abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21373581
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:10 schreef Matamoros het volgende:

[..]

Ja, werken komt ook in geen van die varkens hun kop op behalve pa
20, 21 jaar en uitkering
en Pa is van Ma gescheiden opdat Ma ook voor een uitkering in aanmerking kon komen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:38:05 #177
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_21373763
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:30 schreef milagro het volgende:

[..]

en Pa is van Ma gescheiden opdat Ma ook voor een uitkering in aanmerking kon komen
Je bent volledig op de hoogte van de sociale mazen en de relatiesituatie bemerk ik.
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:40:00 #178
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_21373819
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:38 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Je bent volledig op de hoogte van de sociale mazen en de relatiesituatie bemerk ik.
Ga lekker Oprah kijken.
Klaar?
Ik niet!
pi_21375709
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 14:58 schreef Matamoros het volgende:

[..]

Misschien straf voor het in de fik steken van het huis van hun bovenburen bijvoorbeeld. Het is een asociale teringfamilie en ze hebben ALLES aan zichzelf te danken. Voor mijn part pleuren ze ze in het Amsterdam-Rijnkanaal. Geen spatje medelijden met die varkens (vooral die moeder jezus christus wat een stuk vuil) en die gestoorde kinderen. Optiefen ermee. De enige die nog een beetje werkende hersens heeft is die pa, maar hij heeft toch maar mooi zijn kinderen zo verneukt.

Weg met die &**&* familie, laat maar rotten.
ook oprotten met alle asielzoekers, hebben ook alles aan zichzelf te danken, bijstandmoeders ook oprotten, kortom: iedereenweg?
pi_21376037
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:40 schreef Foo_niks het volgende:

[..]
dat was in een vorig topic te lezen, sufkut, leer eens editten, trouwens.
pi_21376141
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:50 schreef milagro het volgende:

[..]

ho ho, je gedraagt je nu net als een Tokkie !
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:56:47 #182
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21376210
Deze gaat gemerged worden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21376226
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ho ho, je gedraagt je nu net als een Tokkie !
ik pas me aan

en dan houd ik me dus nog in.

een echte Tokkie het de salontafel naar zijn hoofd geflikkerd
pi_21376267
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:56 schreef static het volgende:
Deze gaat gemerged worden.
Die Tokkies willen godverdegodver helemaal niet gemurresjuht worden of hoe heet dat
pi_21376565
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:40 schreef nielsie het volgende:

[..]

ook oprotten met alle asielzoekers, hebben ook alles aan zichzelf te danken, bijstandmoeders ook oprotten, kortom: iedereenweg?
Nee niet per definitie.
Dit tuig wel. Die hebben het lekker aan zichzelf te danken. Vind dat ze nog een poging tot moord aan hun reet moeten krijgen voor het in de fik steken van het huis van hun bovenburen. Gek he dat ze dan het huis uitgegooid worden of is dat weer de schuld van hun jeugd of zo?
'Silvie Meijs is de hoer van Amsterdam'.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:15:34 #186
15080 static
pi_21376696
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Die Tokkies willen godverdegodver helemaal niet gemurresjuht worden of hoe heet dat
Ach, zeur niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21376750
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Wel!

Ze willen het hele gezin bij elkaar houden.

Ik heb zojuist m'n moeder achter de pc gezet en laat haar alle online-afleveringen zien, het arme mens is helemaal stilgevallen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:20:23 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21376830
Wat ik niet snap is dat ze zeggen dat ze de publiciteit nu echt beu zijn en vervolgens lees ik in -geloof ik- De VOO-gids dat er misschien een RLSoap komt over de Tokkies en dat ze nu nog aan 't onderhandelen zijn?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_21377007
[quote]Op woensdag 18 augustus 2004 16:50 schreef milagro het volgende:

[..]

[/quote}

Ik laat me geen sufkut noemen door een lelijke stoephoer! Tokkies rule
pi_21377038
ik leer editten als jij die rotkop weghaalt, schrik me een ongeluk!
pi_21377097
duidelijk: neem het op voor onderdog...hahahaha (maar haal die kop wel weg, die halve tietjes zijn niet sexy maar smakeloos!)
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:36:40 #192
15080 static
pi_21377246
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:28 schreef nielsie het volgende:
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:38:58 #193
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_21377310
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:28 schreef nielsie het volgende:
Jij leert het nooit!
Ze zouden je het land uit moeten zetten!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_21377320
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:36 schreef static het volgende:

[..]

Hij heeft het over milagro
pi_21377440
quote:
Een openhartig gesprek met de familie Ruymgaart-Tokkie:

'We hebben alllen maar ellende van onze TV-roem'

Een paar uur voordat Hannah uit het VU ziekenhuis in Amsterdam wordt ontslagen, spreekt Weekend met de aangeslagen moeder Tokkie (43) van het opmerkelijke familiedrama: 'De Tokkies'. 'Het zit me zo dwars dat wij van de brand van vorig jaar beschuldigd warden. Ik woonde 24 jaar in die buurt. Dat is in een keer weg!' Woningbouwvereniging 'Het Oosten' zette de familie Ruymgaart-Tokkie na een uit de hand gelopen ruzie met de bovenburen uit hun woning in de Burgemeester van Leeuwenlaan in Amsterdam Slotermeer. Sindsdien is het gezin op verschillende locaties ondergebracht. De IKON heeft de familie zes maanden gefilmd na die fatale burenruzie.

Moeder Hannah woont op dit moment samen met haar zoon Wesley (21) en schoondochter in een opvangtehuis in Amsterdam. Tweeling dochters Nathalie en Natascha (20) hebben sinds kort een eigen woning. Nathalie is drie maanden geleden bevallen van een prachtige dochter die naar de naam Dounia luistert. Vader Gerrie verblijft samen met zijn jongste zoon Wimpie (16) en dochter Priscilla (18) bij familie in Almere. 'Ik menstrueer al vier jaar en heb daardoor zware bloedarmoede. Verder heb ik last van suikerziekte en van angstaanvallen en depressies sinds mijn beste vriendin Debby zeven jaar geleden overleden is. Omdat mijn schildklier niet werkt ben ik veel te dik; ik weeg nu 165 kilo. Vroeger was ik superslank en kon ik met mijn maatje 34/36 honderden kerels krijgen. Tegen mijn moeder zei ik dat ik een rijke, knappe man wilde hebben. Maar ja toen ontmoette ik Gerrie: hij was niet rijk en ook niet bijster knap. Ik viel op zijn karakter; Gerrie is een heel goed mens,' vertelt Hannah met tranen in haar ogen.

Ze neemt een slok van haar ijswater en vervolgt geëmotioneerd: 'En dan zeggen mensen over ons dat we asociaal zijn en dat ik op Ma Flodder lijk. Was ik maar Ma Flodder, dan hadden we tenminste een huis.' Lachend voegt ze er aan toe: 'Als ik Ma Flodder was, hadden we zelfs een huis met een zwembad. Nee, het is niet eerlijk wat ons gezin is overkomen. Gerrie is een keiharde werker. Hij werkt in de bouw en gaat zelfs naar een klus als hij een dubbele longontsteking heeft. Maar dat zien de mensen niet. Ze beoordelen ons op ons uiterlijk en mede daardoor worden we van de brand bij de bovenburen beschuldigd. We hebben die brand niet gesticht.'

Dochter Nathalie bemoeit zich met het gesprek als ze ziet hoe verdrietig haar moeder uit het ziekenhuisraam staart. Nathalie: 'Als mensen over ons zeggen of schrijven dat wij asociaal zijn dan is mijn moeder daar twee dagen doodziek van. Ik vind het idioot dat het over haar wordt gezegd. Mijn moeder is juist een heel lief en gevoelig mens dat altijd voor iedereen klaarstaat. Je bent in mijn ogen asociaal als je geen rekening houdt met je medemensen. Mijn moeder wilde een tijdje geleden ons goud weggeven om een vriendin te helpen die schulden had. Zo is mijn moeder! Ook al heeft ze zelf niets, ze zou je altijd helpen. Ze is echt een fantastische vrouw'

Hannah Tokkie is snel tevreden. Luxe kent ze niet en die mist ze ook niet. Haar grootste wens is een huis voor haar gezin. Hannah: 'Ik wil 't liefst een mooie woning' waar we met de hele familie weer bij elkaar kunnen wonen. We maken wel eens ruzie, maar wie doet dat niet? Als het gezin compleet is, voel ik me het gelukkigst.

Emile Ratelband is nu bezig voor ons. Van de woningbouwvereniging en de GGD krijgen we geen hulp, omdat we met de media praten. Ik mag niet eens met mijn eigen familie praten. Nog steeds leef ik elke dag in angst door bedreigingen van de oude bovenburen!' Het is even stil en dan voegt ze er aan toe: 'Wacht maar; wie 't laatst lacht, lacht't best.'.

Hoe arm Hannah ook is, terug naar haar oude buurtje in Amsterdam Slotermeer wil ze niet. Hannah: 'Er is daar te veel gebeurd. Het doet me nog elke dag pijn, mijn hart huilt. Al krijg ik een miljoen, dan ga ik nog niet terug. Het is heel lief van Emile dat hij ons heeft opgezocht en nu een huis voor ons wil kopen of huren. Ik hoop dat het allemaal lukt zodat we weer snel met ons gezin bij elkaar kunnen zijn. Ik mis mijn kinderen en mijn ex-man Gerrie. Gelukkig hebben we nog wel veel contact met elkaar. Er is geen haar op mijn hoofd die aan een andere man denkt, voor geen goud wil ik iemand anders.'

Of het weer goed komt tussen de twee laat Hannah in het midden. Het is wel duidelijk dat zij nog steeds veel van Gerrie houdt. Dolgraag zou de Amsterdamse een vakantie met haar gezin willen doorbrengen. Aan Weekend vertelt ze: 'Ik ben nog nooit op vakantie geweest. Het liefst zou ik met de hele familie naar Griekenland willen, met uiteraard Gerrie er ook bij. Een cruise lijkt me ook fantastisch. Laatst zijn we met de hele familie naar Circus Renz geweest, dat was al een soort minivakantie. Ik vond het heel leuk om al die artiesten eens te zien. Het gekke was dat ze ook naar mij toe kwamen en heel vriendelijk waren.'

Stiekem had Hannah gehoopt dat Frans Bauer ook op de première van Circus Renz zou zijn, want hij is al jaren haar allergrootste held. 'Ik draai zijn muziek elke dag. Zijn liedjes geven me steun als ik verdrietig ben. Graag zou ik Frans eens in levenden lijve willen ontmoeten om hem te vertellen hoe prachtig ik zijn muziek vind. Hij lijkt me zo'n gewone, vriendelijke, spontane jongen. Maar ja, dat zal toch wel nooit gebeuren.'

Dat ze zelf inmiddels ook een Bekende Nederlander is, vindt Hannah geen enkel probleem. 'In een winkel vragen mensen wel eens of ze met me op de foto mogen. Ik vind dat prima. Maar er gebeuren ook wel minder leuke dingen. Laatst is mijn karretje waarmee ik naar het ziekenhuis en de winkels ga in elkaar getrapt door een paar jongens. Vreselijk, want dat was mijn vervoer. Het moet nu opgeknapt worden en dat zal een aardige duit kosten. Iedereen denkt dat wij rijk zijn geworden van de televisieserie, maar wij hebben alleen een onkostenvergoeding gekregen, niks meer. Weet je, wij hebben geen cent, maar we zijn welrijk door onze liefde voor elkaar:'

Ex man Gerrie Ruymgaart verblijft noodgedwongen bij familie in Almere. 'Het bevalt me goed bier in Almere, ik zou hier best wel willen wonen. Er zijn hier veel Amsterdammers en het is een leuke buurt. Maar van woningbouwvereniging 'Het Oosten' hoeven we niks meer te verwachten, omdat we met de media gepraat hebben. Dat mag niet van ze. Nou, ik doe het toch en ik vertel alleen maar de waarheid. Kijk, als ik nou zou liegen, zou ik het begrijpen.'

De pater familias is verdrietig. 'Niemand begrijpt ons verhaal, nu nog steeds niet nadat het op televisie is geweest. Sinds februari zijn we ons huis uitgezet, dankzij de rottigheid met onze bovenburen. Onterecht zijn we beschuldigd en daar heb ik nou zo'n hekel aan: aan onrecht. Ik heb lopen huilen hoor, ik kan niet tegen onrechtvaardigheid.Ik zou graag willen dat iedereen weet dat ik mijn hele leven hard heb gewerkt en dat ik dat ook de rest van mijn leven blijf doen. Bovendien mag iedereen bij mij op de koffie komen, serieus waar.' Gerrie vindt het vreselijk dat ze hem en zijn gezin asociaal noemen. Hij vertelt: 'We hebben een groot gezin, er is dus altijd wel iets aan de hand. Mijn ene broer heeft keelkanker en mijn andere broer is ook ziek. Dan hebben de kinderen weer mot of gebeurt er een ongeluk. Godzijdank hebben we ook wel eens rustige dagen waarop er niets gebeurt. Ik ben heel relaxed, maar kan niet tegen ruzies. Als er ergens ruzie is, voel ik me gestrest, dan wil ik dat oplossen. Stress heb ik nu al maanden door woningbouwvereniging. Ons gezin is verscheurd en dat voelt niet goed. Ik houd van mijn kinderen en van Hannah en mis ze vreselijk.' Gerrie hoopt dat Emile zijn beloften waarmaakt zodat hij binnenkort met zijn gezin herenigd kan worden. Gerrie: 'Mijn grootste wens is een oud huisje te krijgen dat we zelf kunnen opknappen met daarbij een bedrijfspand. We willen graag een kringloopwinkel beginnen. Op deze manier kunnen onze kinderen ook bij ons werken. Wesley is afgekeurd omdat hij een ziekte heeft, geen enkele baas wi1 hem aannemen. Bij ons thuis zou hij gewoon kunnen werken. Wimpie heeft een taalprobleem en wil graag weer naar school. Het is alleen erg moeilijk om een geschikte school voor hem te vinden. Min dochter Natascha heeft nog vaker last van depressies dan Hannah, maar ze wil wel graag werken. Dat gaat ze in de toekomst ook zeker doen.'

Op de vraag of hij zich gebruikt voelt door de IKON reageert Gerrie heftig. 'Absoluut niet. De IKON is niet commercieel. We hebben afgesproken dat we een onkostenvergoeding zouden krijgen en in het begin had niemand verwacht dat we zulke hoge kijkcijfers zouden scoren. Eerst kregen we 200 euro, daarna 1.000 euro en af en toe kregen we ook geld voor boodschappen, alles bij elkaar hebben we denk ik zo'n 2.600 euro ontvangen. Ik heb wel met de IKON afgesproken, als de serie wordt verkocht of als er een vervolg komt, dat wij dan de helft van de opbrengsten willen hebben. Volgens mij hebben ze nog zoveel restmateriaal dat ze er een speelfilm van kunnen maken. Ik vind dat prima, maar wil er we] graag in meedelen.'

Naast alle ellende die de 'Tokkies' op dit moment doormaken, ziet Gerrie gelukkig nog genoeg positieve dingen die hem overeind houden. 'Ik ben apetrots op mijn kleindochter Dounia. Ze is nog te klein om mee te knuffelen, maar ik speel wel met haar en ga graag met haar wandelen. Ik denk wel dat we meer kleinkinderen krijgen, want sinds de komst van de kieineDounia is het hele gezin in de wolken van die kleine spruit.'

Net zoals Hannah, droomt ook Gerrie van rust. 'Als ik in de toekomst zou kunnen kijken. zou ik willen weten of we ergens lekker rustig kunnen wonen en dan bedoel ik zonder problemen. Dat lijkt met fijnste wat er is.
(bron: weekblad Weekend)
pi_21378080
Ja gerrie spoort gelukkig wel
  woensdag 18 augustus 2004 @ 18:20:30 #197
15080 static
pi_21378245
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:39 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Hij heeft het over milagro
Dan moet hij daarmee nokken.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 19:20:01 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21379680
Ma Tokkie een maat 34/36? Waarom beweerde Gerrie dan dat ze altijd al een complex had gehad over haar gewicht en daarom zelden buitenkwam?

Trouwens; bewondering voor de journalist die dat alles opgetekent heeft: zonder ondertiteling kan ik Hanna Tokkie nl. niet verstaan
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 18 augustus 2004 @ 21:24:04 #199
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_21382730
Wat ik nou niet snap he? Die Gerrie die is toch gescheiden van Hannah en woonde daar toch ook niet meer? Wat is er met zijn huis gebeurd? Ik was in de veronderstelling dat hij niet bij Hannah woonde, dus een eigen stek moest hebben...

Iemand die dat weet?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 18 augustus 2004 @ 22:45:43 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21385056
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:44 schreef schatje het volgende:
Ex man Gerrie Ruymgaart verblijft noodgedwongen bij familie in Almere. 'Het bevalt me goed bier in Almere, ik zou hier best wel willen wonen.
quote:
(bron: weekblad Weekend)

Typische typo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')