Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:43 |
Ja ik weet het ik ben er te oud voor maar ik vind het wel makkelijk voor naar mijn werk. Hetvolgende probleem doet zich voor , als ik gas geef lijkt het alsof hij toeren gaat maken maar doet dat niet , het klinkt alsof hij smoort. Hij rijd nu nog maar 30 als het meezit , hij loopt prima stationair. Heeft iemand een idee ??? bvd | |
Paran0id_Andr0id | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:44 |
Ga eerst je luchtfilters maar eens cleanen ![]() Of stel wat dingetje aan de carb af! PS: dit was me 500'ste post ![]() | |
CreativeMind | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:49 |
of er is iets mis met de vario, rolletjes vast ofzo | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:49 |
quote: | |
THA-PIETERT | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:49 |
kan je luchtfilter zijn. maar kijk is ff of je sproeier niet btje verstopt zit. | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:50 |
quote:Help me uit de droom , hoe ziet dat eruit en waar zit dat ? ( of toch maar naar de brommerboer brengen ? ) | |
erikkll | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:51 |
als je dat niet weet -> dealer. | |
THA-PIETERT | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:51 |
quote:zit achter je carter. waar je kick start aanzit. | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:51 |
quote:Zit de sproeier op dezelfde plek op een scooter als bij een puch ? | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:52 |
Ik ga eerst mijn luchtfilter en sproeier nakijken en dan hopen dat hij het doet. | |
THA-PIETERT | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:52 |
quote:ja allebei in de hoe heet dat ding(is de naam vergeten) ![]() gewoon dat ding wat op je cilinder zit, waar je mensgel wort gemaakt. grr kan het niet uitstaan hoe heet dat kreng | |
Paran0id_Andr0id | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:53 |
de rollen ligt het zeker niet aan..!!! | |
THA-PIETERT | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:55 |
quote:dat zou ook wel kunnen hoor, als ze vierkant zijn, door het vele slijten. de zuigerveer kan ook versleten zijn, dan heeft hij weinig compressie en rijdt hij ook moeilijk maar dat zal het wel niet zijn.. | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:58 |
quote:Compressie heeft hij wel , hij houd gewoon in of zoiets. Als ik volgas geef gaat hij naar volle toeren maar dan smoort er iets en draait hij nog maar een kwart v/d toeren. Hij rijd nog wel +- 30 a 40 km/u , dat vind ik ook zo vreemd. | |
CreativeMind | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:58 |
quote:carburateur die rollen zitten in de vario. Die zit op de krukas. Je kunt erbij door het carterdeksel te verwijderen. Je ziet dan links de vario en rechts de koppeling, verbonden met een riem. | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:00 |
quote:En wat zou daar mis aan kunnen zijn ?? Moet zo'n riem vervangen worden na een aantal km's net als bij een auto ? | |
ook_gek | dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:12 |
ik denk dat je scooter kut is. Maar ik zeg dat dan ook zonder BrEzAh NaAm | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:13 |
quote:Huh ??? | |
CreativeMind | dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:29 |
quote:Met de riem is niks mis. Als die vervangen moet worden merk je het vanzelf omdat ie dan breekt ![]() De vario is zeg maar de versnellingsbak van je scooter. Hij verandert de overbrenging naar het wiel door die riem hoger en lager te leggen. Als het toerental stijgt drukken 6 rolletjes de vario bij elkaar omdat ze door de centrifugewerking naar buiten worden geslingerd, waardoor de riem hoger komt te liggen. Als die rolletjes vierkant zijn geworden of om een andere reden vast zitten kun je problemen krijgen die op de jouwe lijken. ![]() | |
Tha_Flash | dinsdag 3 augustus 2004 @ 20:58 |
quote:Thanx , en die rolletjes is dat een dure hobby ?? en is daar nog veel verschil in ?? | |
CreativeMind | dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:23 |
Nee die zijn niet duur. Er zit wel verschil in ja, in gewicht. Neem gewoon de originele mee naar een brommerzaak (als ze inderdaad versleten zijn). Ik meen dat de kleur het gewicht aangeeft, maar ik weer het niet zeker. Let wel op dat je ze bij het monteren goed om terug zet. Als je ze verkeerd om legt kan de metalen binnenkant een stukje naar buiten komen en de zaak weer blokkeren. | |
Multiply | woensdag 4 augustus 2004 @ 00:24 |
Rolletjes zullen zo`n 8 tot 12 euro kosten. | |
ook_gek | woensdag 4 augustus 2004 @ 00:26 |
neem dan meteen iets lichtere rolletjes Trek je sneller op | |
JAY-T | woensdag 4 augustus 2004 @ 00:32 |
Dat is dus gelul... | |
ook_gek | woensdag 4 augustus 2004 @ 00:38 |
dat is dus ook de reden dat er verschillende gewichtjes zijn qua rolletjes ![]() | |
erikkll | woensdag 4 augustus 2004 @ 01:02 |
quote:niet! je trekt sneller op, maar je eindsnelheid ligt wel lager dan toch? | |
JAY-T | woensdag 4 augustus 2004 @ 01:11 |
Dat is idd wat de meeste denken ja maar rolletjes zijn om je scooter optimaal af te stellen en zo het meeste vermogen er uit te halen.. Je kan wel denken ik wil harder optrekken dus gooi ik er maar lichtere rolletjes in (ongeacht de setup) maar daar gaat je scoot gewoon niet goed van lopen omdat hij dan niet goed is afgestelt.. en ooit aan de overtoeren gedacht die je dan kunt krijgen? als je zachter wilt rijden doe je er toch ook niet een kleinere sproeier in ofzo.. | |
Multiply | woensdag 4 augustus 2004 @ 01:23 |
Maar de rolletjes die er standaard inzitten zijn toch zwaarder dan nodig is dus je kan er ook makkelijk iets lichter in doen zonder (veel) overtoeren te draaien. | |
JAY-T | woensdag 4 augustus 2004 @ 01:35 |
Dat zul je dan moeten proberen.. Je hebt ook van die test-setjes van polini enzo met verschillende gewichten.. die zijn dus ook alleem om te testen en niet om mee te rijden ![]() dan kun je dus net zolang proberen tot je de goede afstelling hebt gevonden | |
Tha_Flash | woensdag 4 augustus 2004 @ 18:05 |
quote:Maar wat ik dan niet begrijp , hij stopte onder het rijden. Dus ik reed gewoon en na een kilometer of 8 begon hij met inhouden. Kan dat door die rolletjes komen ?? | |
JAY-T | woensdag 4 augustus 2004 @ 18:11 |
Lijkt me van niet.. Maar doe er is een nieuwe bougie in.. vaak is het gewoon iets simpels ![]() | |
Tha_Flash | woensdag 4 augustus 2004 @ 18:23 |
quote:ff mijn pizza opeten en dan maar kijken. Bougie is idd ook een goede. Thanks | |
LangeJan | woensdag 4 augustus 2004 @ 18:27 |
Ja, idd, is vast iets simpels. -Tank die vacuum is getrokken (dus ff je tankdop los en als je dan PSST hoort, weet je hoe laat het was) , vuiltje in je sproeier, bougietje vervangen. Wat ook zou kunnen is dat ie met deze hitte een warmloper heeft gehad, dat wil zeggen dat je zuigerveren zijn gaan smelten en gedeeltelijk in je spoelpoorten zitten en mogelijk ook een dikke kras in je cilinder hebben achtergelaten. Heb ik zelf gehad met mijn Cross Honda vision vroeger, liep daarna ook wel gewoon, ook goed stationair, maar bij het demonteren van de cilinder, bleek dat ik een warmloper heb gehad. Ist trouwens luchtgekoeld of watergekoeld? Bij mij Vision wast luchtgekoeld iig. | |
Tha_Flash | woensdag 4 augustus 2004 @ 19:38 |
quote:Pizza is op , aan de slag maar. Ik heb geen idee of hij water of luchtgekoeld is. Het is een Kymco DJ 50. Als je een warmloper hebt , hoor je dat dan niet ?? | |
Tha_Flash | woensdag 4 augustus 2004 @ 20:12 |
Als ik mijn achterwiel in de lucht houd , op de standaard en een beetje prutsen ( geen middenbok ) geeft hij gewoon volgas en klinkt ook gewoon. Helaas toch de rollen , vrees ik ?!?! | |
LangeJan | woensdag 4 augustus 2004 @ 20:47 |
quote:Neej, dan stopt ie meestal gewoon en na een paar keer aantrappen doet ie het wel, maar met veel minder compressie.. Een vastloper hoor/voel je wel ![]() | |
chiren | donderdag 5 augustus 2004 @ 00:53 |
Kijk het volgende na: -bougie -luchtfilter -sproeier (verstopt of niet) -uitlaat (dichtgekoold misschien?) Rollen lijkt mij niet, die gaan niet zo abrupt vastzitten... bougie zou het kunnen zijn, die gaan wel eens ineens kapot, sproeier kan een vuiltje ineens in zijn gekomen via je luchtfilter, er kan ook iets in het luchtfilter zijn geschoten wat lucht tegen houdt... en uitlaat lijkt me eigelijk ook niet dat dat zo abrupt dicht kan komen te zitten... warmloper zou ook nog kunnen... als het niet aan de bovenstaande dingen ligt, dan zou je even je cilinder eraf moeten halen en kijken of je al je zuigerveren nog hebt, of er groefjes in je zuiger/cilinderwand zitten... zo ja dan ben je fokked want dan heb je waarschijnlijk (8 van de 10 keer) een nieuwe cilinder nodig. In ieder geval nieuwe zuigerveren+zuiger. Owja en zover ik weet zijn er nooit Kymco DJ 50 gemaakt die vlietstof gekoeld zijn, dus ga er maar van uit dat ze luchtgekoeld zijn ![]() ![]() Anyway, veel succes ermee |