Precies, en daar zijn helden voor nodig. Geen semitoppers die er een 10.17 uitpersen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:49 schreef okkidude het volgende:
Het koningsnummer van de atletiek en dus (?) de OS.
Nee, ik ook niet. Vanavond ook niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:02 schreef Leatherface het volgende:
Heb hem gek genoeg nog nooit in actie gezien.
quote:Kijk er naar uit hem te zien in Athene
Kenteris en zijn trainingsgroep ontlopen de vliegende anti-dopingbrigades nog altijd succesvol, dus ze zullen er wel zijn..quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:54 schreef okkidude het volgende:
Er is een OS dus een piekmoment. Die tijden onder de 10 komen er vast wel.
Ik moet zeggen dat ik atletiek alleen op grote toernooien echt volg. Wie zij de kandiaten voor OS 2004? Loopt Kenteris nog?
Ik zou het eigenlijk wel fantastisch vinden mocht Kenteris daar in eigen land in een goeie tijd iedereen kloppen hoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:20 schreef Hawk het volgende:
[..]
Kenteris en zijn trainingsgroep ontlopen de vliegende anti-dopingbrigades nog altijd succesvol, dus ze zullen er wel zijn..
1980: Alan Wells.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe lang zou het eigenlijk al geleden zijn dat nog een blanke de 100m won ?
Op het afgelopen Grieks kampioenschap en de middellandse zee-spelen liep hij allebei in elk geval , maar zijn (weliswaar winnende) tijd op de 100 was wel niet onder de 10 sec in elk geval. Maar zijn tijd op de 200 stelde ook niet veel voor. (maar op de spelen zal die er wel staan) , vandaar dat ik dacht/denk dat hij in eigen land misschien ook wel eens de 100 zou kunnen lopen ?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:49 schreef zjroentje het volgende:
Kenteris loopt toch alleen maar de 200 meter?
Maar idd klasse wat Powell laat zien.
In e-mails van Balco waar nu nog onderzoek naar gedaan wordt schijnen ook verwijzingen te staan naar o.a. Kenteris en Thanou.....quote:In tegenstelling tot zijn pupil is Tzekos geen onbekende in de atletiekwereld. Drie jaar geleden was hij betrokken bij een spraakmakend dopingincident. Bij een trainingskamp van Griekse atleten in Dortmund werd het gezelschap getrakteerd op een bezoekje van Klaus Wengoborski, dopingcontroleur van de IAAF. De man kreeg een warmer welkom dan hij gehoopt had. Terwijl de vier aanwezige atleten zich razendsnel uit de voeten maakten en nog geen half uur later ook bij hun hotel hadden uitgecheckt, drukten twee Griekse begeleiders Wengoborski met zijn rug tegen een paal, schudden hem stevig door elkaar en dreigden met een aframmeling. Een van de twee was Tzekos. De IAAF zag af van sancties tegen de atleten in kwestie. Daarentegen werd Tzekos voor twee jaar geschorst. Pas sinds het voorjaar van 1999 mag hij zijn ambt weer uitvoeren.
Dat is enkel zo als de IAAF of het WADA je persoonlijk tegenhoudt en je een test weigert, ze kunnen iemand namelijk niet verplichten om buiten competitie al dan niet op een bepaalde plaats aanwezig te zijn.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:37 schreef Hawk het volgende:
Het niet beschikbaar zijn voor controle is normaal gesproken gelijk aan een positieve test
Toch nog even gezien, net in het Sport Journaal. Dat smaakt wel naar meer.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:47 schreef Arcee het volgende:
Hij is 20 jaar en liep vandaag 9.91 in Londen, waarmee hij Greene (9.97) versloeg.
Om 00.15-00.48 uur op Nederland 2 een ruime samenvatting van de Golden League Meeting in Zürich.quote:**Voor de tweede keer in korte tijd is
Maurice Greene op de 100 meter geklopt,
en weer was het de jonge Asafa Powell
die de olympisch kampioen de baas was.
Op de GL-wedstrijden in Zürich liep de
Jamaicaan 9,93, Greene 9,94. Onlangs in
Londen klopte Powell Greene ook al.
"Ik ben nu wel een van de favorieten in
Athene",zei Powell."Ik krijg er steeds
meer vertrouwen in,want mijn start gaat
vooruit."Greene maakt zich vooralsnog
weinig zorgen:"Mijn doel blijft gewoon
een gouden medaille in Athene."