abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:11:06 #226
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_21468823
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:54 schreef Kroeltroel het volgende:
GWS, doe je veel buikspieroefeningen?
Helaas, heb ook ik het niet voor het zeggen en wordt mijn buik alsmaar platter (terwijl dat nou niet perse hoeft) en mijn kont en benen gaan niet goed mee. Er gaat wel iets af, maar niet zoals ik het wil... Tja, afvallen lukt wel, maar ik ben bang dat mijn heupen nooit in verhouding zullen komen met mijn taille.
Ik doe wel wat, maar ik krijg er altijd ontzettende rugpijn van. Zit in de familie helaas...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_21480664
Jeej! Ik dacht dat ik wel aangekomen zou zijn na mijn vakantie waarin ik nou niet echt heel erg veel beweging had gehad...

Was ik gewoon 0,9 kilo afgevallen!

Mijn nieuwe regeltje wordt dus:
Kittyme (1.73) (23,0) woog 72,0 kilo, weegt nu 68,9 kg en wil graag 65 kg wegen -3,1
pi_21482661
Hoe gaat het nu met het snoep van je vriend Snuusje? Kun je daar inmiddels vanaf blijven of heb je het weggegooid?

Welkom terug MaRySe. Fijn dat je vakantie zo leuk was. Die broek is nu wel handig om te vergelijken of je af bent gevallen. Als hij goed past, ben je duidelijk afgevallen.

Als je altijd op je eten moet blijven letten, ben je vast gezonder wendy-tje. Sporten heeft wel als groot voordeel dat je verbranding sneller gaat en dat je dus meer kunt eten. Ik meer nu ook dat ik best veel kan eten en dat ik toch niet aankom.

Zo loop ik ook sjak. Steeds iets langer, en dan nog schommelt het van de ene op de andere dag. Een schema is handig zodat je ziet dat je op nul moet beginnen, maar het is niet de enige manier. Als het voor jou zo beter werkt, moet je dat gewoon doen. Binnenkort loop je zo een paar rondjes achter elkaar!

Wat leuk van die broeken Quarinx. Ook al verlies je dan niet veel kilo’s, toch gaat het dan toch wel goed. Als je flink veel overgewicht hebt, gaat het een stuk vlotter dan wanneer je maar een paar kilo kwijt wilt. Kun je al vergelijken met je grootste broek?

Dat was een goede vakantie kittyme! Heb je veel bewogen?

Het afgelopen weekend was ik met vriendje naar Beekbergen. Erg leuk. Vrijdag gingen we naar de Apenheul en zaterdag naar het dolfinarium. We hebben heel wat kilometers gelopen, maar echt moe was ik niet aan het einde van de dag. Waarschijnlijk heeft het rennen dus ook effect op mijn wandelconditie.
Gisteren waren we redelijk op tijd thuis, dus ik ben nog gaan hardlopen. Nou ja, hard. Het ging niet vlug, maar wel 50 minuten. En dat terwijl het de vorige keer met moeite een half uur lukte. Die vooruitgang is erg leuk om te zien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_21500578
....en dan BEN je eindelijk precies zo slank als je wilt, ga je op strandvakantie met vriendinnen die molliger zijn en daar erg mee zitten. Voelde me af en toe aardig ongemakkelijk!

Ik herken trouwens de drempel om na het thuiskomen van vakantie weer flink aan het sporten te slaan. Moet ineens zoveel doen & regelen, kan het sporten niet echt inpassen. In het weekend maar weer. En morgen -als het droog is- op de racefiets naar de afspraak waar ik met de trein naartoe had willen gaan.

Mij helpt het feit dat ik me al heb ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop. Had ik die stok niet achter de deur, dan zou ik rustig nog drie weken verder relaxen alsof ik nog op het strand lig. Misschien helpt die tip: schrijf voor iets in, een wedstrijd of een of andere cursus tae bo ofzo. Dan moet je wel. Succes
pi_21502056
Uh ja, laatste tijd weinig berichtjes hier van mij, er valt ook niet zoveel te melden. M'n gewicht hangt stabiel tussen de 61 en de 62 en dat vind ik wel best Ik merk wel dat het moeilijk is om goed te blijven eten, mijn "probleem" is vooral dat ik te weinig ga eten (ontbijt overslaan enzo), niet eens dat het veel of vet is.

Sporten gaat volgende week weer beginnen. Ik had me er bij neergelegd dat het in de vakantie toch niks zou worden. Maar vanaf maandag moet ik weer werken, en ik neem op de dagen dat ik moet werken gewoon m'n sporttas mee. De sportschool zit in de buurt van het station, dus als ik op de terugweg ben gaat de route via sportschool. Op die manier moet ik er dan 3x per week komen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_21504718
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 01:05 schreef thaleia het volgende:
....en dan BEN je eindelijk precies zo slank als je wilt, ga je op strandvakantie met vriendinnen die molliger zijn en daar erg mee zitten. Voelde me af en toe aardig ongemakkelijk!

Ik herken trouwens de drempel om na het thuiskomen van vakantie weer flink aan het sporten te slaan. Moet ineens zoveel doen & regelen, kan het sporten niet echt inpassen. In het weekend maar weer. En morgen -als het droog is- op de racefiets naar de afspraak waar ik met de trein naartoe had willen gaan.

Mij helpt het feit dat ik me al heb ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop. Had ik die stok niet achter de deur, dan zou ik rustig nog drie weken verder relaxen alsof ik nog op het strand lig. Misschien helpt die tip: schrijf voor iets in, een wedstrijd of een of andere cursus tae bo ofzo. Dan moet je wel. Succes
Nou zo een stok achter de deur helpt bij mij ook helemaal niks! Heb me ingeschreven voor zo een triathlon op school (1/10e) helemaal officieel via de landmacht en al..
EN IK BEN GEWOON NOG 0 KEER GAAN TRAINEN
En het is as. vrijdag
pi_21504740
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:42 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Nou zo een stok achter de deur helpt bij mij ook helemaal niks! Heb me ingeschreven voor zo een triathlon op school (1/10e) helemaal officieel via de landmacht en al..
EN IK BEN GEWOON NOG 0 KEER GAAN TRAINEN
En het is as. vrijdag
En je had me een mooie tijd beloofd

pi_21505139
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:43 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

En je had me een mooie tijd beloofd

Nee dat was ik niet?
pi_21505288
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:05 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Nee dat was ik niet?
Naja, beloofd... Paar topics terug hadden we 't over de zwemtijden en over de tijd die je ongeveer wel ging halen. Maar maakte verder nu maar een geintje hoor
pi_21505899
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:14 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Naja, beloofd... Paar topics terug hadden we 't over de zwemtijden en over de tijd die je ongeveer wel ging halen. Maar maakte verder nu maar een geintje hoor
Ok:) Heb geen fiets, geen schoenen en kan niet rennen dus denk niet dat ik vrijdag mee ga doen.. Is volgens mij ook heel ongezond.. 400m zwemmen, 18km fietsen & 4km rennen uit het niets..
Dus mijn plan is om schoenen te kopen, en mee te doen aan de crocoscross oid
Maar nu echt (En anders is er volgend jaar nog wel een minitriathlon)
pi_21506082
Maryse lijkt me inderdaad beter van niet.... er zijn inderdaad nog genoeg evenementen waar je je wel op kunt richten.. jammer dat je het zo weinig als motivatie ziet!
Ik kan mezelf juist erg oppeppen met zoiets in het vooruitzicht Dan doe je het tenminste nog ergens voor.
pi_21506343
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 12:55 schreef wendy-tje het volgende:
Maryse lijkt me inderdaad beter van niet.... er zijn inderdaad nog genoeg evenementen waar je je wel op kunt richten.. jammer dat je het zo weinig als motivatie ziet!
Ik kan mezelf juist erg oppeppen met zoiets in het vooruitzicht Dan doe je het tenminste nog ergens voor.
Ik ben ook net 6 weken op vakantie geweest dus toen kwam het er helemaal niet van..
Ik ga nu met fitness alleen nog maar cardio doen (2x pw.), ik deed eerst nog een beetje met kracht, daar word ik alleen maar een breed propje van..
En als ik het aandurf ga ik buiten rennen.. En heb afgesproken om met mn vader te gaan fietsen!
En ik zwem af-en-toe op dinsdag, wil dat vaker gaan doen en ook nog op zondag!

En als het allemaal lukt ga ik misschien wel op een clubje, als ik daar eenmaal opzit dan hou ik het wel vol. Maar dan moet ik natuurlijk eerst weten of dat rennen, zwemmen, fietsen of wat anders is!

Dus nu ga ik ECHT volgend jaar meedoen met de triathlon, die is al in juni.. Ook al is het maar 1 onderdeel..
pi_21506450
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:07 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ik ben ook net 6 weken op vakantie geweest dus toen kwam het er helemaal niet van..
Ik ga nu met fitness alleen nog maar cardio doen (2x pw.), ik deed eerst nog een beetje met kracht, daar word ik alleen maar een breed propje van..
En als ik het aandurf ga ik buiten rennen.. En heb afgesproken om met mn vader te gaan fietsen!
En ik zwem af-en-toe op dinsdag, wil dat vaker gaan doen en ook nog op zondag!

En als het allemaal lukt ga ik misschien wel op een clubje, als ik daar eenmaal opzit dan hou ik het wel vol. Maar dan moet ik natuurlijk eerst weten of dat rennen, zwemmen, fietsen of wat anders is!

Dus nu ga ik ECHT volgend jaar meedoen met de triathlon, die is al in juni.. Ook al is het maar 1 onderdeel..
Goede voornemens! Wat mij in het begin opviel, is dat op de lopende band hardlopen bij de fitness nog heel wat anders is dan buiten hardlopen, ook qua belasting op je spieren. Van buiten lopen worden je benen gespierder
Juni is prima te doen hoor, als je je plannen doorzet. Heb je trouwens de beschikking over goed materiaal zoals een racefiets en goede hardloopschoenen?
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:27:03 #239
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21517504
Hallo
Morgan ga ik weer hardlopen, vandaag toch echt teveel regen en te laat thuis. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik weer fulltime werk en de studie weer begonnen is. Nou ja.
Vandaag light avondeten gemaakt, voor het eerst dat ik zo bewust gekookt heb. En tegen mijn verwachting in was het nog lekker ook.
Lekker douchen!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:44:25 #240
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21518090
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:27 schreef sjak het volgende:
Vandaag light avondeten gemaakt, voor het eerst dat ik zo bewust gekookt heb. En tegen mijn verwachting in was het nog lekker ook.
Wat heb je gemaakt dan?

Ik ben sinds donderdag niet wezen sporten, maar dat komt omdat ik echt de energie niet heb om te gaan na het werken. BIjv. vandaag was ik om 19.00 thuis en had ik om 19.30 afgesproken met een vriendin om te gaan Body Combatten.. maar dan heb ik dus door die freakin' airco op m'n werk echt knallende koppijn, dus dat schiet ook niet op. Morgenochtend moet ik wel van mezelf... ga dan wat cardio doen, want aan die gewichten hangen is echt niets voor mij..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_21524524
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:12 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Goede voornemens! Wat mij in het begin opviel, is dat op de lopende band hardlopen bij de fitness nog heel wat anders is dan buiten hardlopen, ook qua belasting op je spieren. Van buiten lopen worden je benen gespierder
Juni is prima te doen hoor, als je je plannen doorzet. Heb je trouwens de beschikking over goed materiaal zoals een racefiets en goede hardloopschoenen?
Nou.. Ergens achter in de tuin.. Ver in de diepe donkere tuin staat een schuurtje. In dat schuurtje hangt een racefiets aan het plafond. Die zou ik er op zich wel eens af kunnen halen
Tja, over die schoenen. Ik heb laatst wel Converse Re-Issue gekocht, geinspireerd op renschoenen uit 1970 van Converse.. Maar of die echt goed voor je voeten zijn? En er staan nog wel een aantal andere paren schoenen maar geen *echte* schoenen.

Maare.. Van dat lopen op die band wordt ik anders al aardig moe!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 00:45:18 #242
68392 ps2noob
free your mind
pi_21524834
Hey ben ik nog het meeste afgevallen van iedereen hier? (of dat een goed iets is weet ik ook niet)
  woensdag 25 augustus 2004 @ 08:49:41 #243
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21527371
Snoep bij de bios moeten ze afschaffen
Ik moet daar dus echt weer van af, want ik begin in een oud patroon te vervallen.. dat ik dus weer echt onweerstaanbare trek krijg in zoet.

Ga zo even minimaal 10 kilometer fietsen op de sportschool, dat red ik bijna in 20 minuten.. dus daar wil ik wel naartoe werken en dan langzaam meer kilometers. Ik merk wel dat ik fietsen moeilijker volhoud dan een uurtje body combat.. en tijdens het fietsen praten is al helemaal geen optie.
pi_21527497
Ik was zelf ook enigszins bevreesd dat ik minder of helemaal niet meer zou gaan sporten als ik eenmaal weer aan het werk was. Maar ik denk dat het mee gaat vallen. Een vriendin wil na een paar maanden inactiviteit weer beginnen, en vroeg of ik morgen mee ga hardlopen. Anders was ik misschien niet gegaan, maar nu het eenmaal is afgesproken gaat het vast wel door, want afzeggen is ook weer zo lullig. Verder heb ik het van ma t/m do misschien wel druk ivm werk, maar heb ik de vrijdag en het weekend vrij. Sporten moet dus best in te plannen zijn

Het kijken naar de Olympische Spelen werkt op mij trouwens ook wel motiverend, bij jullie ook?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 09:09:55 #245
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21527556
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:03 schreef thaleia het volgende:
Een vriendin wil na een paar maanden inactiviteit weer beginnen, en vroeg of ik morgen mee ga hardlopen. Anders was ik misschien niet gegaan, maar nu het eenmaal is afgesproken gaat het vast wel door, want afzeggen is ook weer zo lullig. Verder heb ik het van ma t/m do misschien wel druk ivm werk, maar heb ik de vrijdag en het weekend vrij. Sporten moet dus best in te plannen zijn
Met iemand afspreken werkt echt. Als ik nu niet had afgesproken en me had gevoeld zoals ik me nu voel, dan was ik zeker weten niet gegaan...
quote:
Het kijken naar de Olympische Spelen werkt op mij trouwens ook wel motiverend, bij jullie ook?
Haha, nee ik denk alleen maar.. "was ik vroeger maar nooit gestopt met sporten"
pi_21527674
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:45 schreef ps2noob het volgende:
Hey ben ik nog het meeste afgevallen van iedereen hier? (of dat een goed iets is weet ik ook niet)
Bedoel je totaal of deze week?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:36:04 #247
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21528730
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:44 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat heb je gemaakt dan?
UIt het dieet recepten topic heb ik wat gehaald:
Kipfilet met Pesto
Kcal: 255
Personen: 4
Nodig:
- 4 kipfilets
- 100 gr magere zachte kaas
- 2 eetlepels pesto uit potje
- zout en versgemalen peper
- 4 dunne plakjes magere ham

Bereiding:
- Maak een diepe horizontale snee in de filets zodat je een soort van zak in het vlees krijgt
- Meng de kaas met de pesto
- Schep dit mengsel in de "zakken" en omwikkel de kip dan met ham
- Leg elke filet op een stuk aluminiumfolie en schep de rest van de kaasvulling erover.
- Vouw de folie dicht
- Leg de pakjes op een bakplaat en zet deze zo'n 25 a 30 minuten in de oven op 200 ° (stand 6)
- De filets best opdienen in eigen vocht
Serveren met groenten en rijst of aardappeltjes

In plaats van de pesto heb ik tomatentapenade gebruikt (gedroogd uit een potje van Silvo ) En de ham heb ik achterwege gelaten. De magere kaas is bij mij hutenkaas geworden (als je dat al zo schrijft)
Erbij wat salade en in plaats van rijst heb ik penne gekookt in de bouillon met een beetje tomatensaus. Heerlijk.

Vanavond ga ik voor de nasi!
Lekker douchen!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:36:30 #248
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21528739
Oja, ik ben net klaar met hardlopen, dat was lachen in de regen!
Lekker douchen!
pi_21529097
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef sjak het volgende:
Oja, ik ben net klaar met hardlopen, dat was lachen in de regen!
Regen? Hier niet hoor, maar ik vind het wel lekker om in de regen te lopen. iig beter dan met de hitte.

Ik ben ook net klaar met lopen, het ging heerlijk! 35 minuten gelopen...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 11:12:43 #250
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21529432
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef sjak het volgende:
Recept
Dit klinkt echt heel erg lekker!

Maar zelfs met de ingrediėnten die in het recept zelf staan, is het best wel weinig kcal.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat je op de loopband meer kcal verbruikt dan met het steppen en fietsen. Althans, volgens die computer.. terwijl ik het echt minder inspannend vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')