abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22862745
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 19:05 schreef tonks het volgende:
Vraagje,
Ik heb textielverf gekocht van een ander merk als hierin dit topic beschreven word
Alleen nu heb ik een probleem.. als ik het erop doe op een t-shirt en het droogt op dan word het helemaal korrelig enzo

Weet iemand wat ik daar aan kan doen
weet iemand dit ?
pi_22862774
Misschien toch ff mengen met acrylverf?
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:37:13 #103
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_22864440
Wat een leuk topic en leuke links!! Ik krijg helemaal inspiratie!
Ik ben zelf zeefdrukker geweest, het blijft toch altijd nog de beste manier om een shirt te bedrukken vind ik. Het is alleen wel iets bewerkelijker en je hebt er de juiste materialen voor nodig. Thuis had ik gewoon een paar zeefdrukramen gemaakt van hout en dan bespannen met speciaal gaas wat ik kocht bij de kunstenaarsbenodigdhedenwinkel (euh..ja zo heette die, kan er ook nix an doen) in Groningen. Daar kocht ik ook mijn inkt. Een rakel had ik in eerste instantie van een gereedschap uit de bouw een brede houten lat ( 30 / 40 cm omgeveer) met een rubberen strip eraan. Sjabloon op je shirt leggen (ff met spuitlijm iets vastplakken ) zeef erop leggen, inkt verdelen aan de bovenrand van de zeef, zorg ervoor dat je niet teveel inkt erop doet, gewoon een flinke streep inkt. ff met je rakel een beetje heen en weer bewegen zodat je in 1 beweging over de zeef gaat, dan met een rustige steady beweging de inkt met de rakel naar beneden 'schuiven' op die manier komt de inkt door de gaatjes van het gaas en krijg je een mooie print. Niet meteen je zeef optillen, meestal kun je al wel redelijk zien of de inkt goed verdeeld is, zo nodig nog een keer met de rakel erover zonder extra inkt. Het vergt zeker oefening, zeefdrukken is niet makkelijk. Je moet er een bepaald gevoel voor hebben ( of ontwikkelen) maar als je eenmaal de benodigheden in huis hebt heb je er heel veel plezier van. Als je inkt op waterbasis gebruikt is het makkelijker schoonmaken etc. Als je het helemaal mooi wilt doen moet je lichtgevoelig emulsie e.d. gebruiken maar dat wordt al weer een stuk lastiger en duurder. Verder kun je heel crea doen door er bijvoorbeeld kippegaas onder te leggen dan krijg je een heel apart effekt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_22864753
-Edit-

Spottend, en sorry, ook niet grappig.

[ Bericht 57% gewijzigd door Brennie op 25-10-2004 23:35:30 ]
pi_22865189
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
-Edit-
HAHA wat een grappige aanwinst in dit topic

[ Bericht 30% gewijzigd door Brennie op 25-10-2004 23:36:01 ]
pi_22875860
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:13 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

http://www.freewebs.com/stencils/
Die plaatjes zijn allemaal dood
3, 5, 8, the therms of life!
pi_22876080
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 23:18 schreef Schum1 het volgende:

[..]

Die plaatjes zijn allemaal dood
Ik zag het ook, is ook maar sinds kort
Sorry
pi_22876414
Koel man ik ga ook stencillen (stiekem ook tvp)! Met een beetje geluk lukt het ook nog.
pi_22919765
Sjeize, was ik vandaag begonnen met dat stencilen ofzo, had ik dus witte verf...
...ik maar blijven verfen want het dekte niet echt goed, zie ik nu pas op het potje zelf staan "transparant", terwijl er verder niets op het stickertje op de deksel staat
Pff, lekker, kan ik al die verf weer uit dat shirt gaan wassen en nieuw potje verf kopen, blablabla... :|
3, 5, 8, the therms of life!
pi_22919961
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:13 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

http://www.freewebs.com/stencils/
Bedankt! (ook al doen de plaatjes t niet )
Ik heb toch maar betaald voor die site, dus mocht jij er ooit een willen mail maar ff, dan mail ik je t stencil terug
  donderdag 28 oktober 2004 @ 20:38:07 #111
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_22920101
ik heb vandaag voor het eerst 2 shirtjes gemaakt met stencils erop
zijn erg leuk geworden!
ik maak straks wel even fototjes
an urge to help mankind overcomes me
pi_22928596
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:33 schreef Morgil het volgende:

[..]

Bedankt! (ook al doen de plaatjes t niet )
Ik heb toch maar betaald voor die site, dus mocht jij er ooit een willen mail maar ff, dan mail ik je t stencil terug
Ehh, betalen had ik niet gedaan, er zijn nog veel meer sites met stencils. Die van Edward Scissorhands had ik zelfs niet eens daar vandaan (ik kon hem er wel terugvinden toen ik hem weer zocht).
pi_22931701
Wat voor kwast gebruiken jullie eigenlijk? Gebruiken jullie een speciale kwast of gewoon de HTeK kwast?(huistuinenkeuken)

tevens tvp
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:09:15 #114
74276 saaw
pi_22934609
ik gebruik een tamponeerkwast [zo een hele dikke] of een stuk spons [wel droog! anders lekt het door]
  zondag 31 oktober 2004 @ 11:34:27 #115
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_22971323
Zo, eindelijk even tijd gehad om en shirtje te verbouwen. Het is een slechte foto (aggenebbes webcam enzo) maar dat zwarte gedeelte is nieuw, het is een groffe netstof, op de mouw zit een rij glitterknoopjes (die kan je nu niet zien)

het was een shirtje met een hele strakke hals wat dus echt niet lekker zat. Nu zit ie stukken beter!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_23161237
De freewebs stenicl site heeft trouwens een link naar enkele stencils. Photobucket.
Verder, hoe maak je stencils met geisoleerde eh, vormen?
Met dual layers ofzo?
Geweldig dit
~Leonard Cohen
pi_23163001
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:
De freewebs stenicl site heeft trouwens een link naar enkele stencils. Photobucket.
Verder, hoe maak je stencils met geisoleerde eh, vormen?
Met dual layers ofzo?
Geweldig dit
Dual layers is een mogelijkheid.
Je kan ook de simpele manier gebruiken. Die stukjes met kleine 'verbindingen' er in laten zitten en dan later bijschilderen.
pi_23289322
Hoe moet de hoeveelheid acrylverf zijn tegenover de hoeveelheid eh, stencilverf?
Of moet dat op gevoel?
~Leonard Cohen
  maandag 15 november 2004 @ 11:25:12 #119
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23324976
Voor: Linnen overhemd van mijn vriend

Na: Linnen bloes van mij de mouwtjes zijn licht gepoft maar dat zie je niet zo goed op de foto.

pi_23325815

deze broek (mischien niet helemaal duidelijk m,aar zit een soort van net omheen) heb ik een rok van gemaakt (tot halverwege mn schenen) en van dat net ben ik een tas aan het maken
fotos komen wel een keer
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  maandag 15 november 2004 @ 12:54:28 #121
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23326603
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:12 schreef MOBO666 het volgende:
[afbeelding]

deze broek (mischien niet helemaal duidelijk m,aar zit een soort van net omheen) heb ik een rok van gemaakt (tot halverwege mn schenen) en van dat net ben ik een tas aan het maken
fotos komen wel een keer
Ik vond de broek ook best leuk

Ik heb ook eens een chinees jurkje door de midden geknipt bovenste helft een topje van gemaakt de onderste helft een bijpassende tas van gemaakt
pi_23326612
Zal eens kijken of ik ook mijn pics kan posten, is nog best makkelijk ook.
~Leonard Cohen
  maandag 15 november 2004 @ 12:59:28 #123
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23326690
ik heb van een wijde broek die ik niet meer pastte een rok gemaakt naad aan de binnenkant van de benen losgemaakt. Over elkaar heen leggen en weer vast naaien...klaar is kees Helaas geen foto bij de hand zo
To infinity…and beyond!
  maandag 15 november 2004 @ 13:05:02 #124
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23326790
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:54 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Zal eens kijken of ik ook mijn pics kan posten, is nog best makkelijk ook.
Maakt het wel iets leuker allemaal

Ik heb een heleboel omgebouwde kleding, ik hou niet zo van al dat standaard gedoe (alleen voor mijn werk wel)
voorbeeldjes:

strakke stretch spijkerbroek:
leuk band kopen , over de hele lengte van de pijpen naaien (voor en achterkant) met een leuk koord eronder. Stoppertje onderin maken, oprimpelen tot net onder je knieen (of hoe hoog je het zelf wilt) lange laarzen eronderaan. Keileuk effect.

oude spijkerbroek heb ik een kort rokje van gemaakt. van mijn moeder had ik een heel verschrikkelijke velours duster gekregen, maar er zaten wel op de mouwen leuke satijnen bloem aplicaties. aplicaties uitgeknipt, op de linkerkant van het rokje aan de onderkant genaaid daarna de lijn van de aplicatie gevolgd met heel erg ruw afknippen, randen kammen (krijg je die draden van) ook weer een leuk zomerrokje

oude veel te wijde spijkerbroek:
te lijf gegaan met een Black&Dekker schuurmachine om versleten 'gaten' in te maken op knieen, bovenbenen en kont, lekker ruig effect
pi_23326823
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:54 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik vond de broek ook best leuk

Ik heb ook eens een chinees jurkje door de midden geknipt bovenste helft een topje van gemaakt de onderste helft een bijpassende tas van gemaakt
de broek was heel erg zwaar (dikke spijkerstof)en was te klein geworden , ik paste em nog wel maar onderaan was die gekrompen

toen ik die broekin de winkel kocht was die 70 euro , 2 weken laten ging ik naar de markt .... 25 euro ... alleen een andere stof maar ja niets aan te doen .... die van mij was tenminste echt :p
pi_23354503
Ik heb ook een stel kleren waar ik wat op heb geverfd of gebleekt ofzo

Dit is met strijkplaatjes

Dit heb ik met bleekmiddel gedaan maar dat was ik vergeten er uit te wassen dus nu is het helemaal kapotgegaan hehe

Dit is ook met bleek, hier is het nog niet af maar het idee is er

Deze was niet voor mezelf ofzo..

Dit is met verf

En dit met bleek maar het was gewoon als proef op een ernstig lelijke broek dus daar heb ik niks aan
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:20:28 #127
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23354856
Als je met zo'n grote Shakira hoofd op je reet op straat zou lopen.. zou ik je echt keihard uitlachen..

Maar het is technisch gezien wel een meesterwerkje
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_23357547
Wow, hoe heb je dat gedaan? Gewoon geverfd?
pi_23360245
Nee ik verf het niet zomaar uit de losse hand, ik zet eerst die plaatjes op het shirt (tekenen of strijken) en dan verf ik het. En bleekmiddel kan je erop doen met een stift of je kan het erop spuiten.
pi_23362710

leuke tenen :p
pi_23370685
Hehehe

Maar inderdaad ziet er zeer degelijk uit.
~Leonard Cohen
pi_27936318
*schop*

Voor de tweede keer iets met textielverf proberen te maken.
Het is alleen nog niet droog,
en het is uitgelopen
Te dik gedaan of zo

dinsdag 14 juni 2005 @ 23:40:31 #133
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_27936710
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 23:30 schreef MaRySe het volgende:
*schop*

en het is uitgelopen
Te dik gedaan of zo

[afbeelding]
ziet er wel mooi uit hoor.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 15 juni 2005 @ 07:59:33 #134
74276 saaw
pi_27940727
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 23:30 schreef MaRySe het volgende:
*schop*

en het is uitgelopen
Te dik gedaan of zo

[afbeelding]
oeh die wil ik ook! heb je het stencil nog en kan je die misschien naarmij sturen? [mail staat in mn profiel]

en het ziet er nog redelijk uit hoor. misschien had je beter het stencil wat langer kunnen laten zitten. ik laat mijne altijd zitten tot het droog is [maar dat gaat vrij rap want ik fohn het meestal ivm geen geduld]
pi_27943149
Ja geen geduld hè.. Ik heb 't met een roller gedaan.. Misschien iets te dik, ga het verdunnen met water denk ik.

Hoe het er nu uitziet zou ik het NOOIT aandoen !!

Er bestaat als het goed is ook spuitbus verf voor textiel, denk dat ik die ga halen..

Het stencil is onderweg

[ Bericht 80% gewijzigd door MaRySe op 15-06-2005 10:23:03 ]
  FOK!fossiel woensdag 15 juni 2005 @ 11:17:27 #136
1455 Keroppi
kool kikker
pi_27945054
iemand nog sites met leuke stencils?
Chick on a mission
pi_27945342
Welk strijkpapier voor in de printer kan ik het beste nemen? Van de hema of?
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:28:11 #139
74276 saaw
pi_27967261
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:14 schreef MaRySe het volgende:
Ja geen geduld hè.. Ik heb 't met een roller gedaan.. Misschien iets te dik, ga het verdunnen met water denk ik.

Hoe het er nu uitziet zou ik het NOOIT aandoen !!

Er bestaat als het goed is ook spuitbus verf voor textiel, denk dat ik die ga halen..

Het stencil is onderweg
waarschijnlijk inderdaad te veel verf gebruikt
ik gebruik altijd een tamponeerkwast of stukje spons, meerdere laagjes en tussendoor goed drogen [fohnen dus ]

ikdenk niet dat verdunnen met water helpt, je kunt beter de volgende keer wat minder verf tegelijk gebruiken.
omdeze te 'redden' kun je met een dun kwastje de randjes mooier maken

thanks voor het stencil! ik ga hem heel groot achterop een rode sweater zetten
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:34 schreef SilverStar het volgende:
http://www.livejournal.com/community/stencilxcore/2005/01/01/ heeft wel veel gave stencils
oehh mooimooimooi! thanks
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:34:14 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_27967506
mooie stencils. Ik denk dat ik het binnekort ook maar eens ga proberen...
pi_28061140
*Ook druk mee bezig is*

Wat voor papier gebruiken jullie eigenlijk om je stencil op te printen?
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  zondag 19 juni 2005 @ 12:57:29 #142
74276 saaw
pi_28061339
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:48 schreef gathering_storm het volgende:
Wat voor papier gebruiken jullie eigenlijk om je stencil op te printen?
ik gebruik A4 stickervellen
pi_28061625
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:57 schreef saaw het volgende:

[..]

ik gebruik A4 stickervellen
Oeh, dat ik daar niet aan gedacht heb! Dat scheelt een hoop gedoe Is het ook een beetje makkelijk en mooi uit te snijden met een scalpel?
pi_28061670
Laat die kerel met z'n afgefikte broek hier ook ff posten dan
Fingerspitzgefühl
  zondag 19 juni 2005 @ 13:25:58 #145
74276 saaw
pi_28061862
quote:
Op zondag 19 juni 2005 13:11 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Oeh, dat ik daar niet aan gedacht heb! Dat scheelt een hoop gedoe Is het ook een beetje makkelijk en mooi uit te snijden met een scalpel?
ik print het altijd rechtstreeks op het stickervel en dan uitsnijden met een stanleymesje
maakt niet zoveel uit of je alleen het sticker-deel doorsnijdt of ook de achtergrond, want dat heb je later toch nietmeer nodig
en inderdaad scheelt het een hoop gedoe met vasthouden enz
pi_28062178
quote:
Op zondag 19 juni 2005 13:25 schreef saaw het volgende:

[..]
en inderdaad scheelt het een hoop gedoe met vasthouden enz
Heerlijk, wat een uitkomst Ik doe het altijd met fotopapier omdat dat steviger is, maar dat is pas handig op het moment dat je een stencil vaker moet gebruiken... En dat doe ik nooit Ik ga het morgen meteen even uitproberen, bedankt voor de tip!
pi_28062385
wow, idd, nooit aan gedacht maar aangezien ik binnenkort toch écht ga stencillen een héle goede tip!! dat spul is toch gewoon bij elke kantoorboekhandel te koop neem ik aan..
pi_28067971
Jammer dat bijna alle plaatjes in dit topic dood zijn ik had het graag willen zien. Heeft image shack fok weer geblokkeerd?
pi_28068033
Ik doe het altijd op sheets
pi_28068050
quote:
Op zondag 19 juni 2005 18:59 schreef Lu_uK het volgende:
Jammer dat bijna alle plaatjes in dit topic dood zijn ik had het graag willen zien. Heeft image shack fok weer geblokkeerd?
Ja plaatjes zijn niet dood Hotlinken kan alleen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')