quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:44 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
Ga eerst je luchtfilters maar eens cleanenga ik doen
Of stel wat dingetje aan de carb af! hij heeft het heel lang wel goed gedaan en ik heb niets veranderd.
PS: dit was me 500'ste post:D
Help me uit de droom , hoe ziet dat eruit en waar zit dat ?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:49 schreef CreativeMind het volgende:
of er is iets mis met de vario, rolletjes vast ofzo
zit achter je carter. waar je kick start aanzit.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:50 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Help me uit de droom , hoe ziet dat eruit en waar zit dat ?
( of toch maar naar de brommerboer brengen ? )
Zit de sproeier op dezelfde plek op een scooter als bij een puch ?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:49 schreef THA-PIETERT het volgende:
kan je luchtfilter zijn. maar kijk is ff of je sproeier niet btje verstopt zit.
ja allebei in de hoe heet dat ding(is de naam vergeten)quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:51 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Zit de sproeier op dezelfde plek op een scooter als bij een puch ?
dat zou ook wel kunnen hoor, als ze vierkant zijn, door het vele slijten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:53 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
de rollen ligt het zeker niet aan..!!!
Compressie heeft hij wel , hij houd gewoon in of zoiets.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:55 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
dat zou ook wel kunnen hoor, als ze vierkant zijn, door het vele slijten.
de zuigerveer kan ook versleten zijn, dan heeft hij weinig compressie en rijdt hij ook moeilijk maar dat zal het wel niet zijn..
carburateurquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:52 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
ja allebei in de hoe heet dat ding(is de naam vergeten)
gewoon dat ding wat op je cilinder zit, waar je mensgel wort gemaakt.
grr kan het niet uitstaan hoe heet dat kreng
En wat zou daar mis aan kunnen zijn ?? Moet zo'n riem vervangen worden na een aantal km's net als bij een auto ?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:58 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
carburateur
die rollen zitten in de vario. Die zit op de krukas. Je kunt erbij door het carterdeksel te verwijderen. Je ziet dan links de vario en rechts de koppeling, verbonden met een riem.
Huh ???quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:12 schreef ook_gek het volgende:
ik denk dat je scooter kut is.
Maar ik zeg dat dan ook zonder BrEzAh NaAm
Met de riem is niks mis. Als die vervangen moet worden merk je het vanzelf omdat ie dan breektquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:00 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
En wat zou daar mis aan kunnen zijn ?? Moet zo'n riem vervangen worden na een aantal km's net als bij een auto ?
Thanx , en die rolletjes is dat een dure hobby ?? en is daar nog veel verschil in ??quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:29 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
Met de riem is niks mis. Als die vervangen moet worden merk je het vanzelf omdat ie dan breekt
De vario is zeg maar de versnellingsbak van je scooter. Hij verandert de overbrenging naar het wiel door die riem hoger en lager te leggen.
Als het toerental stijgt drukken 6 rolletjes de vario bij elkaar omdat ze door de centrifugewerking naar buiten worden geslingerd, waardoor de riem hoger komt te liggen. Als die rolletjes vierkant zijn geworden of om een andere reden vast zitten kun je problemen krijgen die op de jouwe lijken.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |