Gunsmoke | zaterdag 31 juli 2004 @ 00:08 |
Leuk speeltje, beetje moeilijk rijden op de straat maarja ![]() Hij is met kenteken. Op het zand gaat het goed zeg, spint nog in zijn 5. Zijn er nog meer mensen die een CR-500 hebben? ps. Foto's volgen nog. | |
jaapgvk | zaterdag 31 juli 2004 @ 01:17 |
Ik heb een Yamaha XT550, lang niet zo krachtig (4takt enduro) maar ook heel erg veel fun. Is het nou met die CR500 op kenteken net zoals bij de crossversie ook zo dat je de zuiger om de zoveel uur (20?) vervangen moet worden en het blok om de zoveel uur gereviseerd moet worden? Of zit dat anders? | |
Gunsmoke | zaterdag 31 juli 2004 @ 10:36 |
Bij elke 2-tack moet de zuiger een keer vervangen worden, maar omdat een 500 niet zoveel toeren nodig heeft als een 125 duurt dat veel langer voordat hij op is. Het big-end zal ook wel een keer vervangen moeten worden omdat de kracht van elke cilinderslag toch best groot is ![]() | |
errorken | zaterdag 31 juli 2004 @ 13:13 |
Ik veronderstel dat het hier gaat over een cross-brommer ![]() If not, forgive my noobynism :p Maandje geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en sinds heb ik ook een (baan) moto gekocht. Het is altijd al een (jongens)droom geweest om een crossmachine te hebben ook. Kunnen jullie mss een paar tips geven welk merk/type ik best koop ? Ik bedoel dan wel 2de hands want nieuw zijn die krengen ongelooflijk duur ! Ik ga er dus geen cross mee rijden ofzo het hoeft niet professioneel te zijn etc, als het maar goed rijd, vermogen heeft en goed bij prijs is. Verder, waarschijnlijk moet er een nummerplaat op, anders kan ik er niet mee op de baan ? Weet iemand hoe het zit als je 2 moto's hebt dan ? Heb geen zin om 2x verzekering te betalen oid (woon wel in belgie) | |
Patrick281 | zaterdag 31 juli 2004 @ 14:28 |
Cool! ![]() Ik kan er verder niet over meepraten, maar wil ook ooit nog eens leren crossen. | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 15:27 |
ik ben ook langzaam rond aan het kijken... ik wil t liefste ook een cr500 ![]() ![]() | |
Gunsmoke | zaterdag 31 juli 2004 @ 17:10 |
quote:Volgens mij betaal je in België per PK? Hier kost het mij iig 25 euro per jaar, en ik heb ook nog een GSX-750R en die kost 36 euro per jaar. Dus daar hoef je het niet voor te laten. | |
Rietvaerder | zaterdag 31 juli 2004 @ 17:51 |
Geinig ![]() | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 21:29 |
quote:een cr500 is een cross MOTOR hoor ![]() ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:08 |
quote:Volgens mij bedoelt hij het goed, maar noemt hij een motor ook brommer. Doen wel meer mensen, ken iemand met een 900 cc 4'cylinder die noemt het ook altijd "zijn brommer". ![]() | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:10 |
quote:ja dacht ik al ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:16 |
quote:Jij bent toch Yoep die het overal mee oneens is. ![]() ![]() Ja ik zeg wel fiets, maar nooit brommer! .. dat vind ik zelfs beledigend. ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:37 |
quote:ik ben het niet overal mee oneens ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:38 |
Voor op de baan heb je geen kentekenplaat nodig. Tenminste, op het circuit niet..... Als de motor maar in goede conditie is. | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:41 |
quote:zelfs dat hoeft niet... als je maar entree betaald is het meestal goed :p | |
Rietvaerder | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:42 |
Bij circuit rijden moet dat iig. ZAC enz enz..... | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 22:45 |
quote:aha zou best kunnen... ik ben alleen op n cross terrein geweest... in belgie ![]() | |
B_BOY | zaterdag 31 juli 2004 @ 23:00 |
quote:zo noemt me schoonpa zijn goldwing 1500CC hem wel in ieder geval. | |
Youp | zaterdag 31 juli 2004 @ 23:23 |
quote:da's een huis op wielen ![]() | |
Patrick281 | zondag 1 augustus 2004 @ 10:19 |
quote: ![]() En een zeldzaam gevalletje dat ik dan de auto verkies boven de motor .. ![]() Alleen wie betaald de wegenbelasting.. ![]() | |
CiQNiZ | zondag 1 augustus 2004 @ 10:27 |
Kom op met die foto's! ![]() | |
Patrick281 | zondag 1 augustus 2004 @ 10:41 |
quote:click here to see the beast.. ![]() ![]() | |
Youp | zondag 1 augustus 2004 @ 11:51 |
quote:erg geil ![]() | |
Gunsmoke | zondag 1 augustus 2004 @ 14:22 |
de mijne... Natuurlijk in ongewassen toestand zoals hij hoort ![]() | |
Youp | zondag 1 augustus 2004 @ 14:37 |
quote:heerlijk! t begint weer hard te kriebelen bij mij.... ![]() | |
Gunsmoke | zondag 8 augustus 2004 @ 13:16 |
Uitgereden ![]() Door al dat geweld is hij spontaan gescheurd ![]() | |
Rietvaerder | zondag 8 augustus 2004 @ 16:42 |
Lassen. | |
Youp | zondag 8 augustus 2004 @ 21:32 |
quote:zo te zien al eens (slecht) gelast.. en daardoor zal ie ook wel weer gescheurd zijn ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 8 augustus 2004 @ 23:04 |
quote:... lak op een uitlaat .. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 8 augustus 2004 @ 23:25 |
Hittebestendige lak..... tot 500 graden, weet alleen niet of dat heter wordt dan 500 graden. Er is iig speciale lak voor op motorblokken te koop ![]() | |
Patrick281 | zondag 8 augustus 2004 @ 23:37 |
quote: ![]() ![]() Probleem ligt hem niet bij de toptemperatuur, maar de continue belasting van 300 graden .. | |
Rietvaerder | zondag 8 augustus 2004 @ 23:43 |
En toch is er speciale motorblok verf/lak te koop ![]() | |
Patrick281 | zondag 8 augustus 2004 @ 23:52 |
quote: ![]() ![]() Maar een blok word minder heet dan een uitlaatbocht .. zeker deze expansieuitlaten. En het stukje zit nog helemaal vooraan ook .. precies in de expansiebocht waar het't heetste is. ![]() Nee uitlaatbochten kan je niet spuiten .. waarom denk je ook dat bij auto's bijvoorbeeld die dingen altijd zo roesten. Of een goede metaalcoating meegeven af fabriek, en zo niet is er niets meer aan te doen .. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 8 augustus 2004 @ 23:56 |
Net als bij de N versie van de Bandit, zijn ook RVS oid, roest iig niet ![]() Coating misschien ja.... Naja, ik ben niet zo thuis in het spuiten dus ![]() ![]() | |
dnzl | maandag 9 augustus 2004 @ 12:14 |
Om dat weer mooi in kleur te krijgen moet je dat zwartmaak spul hebben voor (houtskool)kachels. Dat blijft tenminsten zitten, zal nog wel 's opzoeken hoe het heet. | |
Rietvaerder | maandag 9 augustus 2004 @ 13:33 |
Hoi Gunsmoke, mijn pa heeft jarenlang in de scheepbouw gezeten en is prof. lasser. Hij zegt dat je dit makkelijk kan lassen, wilt ie ook wel doen, je woont alleen een beetje uit de buurt.... | |
Mercy_symbol | maandag 9 augustus 2004 @ 13:42 |
Wat is er zo leuk aan crossen ?? ik heb het ook gedaan vroeger maar al dat zand overal is geen fuck aan, krijg van die knarsende tandjes enzow ... | |
hollander172 | maandag 9 augustus 2004 @ 13:54 |
quote:Je kan ook van die hotfix setjes halen bij een autoboer, kost je een euro of 10. Kan je en rijden en zoeken naar een andere uitlaatbocht. ![]() Wel snel zoeken want die kitjes werken niet zo lang/goed. | |
Patrick281 | maandag 9 augustus 2004 @ 14:00 |
quote:Veel driften, uitbreken, ding er met het gas vol open in het spoor houden .. ![]() Valpartijtje is ook minder erg dus je kan wat meer gooien en smijten .. Alle GP-topcoureurs van de afgelopen jaren oefenen dirt track als voorbereiding op asfaltracen.. | |
Youp | dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:44 |
quote:je hebt ook 1600 graden lak... die blijft al een stuk beter zitten ![]() ![]() ![]() -edit- die lak zal btw echter geen 1600 graden aankunnen denk ik.. t heet alleen zo... en is ook van motip net als 650 graden lak.. | |
Gunsmoke | dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:53 |
Uitlaat is gelast. (niet die van op de foto ik had nog 2 andere) En er hoeft geen lak overheen, gewoon roest erafschuren en insmeren met WD-40 dan wordt hij weer als nieuw ![]() Zal wel eens foto maken als hij warm is dan kun je het zien. | |
Hugster | dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:09 |
quote:Das nou jammer, dit had juist een mooie gelegenheid geweest om er een mooie FMF onder te stoppen ![]() zucht.... crossen Op me 4e jaar begonnen op een Yamaha PW50 Daarna over op een Yamaha PW80 Toen 2 Kawasaki's KX 60's gehad en daarna me laatste een Kawasaki KX 80 volledig opgeleukt door me gestoorde pa FMF pijp + demper, WP vork, Ohlins achter, Pro Taper stuur. Me pa had een KX 500, naar engeland gestuurd en daar volledig getuned door RWJ, damn hij durfde daar amper op te rijden, wat een enorme brute power. Zijn Husaberg vond ik ook een zeer wrede fiets ![]() Helaas wegens omstandigheden gestopt ![]() Maar zit nu vrolijk op een 125CC schakelkart, ook vet maar crossen denk ik toch ook met veel plezier aan terug ![]() Lekker een weekeindje naar Yamaha motor land (B) ![]() sorry voor de offtopic, moest het ff kwijt ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:18 |
quote:Wie wil er ook een uitlaatbocht lakken.. ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:23 |
TS zou je asjeblieft een filmpje willen maken? waar iig het geluid goed hoorbaar in is ![]() | |
Hugster | woensdag 11 augustus 2004 @ 18:50 |
quote:Ja sneu voor mij eh ![]() | |
Alf | woensdag 11 augustus 2004 @ 20:23 |
quote:Ack! Een licht op je "crossmotor"! Dat mag niet! Een crossmotor heeft geen licht... dan zallie zeker ook een cockpit hebben of niet? ![]() Nee hoor... ik vind het hardstikke leuk om meerdere crossfanaten te zien hier. Ik heb ook mijn eigen motor(tje) een (fabrieksmotor) Suzuki RM80. Ik rij er alleen voor de fun mee. Geen wedstrijden. Maar een licht op je crosser, tssssk ![]() En idd.. ongewassen zoals het hoort ![]() | |
Youp | woensdag 11 augustus 2004 @ 21:33 |
quote:volgesmij zijn het enduro banden... meerdere maar kleinere noppen... het is een complete enduro motor! met verlichting enzo ![]() ![]() | |
Patrick281 | woensdag 11 augustus 2004 @ 22:48 |
Mierenneuker he die Youp. ![]() Voor 99,99 % van de mensen zijn enduro's crossers en crossers enduro's of eh..Parijs Dakar machines. ![]() Volgens mij zijn Enduro's meer de zware machine's zoals deze.. maar de lijn is niet helemaal helder denk ik. ![]() | |
Youp | woensdag 11 augustus 2004 @ 22:51 |
quote:neh nie helemaal.. je hebt 250cc full cross en je hebt 250cc full enduro... verschil? de een heeft verlichting en eventueel een kenteken en andere banden enzo... ![]() ![]() off the road en parijs dakar troep is altijd 4takt en heeft uiteenlopend +-600cc 1 cilinder tot 1150cc 2 cilinders... (de bmw GS bijvoorbeeld) maar dat zijn amper nog off the roads te noemen... | |
Alf | woensdag 11 augustus 2004 @ 22:54 |
Hmmm, mijn crossbandjes hebben vlgs mij hetzelfde aantal noppen hoor (kan me vergissen, maar vlgs mij wel). Als ik zo naar het modelletje kijk dan is het wel een zeer vroeg modelletje dan. Wel al schijfjes voor en achter, ik gok ergens begin jaren '90 eind '80? En waarom zit het luchtfilter eigk nog zo laag? Mijne zit onder het zadel doorverwerkt, die zie je in het geheel niet meer aan de zijkant. Naja *shrugs* Ik ben dan ook geen enduro pro ![]() | |
Youp | woensdag 11 augustus 2004 @ 23:02 |
quote:t model is naar mijn schatting zo rond 1995 de 1990 modellen zien er heel anders uit... en de jaren 80 modellen helemaal! of hier is eens ander plasticwerk op gekomen... |