FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / CR-500 gekocht
Gunsmokezaterdag 31 juli 2004 @ 00:08
Leuk speeltje, beetje moeilijk rijden op de straat maarja

Hij is met kenteken.
Op het zand gaat het goed zeg, spint nog in zijn 5.
Zijn er nog meer mensen die een CR-500 hebben?

ps. Foto's volgen nog.
jaapgvkzaterdag 31 juli 2004 @ 01:17
Ik heb een Yamaha XT550, lang niet zo krachtig (4takt enduro) maar ook heel erg veel fun.

Is het nou met die CR500 op kenteken net zoals bij de crossversie ook zo dat je de zuiger om de zoveel uur (20?) vervangen moet worden en het blok om de zoveel uur gereviseerd moet worden? Of zit dat anders?
Gunsmokezaterdag 31 juli 2004 @ 10:36
Bij elke 2-tack moet de zuiger een keer vervangen worden, maar omdat een 500 niet zoveel toeren nodig heeft als een 125 duurt dat veel langer voordat hij op is.
Het big-end zal ook wel een keer vervangen moeten worden omdat de kracht van elke cilinderslag toch best groot is
errorkenzaterdag 31 juli 2004 @ 13:13
Ik veronderstel dat het hier gaat over een cross-brommer
If not, forgive my noobynism :p

Maandje geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en sinds heb ik ook een (baan) moto gekocht. Het is altijd al een (jongens)droom geweest om een crossmachine te hebben ook. Kunnen jullie mss een paar tips geven welk merk/type ik best koop ? Ik bedoel dan wel 2de hands want nieuw zijn die krengen ongelooflijk duur ! Ik ga er dus geen cross mee rijden ofzo het hoeft niet professioneel te zijn etc, als het maar goed rijd, vermogen heeft en goed bij prijs is.

Verder, waarschijnlijk moet er een nummerplaat op, anders kan ik er niet mee op de baan ? Weet iemand hoe het zit als je 2 moto's hebt dan ? Heb geen zin om 2x verzekering te betalen oid (woon wel in belgie)
Patrick281zaterdag 31 juli 2004 @ 14:28
Cool!
Ik kan er verder niet over meepraten, maar wil ook ooit nog eens leren crossen.
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 15:27
ik ben ook langzaam rond aan het kijken... ik wil t liefste ook een cr500 super goede motoren en nog volop onderdelen voor verkrijgbaar
Gunsmokezaterdag 31 juli 2004 @ 17:10
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 13:13 schreef errorken het volgende:
Ik veronderstel dat het hier gaat over een cross-brommer
If not, forgive my noobynism :p

Maandje geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en sinds heb ik ook een (baan) moto gekocht. Het is altijd al een (jongens)droom geweest om een crossmachine te hebben ook. Kunnen jullie mss een paar tips geven welk merk/type ik best koop ? Ik bedoel dan wel 2de hands want nieuw zijn die krengen ongelooflijk duur ! Ik ga er dus geen cross mee rijden ofzo het hoeft niet professioneel te zijn etc, als het maar goed rijd, vermogen heeft en goed bij prijs is.

Verder, waarschijnlijk moet er een nummerplaat op, anders kan ik er niet mee op de baan ? Weet iemand hoe het zit als je 2 moto's hebt dan ? Heb geen zin om 2x verzekering te betalen oid (woon wel in belgie)
Volgens mij betaal je in België per PK?
Hier kost het mij iig 25 euro per jaar, en ik heb ook nog een GSX-750R en die kost 36 euro per jaar.
Dus daar hoef je het niet voor te laten.
Rietvaerderzaterdag 31 juli 2004 @ 17:51
Geinig
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 21:29
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 13:13 schreef errorken het volgende:
Ik veronderstel dat het hier gaat over een cross-brommer
If not, forgive my noobynism :p

Maandje geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en sinds heb ik ook een (baan) moto gekocht. Het is altijd al een (jongens)droom geweest om een crossmachine te hebben ook. Kunnen jullie mss een paar tips geven welk merk/type ik best koop ? Ik bedoel dan wel 2de hands want nieuw zijn die krengen ongelooflijk duur ! Ik ga er dus geen cross mee rijden ofzo het hoeft niet professioneel te zijn etc, als het maar goed rijd, vermogen heeft en goed bij prijs is.

Verder, waarschijnlijk moet er een nummerplaat op, anders kan ik er niet mee op de baan ? Weet iemand hoe het zit als je 2 moto's hebt dan ? Heb geen zin om 2x verzekering te betalen oid (woon wel in belgie)
een cr500 is een cross MOTOR hoor 500cc 1 cilinder 2 takt +-65pk en +-80nm koppel
Patrick281zaterdag 31 juli 2004 @ 22:08
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:29 schreef Youp het volgende:

[..]

een cr500 is een cross MOTOR hoor 500cc 1 cilinder 2 takt +-65pk en +-80nm koppel
Volgens mij bedoelt hij het goed, maar noemt hij een motor ook brommer.
Doen wel meer mensen, ken iemand met een 900 cc 4'cylinder die noemt het ook altijd "zijn brommer".
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 22:10
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:08 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij het goed, maar noemt hij een motor ook brommer.
Doen wel meer mensen, ken iemand met een 900 cc 4'cylinder die noemt het ook altijd "zijn brommer".
ja dacht ik al maar meestal gebruikt men de term 'fiets' toch?
Patrick281zaterdag 31 juli 2004 @ 22:16
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:10 schreef Youp het volgende:

[..]

ja dacht ik al maar meestal gebruikt men de term 'fiets' toch?
Jij bent toch Yoep die het overal mee oneens is. Moet je niet tegenstribbelen dan.

Ja ik zeg wel fiets, maar nooit brommer! .. dat vind ik zelfs beledigend.
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 22:37
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:16 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Jij bent toch Yoep die het overal mee oneens is. Moet je niet tegenstribbelen dan.

Ja ik zeg wel fiets, maar nooit brommer! .. dat vind ik zelfs beledigend.
ik ben het niet overal mee oneens en ik ben de enige youp in pta en op fok btw in welke zin beledigend? een brommer is geen SCOOTER een zundappje ofzo is toch niet verkeerd
Rietvaerderzaterdag 31 juli 2004 @ 22:38
Voor op de baan heb je geen kentekenplaat nodig. Tenminste, op het circuit niet.....

Als de motor maar in goede conditie is.
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 22:41
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Voor op de baan heb je geen kentekenplaat nodig. Tenminste, op het circuit niet.....

Als de motor maar in goede conditie is.
zelfs dat hoeft niet... als je maar entree betaald is het meestal goed :p
Rietvaerderzaterdag 31 juli 2004 @ 22:42
Bij circuit rijden moet dat iig.

ZAC enz enz.....
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 22:45
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Bij circuit rijden moet dat iig.

ZAC enz enz.....
aha zou best kunnen... ik ben alleen op n cross terrein geweest... in belgie (bilstain) en daar ree vanalles rond...
B_BOYzaterdag 31 juli 2004 @ 23:00
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:10 schreef Youp het volgende:

[..]

ja dacht ik al maar meestal gebruikt men de term 'fiets' toch?
zo noemt me schoonpa zijn goldwing 1500CC hem wel in ieder geval.
Youpzaterdag 31 juli 2004 @ 23:23
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:00 schreef B_BOY het volgende:

[..]

zo noemt me schoonpa zijn goldwing 1500CC hem wel in ieder geval.
da's een huis op wielen geen fiets... t verschil tussen dat en een maybach is het aantal wielen...
Patrick281zondag 1 augustus 2004 @ 10:19
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:23 schreef Youp het volgende:
da's een huis op wielen geen fiets... t verschil tussen dat en een maybach is het aantal wielen...


En een zeldzaam gevalletje dat ik dan de auto verkies boven de motor ..
Alleen wie betaald de wegenbelasting..
CiQNiZzondag 1 augustus 2004 @ 10:27
Kom op met die foto's!
Patrick281zondag 1 augustus 2004 @ 10:41
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 10:27 schreef CiQNiZ het volgende:
Kom op met die foto's!
click here to see the beast..
Youpzondag 1 augustus 2004 @ 11:51
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 10:41 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

click here to see the beast..
erg geil
Gunsmokezondag 1 augustus 2004 @ 14:22
de mijne...
Natuurlijk in ongewassen toestand zoals hij hoort

Youpzondag 1 augustus 2004 @ 14:37
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:22 schreef Gunsmoke het volgende:
de mijne...
Natuurlijk in ongewassen toestand zoals hij hoort

[afbeelding]
heerlijk!

t begint weer hard te kriebelen bij mij....
Gunsmokezondag 8 augustus 2004 @ 13:16
Uitgereden
Door al dat geweld is hij spontaan gescheurd

Rietvaerderzondag 8 augustus 2004 @ 16:42
Lassen.
Youpzondag 8 augustus 2004 @ 21:32
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:16 schreef Gunsmoke het volgende:
Uitgereden
Door al dat geweld is hij spontaan gescheurd

[afbeelding]
zo te zien al eens (slecht) gelast.. en daardoor zal ie ook wel weer gescheurd zijn maja.. men neeme een huis tuin en keuken lasapparaat en men last er een 1.5mm dik stalen plaatje overheen... ff met de spuitbus er over en klaar
Patrick281zondag 8 augustus 2004 @ 23:04
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:32 schreef Youp het volgende:
ff met de spuitbus er over en klaar
... lak op een uitlaat .. .. jij weet zeker niet hoe heet een uitlaatbocht zal worden..
Rietvaerderzondag 8 augustus 2004 @ 23:25
Hittebestendige lak..... tot 500 graden, weet alleen niet of dat heter wordt dan 500 graden.

Er is iig speciale lak voor op motorblokken te koop
Patrick281zondag 8 augustus 2004 @ 23:37
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Hittebestendige lak..... tot 500 graden, weet alleen niet of dat heter wordt dan 500 graden.

Er is iig speciale lak voor op motorblokken te koop
Uitlaatbocht .. dat gaat niet werken..

Probleem ligt hem niet bij de toptemperatuur, maar de continue belasting van 300 graden ..
Rietvaerderzondag 8 augustus 2004 @ 23:43
En toch is er speciale motorblok verf/lak te koop
Patrick281zondag 8 augustus 2004 @ 23:52
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:43 schreef Rietvaerder het volgende:
En toch is er speciale motorblok verf/lak te koop
Klopt zocht je nog een speciale kleur voor je Bandit.. lichtgevend ofzo

Maar een blok word minder heet dan een uitlaatbocht .. zeker deze expansieuitlaten.
En het stukje zit nog helemaal vooraan ook .. precies in de expansiebocht waar het't heetste is.

Nee uitlaatbochten kan je niet spuiten .. waarom denk je ook dat bij auto's bijvoorbeeld die dingen altijd zo roesten. Of een goede metaalcoating meegeven af fabriek, en zo niet is er niets meer aan te doen ..
Rietvaerderzondag 8 augustus 2004 @ 23:56
Net als bij de N versie van de Bandit, zijn ook RVS oid, roest iig niet

Coating misschien ja....

Naja, ik ben niet zo thuis in het spuiten dus Naja, niet in het verf-spuiten
dnzlmaandag 9 augustus 2004 @ 12:14
Om dat weer mooi in kleur te krijgen moet je dat zwartmaak spul hebben voor (houtskool)kachels. Dat blijft tenminsten zitten, zal nog wel 's opzoeken hoe het heet.
Rietvaerdermaandag 9 augustus 2004 @ 13:33
Hoi Gunsmoke, mijn pa heeft jarenlang in de scheepbouw gezeten en is prof. lasser. Hij zegt dat je dit makkelijk kan lassen, wilt ie ook wel doen, je woont alleen een beetje uit de buurt....
Mercy_symbolmaandag 9 augustus 2004 @ 13:42
Wat is er zo leuk aan crossen ??

ik heb het ook gedaan vroeger maar al dat zand overal is geen fuck aan,

krijg van die knarsende tandjes enzow ...
hollander172maandag 9 augustus 2004 @ 13:54
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:16 schreef Gunsmoke het volgende:
Uitgereden
Door al dat geweld is hij spontaan gescheurd

[afbeelding]
Je kan ook van die hotfix setjes halen bij een autoboer, kost je een euro of 10.
Kan je en rijden en zoeken naar een andere uitlaatbocht.

Wel snel zoeken want die kitjes werken niet zo lang/goed.
Patrick281maandag 9 augustus 2004 @ 14:00
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:42 schreef Mercy_symbol het volgende:
Wat is er zo leuk aan crossen ??

ik heb het ook gedaan vroeger maar al dat zand overal is geen fuck aan,

krijg van die knarsende tandjes enzow ...
Veel driften, uitbreken, ding er met het gas vol open in het spoor houden ..
Valpartijtje is ook minder erg dus je kan wat meer gooien en smijten ..

Alle GP-topcoureurs van de afgelopen jaren oefenen dirt track als voorbereiding op asfaltracen..
Youpdinsdag 10 augustus 2004 @ 18:44
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:37 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Uitlaatbocht .. dat gaat niet werken..

Probleem ligt hem niet bij de toptemperatuur, maar de continue belasting van 300 graden ..
je hebt ook 1600 graden lak... die blijft al een stuk beter zitten zeker als je de uitlaat goed voorbewerkt... en anders... verchromen die hap alleen een beetje aan de prijs

-edit-

die lak zal btw echter geen 1600 graden aankunnen denk ik.. t heet alleen zo... en is ook van motip net als 650 graden lak..
Gunsmokedinsdag 10 augustus 2004 @ 21:53
Uitlaat is gelast. (niet die van op de foto ik had nog 2 andere)
En er hoeft geen lak overheen, gewoon roest erafschuren en insmeren met WD-40
dan wordt hij weer als nieuw
Zal wel eens foto maken als hij warm is dan kun je het zien.
Hugsterdinsdag 10 augustus 2004 @ 22:09
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:53 schreef Gunsmoke het volgende:
Uitlaat is gelast. (niet die van op de foto ik had nog 2 andere)
En er hoeft geen lak overheen, gewoon roest erafschuren en insmeren met WD-40
dan wordt hij weer als nieuw
Zal wel eens foto maken als hij warm is dan kun je het zien.
Das nou jammer, dit had juist een mooie gelegenheid geweest om er een mooie FMF onder te stoppen


zucht.... crossen
Op me 4e jaar begonnen op een Yamaha PW50
Daarna over op een Yamaha PW80
Toen 2 Kawasaki's KX 60's gehad
en daarna me laatste een Kawasaki KX 80 volledig opgeleukt door me gestoorde pa
FMF pijp + demper, WP vork, Ohlins achter, Pro Taper stuur.

Me pa had een KX 500, naar engeland gestuurd en daar volledig getuned door RWJ, damn hij durfde daar amper op te rijden, wat een enorme brute power. Zijn Husaberg vond ik ook een zeer wrede fiets

Helaas wegens omstandigheden gestopt

Maar zit nu vrolijk op een 125CC schakelkart, ook vet maar crossen denk ik toch ook met veel plezier aan terug
Lekker een weekeindje naar Yamaha motor land (B) Of naar Spanje met de John v/d Berk training.. super leuke tijd

sorry voor de offtopic, moest het ff kwijt
Patrick281dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:18
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:53 schreef Gunsmoke het volgende:
En er hoeft geen lak overheen, gewoon roest erafschuren en insmeren met WD-40
dan wordt hij weer als nieuw
Wie wil er ook een uitlaatbocht lakken..
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:09 schreef Hugster het volgende:
sorry voor de offtopic, moest het ff kwijt
Youpdinsdag 10 augustus 2004 @ 22:23
TS zou je asjeblieft een filmpje willen maken? waar iig het geluid goed hoorbaar in is ik kan maar niks tofs vinden van een CR500....
Hugsterwoensdag 11 augustus 2004 @ 18:50
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wie wil er ook een uitlaatbocht lakken..
[..]

Ja sneu voor mij eh
Alfwoensdag 11 augustus 2004 @ 20:23
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:22 schreef Gunsmoke het volgende:
de mijne...
Natuurlijk in ongewassen toestand zoals hij hoort

[afbeelding]
Ack! Een licht op je "crossmotor"! Dat mag niet! Een crossmotor heeft geen licht... dan zallie zeker ook een cockpit hebben of niet?

Nee hoor... ik vind het hardstikke leuk om meerdere crossfanaten te zien hier. Ik heb ook mijn eigen motor(tje) een (fabrieksmotor) Suzuki RM80. Ik rij er alleen voor de fun mee. Geen wedstrijden. Maar een licht op je crosser, tssssk Btw, zo te zien rij je al lang op je bandjes want niet veel nop meer over zo te zien.

En idd.. ongewassen zoals het hoort
Youpwoensdag 11 augustus 2004 @ 21:33
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:23 schreef Alf het volgende:

[..]

Ack! Een licht op je "crossmotor"! Dat mag niet! Een crossmotor heeft geen licht... dan zallie zeker ook een cockpit hebben of niet?

Nee hoor... ik vind het hardstikke leuk om meerdere crossfanaten te zien hier. Ik heb ook mijn eigen motor(tje) een (fabrieksmotor) Suzuki RM80. Ik rij er alleen voor de fun mee. Geen wedstrijden. Maar een licht op je crosser, tssssk Btw, zo te zien rij je al lang op je bandjes want niet veel nop meer over zo te zien.

En idd.. ongewassen zoals het hoort
volgesmij zijn het enduro banden... meerdere maar kleinere noppen... het is een complete enduro motor! met verlichting enzo geen crosser...
Patrick281woensdag 11 augustus 2004 @ 22:48
Mierenneuker he die Youp.

Voor 99,99 % van de mensen zijn enduro's crossers en crossers enduro's of eh..Parijs Dakar machines.

Volgens mij zijn Enduro's meer de zware machine's zoals deze.. maar de lijn is niet helemaal helder denk ik.
Youpwoensdag 11 augustus 2004 @ 22:51
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:48 schreef Patrick281 het volgende:
Voor 99% van de mensen zijn enduro's crossers en crossers enduro's of Pary Dakar machines.

Volgens mij zijn Enduro's meer de zware machine's zoals deze.. maar de lijn is niet helemaal helder denk ik.
neh nie helemaal.. je hebt 250cc full cross en je hebt 250cc full enduro... verschil? de een heeft verlichting en eventueel een kenteken en andere banden enzo... zo heb je dus ook 500cc full cross en 500cc full enduro... 125cc zie je wel amper in het enduro circuit aangezien die de hele tijd toeren jengelen en het niet lang uithouden als ze dat te lang doen... en njah... enduro/endurance/uithouden

off the road en parijs dakar troep is altijd 4takt en heeft uiteenlopend +-600cc 1 cilinder tot 1150cc 2 cilinders... (de bmw GS bijvoorbeeld) maar dat zijn amper nog off the roads te noemen...
Alfwoensdag 11 augustus 2004 @ 22:54
Hmmm, mijn crossbandjes hebben vlgs mij hetzelfde aantal noppen hoor (kan me vergissen, maar vlgs mij wel). Als ik zo naar het modelletje kijk dan is het wel een zeer vroeg modelletje dan. Wel al schijfjes voor en achter, ik gok ergens begin jaren '90 eind '80?

En waarom zit het luchtfilter eigk nog zo laag? Mijne zit onder het zadel doorverwerkt, die zie je in het geheel niet meer aan de zijkant. Naja *shrugs* Ik ben dan ook geen enduro pro
Youpwoensdag 11 augustus 2004 @ 23:02
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:54 schreef Alf het volgende:
Hmmm, mijn crossbandjes hebben vlgs mij hetzelfde aantal noppen hoor (kan me vergissen, maar vlgs mij wel). Als ik zo naar het modelletje kijk dan is het wel een zeer vroeg modelletje dan. Wel al schijfjes voor en achter, ik gok ergens begin jaren '90 eind '80?

En waarom zit het luchtfilter eigk nog zo laag? Mijne zit onder het zadel doorverwerkt, die zie je in het geheel niet meer aan de zijkant. Naja *shrugs* Ik ben dan ook geen enduro pro
t model is naar mijn schatting zo rond 1995 de 1990 modellen zien er heel anders uit... en de jaren 80 modellen helemaal! of hier is eens ander plasticwerk op gekomen...