abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21036824
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een huis met op de hele beneden verdieping parket, wat eind deze maand eruit moet zijn omdat er dan tegels incl. vloerverwarming in komt.

Nu zit ik met een 'klein' probleempje, namelijk dat het parket er niet lekker uit wil.

Het parket ligt op een soort van spaanplaat ondervloer, waar hij over de gehele lengte op gelijmd is. Deze spaanplaat ondervloer is op zijn beurt weer gelijmd op de betonnen vloer. Als ik het breekijzer er tussen plaats brokkel ik ongeveer een paar mm spaanplaat weg. Om op deze manier 55 vierkante meter te doen, zie ik niet zo zitten. Buiten het feit dat eind van deze maand dan ook niet haalbaar is

Iemand enig idee of hier een handige methode voor bestaat? Enige suggestie die ik heb gehoord van een kennis is om willekeurig sleuven in het parket te zagen/hakken/whatever zodat op een paar plaatsen het spaanplaat zichtbaar is, en gewoon daar veel water over te gooien. Water + spaanplaat = spaanplaat zet uit en wordt erg broos. Maar om nou mijn hele beneden verdieping blank te zetten gaat me ook wat ver

HEEEEELP
pi_21036859
Plamuurmes ertussen. Werkte hier ook goed.
pi_21036975
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 18:50 schreef Steijn het volgende:
Plamuurmes ertussen. Werkte hier ook goed.
heb je m'n post enigszins gelezen? Alles zit verlijmd met elkaar, de enige die beweging erin krijgt is mijn grote vriend, het breekijzer

Maar zelfs hiermee brokkelt het tot hele kleine stukjes af....
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:58:26 #4
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_21037047
Eerst over de hele lengte van de ruimte de circelzaag er over heen, zo diep mogelijk, dan met breekijzer alles loshakken. Werkte hier prima
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_21037072
Je moet gelijmd parket als een vrouw behandelen. Met geweld dus.

[ Bericht 31% gewijzigd door Brennie op 03-08-2004 23:03:45 ]
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:00:33 #6
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_21037097
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 18:59 schreef NicoDeKlusjesman het volgende:
Met een kangoo?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_21037352
Geen idee hoe je 't voor elkaar gaat krijgen, maar 'k wens je veel succes!
Veel water lijkt me toch wel een goed idee...
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
pi_21037593
quote:
Typisch dat iemand met die username en zo'n underschrift die opmerking moet maken.

En een kangoo is misschien wel handig. Of een andere superpowertool. Al denk ik dat wiggen inder de spaanplaat slaan misschien ook kan helpen (metalen wiggen over de hele lengte/breedte eronder slaan, op meerdere plekken de vloer tegelijk bewerken.

Maar petje af voor degene die het gelegd heeft. Hufterproof! Gelukkig voor hem/haar dat het geen huurhuis is, dan was het niet jouw probleem.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_21037834
Klustopics zijn voor Lifestyle
pi_21038047
edit: dom!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:46:12 #11
80382 manny
30 is best veel
pi_21038075
jij verkiest tegels boven parket ??? Niet te geloven....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_21038123
Ik zou toch voor de sloophamer gaan. Je kan brede opzetstukken krijgen
pi_21041134
update: ik heb vanavond een stukkie van 20 bij 20 cm losgehakt, tenminste, de bovenlaag (parket) laat los. Daarna ff water over dat spaanplaat heen en in laten trekken. Dan kan je met een beetje moeite dat spaanplaat weg'"schrapen".
quote:
Eerst over de hele lengte van de ruimte de circelzaag er over heen, zo diep mogelijk, dan met breekijzer alles loshakken. Werkte hier prima
Dit hadden we zelf ook al in gedachten, dit is ook wat we morgen denk ik maar even gaan proberen. Ik heb de oude bon gevonden van het bedrijf die het 9 jaar geleden gelegd heeft, die ga ik ook maar eens even bellen morgen, misschien dat die nog ideeën hebben...
pi_21041207
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 19:46 schreef manny het volgende:
jij verkiest tegels boven parket ??? Niet te geloven....
Vertel mij eens de voordelen van parket ten opzichte van een mooie tegelvloer met vloerverwarming?

Dat niet alleen:
* parket was niet onze smaak qua kleur
* parket was dusdanig versleten dat 't opnieuw geschuurd en gelakt moest worden

Dus ja......
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:36:08 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_21041667
Parket heeft een natuurlijke en warme uitstraling. Dat vind ik het meest belangrijke. Tegels komen zo kil over. Maar goed.. in ieder geval succes met breken!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_21041850
misschien eens bij een parketzaak vragen ?
jah, het is wat!
pi_21042253
quote:
Ik mag hopen dat dit een grapje is, beste Nico

Ontopic: parketzaak bellen dus!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')