik ben geen homo, geen homohater en niet getrouwd
Is wel zo maar ook wat gemakkelijk gezegd. Het zal wel afnemen, het zijn veelal mannen die nog stammen uit een tijdperk dat het nog veel moeilijker was om open te zijn.quote:Die getrouwde mannen vind ik trouwens wel schadelijk voor de acceptatie. Zeg gewoon "rot op, ik ben homo, leer er maar mee leven!". Gezeik met dat stiekeme gedoe.
Ok. Ik heb er wat minder moeite mee maar kan het wel begrijpen. Ik denk ook dat homo's beter naar de plekken kunnen gaan waar het aan het zicht onttrokken is.quote:Waar ik wel minder over te spreken ben zijn de ontmoetingsplekken 'in het wild'. Die zorgen alleen maar voor overlast en dat zorgt ervoor dat mensen minder tolerant worden. En het boeit mij niet of dat hetero of homo parkeerplaats sex is.
Volgens mij neemt de acceptatie in nederland ook toe, behalve onder bepaalde groepen niet zoals islamieten en christenen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam. Triest dat het niet het geval blijkt te zijn.
Helemaal mee eens. Maar vaak kun je dat afmeten aan minderheidsgroepen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:24 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij is het nu eenmaal zo dat de tolerantie als geheel in Nederland afneemt.
Natuurlijk heb je gelijk (al is je link m.i. wat ongelukkig), een groot deel van de toenemende intolerantie hebben we gewoon zelf geimporteerd, maar het heeft niet zoveel nut daarover te praten met SCH, hij zal het toch nooit toegeven. Dus kun je het maar beter op een andere manier omschrijven.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
http://www.homo-emancipat(...)_homo_op_school.html
En door welke groep(en) werden homo's het meest geconfronteerd met homohaat?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:50 schreef SCH het volgende:
Toch wel lichtelijk zorgwekkend dit.
Oh ik zie dat SCH het ook weet, maar durft het niet onder ogen te zien.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Bron?
Dat denk ik niet, de tolerantie in het algemeen neemt af en daar zijn minderheidsgroeperingen vaak het snelst de dupe van.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:29 schreef Monus het volgende:
[..]
Volgens mij neemt de acceptatie in nederland ook toe, behalve onder bepaalde groepen niet zoals islamieten en christenen.
Ik zou het niet weten eerlijjk gezegd. Ik zit voor mezelf na te denken of ik met homohaat te maken heb. Als Fok meetelt dan zekerquote:Maar ik vind de cijfers nogal laag, speciaal omdat de meenste haat uit verbaal geweld bestaat. Ook word er bij het onderzoek gemeld dat het onderzoek is gemaakt onder een bepaalde groep homos die er meer voor uitkomen.
SCH: vind jij die cijfers hoog?
Ik vind dit een typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Volgens mij heeft zo'n beetje heel NL last van de hogere intolerantie en wordt bijna iedereen in de grote steden vaker lastiggevallen en/of bedreigd. Door alleen de groep 'homo's' eruit te pikken, suggereer je een verband dat er helemaal niet hoeft te zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar vaak kun je dat afmeten aan minderheidsgroepen.
Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef Chris_Redfield het volgende:
En door welke groep(en) werden homo's het meest geconfronteerd met homohaat?
Als je wordt aangevallen vanwege je homoseksualiteit, dan is dat wel degelijk relevant.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind dit een typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Volgens mij heeft zo'n beetje heel NL last van de hogere intolerantie en wordt bijna iedereen in de grote steden vaker lastiggevallen en/of bedreigd. Door alleen de groep 'homo's' eruit te pikken, suggereer je een verband dat er helemaal niet hoeft te zijn.
Vuistregel is dat je minimaal 400 personen nodig hebt voor aardige data.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...
Tis toch wat met die SCH hč. Hij gooit zijn eigen glazen in op die manier, wel aandoenlijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk (al is je link m.i. wat ongelukkig), een groot deel van de toenemende intolerantie hebben we gewoon zelf geimporteerd, maar het heeft niet zoveel nut daarover te praten met SCH, hij zal het toch nooit toegeven. Dus kun je het maar beter op een andere manier omschrijven.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
één op vijf maar
dan doen we toch iets niet goed!
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.
Moeilijke vraag. Een mop kan ook fout over komen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Of jou lobotomie is niet helemaal goed uitgevoerd.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
één op vijf maar
dan doen we toch iets niet goed!
Wat snap je niet aan de zin: "als ik op de berichten om me heen afga".quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:39 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Waar concludeer je dat uit?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.
De 1 wordt aangevallen omdat hij te dik is, de ander omdat hij rood haar heeft, de volgende gewoonweg omdat ze een lekker wijf is enz. Tsja, mensen worden nu eenmaal altijd aangevallen om en op hun 'zwakke' plekken (in de ogen van de aanvaller dan).quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je wordt aangevallen vanwege je homoseksualiteit, dan is dat wel degelijk relevant.
Dus geweld tegen homo's, daar moeten we maar geen aandacht aan besteden. Er wordt ook wel eens iemand met rood haar aangevallen?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De 1 wordt aangevallen omdat hij te dik is, de ander omdat hij rood haar heeft, de volgende gewoonweg omdat ze een lekker wijf is enz. Tsja, mensen worden nu eenmaal altijd aangevallen om en op hun 'zwakke' plekken (in de ogen van de aanvaller dan).
Goed daar zit wat in.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus geweld tegen homo's, daar moeten we maar geen aandacht aan besteden. Er wordt ook wel eens iemand met rood haar aangevallen?
Ik vind dat je nou een rare kant uitgaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |