abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1475658
Ik heb dus nu al 3 maanden zachte contactlenzen maar ik krijg nadat ze ongeveer 8 uurtjes in hebben gezeten een soort wazige troebel voor me ogen.. met knipperen gaat dit niet echt weg, ik moet dan dat spul waar je ze ook in bewaart in me ogen doen om het weg te krijgen. Ik vind dit best irri is dit normaal of ook iets tegen te doen
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_1475668
je moet ook niet door bierglazen proberen te kijken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_1475673
Enkeltje lifestyle misschien
I'm getting too old for this....
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 augustus 2001 @ 18:44:43 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1475689
Nee, is niet normaal. Ik heb al 20 jaar harde en draag ze van s'morgens vroeg tot s'avonds laat zonder problemen.
pi_1475710
hij heeft zachte he....

kweenie trouwens

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 augustus 2001 @ 18:49:02 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1475712
Zachte dragen stukken makkelijker dan harde.
pi_1475724
Ik heb ook zachte en dit krijg ik pas s]avonds om een uur of 2 ook als ik heel moe ben

maar na 8 uur is wel heel snel

donderdag 23 augustus 2001 @ 18:53:59 #8
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_1475735
Ik heb sinds kort ook zachte lenzen. Ik heb vroeger wel harde lenzen gehad. Dat troebele heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de lenzen vuil worden. Heb jij ook dat als je ze uit doet dat ze hel erg plakken en droog aanvoelen. Met harde lenzen heb je dit niet, ik denk omdat die een stuk kleiner zijn en het traanvocht dan beter zijn werk kan doen.
Daarom helpt dat lenzenvloeistof in je ogen waarschijnlijk ook. Ben geen expert, dus ik kan er naast zitten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2001 @ 18:54:11 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1475736
deze gaat naar Lifestyle
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1475745
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 18:44 schreef qltel het volgende:
Nee, is niet normaal. Ik heb al 20 jaar harde en draag ze van s'morgens vroeg tot s'avonds laat zonder problemen.
Oeh.. jaloers..
Heb ook harde sinds kort, maar mijn oogies vinden dat niet zo'n goed idee
  donderdag 23 augustus 2001 @ 19:03:08 #11
9325 KOE
Eat my pig!
pi_1475770
Ik had tot een jaar geleden ook zachte lenzen en had ut zelfde probleem.

Nu heb ik harde lenzen en heb ik ut nooit meer.

Dus als ik jou was zou ik ook gewoon harde nemen (zitten de eerste paar dagen/weken wel errug klote )

Maar ik nuek niet!
  donderdag 23 augustus 2001 @ 19:04:48 #12
9325 KOE
Eat my pig!
pi_1475773
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 18:57 schreef Shaznya het volgende:

[..]

Oeh.. jaloers..
Heb ook harde sinds kort, maar mijn oogies vinden dat niet zo'n goed idee

Nog een paar dagen/weken geduld.. daarna voel je ze helemaal niet meer

(ik ben zelfs wel eens naar bed gegaan zonder m'n lenzen uit te halen omdat ik ze was vergeten )

Maar ik nuek niet!
pi_1475820
Klinkt alsof er erg veel eiwitten in je oogvocht zitten, ik zou even langs de opticien gaan als ik je was, die kan waarschijnlijk zien wat er aan de hand is.

Ik gebruikte in de eerste tijd dat ik lenzen had 'tears' dat is een flesje vloeistof waaruit je een drupje in je oog kan doen om het probleem even te verhelpen.

Btw, gebruik je wel een zonnebril?

Zolang er was is, is er leven.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 augustus 2001 @ 19:21:53 #14
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1475843
Mee in slaap vallen is me ook al gebeurt. En me vergissen in 't vakje van het doosje is me ook al gebeurt (dan zitten ze dus op elkaar en moet je maar weten welke rechts en links is). En ik maak ze ook eigenlijk nooit schoon (1x in de 2 maanden maximaal).

Die zuurstof-doorlatende vallen wel mee, de echte harde (die nu bijna niet meer verkocht worden) zijn echt tering-dingen.

Maar om nu gelijk harde te nemen lijkt me wat drastisch, ik zou gewoon te rade gaan bij je "leverancier".

donderdag 23 augustus 2001 @ 19:43:42 #15
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1475938
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 18:38 schreef bierglas het volgende:
Ik heb dus nu al 3 maanden zachte contactlenzen maar ik krijg nadat ze ongeveer 8 uurtjes in hebben gezeten een soort wazige troebel voor me ogen.. met knipperen gaat dit niet echt weg, ik moet dan dat spul waar je ze ook in bewaart in me ogen doen om het weg te krijgen. Ik vind dit best irri is dit normaal of ook iets tegen te doen
Dat heb ik ook, alhoewel niet na 8 uur, maar na een uurtje of 12.
Volgens de opticien heeft de een nu eenmaal meer eiwitafzetting dan de ander.
Dat wazige troebele gaat alleen nog weg als je ze even helemaal schoonmaakt,
alleen dat spul waar je je lenzen in bewaard moet je niet in je ogen spuiten,
maar je lens er even uithalen, dan afspoelen en weer opnieuw inzetten.
Of druppels van Optitears bijvoorbeeld die kun je wel in je ogen druppelen,
maar werkt meer tegen het droge van je lens en niet zozeer tegen het wazige.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_1476110
Dat heb ik ook, alleen met m'n rechteroog. Ik draag nu ééndagslenzen, met harde lenzen had ik dit niet, wel vermoeide en droge ogen waar ik dan veel last van kreeg. Ik heb er nu geen last van, enkel dat troebel zien dus. Ik krijg dat ook -al naar gelang het weertype en mijn eigen conditie- na ong. 6 tot 8 uur.
pi_1476143
Ik heb bijna 2 jaar harde lenze en da is echt goud, eerste weekies kut maja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden zulle we maar zegge ...

Maar ik draag ze soms ook 12/14 uur en dan heb ik nog nerges last van dus ik zou idd maar ff langs je brilledokter wandele.

Suc6 en anders gewoon lekker op harde lenze overstappe

pi_1476147
In het begin had ik het ook wel eens dat m'n ogen gingen tranen door m'n lenzen. Maar na een paar weken was dat wel voorbij. Wanneer m'n ogen dan traanden werd het idd wat waziger... Als het goed is gaat dat vanzelf over.

Zoals eerder gezegd voel ik m'n lenzen wel duidelijk als ik moe ben en 's nachts om een uur of 3 naar huis ga. Dan zie ik idd ook behoorlijk wazig...

Ik heb nooit harde lenzen gehad, dus ik zou niet weten of het dan anders is...

pi_1476163
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 19:03 schreef KOE het volgende:
Ik had tot een jaar geleden ook zachte lenzen en had ut zelfde probleem.

Nu heb ik harde lenzen en heb ik ut nooit meer.

Dus als ik jou was zou ik ook gewoon harde nemen (zitten de eerste paar dagen/weken wel errug klote )

Ja eerst had ik 2 maanden harde gehad. Mijn ogen waren er wel al aan gewent maar het was zooooo kut dat ik 20x per dag in mijn oog moest wrijven omdat er een stofje in komt en ik vind dat gewoon heel kut, daardoor had ik zachte genomen. Die bevallen heel goed behalve dan dit nadeel.. maar ik heb ook vaak 's morgens vroeg als ik wakker wordt echt zo'n vette troebele waas, net of mijn ogen niet goed schoon gemaakt worden door mijn ogen zelf ()
pi_1476176
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 20:28 schreef bierglas het volgende:

[..]

Ja eerst had ik 2 maanden harde gehad. Mijn ogen waren er wel al aan gewent maar het was zooooo kut dat ik 20x per dag in mijn oog moest wrijven omdat er een stofje in komt en ik vind dat gewoon heel kut, daardoor had ik zachte genomen. Die bevallen heel goed behalve dan dit nadeel.. maar ik heb ook vaak 's morgens vroeg als ik wakker wordt echt zo'n vette troebele waas, net of mijn ogen niet goed schoon gemaakt worden door mijn ogen zelf ()

dat van 's ochens had ik in t begin ook met me harde (lenzen ) maar is nu ook over, dus misschien gaat het vanzelf over...maar van dat troebel worden van je lenze heb ik nog nie gehad, vreemd
  donderdag 23 augustus 2001 @ 20:35:38 #21
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_1476198
Voordeel van zachte lenzen boven harde is dat je ogen er veel makkelijker aan wennen. Toen ik voor het eerst harde lenzen in had sprongen de tranen me in de ogen, met zachte heb ik daar helemaal geen last van. Wel heel erg irritant van zachte lenzen is dat ze binnenste buiten kunnen klappen. Ik zie echt het verschil niet, maar je voelt het wel wat. Op een gegeven moment ga je dan echt aan jezelf twijfelen als ie niet lekker zit. Met harde heb je daar geen last van.

Ben per ongeluk ook weleens gaan zwemmen en dat ik mijn ogen onder water opendeed dat ik ineens bij mezelf dacht: kut, ik heb mijn lenzen nog in

pi_1476212
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 20:35 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Voordeel van zachte lenzen boven harde is dat je ogen er veel makkelijker aan wennen. Toen ik voor het eerst harde lenzen in had sprongen de tranen me in de ogen, met zachte heb ik daar helemaal geen last van. Wel heel erg irritant van zachte lenzen is dat ze binnenste buiten kunnen klappen. Ik zie echt het verschil niet, maar je voelt het wel wat. Op een gegeven moment ga je dan echt aan jezelf twijfelen als ie niet lekker zit. Met harde heb je daar geen last van.

Ben per ongeluk ook weleens gaan zwemmen en dat ik mijn ogen onder water opendeed dat ik ineens bij mezelf dacht: kut, ik heb mijn lenzen nog in

ja in begin is dat ff kut om te kijken hoe om die moet maar nu heb ik dat echt binnen 0,0001 seconde gezien (bij wijze van spreke dan ) Als ie verkeerdom zit heeft ie zo'n "scherp" randje
pi_1476553
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 18:38 schreef bierglas het volgende:
Nee het is niet normaal, ga even terug naar je opticien om te laten bekijken of dit type lenzen wel geschikt is voor je.
pi_1476577
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 20:38 schreef bierglas het volgende:

[..]

ja in begin is dat ff kut om te kijken hoe om die moet maar nu heb ik dat echt binnen 0,0001 seconde gezien (bij wijze van spreke dan ) Als ie verkeerdom zit heeft ie zo'n "scherp" randje

Je kunt het ook controleren door met wijd open ogen naar een spiegel te kijken en dan je hoofd van links naar rechts bewegen terwijl je blijft kijken naar hetzelfde punt, als de lens beweegt over je oog terwijl je dat doet zit ie binnenstebuiten.
pi_1477538
Heb absoluut geen problemen met zachte lenzen. Ik draag maandlenzen van Pearl, maar meestal doe ik er per paar gewoon 1½ maand mee. Schijnt niet zo goed te zijn, maar als je er niks van voelt, maakt het niet veel uit. Mijn lenzen beginnen meestal een beetje te prikken aan mijn ogen als ik erg moe ben en die lenzen zeker langer dan 12 uur in heb. Maar ik heb vaak genoeg mijn lenzen langer dan een etmaal ingehouden. Dan merk ik het toch wel sterk dat mijn lenzen eruit moeten. Dan gef ik mijn ogen gewoon een dagje rust door mijn bril te dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')