abonnement Unibet Coolblue
pi_20975704
Ik heb zelf een digitale weegschaal die op de halve kilo nauwkeurig weegt. Mijn moeder heeft een analoge en daarop weeg ik altijd 2 kilo meer dan op mijn eigen weegschaal.
Mijn vraag is dus: welke weegschaal heeft gelijk?
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:08:12 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20975726
misschien hebben beide weegschalen wel ongelijk.
"eik" het eens met een paar pakken suiker.
pi_20975778
Goed idee van die suiker. Heb alleen geen suiker in huis, dus heb ik er een halter van 3,5 kg opgelegd. Mijn digitale geeft 3.0 aan (dat betekent dat ik een halve kilo zwaarder ben dan ik de hele tijd dacht).
Die analoge van mijn moeder kan ik (nog) niet testen, want die staat natuurlijk bij haar thuis.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:19:23 #4
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20975923
meestal heeft hij dan een nog grotere afwijking bij een hoger gewicht....
pi_20975947
De analoge weegschaal is theoretisch gezien nauwkeuriger. Ik vind het eigenlijk heel erg knap dat je op 2 kilo nauwkeurig een analoge weegschaal kun aflezen. En wat maakt 2 kg nu uit.
pi_20975991
Ik denk dat je net zo goed onnauwkeurige analoge als onnauwkeurige digitale weegschalen hebt

En volgens mij kun je de meeste weegschalen wel 'calibreren' met een liter water ofzo, en dan zal de digitale wel beter in te stellen zijn
pi_20976079
Ik word niet blij van de laatste 2 berichten
Ik ben afgelopen jaar 5 kilo afgevallen (klopt dat dan nog wel?). Woog vorig jaar 61.5...dat zou betekenen dat ik toen nog een stuk zwaarder was, maar dat lijkt me ook weer onwaarschijnlijk want zo dik was ik niet.
Ik snap er niks meer van

Ik ga het de komende tijd eens goed testen allemaal
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_20976153
Ga gewoon eens langs bij het NMI.
pi_20976156
Bij een halter van 5 kilo geeft ie wel 5 kilo aan..
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:35:41 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20976309
Staar je niet blind op je gewicht, kijk gewoon naar je figuur.
Dat zegt imo veel meer.
pi_20976458
Het antwoord kan je niet geven. Elke apparaat heeft zijn eigen nauwkeurigheid. Het enige wat je kan zeggen is dat een digitale uitlezing geen afleesnauwkeurig heeft. Maar het zegt niks over de meetnauwkeurigheid.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20978783
Na een hoop getest met een boel haltertjes en personen zijn we hier tot de conclusie gekomen dat mijn digitale weegschaal hooguit een halve kilo erboven of eronder zit. Dat valt dus gelukkig wel mee

Figuur zegt idd stukken meer, maar ik vind het wel prettig om af en toe de controle van de weegschaal te hebben.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:19:34 #13
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20981351
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:53 schreef trueblue het volgende:
Na een hoop getest met een boel haltertjes en personen zijn we hier tot de conclusie gekomen dat mijn digitale weegschaal hooguit een halve kilo erboven of eronder zit. Dat valt dus gelukkig wel mee

Figuur zegt idd stukken meer, maar ik vind het wel prettig om af en toe de controle van de weegschaal te hebben.
Je kunt ook aan de slag met een meetlint!

Wij hebben hier ook een digitale en als ik erop ga staan weeg ik, laten we zeggen 66,4 kilo.
En dan ga ik er 5 minuten later weer op staan en dan weeg ik er zo 67,0
altijd een beetje vreemd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')