Tis niet alleen eng, het is ook nog ontzettend veel werkquote:Op donderdag 27 mei 2004 20:45 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Een lesverantwoordingsformulier! Dat klinkt eng!
Dit valt volgens mij nog wel mee . Ik moet van elke les een reflectie hebben. En alle competenties kunnen bewijzen .quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:33 schreef sjak het volgende:
Verder moeten wij hier ook het jaar zo langzamerhand gaan afronden. Maar dat betekent dus veel schrijven. Ik moet nu nog 2 reflectieverslagen schrijven (1 les van morgen en 1 over hele jaar) nog 1 opdracht doen en hierna nog een les ethiek gaan geven. Veel te doen dus in 4 weken. En dan te bedenken dat ik nog wel op schema loop....
En Foxxy, kun je aan de slag?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:44 schreef Foxxy het volgende:
Ik ben van plan om (als ik slaag.. mn examens gaan niet echt geweldig) een lerarenopleiding Nederlands te gaan volgen (2de graads) in Utrecht. Ik vroeg me af of het echt zo breed is als ik denk.. Kan iemand me er wat meer over vertellen?
Tjah toch is verbeteren soms wel belangrijk denk ik. Wij hadden docenten die helemaal niet verbeterden op sommige punten, met als resultaat dat de uitspraak bij de talen over het algemeen bedroevend slecht was. Dat mensen in de 6e nog niet wisten dat je bij Frans 3e persoonsvorm meervoud de -ent niet uitspreekt, omdat de docent in de onderbouw dat nooit gezegd had, en als het er eenmaal in zit... =Squote:Op zaterdag 27 december 2003 14:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik verbeter snel.
Kán enorm demotiverend werken, zeker bij een taal. Want als de leerling een fout maakt, en jij als docent zit hem meteen te verbeteren, dan zal die leerling ook denken: "Zie je, laat ik maar gewoon mijn mond dichthouden!" Heel gevaarlijk dit!!
Helemáál niet verbeteren is natuurlijk ook niet goed. Je moet denk ik een tussenweg zoeken. Want het is echt vervelend en demotiverend als zo'n leraar élk woord dat je verkeerd uitspreekt gaat verbeteren. Misschien per keer op 1 specifiek onderdeel letten of zo?quote:Op maandag 21 juni 2004 19:49 schreef Maeghan het volgende:
Tjah toch is verbeteren soms wel belangrijk denk ik. Wij hadden docenten die helemaal niet verbeterden op sommige punten, met als resultaat dat de uitspraak bij de talen over het algemeen bedroevend slecht was.
Bij ons gaan ze volgend jaar competentie gericht opleiden. Ik kruip dus door het oog van de naald. Alhoewel ik daar wel wat in zie hoor. Als het dan ook meer vrijheid oplevert om bepaalde vakken te skippen zeg maar.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:53 schreef mamamiep het volgende:
[..]
Dit valt volgens mij nog wel mee . Ik moet van elke les een reflectie hebben. En alle competenties kunnen bewijzen .
Ben het wel met je eens, goed idee ook om per les 1 onderdeel aan te pakken. Laat je ze dit dan ook van te voren weten?quote:Op maandag 21 juni 2004 21:02 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Helemáál niet verbeteren is natuurlijk ook niet goed. Je moet denk ik een tussenweg zoeken. Want het is echt vervelend en demotiverend als zo'n leraar élk woord dat je verkeerd uitspreekt gaat verbeteren. Misschien per keer op 1 specifiek onderdeel letten of zo?
Mwah, ligt er aan. Als een woord echt rigoreus fout uitgesproken wordt, dan verbeter ik het wel. Maar nu eens let ik bijvoorbeeld op bepaalde klanken, dan weer of uitgangen wel goed uitgesproken worden. Ik zeg niet van te voren van: "Jongens, vandaag ga ik er eens op letten of jullie *vul maar in* goed uitspreken". Raken ze alleen maar zenuwachtig vanquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:11 schreef sjak het volgende:
Ben het wel met je eens, goed idee ook om per les 1 onderdeel aan te pakken. Laat je ze dit dan ook van te voren weten?
Krijg je pas in het derde jaar een introductiestage?quote:Op maandag 21 juni 2004 20:12 schreef Maeghan het volgende:
Ik studeer Engels, ben derdejaars. Daarbij hoorde een korte stage (tien dagen totaal) om een beeld te krijgen van het onderwijs en es een lesje te draaien.
Meer vrijheid? Waar dan ? Daar merken wij niets van, wij moeten gewoon alle vakken doen. Dat competentiegericht werken is ook voornamelijk bij de stages en daar kan je moeilijk dingen skippen .quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:11 schreef sjak het volgende:
[..]
Bij ons gaan ze volgend jaar competentie gericht opleiden. Ik kruip dus door het oog van de naald. Alhoewel ik daar wel wat in zie hoor. Als het dan ook meer vrijheid oplevert om bepaalde vakken te skippen zeg maar.
. Je mag daar ook best trots op zijn, want veel halen het niet in 1 jaar .quote:Ik moet nog 1 verslag maken en dan ben ik klaar met het eerste jaar. Ondanks ziekte ga ik het halen, ik ben onwaarschijnlijk trots op mezelf! Ik heb veel geleerd!
Opleiding: Engelse taal en cultuurquote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Krijg je pas in het derde jaar een introductiestage?
Het lijkt mij het doel van competentie gericht onderwijs dat als je ergens al competent voor bent en je kunt dat bewijzen dat je dat vak dus niet hoeft te doen, bv ik heb een jaar informatica gestudeerd dat kan ik bewijzen en daardoor hoef ik geen computeronderwijs te volgen. Ik heb begrepen dat ze dat zo bij ons willen gaan doen. Maar ik doe een post-hbo opleiding dus misschien is het bij ons anders. De opleiding die ik doe duurt 2 jaar.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:00 schreef mamamiep het volgende:
Meer vrijheid? Waar dan ? Daar merken wij niets van, wij moeten gewoon alle vakken doen. Dat competentiegericht werken is ook voornamelijk bij de stages en daar kan je moeilijk dingen skippen .
Ik heb 1 jaar nog iets anders gedaan, dus ik was ook 2 keer 1e jaars. Dat was idd minder . En stufi wordt minder, maar ja, je doet er niets aan .quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:02 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb mijn inschrijfpapieren op de bus gedaan.. Ik kan nu niet meer terug
Ik ga echt voor Docent Nederlands. En ik heb er best wel zin in. Alleen dat ik weer eerstejaars ben vind ik niet leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |