abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21322790
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 12:47 schreef YPPY het volgende:
Als je iets niet weet, is een vraag niet stom mayolijn.
Dankudanku.
pi_21324137
YPPY echt goed dat je rennen zon tijd vol houdt. Hoelang ben je daar nu mee bezig en hoe ben je begonnen? Ren je elke dag? Ik heb echt zin om te gaan beginnen. Ik wacht ermee tot ik van vakantie terug ben, want anders heb ik 2 keer gerend en dan 1,5 week niet.

Ik krijg altijd schoonmaakbuien als ik tentamens heb. Ik heb dan nog minder zin in leren dan in schoonmaken.

Heb vandaag weer een ouderwetse vreetbui. Ik begon vanochtend goed met een eierkoek en een rijstwafel. Daarna kwam ik chocoladekoekjes die mijn vriend mee had genomen tegen en heb ik 2 van gegeten. Heb 3 soesjes naar binnen gewerkt die nog in de koelkast stonden en heb een bakje chips opgegeten wat ook nog over was. En het is pas half 3....... Ik schaam me diep en voel me er niet zo lekker bij. Ik begrijp nu wel waarom ik een stuk zwaarder was. Eerst deed ik dit minstens 2 keer per week terwijl ik eigelijk het gevoel had dat ik niet zoveel at.
Moet het er maar toch met mijn vriend over hebben dat hij niets ongezonds achter mag laten als hij hier is geweest. Als ik me niet in kan houden komt dat eigelijk omdat hij bij mij spullen in huis heeft gehaald. Al zou ik eigelijk sterk genoeg moeten zijn om het te laten staan.
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:15:10 #178
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_21330230
Snuusje, vervelend, zo'n rotdag! Zolang het niet te vaak voorkomt (zo eens in de maand bijvoorbeeld ) zal het niet heel veel schade aanrichten. Als je daarna maar weer vrolijk gezond verdergaat! Bij mij werkt zoiets niet, want voor mijn gevoel is na 1 slechte dag gelijk de hele week verpest, enz enz.

Ik ben vanaf vandaag weer fanatiek aan het punten tellen. Vorig jaar lukte het ook zo, en na 9,5 kg dacht ik het zo ook wel te kunnen. Helaas... Er zitten weer de nodige kilo's bij. Ik dacht de afgelopen tijd vaker 'ach, ik mag best dit, ik mag best dat' omdat dat bij de WW ook af en toe mag, als je punten over hebt. Als ik het bijhoud in een schriftje heb ik dus ook mooi overzicht of ik een koekje bij de koffie kan nemen of niet. Doe ik dat niet, verval ik in slechte gewoontes en blablabla... Ach, vol goede moed begonnen! En het gaat goed!
Mijn bmi is inmiddels iets hoger dan 25,1. Ik hoop daar binnen een paar weken verandering in te hebben, en anders verhuis is weer terug naar de Dieetclub. Iemand bezwaar tegen? Ik ga er vanuit dat ik snel weer 'echt' hier thuishoor, vandaar dit idee. Lukt het niet, ben ik waar ik (nu) eigenlijk hoor
Morgen begin ik trouwens met een Brinta-ontbijtje (ik ontbijt altijd om 7.15u en lunch om 12.15u) dus ik ben benieuwd of ik het volhoud. Ik eet dan om 10.15u een appel, en met 2 boterhammen 's ochtends lukt dat altijd aardig. Ik verwacht dat het met Brinta ook wel gaat lukken, 40 gram is in ieder geval veeeeel! (zo ziet het eruit tenminste)
Op naar de 73!!!!
pi_21332406
Ik lees de berichten over hardlopen niet, dus misschien is dit al voorbijgekomen, maar ik meld het toch even: ik las net dat het niet uitmaakt hoe snel je loopt/rent. Het gaat om de afstand die je aflegt. Dus of je nou in een uur 5 km loopt of het in een kwartier rent zou helemaal níets uitmaken...
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:33:24 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_21334258
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:33 schreef Kaensterle het volgende:
Ik lees de berichten over hardlopen niet, dus misschien is dit al voorbijgekomen, maar ik meld het toch even: ik las net dat het niet uitmaakt hoe snel je loopt/rent. Het gaat om de afstand die je aflegt. Dus of je nou in een uur 5 km loopt of het in een kwartier rent zou helemaal níets uitmaken...
Heb je dezelfde site gevonden als ik? Je lichaamsgewicht in calorieën kwijt per afgelegde kilometer?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_21335715
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Heb je dezelfde site gevonden als ik? Je lichaamsgewicht in calorieën kwijt per afgelegde kilometer?
Nee ik las het net op de sportschool in een of ander fitnesstijdschrift. Mijn vader beweerde het overigens ook al altijd, maar kon er geen bron voor geven.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_21340573
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:24 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Nee ik las het net op de sportschool in een of ander fitnesstijdschrift. Mijn vader beweerde het overigens ook al altijd, maar kon er geen bron voor geven.
Ik heb hier een tabel uit een boek, geschreven door een huisarts die veel sportmedische begeleiding heeft gedaan, en daar is ook min of meer uit af te leiden dat het aantal caloriën per km gelijk blijven ongeacht welk tempo je loopt.
pi_21340882
Snuusje, ik ben na mijn verjaardag begonnen met rennen, want toen had ik pas goede schoenen. Dat was half mei. Nu loop ik dus drie maanden, waarvan twee weken niet omdat ik op vakantie was. Ik ren ongeveer 3 keer per week. Het minimum vind ik twee keer. Naast het rennen ga ik minimaal 1 keer per week zwemmen. In het begin probeerde ik het met een schema van internet, maar door de hooikoorts was dat niet vol te houden. Nu loop ik gewoon zo lang als het gaat en probeer ik steeds iets langer of verder te lopen.
Wat zonde zeg, van die vreetbui. Als er iets over blijft, en je vriend gaat toch weg, kun je het misschien weggooien. Misschien jammer van het eten, maar dat is dan pech. Je bent zelf tenslotte ook geen vuilnisbak. Je vriendje kan je helpen door eten te kopen dat jij niet zo lekker vind. Die van mij haalt bijvoorbeeld dorito's. Het is erg makkelijk daarvan af te blijven, want ik lust ze niet. Of je vraagt hem zijn naam op zijn spullen te schrijven, zodat je ermee geconfronteerd wordt dat het van hem is als je het op wilt eten. Jij schrijft dan natuurlijk je naam op al het fruit in huis.

Wat mij betreft mag je best tijdelijk hier blijven Kroeltroel, je zit vast snel weer op een bmi van de onder de 25. Wat jou nu is overkomen laat weer zien hoe moeilijk het is om op gewicht te blijven als je eenmaal bent afgevallen en dat het je hele leven verder gaat. Succes om die kilo's weer te verliezen!

Voor mij maakt de snelheid wel uit Kaensterle. Ik zou het heel erg jammer vinden als ik straks drie uur onderweg ben om de dam-tot-damloop uit te lopen. Ik ren niet om af te vallen, maar voor mijn conditie en nu ook om een wedstrijd uit te lopen. Daarvoor vind ik snelheid wel handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 08:56:01 #184
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21340906
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:14 schreef wendy-tje het volgende:
Schoonmaakwoede... sja, hoe krijg je dat? Meestal als je totaal geen zin hebt, en een berg andere dingen om te doen. En het moet een beetje effect hebben uiteraard. Schoonmaakwoede krijg ik niet bepaald als ik niet zie dat ik iets schoongemaakt heb. Oh ja, erg belangrijk: het moet je eigen rotzooi zijn
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21341331
Zeg YppY , hoe veel liep je toen je net begon? Al best veel zeker, als je nu al 15 kilometer kunt hardlopen?

Kijk, vette lettertjes
pi_21341401
15 kilometer? Dat mocht ik willen. Als ik dat ergens heb geschreven, dan klopt het zeker niet. Ik loop nu 35 minuten met ongeveer 8 km/u. Die 15 km wil ik over een jaar halen.
In het begin liep ik een minuut en dan was ik bekaf. Ik ben dus bij het begin begonnen. Wel zwom ik al wekelijks en stepte ik veel. Rennen was voor het laatst op de middelbare school en dat was altijd een totale ramp.

goed dat vette letters lukken!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_21341641
8 kilometer is anders ook niet verkeerd na drie maanden. Ik heb vroegah (ruim tien jaar terug) aan atletiek gedaan en toen vooral veel hardgelopen. Nu ben ik net weer begonnen met een beetje sporten, en dan vooral pilatessen (omdat ik dat 's ochtends bijna slapend kan doen ;-)). Langzaamaan beginnen maar.
pi_21347262
Ik denk dat ik inderdaad alles wat me niet aanstaat in mijn kast als ik weer alleen ben maar ga weg gooien. Als mijn vriend wil snoepen moet hij het maar weer opnieuw kopen. Leert hij het misschien ook af om telkens maar snoep mee te nemen. In dat opzicht is mijn vriend niet echt cooperatief met mijn afvalpoging. Hij vind het wel heel leuk dat ik afval, maar niet dat hij daar 'last' van heeft.

Koeltroel het is moeilijk om je aan je nieuwe eetgewoontjes te houden. Het is zo makkelijk om weer in de oude gewoontes terug te vallen. Ben vandaag wel weer goed begonnen, na mijn vreselijke dag gister. Heb gister op mijn werk pizza bestelt. Dacht dat kan er ook nog wel bij...... Hoe bevalt de brinta?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 14:39:36 #189
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21347491
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:28 schreef Snuusje het volgende:
Koeltroel het is moeilijk om je aan je nieuwe eetgewoontjes te houden. Het is zo makkelijk om weer in de oude gewoontes terug te vallen. Ben vandaag wel weer goed begonnen, na mijn vreselijke dag gister. Heb gister op mijn werk pizza bestelt. Dacht dat kan er ook nog wel bij...... Hoe bevalt de brinta?
Gisteren op m'n werk hadden ze ook dozen pizza's besteld. Toen ik aankwam hadden ze nog wel over.. dat netjes afgeslagen en vervolgens staat er dan een hele tafel vol met de meest kleurrijke muffins, lekkerste koekjes en een bak engelse drop.. Ik kwam van het sporten, had niet genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en ben gezwicht
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_21350671
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 14:39 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Gisteren op m'n werk hadden ze ook dozen pizza's besteld. Toen ik aankwam hadden ze nog wel over.. dat netjes afgeslagen en vervolgens staat er dan een hele tafel vol met de meest kleurrijke muffins, lekkerste koekjes en een bak engelse drop.. Ik kwam van het sporten, had niet genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en ben gezwicht
Slap hoor

Ach, dat moet toch gewoon kunnen zolang het maar niet de overhand heeft.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:03:59 #191
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21350987
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 16:52 schreef 205_Lacoste het volgende:
Slap hoor

Ach, dat moet toch gewoon kunnen zolang het maar niet de overhand heeft.
Vond ik ook

Een paar collega's waren in shock, omdat ze mij zagen snoepen....dus de overhand heeft het (gelukkig) nog niet
pi_21351408
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:36 schreef Snuusje het volgende:
Qarinx, je komt van een dagje ongezonder eten niet zomaar aan. In het andere dieetforum zei iemand dat je 10.000 kcal moet eten om een kilo aan te komen. Ik denk niet dat je daar aan komt op een dag.
Het zijn er 7716, om precies te zijn. (1 pond vet is 3500 kcal)
...
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:22:55 #193
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21351452
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Oww, nou, dat heb ik echt makkelijk gered die dag...
pi_21352331
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Het gaat toch echt eerder tegen de 9000 kCal (geen zin om nog een keer de boeken erbij te pakken wat her precies is).

Och, hoe dan ook, het is vrij veel wat je moet eten om een kilo aan te komen (excess food). A.s Zondag ga ik als het weer goed is zo'n 400 gram vet verbranden als het goed is door te fietsen van 't Gooi naar Enschede.
pi_21352738
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:01 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Het gaat toch echt eerder tegen de 9000 kCal (geen zin om nog een keer de boeken erbij te pakken wat her precies is).
http://www.google.com/sea(...)F-8&q=calories+pound
Volgens zo'n beetje alle hits die je met Google vindt is het 3.500 kcal per pond.
...
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:41:31 #196
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_21354515
De Brinta beviel goed. Het ging er met veel pijn en moeite in, maar om half 1 had ik zoiets van; hmm, nu al etenstijd? Mooi dus! Het is wel 1 punt meer dan mijn normale ontbijt (2 boterhammen met rookvlees) maar ik vind het voor de verandering wel lekker en de hele ochtend kom ik niet in de verleiding om te snoepen. Bovendien had ik tussen de middag geen trek in een bouillonnetje naast mijn boterhammen, terwijl ik dat met het brood-ontbijt wel heb.

Leuk he Yppy, dat je je vorderingen van hardlopen zo snel merkt. Ik kon na 2 weken (5x lopen) al met gemak 3 minuten rennen, de eerste keer hield ik het net 1 minuutje vol (met veel hijgen enzo...)!
Op naar de 73!!!!
pi_21357416
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

http://www.google.com/sea(...)F-8&q=calories+pound
Volgens zo'n beetje alle hits die je met Google vindt is het 3.500 kcal per pond.
Er zijn inderdaad veel hits ja... Het boek waar ik het over heb geeft aan dat 1 gram vet 9,x kCal levert. Dat maal duizend...

Misschien dat 'body fat' minder kaloriën bevat omdat er meer water in zit?

gewoon een wild guess hoor
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 22:24:23 #198
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_21358728
Ik heb net een kilometer gezwomen Werkt dat net zoals met hardlopen? Dus zoveel calorieën per afgelegde afstand?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_21368504
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 22:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb net een kilometer gezwomen Werkt dat net zoals met hardlopen? Dus zoveel calorieën per afgelegde afstand?
Netjes! Ik zou het eigenlijk niet weten, maar ik denk dat de volgende redenering er aan ten grondslag ligt. Bij grotere snelheid een hogere verbranding gedurende kortere tijd. Bij lagere snelheid een lagere verbranding gedurende langere tijd, omdat je er immers langer over doet om dezelfde afstand af te leggen
Ik ben ook wel benieuwd of dat klopt.

Gisteren was ik trouwens wel erg sportief: ruim een half uur hardgelopen, en nog een heel aantal baantjes gezwommen (45 minuten)
Zo werk ik dat negatieve gevoel wat ik na de weegschaal kreeg tenminste weer lekker weg
pi_21369015
Hey ik ben er weeer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')