Bullshit, geldt alleen voor machtigingen, en dan nog niet voor alle machtigingen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:12 schreef Redmer het volgende:
Ik weet alleen zeker dat je overgemaakte bedragen binnen 30 dagen sowieso terug kan boeken.
Yep, moet altijd, is het leerstuk van de onverschuldigde betaling.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef Sugar het volgende:
Of het klopt dat hij/zij verplicht is het geld terug te storten?![]()
het is verplicht, maar als die ander vervolgens weigert, doet de bank er niets aanquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:16 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Yep, moet altijd, is het leerstuk van de onverschuldigde betaling.
Ja, heel stom van ons inderdaad! Hij is juist heel precies met geld, maar ik maak die dingen meer als verrassinkjes over en ik ben zelf wat minder precies, denk ik!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
je vriend checkt niet of hij geld binnen krijgt? Dan is het toch echt je eigen schuld dat het geld weg is, na 1 keer zet je dat toch al stop? Of ben ik nu precies met geld? Ik bedoel, het is een hoop geld, daar mag je best even naar controleren hoor. is niet vies of zo.
hmm.. nou, ik hoop in ieder geval dat de goedheid nog niet helemaal verdwenen is uit de medemens, en dat je je centjes terugkrijgt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ja, heel stom van ons inderdaad! Hij is juist heel precies met geld, maar ik maak die dingen meer als verrassinkjes over en ik ben zelf wat minder precies, denk ik!
Zijn schuld trouwens van het verkeerde nummer, want hij had het zelf echt letterlijk zo "fout" in zijn telefoon staan!![]()
Moeten er toch minimaal 2 cijfers fout in hebben gestaan Hoewel het mij ook wel eens gebeurd is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ja, heel stom van ons inderdaad! Hij is juist heel precies met geld, maar ik maak die dingen meer als verrassinkjes over en ik ben zelf wat minder precies, denk ik!
Zijn schuld trouwens van het verkeerde nummer, want hij had het zelf echt letterlijk zo "fout" in zijn telefoon staan!![]()
Naar mijn weet doet alleen de postbank dit. Dit omdat gironummers opeenvolgens genummerd zijn, en een typfout daarom direct een ander rekeningnummer is. Bij banknummers geldt de 11-proef, waardoor er pas bij meerdere typfouten een bestaand rekening-nummer kan ontstaan, waardoor de kans erg klein is dat er naar een verkeerde rekening wordt overgeboekt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:39 schreef gateway het volgende:
de bank kontroleert toch of het rekeningnummer en de naam overeenkomen??? de rabo volgens mijn wel in elk geval....
moet zeggen, wel stom dat je vriend ook niet is opgevallen dat ie dat geld niet gehad heeft....
nope, alleen automatische incasso'squote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:12 schreef Redmer het volgende:
Ik weet alleen zeker dat je overgemaakte bedragen binnen 30 dagen sowieso terug kan boeken.
moreel gezien wel ja, ik heb echter van genoeg gevallen gehoord waarbij dat nog een heel groot punt werd.quote:Dat verhaal dat die persoon het geld terug moet geven vindt ik een beetje wazig, maar zou best kunnen.
haha coole grapquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:56 schreef tonks het volgende:
oo.. kwam dat van jousorry is op
Niet alleen moreel ook juridisch heb je recht op terugbetaling. Probleem is inderdaad de spreekwoordelijke kale kipquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:50 schreef dr.dunno het volgende:
moreel gezien wel ja, ik heb echter van genoeg gevallen gehoord waarbij dat nog een heel groot punt werd.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Sugar het volgende:
[..]
Inderdaad wel interessant om te weten of het een klein foutje was (2 cijfers), of was het een compleet ander nummer?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:12 schreef sooty het volgende:
[..]Toch opmerkelijk. Een overschrijving naar bank. Dat "foute" nummer voldoet dus wel aan de elf-proef. De kans dat dat "toevallig" gebeurt is zeer klein; Ik zou je vriendje maar eens wat beter in de gaten houden.....
Nevermind mind Sugar.Ik ging slechts uit van technische gegevens en verbond daar een conclusie aan. No offense.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:59 schreef Sugar het volgende:
Haha, ja, zal vriendje in de gaten blijven houden! Scheelde inderdaad 2 cijfers! Eén ertussenin en het eindcijfer was verkeerd. Snapt het zelf ook niet, geloof ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |