Dankudanku.quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:47 schreef YPPY het volgende:
Als je iets niet weet, is een vraag niet stom mayolijn.
Heb je dezelfde site gevonden als ik?quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:33 schreef Kaensterle het volgende:
Ik lees de berichten over hardlopen niet, dus misschien is dit al voorbijgekomen, maar ik meld het toch even: ik las net dat het niet uitmaakt hoe snel je loopt/rent. Het gaat om de afstand die je aflegt. Dus of je nou in een uur 5 km loopt of het in een kwartier rent zou helemaal níets uitmaken...
Nee ik las het net op de sportschool in een of ander fitnesstijdschrift. Mijn vader beweerde het overigens ook al altijd, maar kon er geen bron voor geven.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Heb je dezelfde site gevonden als ik?Je lichaamsgewicht in calorieën kwijt per afgelegde kilometer?
Ik heb hier een tabel uit een boek, geschreven door een huisarts die veel sportmedische begeleiding heeft gedaan, en daar is ook min of meer uit af te leiden dat het aantal caloriën per km gelijk blijven ongeacht welk tempo je loopt.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:24 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Nee ik las het net op de sportschool in een of ander fitnesstijdschrift. Mijn vader beweerde het overigens ook al altijd, maar kon er geen bron voor geven.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:14 schreef wendy-tje het volgende:
Schoonmaakwoede... sja, hoe krijg je dat? Meestal als je totaal geen zin hebt, en een berg andere dingen om te doen. En het moet een beetje effect hebben uiteraard. Schoonmaakwoede krijg ik niet bepaald als ik niet zie dat ik iets schoongemaakt heb. Oh ja, erg belangrijk: het moet je eigen rotzooi zijn
Gisteren op m'n werk hadden ze ook dozen pizza's besteld. Toen ik aankwam hadden ze nog wel over.. dat netjes afgeslagen en vervolgens staat er dan een hele tafel vol met de meest kleurrijke muffins, lekkerste koekjes en een bak engelse drop.. Ik kwam van het sporten, had niet genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en ben gezwichtquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:28 schreef Snuusje het volgende:
Koeltroel het is moeilijk om je aan je nieuwe eetgewoontjes te houden. Het is zo makkelijk om weer in de oude gewoontes terug te vallen. Ben vandaag wel weer goed begonnen, na mijn vreselijke dag gister. Heb gister op mijn werk pizza bestelt. Dacht dat kan er ook nog wel bij...... Hoe bevalt de brinta?
Slap hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:39 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Gisteren op m'n werk hadden ze ook dozen pizza's besteld. Toen ik aankwam hadden ze nog wel over.. dat netjes afgeslagen en vervolgens staat er dan een hele tafel vol met de meest kleurrijke muffins, lekkerste koekjes en een bak engelse drop.. Ik kwam van het sporten, had niet genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en ben gezwicht
Vond ik ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:52 schreef 205_Lacoste het volgende:
Slap hoor
Ach, dat moet toch gewoon kunnen zolang het maar niet de overhand heeft.
Het zijn er 7716, om precies te zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:36 schreef Snuusje het volgende:
Qarinx, je komt van een dagje ongezonder eten niet zomaar aan. In het andere dieetforum zei iemand dat je 10.000 kcal moet eten om een kilo aan te komen. Ik denk niet dat je daar aan komt op een dag.
Oww, nou, dat heb ik echt makkelijk gered die dag...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Het zijn er 7716, om precies te zijn.(1 pond vet is 3500 kcal)
Het gaat toch echt eerder tegen de 9000 kCal (geen zin om nog een keer de boeken erbij te pakken wat her precies is).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Het zijn er 7716, om precies te zijn.(1 pond vet is 3500 kcal)
http://www.google.com/sea(...)F-8&q=calories+poundquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het gaat toch echt eerder tegen de 9000 kCal (geen zin om nog een keer de boeken erbij te pakken wat her precies is).
Er zijn inderdaad veel hits ja... Het boek waar ik het over heb geeft aan dat 1 gram vet 9,x kCal levert. Dat maal duizend...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
http://www.google.com/sea(...)F-8&q=calories+pound
Volgens zo'n beetje alle hits die je met Google vindt is het 3.500 kcal per pond.
Netjes! Ik zou het eigenlijk niet weten, maar ik denk dat de volgende redenering er aan ten grondslag ligt. Bij grotere snelheid een hogere verbranding gedurende kortere tijd. Bij lagere snelheid een lagere verbranding gedurende langere tijd, omdat je er immers langer over doet om dezelfde afstand af te leggenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb net een kilometer gezwomenWerkt dat net zoals met hardlopen? Dus zoveel calorieën per afgelegde afstand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |