abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1472292
Beetje vreemd dat zo'n beetje elke man (ook degenen mèt vriendin) zegt ervan te walgen en er op af te knappen, maar dat circa 99% van alle vrouwen, dik of dun, er last van heeft.

Reacties graag. Hoe kijkt het mannelijk geslacht eigenlijk tegen vrouwenkwaal nummer 1 aan? (En als meiden er ook iets over te zeggen hebben mag dat uiteraard ook.)

pi_1472312
Ik heb het niet.
Cellulitus is toch sinaasappelhuid?
Komt het nog?
Of heb ik het wel maar weet ik niet hoe het eruit ziet?
Kan ik er wat aan doen om het tegen te houden?
Helpen die cremetjes?

Hmmm....ben niet zo'n cellulitus-expert.

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_1472364
Ik zie in je profiel dat je één jaar jonger bent dan ik, Anja. En je krijgt er vanzelf last van, dat begint nu juist, op deze leeftijd. (weet ik uit ervaring, terwijl ik echt maatje xxxxsmall heb. Het is bij mij niet zo erg, maar het komt wel. Blijkbaar hoef je daar niet dik voor te zijn.)

p.s., om je vraag te beantwoorden: Cellulitis is dat je huid bobbelig wordt, niet glad meer.

donderdag 23 augustus 2001 @ 11:24:15 #4
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_1472408
de meesten krijgen er inderdaad last van, en is het niet vroeg dan wel wat later. Mij hoor je niet klagen hoor, tenzij het echt in hele erge mate is, maar je kan liever cellulitis hebben dan een of andere ongenezelijke ziekte toch? Bovendien als je van je meisje houd dan moet je niet zo zeiken om een beetje cellulitis lijkt me.

Een meid met ongelijke tieten of een grote en een kleine tiet vind ik erger

just my 2 cents.

pi_1472762
Volgens mij is het voor een groot deel dankzij de media dat iedereen angst heeft voor cellulitus of er een afkeer van heeft.

Als er niet over geschreven was, had (zeker) geen man geweten wat het was..............

Zolang er was is, is er leven.
pi_1472845
vreemd, ik heb er nog nooit last van gehad en ga toch echt al richting de 30. Maar ik heb sowiezo geen huid-kwalen meer sinds ik minimaal 1,5 liter water per dag drink. dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
pi_1472864
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:34 schreef supergirl het volgende:
vreemd, ik heb er nog nooit last van gehad en ga toch echt al richting de 30. Maar ik heb sowiezo geen huid-kwalen meer sinds ik minimaal 1,5 liter water per dag drink. dus misschien heeft dat er iets mee te maken.
Dat zou heel goed kunnen, dat heb ik al vaker gehoord.
Ik vind het altijd knap als mensen het volhouden om zoveel water te blijven drinken. Ik vind dat in de winter nogal lastig bijvoorbeeld......
Zolang er was is, is er leven.
pi_1472873
Heb het niet, maar als ik het wel zou hebben zou ik het ook niet echt een ramp vinden, al zou ik wel proberen er wat aan te doen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_1473161
Ik vraag me ook af hoe het eruit ziet, iemand plaatje.

(of is het te onsmakelijk om aan te zien?)

fake a dream
pi_1473227
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:37 schreef Dinus het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, dat heb ik al vaker gehoord.
Ik vind het altijd knap als mensen het volhouden om zoveel water te blijven drinken. Ik vind dat in de winter nogal lastig bijvoorbeeld......

wat ik nog van mijn studie weet is dat het inderdaad te maken heeft met de afvoer van "giftige" stoffen in en onderhuids

Dit onregelmatige huidoppervlak is het gevolg van verdikte vetcellen, vocht en giftige stoffen uit zowel de omgeving als uit voedsel. Cellulitis komt veel meer voor bij vrouwen dan bij mannen. Dit houdt vermoedelijk verband met vrouwelijke hormonen. Mogelijke oorzaken zijn een slechte bloedcirculatie, alcohol, geraffineerde suiker en cafeïne. Deze stoffen dragen bij aan de ophoping van giftige stoffen in het lichaam. Erfelijkheid speelt waarschijnlijk ook een rol bij het al dan niet ontstaan van cellulitis.

Cellulitis wordt vaak niet erkend als medische aandoening. Lichaamsbeweging, afvallen indien nodig, het borstelen van de huid, massage en het eten van zo veel mogelijk organische en zo weinig mogelijk bewerkte voedingsmiddelen zouden kunnen helpen.

Symptomen - kuiltjes en bobbeltjes in de huid, die enigszins gevoelig kunnen zijn - vooral op de billen, heupen, dijen en bovenarmen

pi_1473236
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:20 schreef Kimmie het volgende:
Ik vraag me ook af hoe het eruit ziet, iemand plaatje.

(of is het te onsmakelijk om aan te zien?)

Tering...moet je dat woord eens intiepen bij altavista en dan naar afbeeldingen zoeken, wat een gore plaatjes krijg je dan zeg

Ik durf ze hier niet eens te plaatsen...

fake a dream
pi_1473263
quote:
bron www.trimed.nl

Wat veroorzaakt cellulite?

Cellulite is een vorm van verkleving van de onderhuidse bindweefselstructuur.
Mede door een overmatige productie van het hormoon oestrogeen zwellen de vetcellen op en nemen in aantal toe. De omringende bloedsomloop wordt geblokkeerd door afklemming van bloedvaten.
Afvalstoffen kunnen niet meer worden afgevoerd, het onderliggende bindweefsel wordt als het ware ingekapseld.
De huid wordt minder veerkrachtig.
De gevreesde sinaasappelhuid wordt zichtbaar

Een gezonde huid (links) naast een sinaasappelhuid (rechts)
pi_1473318
goed de plaatjes

pi_1473326
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:31 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Tering...moet je dat woord eens intiepen bij altavista en dan naar afbeeldingen zoeken, wat een gore plaatjes krijg je dan zeg

Ja, same here.
Een rode neus, verbrande plek op voet, een hond, halve tenen?

Klopt niks van.

Op beautyweb.nl krijg ik aleen een plaatje van een ontzettend goed figuurtje die creme opsmeert (op haar been zonder cellulitis).

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_1473368
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:31 schreef Kimmie het volgende:

Hahahaha Die zijn idd erg ehm... onappetijtelijk om te zien! Ik wist niet dat dat ook cellulitis was...

Het schijnt overigens dat koffie en alcohol een slechte invloed hebben op cellulitis. Heeft te maken met de opslag van giftige stoffen waar morpheus het over had.

* Moonah mag zich gelukkig prijzen, heeft er met haar 32 jaar (nog) geen last van.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 13:53:37 #16
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_1473386
Ik heb het wel, maar niet erg veel, je ziet het trouwens niet eens als ik mn spieren niet aanspan of mn huid samenknijp. Ik denk zelf dat ik het gekregen heb toen ik op mn 18e met de pil begon en van 45 kilo naar 53 kilo ben gegaan in 2 jaar tijd. Dat wat eraan is gekomen is gewoon allemaal op mn buik en bovenbenen en billen gaan zitten en in de vorm van cellulitus (volgens mij hoopjes vetcellen in een netje van weefsel?), maar ik probeer er wat aan te doen door flink te sporten en oefeningen te doen speciaal tegen cellulitus. 1.5 liter water zonder smaakje drinken kan ik alleen als ik dorst heb, bovendien ren ik dan minstens elk half uur naar de wc, lijkt me niet aangenaam met een snelle stofwisseling om zoveel te drinken.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_1473427
koffie is inderdaad een grote boosdoener voor cellulitus , alcohol moet echt een overmaat zijn en dan geeft het zijn invloed af in een reactie als cellulitus

als je bv een man hebt met een grote bierbuik en aan de onderkant kijk van de buik , dan zal je ook een vorm van cellulitus zien

tevens is de pil een grote reactor voor cellulitus

tjonge blijkt toch dat ik meer opgelet heb tijdens colleges dan ik dacht

pi_1473440
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:53 schreef Xortes het volgende:
(volgens mij hoopjes vetcellen in een netje van weefsel?),

om exact te zijn bindweefsel inkapselingen
deze worden en kunnen kapot gemaakt worden door massage stimulatie

donderdag 23 augustus 2001 @ 15:11:50 #19
331 Merel
Be here now.
pi_1474018
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:53 schreef Xortes het volgende:
Ik heb het wel, maar niet erg veel, je ziet het trouwens niet eens als ik mn spieren niet aanspan of mn huid samenknijp.
Jaaaaa dat heb ik ook Dus vooral niet je spieren spannen of je huid samenknijpen en dan kun je nog heeeeel lang volhouden dat je nergens last van hebt Ik doe er trouwens niks aan, ben ik veel te lui voor. En idd, de pil he, grote boosdoener..
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_1474191
Tjek!

Ik ook.... Ben er niet blij mee maar kan het alleen zien als ik op een hele ingewikkelde manier mbv achteruitkijk spiegel in de spiegel kijk....
Dat doe ik dus maar niet meer...;)
Tis idd ook wel pijnlijk...een lief bedoeld kneepje in mijn bil kan soms verkeerd uitpakken:)

Het doet me goed dat een hele boel mensen denken dat ze het nog nooit gezien hebben... Ik heb er een soort fixatie op en moet eik zeggen dat heel veel meisjes/vrouwen het in meer of mindere mate hebben.
Goed om te weten dat niet iedereen daar zo op let!

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:46:33 #21
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1474281
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 11:24 schreef JK het volgende:

Een meid met ongelijke tieten of een grote en een kleine tiet vind ik erger

just my 2 cents.

Dan heb je toch wel heel erg veel problemen met het zoeken naar een meisje met 2 precies gelijke tieten denk ik hoor.Of heb je er al 1 gevonden?? Die moet dan toch wel ff in de krant,want geen 1 vrouw heeft 2 precies gelijke tieten.
Veel plezier met zoeken dus
To infinity…and beyond!
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:50:21 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1474305
*vrouw met 2 gelijke tieten meldt*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1474350
*Nog een met gelijke tieten meldt*
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:58:54 #24
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1474385
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:50 schreef Vivi het volgende:
*vrouw met 2 gelijke tieten meldt*
Yeah right,plaats dan maar es een foto als jullie jezelf zo "perfect" vinden
To infinity…and beyond!