abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:49:01 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_21026570
Geweldig!! Ik ben voor de tweede keer de hele serie van de Stam van de Holenbeer aan het lezen. Kan er geen genoeg van krijgen.
Misschien zou het leuk zijn als deze serie net zo goed gefilmd zou worden als Lord of the Rings (ook drie keer gelezen )
Maar misschien zou dat ook mijn hele beeld van het verhaal compleet verpesten, soms moet een boek gewoon een boek blijven...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:50:11 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21026585
Deel 1 is volgens mij verfilmd.
100% zeker weet ik het niet, maar staat me iets van bij.

Is al lang geleden dat ik die reeks gelezen heb.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:52:23 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_21026606
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:50 schreef Copycat het volgende:

Is al lang geleden dat ik die reeks gelezen heb.
Ik heb van mijn zus gehoord dat er ergens heel lang geleden een verfilming is geweest maar dat die verschrikkelijk slecht was. Ik heb hem zelf niet gezien.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_21026610
Het eerste deel vond ik leuk, daarna ging het heel hard achteruit vond ik. Op een bepaald moment liep de onwaarschijnlijkheid de spuigaten uit.

Wat zal de hoofdpersoon uitvinden na naald, vuursteen, hechten, sleeën, snelvuurslingeren, paardrijden, kernfusie, ruimtevaart enzovoorts?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:52:35 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_21026611
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:50 schreef Copycat het volgende:
Jazeker.
The Clan of the Cave Bear (1986)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:54:34 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_21026629
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
Het eerste deel vond ik leuk, daarna ging het heel hard achteruit vond ik. Op een bepaald moment liep de onwaarschijnlijkheid de spuigaten uit.

Wat zal de hoofdpersoon uitvinden na naald, vuursteen, hechten, sleeën, snelvuurslingeren, paardrijden, kernfusie, ruimtevaart enzovoorts?
Ja natuurlijk dat klopt ook wel, die gedachte heb ik ook even gehad maar als je dat opzij legt en gewoon naar het hele verhaal kijkt vind ik het geweldig. Ik bedoel Lord of the Rings was nou ook niet bepaald realistisch wel?
pi_21026700
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:54 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik bedoel Lord of the Rings was nou ook niet bepaald realistisch wel?
Verschillende genres. Auel ging altijd prat op de ontiegelijke hoeveelheid (pre)historisch onderzoek die ze voor haar boeken deed. Er is een verschil tussen realisme (binnen een bepaald kader) en het parodiëren van je eigen hoofdpersonen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 10:06:52 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_21026787
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 10:00 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Verschillende genres. Auel ging altijd prat op de ontiegelijke hoeveelheid (pre)historisch onderzoek die ze voor haar boeken deed. Er is een verschil tussen realisme (binnen een bepaald kader) en het parodiëren van je eigen hoofdpersonen.
Mja, de ontwikkelingen die ze heeft beschreven in haar boeken kloppen wel, maar natuurlijk is het belachelijk dat dat allemaal door 1 persoon (toevallig ook nog es de hoofpersoon) is uitgevonden. Ook weten we allemaal dat dat niet in zo'n kort tijdsbestek is gebeurd. Maar nogmaals, dat maakt het verhaal niet minder mooi. Ik kan er niet zo mee zitten dat ze dit zo heeft gedaan. Al die ellenlange pagina's over het landschap destijds lees ik ook heel snel door. Daar kan ze wel heel langdradig in zijn.
pi_21068778
Heb de hele serie 2x gelezen... het 1e boek vind ik veruit het beste van de serie...

het lijkt wel of ze die serie blijft verlengen... Hij is nog niet afgelopen en de tijdspan per boek word steeds kleiner volgens mij en een steeds meer sex en ongeloofwaardigheden...
ik vond het laatste boek de kwaliteit van een stuivertjesroman hebben, viel erg tegen. Al was het nogsteeds leuk om te lezen hoor.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:20:50 #10
101076 Starwalker
Heading To Orion
pi_21106146
Ik vind de serie De Aardkinderen gewoon subliem. Hoewel ik ook vind dat het wat achteruit gaat. Maar toch, de boeken zijn van veel betere kwaliteit dat het meeste brol dat uitkomt. Ik had ook iedere keer zin om als ik aan het werken was, of naar school ging, gewoon naar huis te gaan om m'n neus in dat boek te duwen. Als ik dat heb, dan is het een goed boek.

Over de seks, ik vond het erg in het vierde boek, Het Dal Der Beloften. Toen was het echt wel ieder hoofdstuk, maar nu in Een Vuurplaats in Steen, is dat weer veel verbeterd.
pi_21115872
Voornamelijk lekker leesvoer.
De overloze herhalingen over de lievelingskostjes van Cheb en de eindeloze beschrijvingen van landschappen sla ik over.
  maandag 9 augustus 2004 @ 15:13:28 #12
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_21155271
Tja, de eerste drie delen vond ik te gek. Deel vier was vooral saai en meer van het zelfde en heb ik met veel moeite uitgelezen. Het laatst verschenen deel ben ik aan begonnen, maar is niet om door te komen. Een opeenstapeling van kunstjes die jij al vaak gelezen hebt en die ze voor een steeds weer verbaasd publiek herhaalt. Sorry, Auel is oud.
Nou doe je het weer!
pi_21160006
Tip:
als je Auel leuk vindt, vind je naar alle waarschijnlijkheid ook "de Reiziger" cyclus van Galbaldon geweldig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')