abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21016958
ik heb mijn geloogd grenen eettafel vanmiddag helemaal kaal geschuurd, omdat ik de kleur niet meer mooi vond.
hij is nu dus helemaal blank hout, en ik vind het heel mooi, alleen kan ik 'm zo helaas niet houden in verband met vlekken e.d.
er moet dus een beschermlaag overheen.
Als ik 'm ga lakken word het meestal zo'n gelige kleur, wat ik echt niet mooi vind....
weet er iemand misschien iets wat ik erop kan doen?
misschien een lak die niet geel word, of iets anders...
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_21016975
Blanke lak?
pi_21017008
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:33 schreef vanvugh het volgende:
Blanke lak?
word na een tijd altijd wat gelig...
pi_21017076
Is het de lak die geel wordt of gewoon het hout? Grenen wordt namelijk van zichzelf geel door zonlicht.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21017237
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:37 schreef Lucille het volgende:
Is het de lak die geel wordt of gewoon het hout? Grenen wordt namelijk van zichzelf geel door zonlicht.
nee ik denk dat het toch door de lak komt, je hebt wel van die oude grenen kasten, die meestal in de was staan, maar die zijn niet geel!
maar om mijn tafel nu in de was te gaan zetten lijkt me ook zo'n gedoe..en krijg je ook weer ringen van kopjes enzo op te zien....
pi_21017412
heb even een foto van DE tafel gemaakt

[ Bericht 23% gewijzigd door Que-Pasa op 02-08-2004 20:02:50 ]
pi_21019296
Je kunt meerdere dingen doen.

Er is een hele goede witte white wash olie van het merk Osmo. Dat kost zon 35 euro voor een blikje van 0.75 liter. Dit geeft een licht witte doffe kleur op je tafel en het blijft ook zon 30 jaar die kleur. Het is wel te koop bij de betere parket winkels en anders bestellen zij het wle voor je.

Je kunt het ook inzepen met een meubelzeep. Ook dit is te verkrijgen bij parket zaken. Bij zeep blijf het grenen ook heel mooi blank en krijgt ook een doffe kleu. Een nadeel kan zijn dat je het te veel naar zeep vind ruiken maar das eigen smaak.

De Olie/was van het merk osmo is na 4 keer behandelen prima bestand tegen water of andere rommel. Als je de zeep gebruikt kan je een vlekje krijgen maar die kun je met wat nieuwe zeep en een beetje schuren er heel makkelijk uit krijgen. Je kunt de zeep op elke gewenst moment aanbrengen en je ziet niet kleurverschil.

De olie/was daarintegen kan niet op 1 plek gesmeerd worden omdat je dan wel een plek krijgt.

Dit zijn dus 2 behandelingssmethoden die ik zelf veel gebruik als een een meubel gemaakt heb. Tis ook maar net wat de klant wil

Hoop dat je hier iets mee kan
pi_21019761
Je hebt trouwens ook nog een 2 componenten lak die ook een witte finish achter laat. Maar ik vind een eettafel met de hand lakken minder mooi als laten spuiten. Aangezien jij geen spuiter bent neem ik aan is een olie/was of zeep misshcien een goede oplossen. Daar kun je op zich niet veel mee verknallen
pi_21021421
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 21:25 schreef dolce het volgende:
Je kunt meerdere dingen doen.

Er is een hele goede witte white wash olie van het merk Osmo. Dat kost zon 35 euro voor een blikje van 0.75 liter. Dit geeft een licht witte doffe kleur op je tafel en het blijft ook zon 30 jaar die kleur. Het is wel te koop bij de betere parket winkels en anders bestellen zij het wle voor je.

Je kunt het ook inzepen met een meubelzeep. Ook dit is te verkrijgen bij parket zaken. Bij zeep blijf het grenen ook heel mooi blank en krijgt ook een doffe kleu. Een nadeel kan zijn dat je het te veel naar zeep vind ruiken maar das eigen smaak.

De Olie/was van het merk osmo is na 4 keer behandelen prima bestand tegen water of andere rommel. Als je de zeep gebruikt kan je een vlekje krijgen maar die kun je met wat nieuwe zeep en een beetje schuren er heel makkelijk uit krijgen. Je kunt de zeep op elke gewenst moment aanbrengen en je ziet niet kleurverschil.

De olie/was daarintegen kan niet op 1 plek gesmeerd worden omdat je dan wel een plek krijgt.

Dit zijn dus 2 behandelingssmethoden die ik zelf veel gebruik als een een meubel gemaakt heb. Tis ook maar net wat de klant wil

Hoop dat je hier iets mee kan
Jeetje dat zijn nog eens leuke tips zeg!
ik zat er zelf inderdaad ook al aan te denken om iets van white wash te doen, om er zeker van te zijn dat het niet geel word.
ik zal binnenkort eens even naar een parketzaak om eens te kijken wat ze daar zoals te bieden hebben.
bedankt voor de tips in ieder geval

ik las dat jij zelf meubels maakt?
leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')