abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:05:20 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21032351
Kom er net achter dat ik voor het storten van geld op de spaarrrekening op naam van mijn vriend 3 keer het verkeerde rekeningnummer heb gebruikt! Naam steeds wel erbij gezet, maar dus gewoon een totaal verkeerd nummer gebruikt! Stom, ja!!!!
Nu is iemand dus 700 euro van mij rijker, want vanaf maart tot nu is dat het gestorte totaalbedrag.

Mijn bank (ABN AMRO) zegt dat ze alleen checken of het rekeningnummer bestaat, niet of de naam en het nummer overeenkomen! (Alleen de Postbank schijnt die service te kennen).
M'n bank zegt ook dat de rekeninghouder van het verkeerde nummer verplicht is het bedrag terug te storten aan mij. Ze gaan nu een aanvraag doen bij de bank van die persoon (Rabo) om te checken welke client mijn geld heeft en dan hoor ik weer hoe en wanneer ik het geld terugzie!
Weet iemand hoe dit verder werkt?
Of het altijd lukt? Of het klopt dat hij/zij verplicht is het geld terug te storten? :'(
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:12:33 #2
84945 Redmer
Zolang het nergens over gaat..
pi_21032483
Ik weet alleen zeker dat je overgemaakte bedragen binnen 30 dagen sowieso terug kan boeken.

Dat verhaal dat die persoon het geld terug moet geven vindt ik een beetje wazig, maar zou best kunnen.
My mind is glowing!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:15:06 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21032531
Dat van dat terugboeken schijnt juist weer alleen te kunnen als het om een automatische incasso gaat die je weer wilt intrekken. Dus ook dat is in dit geval (los van de verstreken termijn) geen optie, helaas.
Maar misschien voor anderen wel goed om te weten dat dat terugvorderen dus alleen kan als het om een automatische incasso gaat!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_21032554
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:12 schreef Redmer het volgende:
Ik weet alleen zeker dat je overgemaakte bedragen binnen 30 dagen sowieso terug kan boeken.
Bullshit, geldt alleen voor machtigingen, en dan nog niet voor alle machtigingen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21032563
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef Sugar het volgende:
Of het klopt dat hij/zij verplicht is het geld terug te storten?
Yep, moet altijd, is het leerstuk van de onverschuldigde betaling.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_21032628
je vriend checkt niet of hij geld binnen krijgt? Dan is het toch echt je eigen schuld dat het geld weg is, na 1 keer zet je dat toch al stop? Of ben ik nu precies met geld? Ik bedoel, het is een hoop geld, daar mag je best even naar controleren hoor. is niet vies of zo.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:20:52 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21032639
Echt, _rally_? Dat is wel fijn!
Hoe wordt dan bepaald of het een onverschuldigde betaling is, eigenlijk?
pi_21032643
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:16 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Yep, moet altijd, is het leerstuk van de onverschuldigde betaling.
het is verplicht, maar als die ander vervolgens weigert, doet de bank er niets aan Dat mag je namelijk zelf lekker doen.
pi_21032650
Hmmz dacht dat het de studie financiering mij 700 euro had uitbetaald maar jij was dit dus ben er net 1 weekje van op vakantie geweest dus!
pi_21032661
Ik heb eens zomaar E800,- overgemaakt gekregen. Later kreeg ik een brief van de rabo of ik het aub weer terug over wilde maken. Dat heb ik toen braaf gedaan, maar ik weet niet wat er gebeurt als de ontvanger van het geld het niet terug wil overmaken, maar ze kunnen iig wel te weten komen waar het geld naartoe is.

succes
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:23:54 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21032716
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
je vriend checkt niet of hij geld binnen krijgt? Dan is het toch echt je eigen schuld dat het geld weg is, na 1 keer zet je dat toch al stop? Of ben ik nu precies met geld? Ik bedoel, het is een hoop geld, daar mag je best even naar controleren hoor. is niet vies of zo.
Ja, heel stom van ons inderdaad! Hij is juist heel precies met geld, maar ik maak die dingen meer als verrassinkjes over en ik ben zelf wat minder precies, denk ik!
Zijn schuld trouwens van het verkeerde nummer, want hij had het zelf echt letterlijk zo "fout" in zijn telefoon staan!
pi_21032766
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:23 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja, heel stom van ons inderdaad! Hij is juist heel precies met geld, maar ik maak die dingen meer als verrassinkjes over en ik ben zelf wat minder precies, denk ik!
Zijn schuld trouwens van het verkeerde nummer, want hij had het zelf echt letterlijk zo "fout" in zijn telefoon staan!
hmm.. nou, ik hoop in ieder geval dat de goedheid nog niet helemaal verdwenen is uit de medemens, en dat je je centjes terugkrijgt.

Wel knap dat je een banknummer fout hebt, want hier zit de 11-proef op, best een goede check, en eventjes een cijfertje veranderen of omdraaien geeft een fout nummer, dat terzijde.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:29:16 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21032795
quote:

[..]

Moeten er toch minimaal 2 cijfers fout in hebben gestaan Hoewel het mij ook wel eens gebeurd is.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:39:38 #14
71838 _Marcel_
Anti-links = rechts?
pi_21032977
Ik werk bij de Postbank en als het goed heeft elke bank verschillende boekingskantoren die voor je kunnen regelen het geld terug te krijgen. Zij nemen dan contact op met de eigenaar van de tegenrekening. PAS OP! dint kan heeeeel erg lang duren.
Dieren zijn klootzakken ... ik lust geen vleesch, maar eet het uit principe!!!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:39:58 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_21032983
de bank kontroleert toch of het rekeningnummer en de naam overeenkomen??? de rabo volgens mijn wel in elk geval....

moet zeggen, wel stom dat je vriend ook niet is opgevallen dat ie dat geld niet gehad heeft....
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:45:18 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21033065
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:39 schreef gateway het volgende:
de bank kontroleert toch of het rekeningnummer en de naam overeenkomen??? de rabo volgens mijn wel in elk geval....

moet zeggen, wel stom dat je vriend ook niet is opgevallen dat ie dat geld niet gehad heeft....
Naar mijn weet doet alleen de postbank dit. Dit omdat gironummers opeenvolgens genummerd zijn, en een typfout daarom direct een ander rekeningnummer is. Bij banknummers geldt de 11-proef, waardoor er pas bij meerdere typfouten een bestaand rekening-nummer kan ontstaan, waardoor de kans erg klein is dat er naar een verkeerde rekening wordt overgeboekt.

De meeste banken kunnen wel de houder van een rekening benaderen als er een foutieve boeking is gedaan, en vragen of die rekeninghouder het terugboekt.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:50:54 #17
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21033155
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:12 schreef Redmer het volgende:
nope, alleen automatische incasso's
quote:
Dat verhaal dat die persoon het geld terug moet geven vindt ik een beetje wazig, maar zou best kunnen.
moreel gezien wel ja, ik heb echter van genoeg gevallen gehoord waarbij dat nog een heel groot punt werd.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21033244
oo.. kwam dat van jou sorry is op
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:00:17 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21033308
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:56 schreef tonks het volgende:
oo.. kwam dat van jou sorry is op
haha coole grap
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21039734
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:50 schreef dr.dunno het volgende:

moreel gezien wel ja, ik heb echter van genoeg gevallen gehoord waarbij dat nog een heel groot punt werd.
Niet alleen moreel ook juridisch heb je recht op terugbetaling. Probleem is inderdaad de spreekwoordelijke kale kip
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:12:40 #21
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_21039930
quote:

[..]

Toch opmerkelijk. Een overschrijving naar bank. Dat "foute" nummer voldoet dus wel aan de elf-proef. De kans dat dat "toevallig" gebeurt is zeer klein; Ik zou je vriendje maar eens wat beter in de gaten houden.....
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:15:11 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21039980
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:12 schreef sooty het volgende:

[..]

Toch opmerkelijk. Een overschrijving naar bank. Dat "foute" nummer voldoet dus wel aan de elf-proef. De kans dat dat "toevallig" gebeurt is zeer klein; Ik zou je vriendje maar eens wat beter in de gaten houden.....
Inderdaad wel interessant om te weten of het een klein foutje was (2 cijfers), of was het een compleet ander nummer?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:59:18 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21040912
Haha, ja, zal vriendje in de gaten blijven houden! Scheelde inderdaad 2 cijfers! Eén ertussenin en het eindcijfer was verkeerd. Snapt het zelf ook niet, geloof ik.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:13:32 #24
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_21041215
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:59 schreef Sugar het volgende:
Haha, ja, zal vriendje in de gaten blijven houden! Scheelde inderdaad 2 cijfers! Eén ertussenin en het eindcijfer was verkeerd. Snapt het zelf ook niet, geloof ik.
Nevermind mind Sugar.Ik ging slechts uit van technische gegevens en verbond daar een conclusie aan. No offense.
Het vervelende is echter dat je geld weg is. En als de ontvangende partij niets meer heeft, dan kan je naar jouw geld fluiten. Helaas, het zij zo.
Sterkte !
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:19:11 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_21041345
Was helemaal geen gekke opmerking, hoor, sooty!

En ik ga gewoon heel veel moeite doen om het toch terug te krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')