abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juli 2004 @ 23:47:57 #1
862 Arcee
Look closer
pi_20966099
Carl Lewis, Ben Johnson, Linford Christie, Donovan Bailey, Maurice Greene en nog een aantal mannen bepaalden de 100m de laatste pakweg 20 jaar. Daar bleef je voor thuis. Voor hen bekeek je de 100m. Greene loopt nog steeds hard, maar z'n mond lijkt groter dan z'n snelheid. Wie is dan momenteel de man om wie we de 100m bekijken? Een 100m is pas leuk als een tijd onder de 10sec. verzekerd is. Er lijkt al een tijdje geen echte 100m-held meer te zijn.

Kan Asafa Powell deze nieuwe sprintheld zijn? Hij is 20 jaar en liep vandaag 9.91 in Londen, waarmee hij Greene (9.97) versloeg. Da's netjes. Erg netjes.

Benieuwd hoe het verder gaat met dit sprintwonder uit Jamaica. Z'n gouden medaille ligt al op hem te wachten in Athene.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 23:49:40 #2
61513 okkidude
Kabouter Kantelaar
pi_20966148
Las het vandaag. Het koningsnummer van de atletiek en dus (?) de OS. Ben benieuwd of ie de druk aankan.
In een leeg hoofd is plaats voor veel kennis!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 juli 2004 @ 23:51:45 #3
862 Arcee
Look closer
pi_20966212
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:49 schreef okkidude het volgende:
Het koningsnummer van de atletiek en dus (?) de OS.
Precies, en daar zijn helden voor nodig. Geen semitoppers die er een 10.17 uitpersen.

Kortom: Asafa Powell kan de nieuwe held worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 23:54:44 #4
61513 okkidude
Kabouter Kantelaar
pi_20966313
Er is een OS dus een piekmoment. Die tijden onder de 10 komen er vast wel.
Ik moet zeggen dat ik atletiek alleen op grote toernooien echt volg. Wie zij de kandiaten voor OS 2004? Loopt Kenteris nog?
pi_20966508
Heb hem gek genoeg nog nooit in actie gezien.

Kijk er naar uit hem te zien in Athene
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2004 @ 00:07:20 #6
862 Arcee
Look closer
pi_20966624
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:02 schreef Leatherface het volgende:
Heb hem gek genoeg nog nooit in actie gezien.
Nee, ik ook niet. Vanavond ook niet. Hopelijk in de herhaling.
quote:
Kijk er naar uit hem te zien in Athene
pi_20966922
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:54 schreef okkidude het volgende:
Er is een OS dus een piekmoment. Die tijden onder de 10 komen er vast wel.
Ik moet zeggen dat ik atletiek alleen op grote toernooien echt volg. Wie zij de kandiaten voor OS 2004? Loopt Kenteris nog?
Kenteris en zijn trainingsgroep ontlopen de vliegende anti-dopingbrigades nog altijd succesvol, dus ze zullen er wel zijn..
-------Practice Mindfulness-------
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:38:30 #8
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_20967263
ik heb Asafa vanavond wel in actie gezien
2x zelfs
de 1e 100 meter ging Asafa tot 80 meter voluit en kwam tot 10.03 met een tegenwindje van 0.3 m/s dat was al zeer indrukwekkend en de finale was echt 2 vingers in de neus borst vooruit en de felicitaties van Greene in ontvangst nemen

Asafa was er vorig jaar ook al bij op het WK in Parijs maar werd toen gediskalificeerd in de beruchte Jon Drummond kwartfinale wegens een valse start,wat achteraf ook nog eens onterecht bleek
don't call to the bullpen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2004 @ 00:57:27 #9
862 Arcee
Look closer
pi_20967602
Tsjezus, wat is die gast lang.

Is het al in Studio Sport geweest vanavond? Of kunnen we dat morgen nog verwachten?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:15:44 #10
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_20967857
Eurosport bracht de wedstrijd in Londen live op het scherm
ik denk niet dat Asafa Maandag in Linz uitkomt op de 100 meter maar dan is er as Vrijdag altijd nog de Weltklasse meeting in Zurich
don't call to the bullpen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:21:25 #11
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20967943
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:20 schreef Hawk het volgende:

[..]

Kenteris en zijn trainingsgroep ontlopen de vliegende anti-dopingbrigades nog altijd succesvol, dus ze zullen er wel zijn..
Ik zou het eigenlijk wel fantastisch vinden mocht Kenteris daar in eigen land in een goeie tijd iedereen kloppen hoor.

Hoe lang zou het eigenlijk al geleden zijn dat nog een blanke de 100m won ?

(of zou Kenteris enkel de 200 lopen in Athene ?-
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 31 juli 2004 @ 01:24:13 #12
61513 okkidude
Kabouter Kantelaar
pi_20967980
Is wel een goede kwis vraag van die blanke op de 100 meter
pi_20970302
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hoe lang zou het eigenlijk al geleden zijn dat nog een blanke de 100m won ?
1980: Alan Wells.
pi_20972801
Kenteris loopt toch alleen maar de 200 meter?

Maar idd klasse wat Powell laat zien.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 31 juli 2004 @ 13:47:27 #15
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_20973695
Zag hem gisteren inderdaad de series en de finale lopen. In de serie was het volgens mij zelfs al na 60 meter halve kracht. In de finale eigenlijk gewoon geen moment in de problemen. Toen Greene zijn versnelling counterde hij deze eenvoudig en won met overmacht. Hele aparte manier van lopen heeft ie trouwens vind ik. Meeste sprinters moeten echt in hun ritme komen. Het lijkt bij hem wel of ie na de start meteen in zijn ritme zit.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 15:29:33 #16
pi_20975176
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:49 schreef zjroentje het volgende:
Kenteris loopt toch alleen maar de 200 meter?

Maar idd klasse wat Powell laat zien.
Op het afgelopen Grieks kampioenschap en de middellandse zee-spelen liep hij allebei in elk geval , maar zijn (weliswaar winnende) tijd op de 100 was wel niet onder de 10 sec in elk geval. Maar zijn tijd op de 200 stelde ook niet veel voor. (maar op de spelen zal die er wel staan) , vandaar dat ik dacht/denk dat hij in eigen land misschien ook wel eens de 100 zou kunnen lopen ?
pi_20977534
De coach van Kenteris (en Thanou) is Christos Tzekos .
quote:
In tegenstelling tot zijn pupil is Tzekos geen onbekende in de atletiekwereld. Drie jaar geleden was hij betrokken bij een spraakmakend dopingincident. Bij een trainingskamp van Griekse atleten in Dortmund werd het gezelschap getrakteerd op een bezoekje van Klaus Wengoborski, dopingcontroleur van de IAAF. De man kreeg een warmer welkom dan hij gehoopt had. Terwijl de vier aanwezige atleten zich razendsnel uit de voeten maakten en nog geen half uur later ook bij hun hotel hadden uitgecheckt, drukten twee Griekse begeleiders Wengoborski met zijn rug tegen een paal, schudden hem stevig door elkaar en dreigden met een aframmeling. Een van de twee was Tzekos. De IAAF zag af van sancties tegen de atleten in kwestie. Daarentegen werd Tzekos voor twee jaar geschorst. Pas sinds het voorjaar van 1999 mag hij zijn ambt weer uitvoeren.
In e-mails van Balco waar nu nog onderzoek naar gedaan wordt schijnen ook verwijzingen te staan naar o.a. Kenteris en Thanou.....

De IAAF houdt hun het hand boven het hoofd met de Spelen in Athene op komst.
Vorig jaar ontweek de groep ook al een dopingcontrole:
Ze zouden in Kreta zijn, maar toen de dopingcontroleurs kwamen waren ze volgens Tzekos (midden in de Golfoorlog) vertrokken naar Qatar (wat een leugen was want de groep zat op het eiland Lanzarote)
Het niet beschikbaar zijn voor controle is normaal gesproken gelijk aan een positieve test
-------Practice Mindfulness-------
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:41:31 #18
pi_20977593
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:37 schreef Hawk het volgende:

Het niet beschikbaar zijn voor controle is normaal gesproken gelijk aan een positieve test
Dat is enkel zo als de IAAF of het WADA je persoonlijk tegenhoudt en je een test weigert, ze kunnen iemand namelijk niet verplichten om buiten competitie al dan niet op een bepaalde plaats aanwezig te zijn.
pi_20978307
leuk topic, ben ook benieuwd wat het gaat worden in athene, hij liep overigens in parijs ook al hard hoor, tot die rare kwartfinale. en dat over de lengte: greene is gewoon een ukkie!!!

zeker een man om in de gaten te houden, hij kan in ieder geval nog flink aantal jaartjes mee.
pi_20978365
even wat meer info:

Asafa Powell is not your typical example of a rising star, as his transition to track star was literally overnight.

This Charlemount High School alumnus was born in Ewarton, St. Catherine, the last child from a family of six. His father was an athlete in his earlier days, and his eldest brother, Donovan Powell was a track star during his high school life and more recently in the 2000 Olympics he was a medal winner in the 4 x 100m relays. Both his parents Pastor churches in St. Catherine.

Despite his athletic family background, Asafa was never involved in tracks until his fifth form year in 2001 when his performance at sports day was so impressive that Ms. Frazer; a teacher at Charlemount encouraged him to seriously develop his talent. Later that year Asafa left home and came to study at UTech.

At UTech Asafa pursued a certificate programme in the Art and Science of Coaching. The time at UTech was also to be a turning point in his sporting life as he gained good exposure and developed an unplanned career in Tracks.

At the tender age of twenty, Asafa has an attractive contract with NIKE, to advertise their products. He also participated in several big events including the Penn Relays 2003 where he ran in the 4 x 100 meter relays and was disqualified after the baton fell. However he won the Championship of America’s 4 x 200 meter relay in record time. Only recently he attended the World Junior Championships in Paris and experienced what he describes as his biggest disappointment when he false started in the 100m race automatically disqualifying him from a “sure gold”. He did not to make this disappointment discourage him from racing towards victory. This opportunity came at the Golden League in Brussels February of this year when he blazed through a 100-meter race to secure a gold and a personal best of 10.02 seconds. The flame still burns he said as he intends to prove himself again in the upcoming 2004 Olympics in Greece. Showing that his disappointments, though few, have been an exceptional motivation to perform with excellence and also to be consistent in his preparation for future events.

His take on the sensationalized and often drug-riddled lifestyles of track athletes is simple, “its unfair that some athletes get away with it, but I am not interested.” Asafa intends to stay level– headed and focused on what he is doing dispelling the belief that all athletes run off to America to improve themselves, he says he plans on sticking around closer to home and family.

The shy athlete was kind enough to share his formula for success, “sleep, train hard, and eat right,” and in his case good family genes.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2004 @ 19:05:05 #21
862 Arcee
Look closer
pi_20979018
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:47 schreef Arcee het volgende:
Hij is 20 jaar en liep vandaag 9.91 in Londen, waarmee hij Greene (9.97) versloeg.
Toch nog even gezien, net in het Sport Journaal. Dat smaakt wel naar meer.
pi_20981237
Het lijkt er sterk op dat de Caraiben de komende jaren de sprint gaan domineren.

Want naast Powell is er nog het Trinidadse supertalent Darrell Brown.
pi_20982704
en vergeet de wereldkampioen Kim Collins niet: St Kitts & Nevis ligt ook in de carribean
  Trouwste user 2022 zaterdag 31 juli 2004 @ 23:35:41 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_20983457
20 jaar en dan zo goed terwijl je top als sprinter rond je dertigste ligt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:41:44 #25
862 Arcee
Look closer
pi_21106648
quote:
**Voor de tweede keer in korte tijd is
Maurice Greene op de 100 meter geklopt,
en weer was het de jonge Asafa Powell
die de olympisch kampioen de baas was.
Op de GL-wedstrijden in Zürich liep de
Jamaicaan 9,93, Greene 9,94. Onlangs in
Londen klopte Powell Greene ook al.

"Ik ben nu wel een van de favorieten in
Athene",zei Powell."Ik krijg er steeds
meer vertrouwen in,want mijn start gaat
vooruit."Greene maakt zich vooralsnog
weinig zorgen:"Mijn doel blijft gewoon
een gouden medaille in Athene."
Om 00.15-00.48 uur op Nederland 2 een ruime samenvatting van de Golden League Meeting in Zürich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')