abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2004 @ 10:59:26 #1
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20928241
De Abu Hafs al-Masri Brigade, die claimt verbonden te zijn met het terroristennetwerk Al-Qaida, heeft vandaag een verklaring uitgegeven waarin staat dat Europa een 'bloedige oorlog' kan verwachten. Volgens de groep had Europa het 'vredesaanbod' van Osama Bin Laden niet af moeten slaan.

Osama Bin Laden bood op vijftien april een vredesbestand aan. Hij wilde niet langer 'in oorlog' zijn met ons continent, maar stelde wel als voorwaarde dat Europa een vreedzame opstelling ten opzichte van moslims zou aannemen. Dat betekende dat de Europese troepen binnen drie maanden uit Irak moesten worden teruggetrokken. Op vijftien juni liep het bestand af. Europa weigerde op het aanbod in te gaan.

Volgens de Brigade is Berlusconi doelwit nummer één. Berlusconi is een van de trouwste bondgenoten van de Verenigde Staten en heeft zich in het verleden negatief uitgelaten over de moslimwereld.

De groep militanten die nu met dit dreigement komt heeft eerder de verantwoordelijkheid voor de treinaanslagen in Madrid opgeëist.
bron: 'Europa kan een bloedige oorlog verwachten'
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:04:44 #2
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20928329
Ik zat al een tijdje op deze stap te wachten. Het is de stap die Al-Qaida niet wil maken, maar toch moet maken. Het was veel makkelijker voor hun geweest als ze het enkel tegen de VS hoefde op te nemen, maar doordat Europa (terecht) niet aan die eis heeft toegegeven zullen ze het nu veel moeilijker hebben. Vergeet niet dat het Al-Qaida's doel is om de VS te isoleren en dat dit dus een tegenslag voor hun is. Nu is er ook eindelijk geen echte reden meer voor Europeese landen om niet deel te nemen aan de strijd tegen het terrorisme, ik zie dit als een morele overwinning voor het westen.
Tuurlijk, er zullen slachtoffers vallen maar die zouden toch wel vallen want Europa zou vroeg of laat toch wel het doelwit worden van Al-Qaida, of in dit geval hun Europeese slaafje van de Abu Hafs al-Masri Brigade. Liever nu en een lijn trekken als later. Ik wacht op de eerste grote aanslagen die het lot van de Fundamentalistische Moslim terroristen zal inluiden. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt, of dat het niet lang zal duren maar deze zet is iets wat ik zie als iets wat de terroristen liever niet wildedoen omdat het nu een heel stuk moeilijker wordt.
I mean no harm
pi_20928573
Waarom sturen we ze niet gewoon een key to the city en een kadobon van ikea ofzo? maybe all they need is a little love
Deal with it; rock 'n roll
pi_20928688
Ach, terreurdreiging nummer 1092342.

D'r zal vroeg of laat weer een aanslag komen in Europa. Ik vraag me ook af wat er dan zal gebeuren. Zal de enigszins passieve houding van Europa ten opzichte van dit soort terrorisme blijven voortduren of zullen we net als de VS wat actiever en harder optreden?
pi_20928725
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:25 schreef nikk het volgende:
Ach, terreurdreiging nummer 1092342.

D'r zal vroeg of laat weer een aanslag komen in Europa. Ik vraag me ook af wat er dan zal gebeuren. Zal de enigszins passieve houding van Europa ten opzichte van dit soort terrorisme blijven voortduren of zullen we net als de VS wat actiever en harder optreden?
Laten we anders als onszelf actiever en harder optreden en ophouden met elke scheet van elke european te vergelijken met die van zo'n arrogante tering amerikaan.. dus..
pi_20928891
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:27 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Laten we anders als onszelf actiever en harder optreden en ophouden met elke scheet van elke european te vergelijken met die van zo'n arrogante tering amerikaan.. dus..
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:38:35 #7
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20928956
Ik vond Europa zowiezo al te soft en verdeeld tegen terrorisme. Dit soort daden kan Europa alleen maar sterker en meer verenigbaar maken tegen terrorisme. We hoeven het niet op dezelfde manier als de VS aan te pakken, sterker nog ik ben ervan overtuigd dat we veel affectiever terrorisme kunnen bestrijden.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:40:50 #8
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20929001
Ze zeggen zoveel, als je maar een schrijntje kritiek op een willekeurige moslim uit is het de ene oorlogsverklaing na de andere
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_20929083
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoef je geen gekke bek te trekken hoor begrijp je het niet?
Jij vergelijkt ons meteen al weer met de vs als we harder op moeten gan treden dat is compltete onzin fuck die amerikanen en laten we een keer zelf wat doen
pi_20929161
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:44 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Hoef je geen gekke bek te trekken hoor begrijp je het niet?
Jij vergelijkt ons meteen al weer met de vs als we harder op moeten gan treden dat is compltete onzin fuck die amerikanen en laten we een keer zelf wat doen
Ik zeg ook niet dat we op dezelfde manier als de Amerikanen te werk moeten gaan. Ik stelde enkel dat 'we' als Europa, zoals de VS, wellicht een actieve in plaats van een passieve rol zouden moeten vervullen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:52:28 #11
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20929225
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we op dezelfde manier als de Amerikanen te werk moeten gaan. Ik stelde enkel dat 'we' als Europa, zoals de VS, wellicht een actieve in plaats van een passieve rol zouden moeten vervullen.
Dat ben ik dus met je eens. De VS heeft in het buitenland een falende taktiek toegepast. Het wordt tijd dat 'het oude Europa' zijn spieren (niet persé militair) maar weer eens gaat opwarmen en dat we de wereld laten zien dat we nogsteeds pit in ons hebben zitten. Er moet heuswel een oplossing bestaan waarbij we niet bij de VS hoeven te bedelen en waarbij we niet ingeven aan terrorisme en die oplossing kan worden berijkt als heel Europa samenwerkt.

Ik zie terrorisme als het middel om Europa te binden en er weer een enkel groot en sterk Europa van te maken.
I mean no harm
pi_20929950
En nu word ik hardstikke bang voor die bende
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:26:38 #13
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_20929951
[miereneuker]
verklaart
[/miereneuker]

hehe sorry, taalfouten in topic titels in N&A vind ik zo slordig

ontopic: Lekker handig van die terroristen. USA en Europa groeien zo weer fijn naar elkaar toe.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:36:31 #14
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930161
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:26 schreef Vamos het volgende:
[miereneuker]
verklaart
[/miereneuker]

hehe sorry, taalfouten in topic titels in N&A vind ik zo slordig

ontopic: Lekker handig van die terroristen. USA en Europa groeien zo weer fijn naar elkaar toe.
Dat is ook een van de redenen waarom ik zeg dat dit juist slecht is voor de terroristen. Ik had al een tijdje terug gezegd dat de wapenstilstand van Al-Qaida was ontstaan door dit soort problemen. Het westen kan enkel winnen van deze daad. Al-Qaida en zijn takken weten net zo goed dat deze oorlogsverklaring waar ze zichzelf min of meer hebben ingeduwd slechter voor henzelf is als voor het wesetn en dat het hun eigenlijke doelen alleen maar tegenwerkt. Die aanslagen waren toch wel gekomen, zou het niet nu zijn, dan zou het wel over een jaar of twee zijn geweest.

Mods, kan die topictitel zijn taalfout worden verbeterd?
I mean no harm
pi_20930164
topic titel aangepast

-- ontopic --

Ach, terreurdreiging zoveel. Als ze het echt doen komt er alleen maar een grotere aversie tegen extremistische moslims, en zullen ze dus nog veel meer weerstand krijgen. Geen enkel land zal dan problemen hebben om bij de coalitie te komen.

Mocht dat gebeuren dan hoop ik wel dat er een president a la Clinton de macht heeft, iemand die een stuk verstandiger omgaat met buitenlandse relaties
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:38:56 #16
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930209
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:36 schreef Vision het volgende:
topic titel aangepast

-- ontopic --

Ach, terreurdreiging zoveel. Als ze het echt doen komt er alleen maar een grotere aversie tegen extremistische moslims, en zullen ze dus nog veel meer weerstand krijgen. Geen enkel land zal dan problemen hebben om bij de coalitie te komen.

Mocht dat gebeuren dan hoop ik wel dat er een president a la Clinton de macht heeft, iemand die een stuk verstandiger omgaat met buitenlandse relaties
Thanx

Ik hoop ook dat de VS een betere president krijgt. Bush is barslecht, en Kerry is afwachten. Maar Bush moet iig weg. Volgens mij heeft Kerry meer kans om te winnen met de komende verkiezingen als Bush. Inmiddels is wel duidelijk dat Bush bij een aanslag fout handeld.
I mean no harm
pi_20930399
Effe uit een ander topic gehaald die dicht gegooid was.
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:03 schreef Frenkie het volgende:
iedereen voor mij..
en ik vind dit soort berichten maar eng. We hadden onze troepen gewoon terug moeten trekken. Als Bush zo nodig oorlog moet voeren laat hij het dan zelf uitzoeken.
Kom op zeg, er zitten 200.000 Amerikaanse soldaten in Irak. Er zitten 1.300 Nederlandse soldaten in Irak. Zo'n 0.5% van het aantal troepen is Nederlands. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Terwijl die troepen ook goede dingen doen, en die goede dingen NIET een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Dus niet terug trekken, heeft helemaal geen zin. Die terroristen gebruiken de troepen gewoon als aanleiding. Om ons bang te kunnen maken. Het gaat niet om die troepen, het gaat er om ons bang te maken.

Moeten wij ons bang laten maken door een paar gefrustreerde Arabieren? Moeten wij knielen voor een Arabier met grootheidswaanzin en een slecht karakter? Natuurlijk niet! Sjonge, het idee alleen al! Ik waardeer mijn levensstijl wel ietsje meer dan dat.
pi_20930453
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:04 schreef pomtiedom het volgende:
Al-Qaida, of in dit geval hun Europeese slaafje van de Abu Hafs al-Masri Brigade.
Al-Qa'ida, of in ieder geval leden van AL-Qa'ida, of personen die zich verbonden voelen met die terreurorganisatie, hebben vaak allemaal een aparte naam. Soms wisselen ze zelfs van naam, het is een beetje als carnaval.

Maar goed, deze organisatie claimt wel meer dingen, zoals de black out in Amerika. Het kan echt zijn, maar het kan net zo goed een groepje grappenmakers zijn, die wel wat serieuzer zijn dan jeugdvandalen, dat wel.

Ik denk niet dat het uitmaakt voor de war on terror, waar Europese landen overigens volop aan meedoen, want de dreiging van terreur neemt niet toe na zo'n bericht. Europa wordt al tientallen jaren bedreigd en aangevallen door moslimterroristen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:51:35 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_20930466
toepasselijk nummer op 3fm nu.
Kristallnacht.

wat in Europa (helaas weer)verwacht kan worden als er inderdaad aanslagen komen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:00:22 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20930639
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:50 schreef Monidique het volgende:

Ik denk niet dat het uitmaakt voor de war on terror, waar Europese landen overigens volop aan meedoen, want de dreiging van terreur neemt niet toe na zo'n bericht. Europa wordt al tientallen jaren bedreigd en aangevallen door moslimterroristen.
Het maakt de bevolking wel bang en paranoia natuurlijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:00:31 #21
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930641
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Al-Qa'ida, of in ieder geval leden van AL-Qa'ida, of personen die zich verbonden voelen met die terreurorganisatie, hebben vaak allemaal een aparte naam. Soms wisselen ze zelfs van naam, het is een beetje als carnaval.

Maar goed, deze organisatie claimt wel meer dingen, zoals de black out in Amerika. Het kan echt zijn, maar het kan net zo goed een groepje grappenmakers zijn, die wel wat serieuzer zijn dan jeugdvandalen, dat wel.

Het klopt idd dat deze groep met scepsis wordt bekeken omdat er ookal wordt gezegd dat ze niet daadwerkelijk achter de Madrid aanslagen zaten. Het zijn een beetje wannabee's. Dat neemt echter neit weg dat Al-Qaida zelf wel een dergelijke dreiging meent. Het verdrag is afgelopen en Europa heeft terecht niet gedaan wat Al-Qaida verlangde. Dus nu is de zwarte piet in de handen van Al-Qaida. Ze willen (moeten) oorlog voeren tegen Europa, dat is goed, maar daarmee werken ze hun hoofddoelen tegen.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:01:19 #22
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930660
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:51 schreef DoctorB het volgende:
toepasselijk nummer op 3fm nu.
Kristallnacht.

wat in Europa (helaas weer)verwacht kan worden als er inderdaad aanslagen komen.
Alsof de andere zijde het niet zou doen, ik denk overigens dat je overstuur handeld. Ik zie nogsteeds niet alle Moslims voor terroristen aan.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:08:54 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20930832
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:01 schreef pomtiedom het volgende:
Alsof de andere zijde het niet zou doen, ik denk overigens dat je overstuur handeld. Ik zie nogsteeds niet alle Moslims voor terroristen aan.
Hangt ook wel een beetje van de 'scale of attack' af.
Als het een aanval is met WMD, dan zou wel eens de deksel (van ons gezond denken) eraf kunnen vliegen. En welke landen/mensen (bla bla) gaan we hier dan voor verantwoordelijk houden ?.

Maar ik denk dat zo'n beetje elke invalshoek is besproken is bij de verschillende topics. Dus het enigste wat we kunnen doen is gewoon verder gaan met ons 'vrije' leventje. Zolang er niks aan de hand is....is er dus vooralsnog niks aan de hand.
pi_20930915
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hangt ook wel een beetje van de 'scale of attack' af.
Als het een aanval is met WMD, dan zou wel eens de deksel (van ons gezond denken) eraf kunnen vliegen. En welke landen/mensen (bla bla) gaan we hier dan voor verantwoordelijk houden ?.

Maar ik denk dat zo'n beetje elke invalshoek is besproken is bij de verschillende topics. Dus het enigste wat we kunnen doen is gewoon verder gaan met ons 'vrije' leventje. Zolang er niks aan de hand is....is er dus vooralsnog niks aan de hand.
ik weet niet of iemand 24 gezien heeft maar volgens mij gaan er dan per direct rakketten naar de arabische landen.
en in het minste geval conventionele bommen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20931747
Deze pleuris honden kunnen gewoon allemaal dood omvallen.
Wij zijn in orloog met hun sinds 11/09 en 11/03

Ze kunnen dreigen tot ze een ons wegen

Voorbeeld uit israel overnemen
Jagen jagen jagen en nogmaals jagen.
Die hebben die twee Relie-hufters afgemaakt en sindsien ist het rustig. De hamas hebben ze kop en been geamputeerd.

OCeanan van bloed beloofde de arabisceh Pathos ons.
gebeurd is er niets meer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')