Winkelier lastig gevallen om Amerikaanse vlagquote:Winkelier lastig gevallen om Amerikaanse vlag
Een winkelier in Schiedam is door een groep allochtone jongeren lastig gevallen, vanwege het feit dat hij een Amerikaanse vlag aan de gevel van zijn winkel had hangen. In eerste instantie werd er alleen gescholden en werd de vlag bespuugd, maar toen de winkelier een dag later 's ochtends de winkel wilde openen, bleek dat er een ruit was ingegooid en er anti-amerikaanse grafitti op de muur was gekalkt.
Dit incident blijkt overigens niet op zichzelf te staan. Meerdere winkels hebben al voorzorgsmaatregelen genomen om agressief gedrag, veroorzaakt door 'politiek gevoelige uitingen' te voorkomen. Zo heeft bijvoorbeeld een van orgine Amerikaanse kledingwinkel in al z'n vestigingen de 'stars en stripes' uit de etalages gehaald en zelfs schilderingen op de muur verwijderd.
De vrijheid van meningsuiting. De vrijheid om te laten zien waarvoor je staat zonder bang te zijn dat je geïntimeerd, geslagen, gestoken of uitgescholden wordt door niet nader te noemen personen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:26 schreef robh het volgende:
Welke vrijheiden wordt me ontnomen?
Je wordt bedankt...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:26 schreef NorthernStar het volgende:
-topictitel aangepast-
[centraal] Irak na de oorlog deel 24quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:26 schreef Castor het volgende:
Hoezo "laten we het maar gebeuren"? Wat wil JIJ ertegen doen dan?
Ah. Ja. Gut.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:28 schreef Hum-Veee het volgende:
De vrijheid van meningsuiting. De vrijheid om te laten zien waarvoor je staat zonder bang te zijn dat je geïntimeerd, geslagen, gestoken of uitgescholden wordt door niet nader te noemen personen.
Lekker bagataliseren, omdat het jou niet boeit?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:36 schreef robh het volgende:
[..]
Ah. Ja. Gut.
Ik maak even gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. Het siert je dat je mijn mening niet respecteert. Moslim?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:38 schreef ExTec het volgende:
Lekker bagataliseren, omdat het jou niet boeit?
Ga jij je pas druk maken, als jij iets niet meer mag uiten wat je wel boeit?
En dan?quote:Moet je eens voor de gein midden in Amsterdam een Palestijnse vlag aan je balkon hebben hangen.
...kun je Greta neukenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:41 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
En dan?![]()
Moslim? Ik denk dat je me beter kent, robh.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:40 schreef robh het volgende:
[..]
Ik maak even gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. Het siert je dat je mijn mening niet respecteert. Moslim?
Er zijn er ook zat die een Palestijnse vlag uit het raam hebben hangen (Gretta bijv.). Moet ze dan maar opteren naar de Gaza strook?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
Wat moet die winkelier eigenlijk met een Amerikaanse vlag. Laat hem dan naar Amerika verhuizen als Nederland kennelijk te min is.
De VS is een van Nederlands grootste militaire en economische partners. We zijn bondgenoten en niet zo lang geleden heeft Amerika duizende amerikaanse jongemannen opgeofferd voor onze vrijheid.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
-
Als je wat zegt kom dan met een bron of informatie waaruit jou gelijk is te bewijzen.. Dat gezeik over moslims enz wordt ik een beetje moe van. Ik keur het gedrag af. Maar nergens in het artikel staat dat het om molims zou gaan. Daarnaast of het westen en de christenen zo tollerant en aardig zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:28 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting. De vrijheid om te laten zien waarvoor je staat zonder bang te zijn dat je geïntimeerd, geslagen, gestoken of uitgescholden wordt door niet nader te noemen personen.
@ Megumi, ja je hebt gelijk. Misschien waren het een stel homoseksuele duitse jongeren die als protest tegen het verbieden van homohuwelijk de vlag bespuugd hadden.
Ik heb geen idee; maar zover als dat ik kan overzien, is het een grondrecht om zo'n ding op te hangen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
Wat moet die winkelier eigenlijk met een Amerikaanse vlag.
Dat zeg ik nou ook altijd tegen de dweepzieke moslim fundi's die dit forum bevolken, dat ze maar moeten verkassen naar hun groot-islamitische rijk, maar wonder boven wonder hoef ik dan niet op bijval van jou te rekenen.quote:Laat hem dan naar Amerika verhuizen als Nederland kennelijk te min is.
Ik heb inmiddels genoeg mensenkennins/levenservaring op de straat opgebouwd om te kunnen concluderen dat het wel moslims zijn. Als jij uitgebreidere ervaringen hebt met hen mag je dat met ons delen en je eigen conclusies trekken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je wat zegt kom dan met een bron of informatie waaruit jou gelijk is te bewijzen.. Dat gezeik over moslims enz wordt ik een beetje moe van. Ik keur het gedrag af. Maar nergens in het artikel staat dat het om molims zou gaan.
Dit gaat over intimideren van winkeleigenaars slechts omdat ze de VS vlag buiten hebben hangen.quote:Daarnaast of het westen en de christenen zo tollerant en aardig zijn.
Ik had mijn post al verwijderd. Ik moet zelf ook niet gaan lopen provoceren natuurlijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:47 schreef Hum-Veee het volgende:
[..]
De VS is een van Nederlands grootste militaire en economische partners. We zijn bondgenoten en niet zo lang geleden heeft Amerika duizende amerikaanse jongemannen opgeofferd voor onze vrijheid.
Dat jij met je (s)linkse gedachtengang er uithaalt dat Nederland te min voor hem is is niet mijn probleem. Hij laat slechts de verbondenheid tussen Nederland en de VS blijken. Zo kun je het ook opvatten.
Als jij daar niet tegenkunt verhuis dan maar naar Irak of Syrië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |