abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21055087
Een op de vijf homo's geconfronteerd met homohaat

AMSTERDAM (ANP) - Een op de vijf homo's in Nederland is de afgelopen twaalf maanden geconfronteerd met anti-homoseksuele bedreigingen. Dit blijkt uit een onderzoek onder lezers van de Gay Krant. Agressie tegen homo's komt het meest voor in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Oost-Nederland. In Den Haag en Noord-Nederland worden homo's relatief weinig lastiggevallen.

Out Now Consulting deed onderzoek onder bijna vijfhonderd lezers van de Gay Krant. Het onderzoeksbureau deed eerder onderzoek onder homo's in Australië en Groot-Brittannië.

Verbaal geweld komt het meest voor tegen homo's. Bijna 20 procent kreeg ermee te maken. Met lichamelijk geweld werd 2,4 procent geconfronteerd; 3,3 Procent werd bedreigd door buren, 2,8 procent op het werk.

Van de lezers van de Gay Krant vindt driekwart dat de tolerantie in Nederland afneemt. Een groot deel van hen vindt dat de homo-emancipatie in Nederland onder druk staat door de eenwording van Europa.

De Gay Krant presenteert deze week de onderzoeksresultaten die onder meer ook inzicht geven in de politieke voorkeur van zijn lezers en hun bestedingspatroon. De lezers van de Gay Krant blijken relatief hoog opgeleid te zijn en een goed inkomen te hebben. Dat is ook de reden waarom steeds meer bedrijven zich met hun advertenties speciaal op homo's richten.

Volgens socioloog prof. dr. R. Tielman kan niet worden geconcludeerd dat homo's intelligenter zijn dan heteroseksuelen. ,,Het is voor hoogopgeleiden gemakkelijker om voor hun homoseksualiteit uit te komen. Lager opgeleiden komen veel minder los van het verwachtingspatroon 'trouwen en kinderen krijgen'. Onder laagopgeleiden bestaat meer verborgen homoseksualiteit'', aldus Tielman.

De professor meent dan ook dat het een misverstand is dat de emancipatie van homo's is voltooid. Dit motto wordt vaak gebruikt om subsidies voor homo-organisaties te schrappen. ,,De geschiedenis herhaalt zich, als je niet alert bent'', stelt Tielman.

Ook H. Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant, wees daar woensdag op bij de presentatie van de onderzoeksresultaten in de RAI. ,,De ouders en leraren van nu zijn homoseksualiteit normaal gaan vinden. Zij vergeten die tolerantie over te brengen op hun kinderen, maar tolerantie is niet vanzelfsprekend.''
-----------------------------
Toch wel lichtelijk zorgwekkend dit.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 16:55:07 #2
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_21055190
Voor een groot deel te verklaren onder het 'multikul'-effect.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21055202
Ik ken iemand, die heeft echt een teringhekel aan homoseksuelen. Is echt lachen om die gast weer te horen ageren over ze
Zoek het rare/ware achter de volgende uitspraken: "Mensen die niks zeggen zijn zinloos". "Stille types zeggen mij niks". "Als men alleen maar luistert, naar wie dan?". "Ik lieg altijd".
pi_21055274
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Bron?
pi_21055300
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam. Triest dat het niet het geval blijkt te zijn.
pi_21055335
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam.
Waardoor had je dat idee?
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:02:14 #7
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_21055341
De media accepteert het wel ja... nu het NL volk nog.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:04:07 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21055393
Dacht dat het op dit terrein beter ging. Maar ik vergis me dus helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21055394
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Waardoor had je dat idee?
Onderandere door een kennis die recent er voor uit durfde te komen. hij vond het klimaat nu anders dan een paar jaar terug,
pi_21055404
quote:
quote:
Agressie tegen homo's komt het meest voor in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Oost-Nederland. In Den Haag en Noord-Nederland worden homo's relatief weinig lastiggevallen.
Om die bewering wat sluitender te maken zouden 'Oost-Nederland' en 'Den Haag' van rijtje moeten wisselen.
pi_21055425
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:04 schreef Megumi het volgende:
Dacht dat het op dit terrein beter ging. Maar ik vergis me dus helaas.
Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...

En waar ligt de grens tussen haat en een mop bv ?
pi_21055545
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:05 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dacht ik ook, de vraag is ook hoe betrouwbaar een onderzoek onder 500 personen is ...

Dat is inderdaad altijd bij zo'n onderzoek. In die zin vind ik het ook maar betrekkelijk en homohaat is een sterk woord.

Maar ik kan me wel vinden in de conclusie dat de tolerantie er zeker niet op vooruit is gegaan.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:11:49 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21055592
Wat voor types zijn dat dan, die homo's bedreigen? Toevallig niet dezelfden die zo'n beetje iedereen bedreigen?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_21055647
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
Wat voor types zijn dat dan, die homo's bedreigen? Toevallig niet dezelfden die zo'n beetje iedereen bedreigen?
Heel gevarieerd volgens mij als je de resultaten ziet.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:14:11 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21055656
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:09 schreef SCH het volgende:
Maar ik kan me wel vinden in de conclusie dat de tolerantie er zeker niet op vooruit is gegaan.
Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_21055692
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar heeft dat ook niet te maken met excessen die uitgebreid in het nieuws komen als het Anne Frank Plantsoen en meer van die foute ontmoetingsplekken?
Dat kan jij misschien beter vertellen? Op die ontmoetingsplekken komen voor meer dan de helft getrouwde mannen trouwens.

Maar als mensen daar hun beeld over homo's door laten bepalen, is dat wel vrij kortzichtig en verdrietig. Ik laat mijn beeld over hetero's ook niet bepalen door wat er op de wallen gebeurt. Vind je dat ook een foute plek trouwens?
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:16:09 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21055704
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Heel gevarieerd volgens mij als je de resultaten ziet.
Welke resultaten? Waar kan ik die lezen?
pi_21055711
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daarbij heb ik het idee dat veel mensen zich niet storen aan een man die rustig met een andere man samenwoont maar meer aan de krom gezegt "tv en parade" homo's ?
pi_21055736
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:11 schreef Lemmeb het volgende:
In de OP: het gaat om collega's, buren etc.
pi_21055755
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:16 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Daarbij heb ik het idee dat veel mensen zich niet storen aan een man die rustig met een andere man samenwoont maar meer aan de krom gezegt "tv en parade" homo's ?
Ja, en dat vind ik wel een kwalijke ontwikkeling. Als iets een beetje boven het maaiveld uitsteekt, is het meteen verkeerd. Laat mensen toch lekker hun eigen manier kiezen.
pi_21055772
Ik verbaas mij in tegenstelling tot enkele anderen in dit topic niet over het feit dat de tolerantie af neemt. Het zijn niet de beste tijden voor onderlinge tolerantie enzo.
De multiculturele samenleving wordt hier als reden genoemd. Je kan je ogen er inderdaad niet helemaal voor sluiten dat er nogal wat voorheen inheemse culturen zijn die nodig aan verlichting toe zijn, maar geld dit niet ook voor onze 'eigen' Westerse cultuur? Het Vaticaan is ook niet de slimste op dit gebied en dit bericht gaat toch ook niet over een Islamitisch land: Missouri verbiedt homohuwelijk in grondwet
Bovendien staat het gegeven dat homo's het in Oost-Nederland zwaarder hebben dan in Den Haag ook haaks op deze bewering.

Uiteraard is het zwaar verwerpelijk. Geaardheid is nou eenmaal iets wat (hoogst waarschijnlijk) in je genen zit. Elke homo-hater had voor hetzelfde geld zelf homo kunnen zijn.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:19:29 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21055787
nou zet ik altijd gelijk wel vraagtekens bij niet onafhankelijke buro's/kranten die onderzoek doen. Hoe was de vraagstelling, wat werd er gevraagd en wat voor sausje is er overheen gegoten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:23:03 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21055852
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan jij misschien beter vertellen? Op die ontmoetingsplekken komen voor meer dan de helft getrouwde mannen trouwens.
Ik ben geen homo, geen homohater en niet getrouwd

Die getrouwde mannen vind ik trouwens wel schadelijk voor de acceptatie. Zeg gewoon "rot op, ik ben homo, leer er maar mee leven!". Gezeik met dat stiekeme gedoe.
quote:
Maar als mensen daar hun beeld over homo's door laten bepalen, is dat wel vrij kortzichtig en verdrietig. Ik laat mijn beeld over hetero's ook niet bepalen door wat er op de wallen gebeurt. Vind je dat ook een foute plek trouwens?
Nee, ik vind de Wallen, of het Spijkerkwartier of welke andere aangewezen plek voor prostitutie geen enkel probleem. Die gebieden zijn bekend en als je daar komt weet je wat er gebeurd.

Waar ik wel minder over te spreken ben zijn de ontmoetingsplekken 'in het wild'. Die zorgen alleen maar voor overlast en dat zorgt ervoor dat mensen minder tolerant worden. En het boeit mij niet of dat hetero of homo parkeerplaats sex is.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_21055870
Ik ben (bar)vrijwilliger bij het COC (goedlopend en in Zwolle, dus geen geitenwollensokkentoko) en als ik dus bardienst heb gehad op een door-de-weekse dag moet ik in mijn eentje de boel schoonmaken en afsluiten enz. En het is allerminst prettig om in de uitgaansspits alleen dat pand uit te gaan. Er zijn nl meer cafe's in de buurt en vaak hangen daar jongeren voor. En dan roepen ze enz. Ik heb dan zoiets, het moet gewoon gebeuren, dat er iemand daadwerkelijk echt wordt bedreigd of mishandeld ofzo. Ik weet dan ook niet hoe snel ik daar weg moet komen, als het druk is.
Er wordt dan ook regelmatig op de ramen en deur gebonkt, vooral op zaterdag (dan is het 't drukst in de stad). Het gebeurt eigenlijk zo vaak, dat het normaal is geworden. Het gebeurt en ik neem het verder op zich helemaal niet serieus, maar als je dit dan weer leest: je weet het maar nooit, er hoeft maar een gek tussen te zitten.
Hopeloos hoeveel mensen het niet in kunnen zien dat het er gewoon om gaat, dat twee mensen van elkaar houden en daar niemand anders mee belasten. Intergreren van homoseksualiteit is misschien net zo onmogelijk als het integreren van allochtonen. Er heerst gewoon nog zoveel kortzichtigheid in Nederland.

Lekker trieste toon zo, maar zo is het in mijn ogen wel
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:24:33 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21055884
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:17 schreef SCH het volgende:

[..]

In de OP: het gaat om collega's, buren etc.
En wat voor types zijn dat dan, die buren? Of is het feit dat ze buur zijn al omschrijving genoeg in jouw ogen?

Volgens mij is het nu eenmaal zo dat de tolerantie als geheel in Nederland afneemt. Laat ik eens kijken naar mijn buren: dom, asociaal teringvolk, dat iedereen op straat lastigvalt. En mochten ze erachter komen dat je homo bent, dan hebben ze pas echt een stok gevonden om mee te slaan en dat kan idd heel ver gaan. Maar uiteindelijk heeft dit verschijnsel gewoon weer te maken met ontbrekende normen en waarden bij een groot deel van de bevolking.

Ik zou het dus interassenter vinden om, ipv te kijken naar het opleidingsniveau van de lastiggevallen homo's, eens te kijken naar het opleidingsniveau van de daders.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:26:16 #26
3647 B.R.Oekhoest
pi_21055924
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
http://www.homo-emancipat(...)_homo_op_school.html
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_21055999
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik ben geen homo, geen homohater en niet getrouwd
MOet kunnen
Ik bedoelde, je bent hetero - misschien kan je het beter beoordelen dan ik.
quote:
Die getrouwde mannen vind ik trouwens wel schadelijk voor de acceptatie. Zeg gewoon "rot op, ik ben homo, leer er maar mee leven!". Gezeik met dat stiekeme gedoe.
Is wel zo maar ook wat gemakkelijk gezegd. Het zal wel afnemen, het zijn veelal mannen die nog stammen uit een tijdperk dat het nog veel moeilijker was om open te zijn.
quote:
Waar ik wel minder over te spreken ben zijn de ontmoetingsplekken 'in het wild'. Die zorgen alleen maar voor overlast en dat zorgt ervoor dat mensen minder tolerant worden. En het boeit mij niet of dat hetero of homo parkeerplaats sex is.
Ok. Ik heb er wat minder moeite mee maar kan het wel begrijpen. Ik denk ook dat homo's beter naar de plekken kunnen gaan waar het aan het zicht onttrokken is.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:29:49 #28
73259 Monus
ĄViva Espańa, cońo!
pi_21056007
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik had juist het idee dat de acceptatie in Nederland alleen maar toenam. Triest dat het niet het geval blijkt te zijn.
Volgens mij neemt de acceptatie in nederland ook toe, behalve onder bepaalde groepen niet zoals islamieten en christenen.

Maar ik vind de cijfers nogal laag, speciaal omdat de meenste haat uit verbaal geweld bestaat. Ook word er bij het onderzoek gemeld dat het onderzoek is gemaakt onder een bepaalde groep homos die er meer voor uitkomen.

SCH: vind jij die cijfers hoog?
pi_21056024
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:24 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij is het nu eenmaal zo dat de tolerantie als geheel in Nederland afneemt.
Helemaal mee eens. Maar vaak kun je dat afmeten aan minderheidsgroepen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:31:42 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056062
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

http://www.homo-emancipat(...)_homo_op_school.html
Natuurlijk heb je gelijk (al is je link m.i. wat ongelukkig), een groot deel van de toenemende intolerantie hebben we gewoon zelf geimporteerd, maar het heeft niet zoveel nut daarover te praten met SCH, hij zal het toch nooit toegeven. Dus kun je het maar beter op een andere manier omschrijven.
pi_21056099
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:50 schreef SCH het volgende:
Toch wel lichtelijk zorgwekkend dit.
En door welke groep(en) werden homo's het meest geconfronteerd met homohaat?

(Chris denkt het antwoord al te weten)
Satan Stole My Teddybear
pi_21056115
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
Oh ik zie dat SCH het ook weet, maar durft het niet onder ogen te zien.
Satan Stole My Teddybear
pi_21056122
één op vijf maar

dan doen we toch iets niet goed!
pi_21056143
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:29 schreef Monus het volgende:

[..]

Volgens mij neemt de acceptatie in nederland ook toe, behalve onder bepaalde groepen niet zoals islamieten en christenen.
Dat denk ik niet, de tolerantie in het algemeen neemt af en daar zijn minderheidsgroeperingen vaak het snelst de dupe van.
quote:
Maar ik vind de cijfers nogal laag, speciaal omdat de meenste haat uit verbaal geweld bestaat. Ook word er bij het onderzoek gemeld dat het onderzoek is gemaakt onder een bepaalde groep homos die er meer voor uitkomen.

SCH: vind jij die cijfers hoog?
Ik zou het niet weten eerlijjk gezegd. Ik zit voor mezelf na te denken of ik met homohaat te maken heb. Als Fok meetelt dan zeker

Maar het heeft ook te maken met hoe je met je geaardheid omgaat, denk ik. Ik ben een open boek dus heb er misschien wat minder last van. Het lijkt me afschuwelijk om in elkaar geslagen te worden of anderszins fysiek bedreigd.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:36:40 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056165
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar vaak kun je dat afmeten aan minderheidsgroepen.
Ik vind dit een typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Volgens mij heeft zo'n beetje heel NL last van de hogere intolerantie en wordt bijna iedereen in de grote steden vaker lastiggevallen en/of bedreigd. Door alleen de groep 'homo's' eruit te pikken, suggereer je een verband dat er helemaal niet hoeft te zijn.
pi_21056173
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:33 schreef Chris_Redfield het volgende:
En door welke groep(en) werden homo's het meest geconfronteerd met homohaat?
Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.
pi_21056191
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind dit een typisch geval van het paard achter de wagen spannen. Volgens mij heeft zo'n beetje heel NL last van de hogere intolerantie en wordt bijna iedereen in de grote steden vaker lastiggevallen en/of bedreigd. Door alleen de groep 'homo's' eruit te pikken, suggereer je een verband dat er helemaal niet hoeft te zijn.
Als je wordt aangevallen vanwege je homoseksualiteit, dan is dat wel degelijk relevant.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:37:49 #38
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21056205
quote:

[..]

Vuistregel is dat je minimaal 400 personen nodig hebt voor aardige data.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:38:22 #39
3647 B.R.Oekhoest
pi_21056213
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je gelijk (al is je link m.i. wat ongelukkig), een groot deel van de toenemende intolerantie hebben we gewoon zelf geimporteerd, maar het heeft niet zoveel nut daarover te praten met SCH, hij zal het toch nooit toegeven. Dus kun je het maar beter op een andere manier omschrijven.
Tis toch wat met die SCH hč. Hij gooit zijn eigen glazen in op die manier, wel aandoenlijk.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:38:51 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21056228
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
één op vijf maar

pi_21056256
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Als ik op de berichten om me heen afga, is dat heel gemengd. Het meest is toch wel de autochtone nederlander al wil je dat niet horen, denk ik.
Heb je daar een bron van?
Satan Stole My Teddybear
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:40:02 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21056261
quote:

[..]

Moeilijke vraag. Een mop kan ook fout over komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:41:07 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21056283
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
één op vijf maar

Of jou lobotomie is niet helemaal goed uitgevoerd.
pi_21056302
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:39 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Wat snap je niet aan de zin: "als ik op de berichten om me heen afga".
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:42:27 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056318
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar concludeer je dat uit?

Ik heb een aantal homo's (wonende in grote steden) binnen mijn vriendenkring, met wie ik het hier weleens eerder over heb gehad, en die zeggen dat ze op straat voornamelijk worden bedreigd door Noord-Afrikanen. Okay, dat geven ze niet direct toe (waarschijnlijk is er sprake van een vreemd soort misplaatst solidariteitsgevoel ofzo), maar als je verder vraagt is het wel degelijk zo.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:45:17 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056393
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je wordt aangevallen vanwege je homoseksualiteit, dan is dat wel degelijk relevant.
De 1 wordt aangevallen omdat hij te dik is, de ander omdat hij rood haar heeft, de volgende gewoonweg omdat ze een lekker wijf is enz. Tsja, mensen worden nu eenmaal altijd aangevallen om en op hun 'zwakke' plekken (in de ogen van de aanvaller dan).
pi_21056461
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De 1 wordt aangevallen omdat hij te dik is, de ander omdat hij rood haar heeft, de volgende gewoonweg omdat ze een lekker wijf is enz. Tsja, mensen worden nu eenmaal altijd aangevallen om en op hun 'zwakke' plekken (in de ogen van de aanvaller dan).
Dus geweld tegen homo's, daar moeten we maar geen aandacht aan besteden. Er wordt ook wel eens iemand met rood haar aangevallen?

Ik vind dat je nou een rare kant uitgaat.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:51:49 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21056547
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus geweld tegen homo's, daar moeten we maar geen aandacht aan besteden. Er wordt ook wel eens iemand met rood haar aangevallen?

Ik vind dat je nou een rare kant uitgaat.
Goed daar zit wat in.

Maar ik vind het gewoon een beetje huilerig overkomen. Zo van 'wij homo's zijn zielig en worden aangevallen en bedreigd etc, ze moeten altijd alleen maar ons hebben. Blijkbaar worden we nog steeds niet genoeg geaccepteerd. Laten we weer dure campagnes gaan starten om de acceptatie te verbeteren enz. enz.'

Terwijl we in werkelijkheid allemaal last hebben van dit soort asociaal volk en we beter in het algemeen er iets aan kunnen doen.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:54:01 #49
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_21056598
Misschien is het dat mensen homoseksualiteit niet serieus nemen ipv dat het homohaat is
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:57:25 #50
3647 B.R.Oekhoest
pi_21056673
En evenementen als het Homo-WK-voetbal kunnen wel eens averechts gaan werken. Waarom dat gekoketteer met je homo zijn. Als jullie dan gewoon geaccepteerd willen worden ga dan niet jezelf segmenteren op die manier, maar doe als ieder ander.

Anders kunnen we ook wel een WK voor kale mensen onder de 1.75 m gaan organiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')