abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20988559
Een goede vriendin van mij heeft al een tijdje een vrij jonge mechelse herder. Als ik bij haar thuis kom, vind dat beest het om een andere reden nodig heel hard tegen mij te (blijven) blaffen. Ik vind dat ontzettend irritant. Meestal negeer ik haar en wacht tot mijn vriendin het beest tot de orde roept (tis háár hond). Het is een 'moeilijke' hond volgens haar, ze is er ook voor bij speciale trainingen geweest enzo.

Nee, ik ben niet bang voor honden, vroeger thuis ook jaren lang een mechelaar gehad, verder altijd veel leuke honden in mijn buurt die zich wel weten te gedragen.

Ik merk dat ik hierdoor minder graag naar deze vriendin toega, vanwege de hond dus Is er iets wat ik hond kan vertellen of doen zodat 'tie ophoudt met blaffen?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  zondag 1 augustus 2004 @ 12:45:33 #2
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_20988615
Je moet de hond ook niet negeren. Maar neem bijvoorbeeld een x een koekje mee als je komt, of praat tegen de hond en aai hem.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  zondag 1 augustus 2004 @ 12:46:24 #3
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
pi_20988653
Ken het. Bij een vriend van me hebben ze ook zo'n hond.
Als ik kom blaft het beest onophoudelijk. Aai ik het ding is het stil. Trek ik mijn hand weg blaft het weer.
Gewoon negeren en doen alsof het beestniet bestaat.
pi_20988696
Je moet de hond zeker niet negeren! Geef hem de tijd om aan je te snuffelen en te merken wie je bent. Als hij daar de kans niet voor krijgt, zal hij denken dat je slecht volk bent. Het kan van kwaad tot erger (bijten) gaan.
(Krakje had vroeger een vriendin met zo'n hond )
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20988786
Ga eens lekker met hem spelen en wandelen. (buiten is het niet zijn territorium, dus zal hij ook niet blaffen. Daar kan de hond goed aan je wennen.)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 1 augustus 2004 @ 12:57:45 #7
26080 Mr_Jt
Music Maestro
pi_20988788
Ik had vroeger ook een hond die ging blaffen naar mensen die 'm geen aandacht gaven of lieten blijken dat ze bang waren. Een hond voelt dat op een of andere manier aan. Je moet die hond dus niet negeren maar juist wat meer aandacht geven. Geef de hond de kans om aan je te wennen. Na verloop van tijd ziet de hond je dan (hopelijk) niet meer als vreemdeling.
If you believe in telekinesis, raise my hand.
pi_20988836
meteen laten zien wie de baas is, en dat ben JIJ dus.

Gewoon in z'n nekval pakken, tegen de grond drukken en foei en/of af/ en/of mand roepen, geen gezeur.

Als je er nix aandoet dan blijft de hond dat de rest van z'n leven doen, hij moet het gewoon afleren.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_20988940
Edit: nutteloze reactie

[ Bericht 71% gewijzigd door erodome op 01-08-2004 14:49:01 ]
Wartaal.
pi_20989132
Edit: niet nodig...

[ Bericht 90% gewijzigd door erodome op 01-08-2004 14:48:37 ]
You only live once
pi_20989231
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:00 schreef mister_popcorn het volgende:
meteen laten zien wie de baas is, en dat ben JIJ dus.

Gewoon in z'n nekval pakken, tegen de grond drukken en foei en/of af/ en/of mand roepen, geen gezeur.

Als je er nix aandoet dan blijft de hond dat de rest van z'n leven doen, hij moet het gewoon afleren.
Ja dat is allemaal leuk en aardig bij je eigen huisdier, maar bij de hond van een ander vind ik dat je dat echt niet kunt maken, ook al zou het soms wel de beste oplossing zijn jah. Ik zou het ook niet waarderen wanneer iemand zomaar een mijn katten ging zitten...

Ik heb ook zon vriend met een jonge hond... Bwaaah en heel de tijd tegen je opspringen en hoofd op je schoot leggen en druk om je heen doen. Bwaaaaaah en ik heb echt zon hekel aan honden! Ik vind ze vies en bwaaah. Dat vinden mensen nooit fijn als je dat over hun huisdier zegt, dus zeg ik altijd maar dat ik dr bang voor ben...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_20989292
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 12:45 schreef Baklap het volgende:
Je moet de hond ook niet negeren. Maar neem bijvoorbeeld een x een koekje mee als je komt, of praat tegen de hond en aai hem.
Negeren is wel degelijk de manier, als hij blaft en je geeft hem een koekje weet je zeker dat het nooit meer op houd.
pi_20989322
hahaha erop gaan zitten
kijk dat ik heb nou niet gezegd heh?!

Maar goed, dat moet je gewoon doen als die vriendin van hem dat zelf niet doet. Tis gewoon een slechte gewoonte, die er zsm uit moet.

Ennuh, katten zijn helemaal kut ...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_20989328
Als 'ie blaft uit angst (doen veel honden), kan je 'm even aanhalen en dan is 't goed.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:34:39 #15
17526 trie
't is wa.
pi_20989390
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja dat is allemaal leuk en aardig bij je eigen huisdier, maar bij de hond van een ander vind ik dat je dat echt niet kunt maken, ook al zou het soms wel de beste oplossing zijn jah. Ik zou het ook niet waarderen wanneer iemand zomaar een mijn katten ging zitten...
Sort-of offtopic: inderdaad, ik kijk ook heel erg naar hoe iemand met mijn kat omgaat en die moet'ie wel met respect behandelen zegmaar.. 't is toch een beetje je kindje en daar moet je toch lief tegen doen
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:37:34 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_20989442
castreren (dat beest).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:38:18 #17
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20989453
Edit: nutteloze reactie

[ Bericht 92% gewijzigd door erodome op 01-08-2004 14:49:52 ]
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20989623
Edit: offtopic

[ Bericht 89% gewijzigd door erodome op 01-08-2004 14:50:15 ]
pi_20990426
Negeren is juist erg goed, als je hem bv een koekje geeft terwijl hij zo blaft dan beloon je hem dus voor het slechte gedrag...

Veel mechelaars van tegenwoordig zijn neurotisch te noemen, de beste methode om dit in toom te houden is intensief met de hond werken, geef hem wat te doen waar hij lekker moe van wordt en waarvoor hij zijn koppie moet gebruiken, dat hebben ze echt nodig...

Deze honden trekken het vaak niet zonder een soort van bezigheidstherapie, denk aan flyball en behendigheid, gehoorzaamheid, doggy dansen en dat soort ontzetten leuke dingen om te doen met je hond.

Mechelaars zijn nu eenmaal werkhonden...

Wat voor nu kan werken, gooi er een lange lijn aan en corrigeer steeds als de hond gaat blaffen, zonder je aandacht op hem te zetten, is hij stil en komt lekker bij je, koekkie erin, belonen voor goed gedrag, negeren of straffen bij verkeerd gedrag...

Een leeg blikje met een paar kiezels erin voor een schrikeffect kan ook erg helpen(of iets anders wat lawaai maakt maar geen pijn doet), zo kan je beter even het blaffen doorbreken met een negatieve impuls zonder dat de hond het gelijk aan zijn baas koppelt.

Het is even volhouden en de hond kan een terugval krijgen waardoor je de boel weer even op moet frissen, maar in 9 van de 10 gevallen werkt dit met zeer veel succes...

Een combi van het probleem aanpakken en de hond bezigheidstherapie geven, een hond die moe is(lichamelijk en geestelijk, op een prettige manier dan) is een veel kalmere hond tot wie je veel beter door kan dringen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20990520
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb ook zon vriend met een jonge hond... Bwaaah en heel de tijd tegen je opspringen en hoofd op je schoot leggen en druk om je heen doen. Bwaaaaaah en ik heb echt zon hekel aan honden! Ik vind ze vies en bwaaah. Dat vinden mensen nooit fijn als je dat over hun huisdier zegt, dus zeg ik altijd maar dat ik dr bang voor ben...
Als een hond tegen je op wil springen dan kan je hem heel snel duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is...

Je zorgt ervoor dat hij frontaal komt en trekt je knie op die zijn borstkas zal raken, is de hond erg hardnekkig dan hoef je daar niet al te zachtzinnig mee te zijn, maar bij de meeste is alleen de knie optrekken wel voldoende...

Je maakt het erg moeilijk om tegen je op te staan en het is gewoon geen fijn gevoel, gevolg, de hond vind het niet meer leuk tegen je op te springen

Beloon je hem ook nog eens als hij netjes op 4 poten blijft staan dan gaat het nog sneller(niet te entho doen anders kan hij zichzelf niet inhouden en dan komt hij weer omhoog).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20990538
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:37 schreef dr.dunno het volgende:
castreren (dat beest).
En hoe zou dat moeten helpen tegen blaffen??????

Dan worden zijn ballen eraf gehaalt hoor, niet zijn stembanden eruit gehaalt...
pi_20991220
Ik heb nare ervaringen met Mechelse Herders. 1 verkeerde aktie bij zo'n beest en je bent de lul, ook al ken je de hond al jaren en ben je z'n beste maatje. Als volwassen persoon kan je je enigzins wel verzetten tegen zo'n beest... maar je moet er niet aan denken dat zo'n rotbeest een kind grijpt.

Die beesten zijn niet te vertrouwen en horen aan de zij van een politieagent.

Ik zou dus maar uit de buurt blijven als ik jou was.
  zondag 1 augustus 2004 @ 15:18:52 #23
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20991281
het zijn kolerebeesten. Een hond die zulk gedrag tegen mij vertoont in een situatie waarin ik welkom zou moeten zijn (als in deze situatie dus), zou ik meteen afstraffen. Ik begrijp ook niet waarom mijn rechtervoet dan een nutteloze reaktie zou zijn, Erodome-de-sex-moderator
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20991379
Even aan je hand laten snuffelen, aai over de bol geven en een keer met het touw spelen oid helpt altijd wel bij mij.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_20991991
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:18 schreef Harry_Sack het volgende:
het zijn kolerebeesten. Een hond die zulk gedrag tegen mij vertoont in een situatie waarin ik welkom zou moeten zijn (als in deze situatie dus), zou ik meteen afstraffen. Ik begrijp ook niet waarom mijn rechtervoet dan een nutteloze reaktie zou zijn, Erodome-de-sex-moderator
Of anders gewoon de paralyzer. Dat zal hem leren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')