abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 23 mei 2012 @ 22:38:37 #26
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_111950093
Eddie Jobson was in de zomer 2011 eregast op het Zappanale-festival in Bad Doberan, Duitschland.
Daar speelde hij met Marco Minnemann, Alex Machacek en Marc Bonilla. Veel stukken die hij tijdens deze UK-tour speelt, hoorden we toen ook al. (En we kregen wat Zappa-stukken met zangers Ike Willis en Ray White!)
Met een beetje mazzel knallen ze Red er nog even in! :P

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_112070806
Was niet grandioos maar zeker wel vermakelijk. Leek best wel kort maar ze hebben toch iets van 7 kwartier gespeeld. In het begin zat er 1 non-UK nummer tussen (wat was het?) en later deed Wetton solo nog een King Crimson nummer (Book of Saturday?)

Wetton nog steeds behoorlijk bij stem voor zijn leeftijd, Jobson bijzonder virtuoos, Alex Machacek beetje rare vogel maar zijn bijdragen waren wel zinnig verder en respect voor Gary Husband, die bar weinig moeite had met muziek die hij voor deze tour vast nog nooit gespeeld had.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:46:00 #28
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_112071910
Andere nummer was ook van King Crimson : Starless

Ik heb me zeer vermaakt idd :)

Alaska
In the Dead of Night
By the Light of Day
Presto Vivace and Reprise
Thirty Years
Starless (King Crimson)
Carrying No Cross
Eddie Jobson Violin/Keyboard Solo
Book of Saturday (King Crimson, Wetton op gitaar )
Danger Money
Nevermore

Encore:
Caesar's Palace Blues
The Only Thing She Needs
Rendez Vous 6:02 (piano version)

[ Bericht 53% gewijzigd door fripper op 27-05-2012 08:40:29 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage maandag 28 mei 2012 @ 01:04:51 #29
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_112113388
Zeer leuk concertje!
Wetton redelijk goed bij stem. Eigenlijk miste ik Bozzio niet eens; we kregen een bezetting à la de legendarische debuutplaat. Mooi vloeiend gitaarwerk van Machacek. Husband zat er ook lekker in. Jobson is altijd goed geweest.
De setlist vond ik wel verrassend; toch wel anders dan wat ze in US hebben gespeeld. Toen de band Starless inzette, liep er een traan over mijn wang.
Leukste verrassing was nog wel heul laat op de avond, toen ik in het hotel terugkwam. Aan de bar zat Eddie Jobson. Aardige meneer; hij wilde gelijk handen schudden toen ik hem bedankte. Buiten op het terras zaten Husband en Machacek.
Memorabel avondje.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
pi_112118461
Leuk! 1 of ander glamourloos hotel in een woonwijk in Zoetermeer zeker? :P.
  Redactie Frontpage maandag 28 mei 2012 @ 12:34:25 #31
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_112120972
Tulip Inn. Inderdaad wat jaren 70's glamourloos. Niks op aan te merken. :)

Redactie Frontpage donderdag 31 mei 2012 @ 21:17:33 #33
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_112282894
Na het concert kocht ik deze, opgenomen tijdens de tour van april 2011:

Geeft een aardig beeld van wat we hebben meegemaakt in De Boerderij. Hier speelt Minnemann ( :P ) ipv Husband.
Geluid is helemaal top. Zelfs in surround!
Beeld is niet heul mooi, maar dat maakt niet uit. Tijdens de show in De Boerderij stond geluidsman Keith Wechsler ook steeds te rotzooien met videocameraatjes. Wie weet, wie weet ...

pi_112284300
Vergeleken met de lineup van Zoetermeer dit jaar was die tour van vorig jaar dan eik ook al de soort van reünie. Toen noemden ze zich ook al UKZ toch, of was het onder de vlag van Jobson met guests o.i.d.?

Toch blijft het jammer dat Bozzio er niet bij kon zijn, da's weer een beleving an sich. En ik vraag me af hoe ze eik de rest van de tour de nummers oplossen zonder gitarist erbij? Laten ze die partijen daa gewoon weg?
  Redactie Frontpage donderdag 31 mei 2012 @ 21:49:00 #35
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_112284651
De setlist ziet er heel anders uit met Bozzio. Niet verkeerd, overigens. Maar met Bozzio had je een uur muziek gekregen en een half uur viool- en drumsolo.
Bozzio is altijd leuk om te zien spelen. Heb het al vaak mogen meemaken.
Maar dit in De Boerderij deed een beetje die allereerste plaat herleven. Ik vond het schitterend, en die DVD is net zo. Ietsiepietsie anders.

pi_112286429
Ik kan zo gauw geen setlist vinden van de Bozzio lineup....
  Redactie Frontpage donderdag 31 mei 2012 @ 22:22:48 #37
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_112286709
Moet je even naar boven scrollen. Ik heb er eentje neergezet op zaterdag 5 mei. :P

pi_112286929
Ohja. Nah, vind het verschil wel meevallen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:10:02 #39
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_145308822
28 februari staan Jobson en Wetton weer in de Boerderij :)
Geen idee wie de drummer is ....

Schijnt de laatste tour voor UK te worden.

http://cultuurpodiumboerderij.nl/en/programme/uk/
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:15:53 #40
14505 OProg
A Life in Music
pi_145309113
De laatste keren was het Virgil Donati, alleen voor een concert in Japan speelde Marco Minnemann. Dus het zal wel 1 van deze twee worden. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:16:42 #41
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_145309150
Weer geen Bozzio vrees ik inderdaad ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')