Laten we anders als onszelf actiever en harder optreden en ophouden met elke scheet van elke european te vergelijken met die van zo'n arrogante tering amerikaan.. dus..quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:25 schreef nikk het volgende:
Ach, terreurdreiging nummer 1092342.
D'r zal vroeg of laat weer een aanslag komen in Europa. Ik vraag me ook af wat er dan zal gebeuren. Zal de enigszins passieve houding van Europa ten opzichte van dit soort terrorisme blijven voortduren of zullen we net als de VS wat actiever en harder optreden?
quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:27 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Laten we anders als onszelf actiever en harder optreden en ophouden met elke scheet van elke european te vergelijken met die van zo'n arrogante tering amerikaan.. dus..
Hoef je geen gekke bek te trekken hoor begrijp je het niet?quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:35 schreef nikk het volgende:
[..]
![]()
Ik zeg ook niet dat we op dezelfde manier als de Amerikanen te werk moeten gaan. Ik stelde enkel dat 'we' als Europa, zoals de VS, wellicht een actieve in plaats van een passieve rol zouden moeten vervullen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:44 schreef Suphafly het volgende:
[..]
Hoef je geen gekke bek te trekken hoor begrijp je het niet?
Jij vergelijkt ons meteen al weer met de vs als we harder op moeten gan treden dat is compltete onzin fuck die amerikanen en laten we een keer zelf wat doen
Dat ben ik dus met je eens. De VS heeft in het buitenland een falende taktiek toegepast. Het wordt tijd dat 'het oude Europa' zijn spieren (niet persé militair) maar weer eens gaat opwarmen en dat we de wereld laten zien dat we nogsteeds pit in ons hebben zitten. Er moet heuswel een oplossing bestaan waarbij we niet bij de VS hoeven te bedelen en waarbij we niet ingeven aan terrorisme en die oplossing kan worden berijkt als heel Europa samenwerkt.quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat we op dezelfde manier als de Amerikanen te werk moeten gaan. Ik stelde enkel dat 'we' als Europa, zoals de VS, wellicht een actieve in plaats van een passieve rol zouden moeten vervullen.
Dat is ook een van de redenen waarom ik zeg dat dit juist slecht is voor de terroristen. Ik had al een tijdje terug gezegd dat de wapenstilstand van Al-Qaida was ontstaan door dit soort problemen. Het westen kan enkel winnen van deze daad. Al-Qaida en zijn takken weten net zo goed dat deze oorlogsverklaring waar ze zichzelf min of meer hebben ingeduwd slechter voor henzelf is als voor het wesetn en dat het hun eigenlijke doelen alleen maar tegenwerkt. Die aanslagen waren toch wel gekomen, zou het niet nu zijn, dan zou het wel over een jaar of twee zijn geweest.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:26 schreef Vamos het volgende:
[miereneuker]
verklaart
[/miereneuker]
hehe sorry, taalfouten in topic titels in N&A vind ik zo slordig
ontopic: Lekker handig van die terroristen. USA en Europa groeien zo weer fijn naar elkaar toe.
Thanxquote:Op donderdag 29 juli 2004 12:36 schreef Vision het volgende:
topic titel aangepast
-- ontopic --
Ach, terreurdreiging zoveel. Als ze het echt doen komt er alleen maar een grotere aversie tegen extremistische moslims, en zullen ze dus nog veel meer weerstand krijgen. Geen enkel land zal dan problemen hebben om bij de coalitie te komen.
Mocht dat gebeuren dan hoop ik wel dat er een president a la Clinton de macht heeft, iemand die een stuk verstandiger omgaat met buitenlandse relaties
Kom op zeg, er zitten 200.000 Amerikaanse soldaten in Irak. Er zitten 1.300 Nederlandse soldaten in Irak. Zo'n 0.5% van het aantal troepen is Nederlands. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Terwijl die troepen ook goede dingen doen, en die goede dingen NIET een druppel op een gloeiende plaat zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:03 schreef Frenkie het volgende:
iedereen voor mij..
en ik vind dit soort berichten maar eng. We hadden onze troepen gewoon terug moeten trekken. Als Bush zo nodig oorlog moet voeren laat hij het dan zelf uitzoeken.
Al-Qa'ida, of in ieder geval leden van AL-Qa'ida, of personen die zich verbonden voelen met die terreurorganisatie, hebben vaak allemaal een aparte naam. Soms wisselen ze zelfs van naam, het is een beetje als carnaval.quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:04 schreef pomtiedom het volgende:
Al-Qaida, of in dit geval hun Europeese slaafje van de Abu Hafs al-Masri Brigade.
Het maakt de bevolking wel bang en paranoia natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:50 schreef Monidique het volgende:
Ik denk niet dat het uitmaakt voor de war on terror, waar Europese landen overigens volop aan meedoen, want de dreiging van terreur neemt niet toe na zo'n bericht. Europa wordt al tientallen jaren bedreigd en aangevallen door moslimterroristen.
Het klopt idd dat deze groep met scepsis wordt bekeken omdat er ookal wordt gezegd dat ze niet daadwerkelijk achter de Madrid aanslagen zaten. Het zijn een beetje wannabee's. Dat neemt echter neit weg dat Al-Qaida zelf wel een dergelijke dreiging meent. Het verdrag is afgelopen en Europa heeft terecht niet gedaan wat Al-Qaida verlangde. Dus nu is de zwarte piet in de handen van Al-Qaida. Ze willen (moeten) oorlog voeren tegen Europa, dat is goed, maar daarmee werken ze hun hoofddoelen tegen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Al-Qa'ida, of in ieder geval leden van AL-Qa'ida, of personen die zich verbonden voelen met die terreurorganisatie, hebben vaak allemaal een aparte naam. Soms wisselen ze zelfs van naam, het is een beetje als carnaval.
Maar goed, deze organisatie claimt wel meer dingen, zoals de black out in Amerika. Het kan echt zijn, maar het kan net zo goed een groepje grappenmakers zijn, die wel wat serieuzer zijn dan jeugdvandalen, dat wel.
Ik denk niet dat het uitmaakt voor de war on terror, waar Europese landen overigens volop aan meedoen, want de dreiging van terreur neemt niet toe na zo'n bericht. Europa wordt al tientallen jaren bedreigd en aangevallen door moslimterroristen.
Alsof de andere zijde het niet zou doen, ik denk overigens dat je overstuur handeld. Ik zie nogsteeds niet alle Moslims voor terroristen aan.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:51 schreef DoctorB het volgende:
toepasselijk nummer op 3fm nu.
Kristallnacht.
wat in Europa (helaas weer)verwacht kan worden als er inderdaad aanslagen komen.
Hangt ook wel een beetje van de 'scale of attack' af.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:01 schreef pomtiedom het volgende:
Alsof de andere zijde het niet zou doen, ik denk overigens dat je overstuur handeld. Ik zie nogsteeds niet alle Moslims voor terroristen aan.
ik weet niet of iemand 24 gezien heeft maar volgens mij gaan er dan per direct rakketten naar de arabische landen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hangt ook wel een beetje van de 'scale of attack' af.
Als het een aanval is met WMD, dan zou wel eens de deksel (van ons gezond denken) eraf kunnen vliegen. En welke landen/mensen (bla bla) gaan we hier dan voor verantwoordelijk houden ?.
Maar ik denk dat zo'n beetje elke invalshoek is besproken is bij de verschillende topics. Dus het enigste wat we kunnen doen is gewoon verder gaan met ons 'vrije' leventje. Zolang er niks aan de hand is....is er dus vooralsnog niks aan de hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |