quote:SUNDAY AT DEVIL DIRT: nieuw album Isobel Campbell & Mark Lanegan verschijnt 5 mei
De samenwerking tussen Isobel Campbell en Mark Lanegan ruim twee jaar geleden leidde tot een pracht van een album in de vorm van het alom bejubelde Ballad Of The Broken Seas. Toch wel onverwachts verschijnt er op 5 mei een opvolger: Sunday At Devil Dirt. Het album bevat twaalf nummers die allemaal zijn geschreven en geproduceerd door Isobel. Ook nu weer zorgt haar engelachtige stem in combinatie met het donkerbruine whiskey-timbre van Lanegan tot ongekende muzikale sferen en spanningen. In juni staat een Europese tournee gepland waarbij Nederland zeker niet zal worden overgeslagen.
“I was worried that people just got into the first record because it was like a freak show,” vertelt Isobel lachend. “You know, the young virgin being fed to Satan. That whole Hammer Horror thing.”
De samenwerking op Ballad Of The Broken Seas was inderdaad een onverwacht samengaan, maar wel eentje die werkte. Het album werd een groot artistiek en commercieel succes, met als een van de vele hoogtepunten de nominatie voor de prestigieuze Engelse Mercury Music Prize. Weinig aandacht werd er echter besteed aan de rol die Isobel en Mark afzonderlijk van elkaar vervulden. Isobel schreef, produceerde en nam de nummers op in thuishaven Glasgow om ze vervolgens naar L.A. te sturen waar Lanegan zijn partijen inzong.
Na de release van haar tweede soloalbum Milkwhite Sheets in 2006 wilde Isobel dolgraag weer met Mark samenwerken. Dat gevoel was wederzijds. Isobel schreef de nummers in Schotland waarna ze naar de Allaire Studios in de Catskills Mountains in New York vertrok voor de opnamen. Dit keer kwam Lanegan wel naar de studio waar hij uiteindelijk een week verbleef. Het resultaat is een stemmig album vol verschillende sferen dat ditmaal wat donkerder van toon is en waarop de stemmen van Isobel Campbell en Mark Lanegan elkaar weer op prachtige wijze aanvullen.
Tracklisting Sunday At Devil Dirt
01. Seafaring Song
02. The Raven
03. Salvation
04. Who Built The Road
05. Come On Over (Turn Me On)
06. Back Burner
07. The Flame That Burns
08. Shotgun Blues
09. Keep Me In Mind, Sweetheart
10. Something To Believe
11. Trouble
12. Sally, Don’t You Cry
Ze komen ook in Nederland optreden volgens de site van Isobel Campbell, ik zie nog datum staan daar, maar ze staan 7 juni in Brussel, dus het zal wel rond die datum ergens zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:23 schreef Pink_Floyd het volgende:
Nog meer goed samenwerkingsnieuws:
[..]
8 juni staan ze in Paradiso!quote:Op maandag 3 maart 2008 09:07 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze komen ook in Nederland optreden volgens de site van Isobel Campbell, ik zie nog datum staan daar, maar ze staan 7 juni in Brussel, dus het zal wel rond die datum ergens zijn.
http://www.myspace.com/creaturewiththeatombrainquote:Op zondag 25 mei 2008 11:58 schreef bartrid het volgende:
En hij zingt ook een nummer op Creature with the atom brain, het project van Aldo Struyff.
Ja fijne cd en fijn nummer.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Erg tof nummer. Hele cd is overigens zeer de moeite waard.
Ik doe niet aan torrents en kreeg dus vandag de cd binnen. Hij is weer erg mooi.quote:Op zondag 9 maart 2008 14:42 schreef ruud.nl het volgende:
Het album met Isobel Campbell is al uitgelekt en te vinden op de bekende torrentsites.
Ik koop hem zelf ook, maar als een potentieel erg interessant album zo ver voor de release al lekt, kan ik het niet weerstaan om hem alvast binnen te hengelen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:04 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik doe niet aan torrents en kreeg dus vandag de cd binnen. Hij is weer erg mooi.
Ik heb zaterdag een vrijgezellenfeest. Mocht ik niet heel erg kapot zijn zondag, dan ga ik het overwegen. Maar ik denk het niet.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:02 schreef SlaggY het volgende:
Gaat er hier iemand naar de Paradiso zondag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |