Ze voelt helemaal geen pijn.
Ze heeft half haar tong op geknabbelt.
En knaagt aan d'r tenen omdat ze geen pijn voelt, en ze mist al 2 tenen.
Waarom voelt ze geen pijn?
(Is dit wel goed nieuws Doc? )
quote:Ligt eraan uit welk land ze komt.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:16 schreef brechtje het volgende:
(Is dit wel goed nieuws Doc?)
quote:Ze was engels.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:17 schreef links234 het volgende:[..]
Ligt eraan uit welk land ze komt.
Maar ze kan natuurlijk wel stuntvrouw worden later.
quote:Vroeger als kind dacht ik ook altijd dat het heerlijk zou zijn om geen pijn te voelen. Totdat ik besefte dat je jezelf dan dus gruwelijk aan een vuur zou kunnen verbranden totdat je arm erafschroeit als het ware.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:16 schreef brechtje het volgende:
Een meisje die geen pijn voelt.
Ze voelt helemaal geen pijn.
Ze heeft half haar tong op geknabbelt.En knaagt aan d'r tenen omdat ze geen pijn voelt, en ze mist al 2 tenen.
Waarom voelt ze geen pijn?
Mensen met lepra missen ook het gevoel in bepaalde delen van hun lichaam: De lepra bacillen tasten de zenuwen aan waardoor handen en voeten ongevoelig worden, en de patiënt zijn oogleden niet meer kan sluiten. De motoriek wordt aangetast (verlammingen). Er ontstaan verminkingen aan handen en voeten door enerzijds de aantasting van de zenuwen en anderzijds de ongevoeligheid van handen en voeten waardoor de zieke zich kan kwetsen of verbranden zonder het te weten. De wonden gaan zweren en infecteren.
quote:Haha... Dat probeer ik m'n dochter van 9 ook al tijden duidelijk te maken...
Op donderdag 23 augustus 2001 12:48 schreef R@b het volgende:[..]
Vroeger als kind dacht ik ook altijd dat het heerlijk zou zijn om geen pijn te voelen. Totdat ik besefte dat je jezelf dan dus gruwelijk aan een vuur zou kunnen verbranden totdat je arm erafschroeit als het ware.
Mensen met lepra missen ook het gevoel in bepaalde delen van hun lichaam: De lepra bacillen tasten de zenuwen aan waardoor handen en voeten ongevoelig worden, en de patiënt zijn oogleden niet meer kan sluiten. De motoriek wordt aangetast (verlammingen). Er ontstaan verminkingen aan handen en voeten door enerzijds de aantasting van de zenuwen en anderzijds de ongevoeligheid van handen en voeten waardoor de zieke zich kan kwetsen of verbranden zonder het te weten. De wonden gaan zweren en infecteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |