Bron: http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/voorpagina.html
------------------------------------------------------------
Dat is niet niks, 80.000.
quote:'t is ook niet heel veel op 16 miljoen.
Op donderdag 23 augustus 2001 10:37 schreef Ron_Jeremy het volgende:Dat is niet niks, 80.000.
quote:Per jaar ook niet?
Op donderdag 23 augustus 2001 10:40 schreef links234 het volgende:[..]
't is ook niet heel veel op 16 miljoen.
quote:Het is helemaal niet per jaar. En bovendien blijven ze niet allemaal.
Op donderdag 23 augustus 2001 10:44 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Per jaar ook niet?
Plus dit bovenop de normale immigratie natuurlijk....
quote:" Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) opent het komende half jaar 16 nieuwe asielzoekerscentra met plaats voor circa 7400 asielzoekers. Ons land vangt op dit moment ruim 80.000 asielzoekers op vanwie er 69.000 een onderkomen hebben in een asielzoekerscentrum."
Op donderdag 23 augustus 2001 10:44 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Per jaar ook niet?
Plus dit bovenop de normale immigratie natuurlijk....
Is dus erg weinig op een totale populatie van 16 mln.
quote:Das waar, misschien sturen we er wel 250 naar huis terug...
. En bovendien blijven ze niet allemaal.
quote:Zo lust ik er ook nog wel een paar:
Op donderdag 23 augustus 2001 11:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:[..]
Is dus erg weinig op een totale populatie van 16 mln.
* ugh *
quote:Ik heb niks gezegd over verstandig of niet verstandig, stelen of niet stelen. Ik zei dat een aantal van 80.000 in schril contrast staat met een totale populatie van 16 mln.
Op donderdag 23 augustus 2001 11:59 schreef 456 het volgende:[..]
Zo lust ik er ook nog wel een paar:
Rijdend in de trein zie ik grote groene weilanden, daar kunnen er ook nog wel bij.
Kijk, mensen in nood dienen te worden opgevangen. Wij hebben bij ons op atletiek iemand zitten die ook nare ervaringen heeft.
Alleen jammer dat van die 80000 er een deel bij zit dat van de gelegenheid misbruik maakt. Zij gaan het criminele circuit in. En dat mensen daar op aggeren vind ik niets meer dan normaal.
Turk, Marrokkaan, Brabander, Fries, Jappanner, Congolees: Er dient NIET gestolen te worden. En dat daar wat van gezegd wordt, sterker, dat er van te voren al wordt afgevraagd of het wel zo verstandig is om een AZC van 400 man in een dorp van 200 man te zetten, vind ik niet vreemd.* ugh *
Daar staat dat Nederland jaarlijks 40.000 asielzoekers binnen krijgt. En er staat niet bij hoeveel er terug gaan.
quote:En dan te bedenken dat 84% van de asielzoekers economische vluchtelingen zijn.
Op donderdag 23 augustus 2001 10:37 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Dat is niet niks, 80.000.
En de inburgering verloopt ook niet naar wens, zoals je kunt verwachten.
Inburgering allochtonen verloopt nog te traag
De verplichte inburgering van allochtonen in Nederland verloopt nog niet naar wens. "Je ziet dat er bij zowel de nieuwkomers als oudkomers beweging in zit, maar nog niet voldoende", zegt Ella Vogelaar donderdag in een vraaggesprek met de Volkskrant.
Vogelaar is projectleider van de taakgroep die een jaar geleden door minister Van Boxtel (Integratiebeleid) werd opgericht om de inburgering te verbeteren. De bewindsman stelde ook 50 miljoen gulden extra beschikbaar.
Sinds 1998 moeten nieuwkomers verplicht cursussen volgen waarin ze Nederlands leren en kennis van de maatschappij opdoen. Twintig procent van de cursisten valt uit, het eindniveau is te laag en gemeenten worstelen met de bureaucratie.
Wachtlijsten
Toch hebben de inspanningen van de taakgroep volgens Vogelaar al vruchten afgeworpen. Een deel van de wachtlijsten is weggewerkt en de problemen zijn geïnventariseerd.
Gebleken is dat een deel van de cursisten zo lang moet wachten op de cursus dat ze geen zin meer hebben. Anderen zijn teleurgesteld omdat de cursus niet aansluit bij hun wensen of gaan direct aan het werk.
Taalles
Uit onderzoek onder mensen die al langer in Nederland verblijven is gebleken dat zeshonderd uur taalles niet voldoende is om een plek te vinden in de Nederlandse samenleving. "Er is meer nodig. Maatwerk. Iemand die hoog is opgeleid heeft een ander inburgeringsprogramma nodig dan een analfabeet", aldus Vogelaar.
Ze verwacht dat de problemen niet snel worden opgelost omdat de wachtlijsten als sinds de jaren tachtig bestaan. "Het is geen reële gedachte dat ik de problemen voor eens en voor altijd ga oplossen."
Vogelaar is van mening dat er nieuwe wet moet komen, die de inburgering beter regelt. Ze hoopt dat over anderhalf jaar, als haar taakgroep wordt opgeheven, een nieuwe wet in de steigers staat.
Inburgeringswet
De huidige Wet inburgering nieuwkomers is volgens haar niet mislukt. "Wel kun je vraagtekens zetten bij de uitvoering. Bij de verkokering. Het rijk heeft de gemeenten een wirwar aan regels aangeboden: strik erom en gaan jullie het maar organiseren. Maar daarmee heb je nog niets gerealiseerd", zegt Vogelaar. "Je moet de gemeenten en de scholen houvast geven, duidelijkheid." Die duidelijkheid hoopt Vogelaar de komende anderhalf jaar te scheppen.
nu.nl
===
quote:Raar hè, als er maar liefst twee landen in de wereld van de nederlandse overheid het predikaat "onveilig" krijgen.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:55 schreef R@b het volgende:[..]
En dan te bedenken dat 84% van de asielzoekers economische vluchtelingen zijn.
quote:Heeft daar niets mee te maken.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:57 schreef links234 het volgende:[..]
Raar hè, als er maar liefst twee landen in de wereld van de nederlandse overheid het predikaat "onveilig" krijgen.
Een asielzoeker kan ook om persoonlijke redenen asiel krijgen wanneer hij om politieke redenen vervolgt wordt in het land dat hij ontvlucht is.
84% komt hierheen om zuiver economische redenen, zie dus niet in wat dat met veilig of onveilige landen te maken heeft.
quote:En dan te bedenken dat 95 % van de vluchtelingen helemaal niet naar de westerse wereld komt maar gewoon in de eigen regio blijft en daar opgevangen word door landen die vaak nog niet eens genoeg middelen hebben om hun eigen bevolking een fatsoenlijk leven te bieden.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:55 schreef R@b het volgende:[..]
En dan te bedenken dat 84% van de asielzoekers economische vluchtelingen zijn.
En de inburgering verloopt ook niet naar wens, zoals je kunt verwachten.
En btw, waarom zou je inburgeren in een land waar je ook na inburgering een tweederangs burger blijft.
quote:Omdat je dan WEET dat je een tweederangsburger bent, en je dus WEET hoe je je dient te gedragen.
Op donderdag 23 augustus 2001 13:03 schreef Topic het volgende:waarom zou je inburgeren in een land waar je ook na inburgering een tweederangs burger blijft.
quote:En zo hoort het ook. Opvang dient in eigen regio te gebeuren. De westerse landen kunnnen die landen dan financieel met de opvang steunen.
Op donderdag 23 augustus 2001 13:03 schreef Topic het volgende:[..]
En dan te bedenken dat 95 % van de vluchtelingen helemaal niet naar de westerse wereld komt maar gewoon in de eigen regio blijft en daar opgevangen word door landen die vaak nog niet eens genoeg middelen hebben om hun eigen bevolking een fatsoenlijk leven te bieden.
quote:Kom hier dan helemaal niet naar toe zou ik zeggen, wanneer er zo door nieuwe Nederlanders over gedacht wordt. Lekker de slachtofferrol blijven spelen.
En btw, waarom zou je inburgeren in een land waar je ook na inburgering een tweederangs burger blijft.
quote:Ik zou toch liever tweede rangs zijn met een goed gevulde maag, als eerste rangs op een lege maag.
Op donderdag 23 augustus 2001 13:03 schreef Topic het volgende:
quote:Het zijn de "oude" nederlanders die zo denken. Je weet wel die van "ikke ikke en de rest kan stikke" en die vinden dat buitenlanders zich moeten aanpassen maar dan niet in hun straat want dan word hun huisje minder waard.
Op donderdag 23 augustus 2001 13:08 schreef R@b het volgende:[..]
Kom hier dan helemaal niet naar toe zou ik zeggen, wanneer er zo door nieuwe Nederlanders over gedacht wordt. Lekker de slachtofferrol blijven spelen.
quote:Gelukkig bestaan er geen nieuwe Nederlanders die er zo over denken
Op donderdag 23 augustus 2001 13:13 schreef Topic het volgende:[..]
Het zijn de "oude" nederlanders die zo denken.
Je weet wel die van "ikke ikke en de rest kan stikke"
quote:En gelijk hebben ze. Je dient je aan te passen aan het land waar je gaat wonen.
en die vinden dat buitenlanders zich moeten aanpassen
quote:Turkse jongeren in Eindhoven waren anders ook niet te spreken over een asielopvang bij hen in de buurt. Vorig jaar nog uitgezonden door de VPRO
maar dan niet in hun straat want dan word hun huisje minder waard.
quote:Nou misschien wel 1 of 2>:)
Daar staat dat Nederland jaarlijks 40.000 asielzoekers binnen krijgt. En er staat niet bij hoeveel er terug gaat
quote:Als jij in het buitenland gaat wonen pas jij je dus niet aan?
Op donderdag 23 augustus 2001 13:13 schreef Topic het volgende:[..]
die vinden dat buitenlanders zich moeten aanpassen
quote:Ligt eraan waaraan.
Op donderdag 23 augustus 2001 14:12 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Als jij in het buitenland gaat wonen pas jij je dus niet aan?
quote:Ik niet.
Op donderdag 23 augustus 2001 13:09 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Ik zou toch liever tweede rangs zijn met een goed gevulde maag, als eerste rangs op een lege maag.
Ik ga nog liever in hongerstaking dan me als een tweederangsburger te laten behandelen.
quote:Maar jij zou ook niet je land ontvluchten, maar de strijd ter plekke voeren.
Op donderdag 23 augustus 2001 14:58 schreef links234 het volgende:[..]
Ik niet.
Ik ga nog liever in hongerstaking dan me als een tweederangsburger te laten behandelen.
(zou met tegenvallen van een linkse234 activist als het anders zou zijn).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |