abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20989547
In de categorie; ook de allerbeste maken wel eens een foutje dit maal een terugroepactie van... jawel, Toyota. De altijd om zijn kwaliteit geroemde fabrikant heeft een klein foutje in de elektrische stuurbekrachtiging van de Avensis laten sluipen. Daardoor zijn in heel Europa 49.741 auto's gecontroleerd. Uiteindelijk hebben de dealers het mankement bij slechts acht auto's moeten verhelpen.

Het probleem doet zich alleen voor op de Avensis-modellen met 1.6- en 1.8-benzinemotoren die bovendien tussen 15 januari en begin november 2003 zijn gefabriceerd. Van de ruim 49.000 exemplaren zijn 1.692 stuks in Nederland afgeleverd en staan nog enkele types op voorraad. Al deze modellen zijn inmiddels storingsvrij bevonden.

bron: autotelegraaf.nl
pi_20991025
Ik denk dat onze Avensis dan ook gecontroleerd is... Die zal wel goed bevonden zijn...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_20992147
Samen met nog wat andere merken de meest betrouwbare, alleen op de lijst van de allermooiste zul je ze niet terugvinden.
  zondag 1 augustus 2004 @ 16:41:10 #4
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20992677
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:03 schreef MutZ het volgende:
Ik denk dat onze Avensis dan ook gecontroleerd is... Die zal wel goed bevonden zijn...
Rijden jullie in een toyota
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_20992978
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 16:41 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Rijden jullie in een toyota
[offtopic]
Wist je dat niet?? Thuis hebben wij een Toyota en een Daihatsu...
[/offtopic]
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  zondag 1 augustus 2004 @ 17:20:26 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20993263
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 16:08 schreef more het volgende:
Samen met nog wat andere merken de meest betrouwbare, alleen op de lijst van de allermooiste zul je ze niet terugvinden.
Tegenwoordig (dit jaar) zijn de verkopen zo hoog, zo hoog zijn ze nog nooit geweest in de geschiedenis van Toyota Nederland. Komt toch door de modellen. Dat die niet altijd even mooi zijn geweest okay, maar nu hebben ze echt in de roos geschoten met de nieuwe avensis en de corolla verso

Een andere manier heb ik iig niet om de verkoopcijfers te staven.

Bron: Mijn Toyota dealer
  zondag 1 augustus 2004 @ 17:38:57 #7
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_20993528
Toyota is misschien kwalitatief goed maar qua wegligging bagger. Heb ooit eens een leen-auto gehad toen mijn auto bij de schadeherstel stond: Toyota Avensis. Getver wat zwalkte dat ding over de weg. Ook vond ik het interieur erg plastic/goedkoop er uit zien.

sorry.. mijn mening
I'm not a racist; I hate everybody equally
pi_20993763
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 17:38 schreef SIGMA-X10 het volgende:
Toyota is misschien kwalitatief goed maar qua wegligging bagger. Heb ooit eens een leen-auto gehad toen mijn auto bij de schadeherstel stond: Toyota Avensis. Getver wat zwalkte dat ding over de weg. Ook vond ik het interieur erg plastic/goedkoop er uit zien.

sorry.. mijn mening
mening = oke
maar een avensis is ook geen sportauto.
ik vind b.v. dat een Carina II, Celica, MR2 en Supra wel een goede wegligging hebben

maar een Toyota is geen Citroen.
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:01:59 #9
83361 SIGMA-X10
pi_20993940
Ik vergelijk de Avensis ook niet met een Porsche of Lamborghini..
Ik vergelijk hem met een:
[zelfde klasse]
- Ford Mondeo (beste wegligging)
- Opel Vectra
- Renault Laguna

[tikje kleiner maar toch]
- Ford Focus (beste wegligging)
- VW Golf (is ook beter dan Avensis)
- Honda Civic (Was echt bar slecht qua wegligging)

Maar goed, ieder koopt een auto om een andere reden. Ik koop geen Toyota omdat ik tot nu toe nog geen goed gevoel in een Toyota krijg. Het voelt niet solide aan (is het misschien wel) en de modellen vind ik niet mooi. Wel zou ik graag een keer in een MR2 (Middelste model) willen rijden omdat die mij toch wel erg leuk lijkt..

En zal je net zien, koop ik een Toyota.. gaat ie kapot
(Heb ooit eens een BMW gehad waar iedereen van rondstraalt op Fok! dat het zulke goede auto's zijn.. alleen maar ellende.. en dat ding kwam bij de "echte" BMW dealer vandaan!.. bah)
pi_20994046
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 18:01 schreef SIGMA-X10 het volgende:
Ik vergelijk de Avensis ook niet met een Porsche of Lamborghini..
Ik vergelijk hem met een:
[zelfde klasse]
- Ford Mondeo (beste wegligging)
- Opel Vectra
- Renault Laguna

[tikje kleiner maar toch]
- Ford Focus (beste wegligging)
- VW Golf (is ook beter dan Avensis)
- Honda Civic (Was echt bar slecht qua wegligging)

Maar goed, ieder koopt een auto om een andere reden. Ik koop geen Toyota omdat ik tot nu toe nog geen goed gevoel in een Toyota krijg. Het voelt niet solide aan (is het misschien wel) en de modellen vind ik niet mooi. Wel zou ik graag een keer in een MR2 (Middelste model) willen rijden omdat die mij toch wel erg leuk lijkt..

En zal je net zien, koop ik een Toyota.. gaat ie kapot
(Heb ooit eens een BMW gehad waar iedereen van rondstraalt op Fok! dat het zulke goede auto's zijn.. alleen maar ellende.. en dat ding kwam bij de "echte" BMW dealer vandaan!.. bah)
ik moet zeggen dat een Ford Focus erg goed op de weg ligt idd.
Maar een Volkswagen Golf vind ik persoonlijk een stuk minder fijn rijden dan de nieuwe Avensis.

b.t.w. het oude model Opel Vectra (1.6) is toch gewoon een ramp qua wegligging en snelheid..

en ik zeg niks meer over BMW dan wordt iedereen boos
pi_20995747
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:03 schreef MutZ het volgende:
Toyota Wij hebben een Yaris
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:24:40 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20997567
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 17:38 schreef SIGMA-X10 het volgende:

sorry.. mijn mening
Zou kunnen, ik ga niet in discussie over je mening, maar je zou voor de gein eens in een celica moeten stappen
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:32:49 #13
83361 SIGMA-X10
pi_20999256
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:24 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik ga niet in discussie over je mening, maar je zou voor de gein eens in een celica moeten stappen
Moet ik inderdaad maar eens doen
En dan ook meteen een MR2
pi_21006162
Toyota

Netjes, vaak zitten mensen te zwalken over dat 't merk gelijk slecht is, terwijl 't juist goed is dat ze terug worden geroepen ! Slechte merken zouden ze geen eens terugroepen .

(we hebben thuis een Toyota Carina E 1.8 )
.
pi_21008435
Whehehe, na die geklaag heb je maar ook besloten hier naar buiten te komen met recall-problemen van Toyota, nietwaar?
pi_21009160
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:22 schreef operator82 het volgende:
Whehehe, na die geklaag heb je maar ook besloten hier naar buiten te komen met recall-problemen van Toyota, nietwaar?
nein.
deze stond later op autotelegraaf dan die BMW recall
b.t.w. heeft Toyota in NL zeer weinig recalls.
Sinds de nieuwe modellen iets meer (Yaris, Corolla, Celica)

en nogmaals een recall is alleen maar verstandig, probleem onderkennen en oplossen.. krijg je geen, ongelukken, gezeik, rechtzaken enz.
pi_21015605
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:15 schreef Kawafiel het volgende:
Toyota

Slechte merken zouden ze geen eens terugroepen .
Dat zou ze dan wel de kop kunnen kosten, want dat is strafrechtelijk verboden!
pi_21016483
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 18:29 schreef more het volgende:

[..]

Dat zou ze dan wel de kop kunnen kosten, want dat is strafrechtelijk verboden!
off-topic
Ik hoop dat jouw auto al geupdate is trouwens. Anders heb je kans op een olielek waardoor je auto in de fik kan vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')