Ik heb van mijn zus gehoord dat er ergens heel lang geleden een verfilming is geweest maar dat die verschrikkelijk slecht was. Ik heb hem zelf niet gezien.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:50 schreef Copycat het volgende:
Deel 1 is volgens mij verfilmd.
100% zeker weet ik het niet, maar staat me iets van bij.
Is al lang geleden dat ik die reeks gelezen heb.
Jazeker.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:50 schreef Copycat het volgende:
Deel 1 is volgens mij verfilmd.
100% zeker weet ik het niet, maar staat me iets van bij.
Ja natuurlijk dat klopt ook wel, die gedachte heb ik ook even gehad maar als je dat opzij legt en gewoon naar het hele verhaal kijkt vind ik het geweldig. Ik bedoel Lord of the Rings was nou ook niet bepaald realistisch wel?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
Het eerste deel vond ik leuk, daarna ging het heel hard achteruit vond ik. Op een bepaald moment liep de onwaarschijnlijkheid de spuigaten uit.
Wat zal de hoofdpersoon uitvinden na naald, vuursteen, hechten, sleeën, snelvuurslingeren, paardrijden, kernfusie, ruimtevaart enzovoorts?
Verschillende genres. Auel ging altijd prat op de ontiegelijke hoeveelheid (pre)historisch onderzoek die ze voor haar boeken deed. Er is een verschil tussen realisme (binnen een bepaald kader) en het parodiëren van je eigen hoofdpersonen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik bedoel Lord of the Rings was nou ook niet bepaald realistisch wel?
Mja, de ontwikkelingen die ze heeft beschreven in haar boeken kloppen wel, maar natuurlijk is het belachelijk dat dat allemaal door 1 persoon (toevallig ook nog es de hoofpersoon) is uitgevonden. Ook weten we allemaal dat dat niet in zo'n kort tijdsbestek is gebeurd. Maar nogmaals, dat maakt het verhaal niet minder mooi. Ik kan er niet zo mee zitten dat ze dit zo heeft gedaan. Al die ellenlange pagina's over het landschap destijds lees ik ook heel snel door. Daar kan ze wel heel langdradig in zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:00 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Verschillende genres. Auel ging altijd prat op de ontiegelijke hoeveelheid (pre)historisch onderzoek die ze voor haar boeken deed. Er is een verschil tussen realisme (binnen een bepaald kader) en het parodiëren van je eigen hoofdpersonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |