abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20916369
Aangezien geen van de topics over Shareaza hier een fatsoenlijke openingspost heeft, heb ik deze maar gemaakt. Het lijkt misschien een soort reclame/spampost maar dat is niet mijn bedoeling geweest.

Wat is Shareaza?
Shareaza is, in mijn ogen, het beste filesharing-programma dat tot nu toe gemaakt is. Alle grote filesharing-netwerken zijn er in opgenomen, en dat betekent dat je veel bestanden kunt vinden. Sterker nog, ik heb nog nooit niet gevonden wat ik zocht.
Bovendien is het Open Source en ad- en spyware vrij.

Wat zijn de mogelijkheden van Shareaza?
Het heeft zijn eigen netwerk - Gnutella2 - en kan daarnaast (mits je het goed instelt, zie Tips) ook nog verbinding maken met:
- het Gnutella (1)-netwerk
- het eDonkey-netwerk
- het BitTorrent "netwerk"

Bovendien kan Shareaza ook dienen als "gewone" downloadmanager, dat wil zeggen: voor downloads via HTTP en FTP (zie onderstaand plaatje).

Ook kan je zogenaamde Magnet links maken, deze zijn te vergelijken met sig2dat of ed2k links.

Shareaza kan ingesteld worden op twee verschillende interfaces:
- de beginnersinterface, waarbij alleen de belangrijkste functies worden getoond
- de geavanceerde interface, waarbij ook de technische informatie wordt getoond, zoals met welke servers je verbonden bent.

Bovendien is het ook in het Nederlands in te stellen, en zijn er verschillende skins beschikbaar.

Tips om Shareaza optimaal te kunnen gebruiken:
Zorg dat je met alle netwerken verbonden bent, dit vergroot het aantal bestanden dat je kunt downloaden en de snelheid waarmee dat gebeurt.
Ten eerste het Gnutella 1 en Gnutella 2 netwerk. Zet "Vandaag verbinden met Gnutella2", "Vandaag verbinden met Gnutella1" en "Altijd verbinden met Gnutella1" aan (zie onderstaand plaatje).

Vervolgens het eDonkey-netwerk. Zet "Vandaag verbinden met eDonkey" en "Altijd verbinden" aan (zie onderstaand plaatje).

Voor BitTorrent hoef je niks in te stellen, die instellingen zijn automatisch gemaakt bij de installatie.

en dan nog de belangrijkste vraag:
Waar kan ik het downloaden?
http://www.shareaza.com

Zo, dat is denk ik wel weer even genoeg informatie voor een openingspost.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_20916957
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:24 schreef schatje het volgende:
Volgens mij valt dat onder bittorrent gedoe en dat mag geloof ik niet .
LOL , omdat het programma ingebouwde BitTorrent functionaliteit heeft zou het niet mogen... Het Centrale BitTorrent topic was geloof ik alleen verboden omdat er links uitgewisseld werden naar illegale zaken.
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:31 schreef DJ_Scuff het volgende:
Trouwens idd goed programma, dat Shareaza.
Alleen wel een geheugenmonster....
Even testen... *pakt Windows Taakbeheer erbij*.
Ongeveer 10 MB aan geheugen.

Hmm, das toch niet zoveel? Ik heb hetzelfde proefje even bij KaZaA Lite gedaan, en die gebruikt bijna het dubbele.

[ Bericht 13% gewijzigd door m021 op 28-07-2004 19:51:50 ]
pi_20918656
En met drie netwerken heb je natuurlijk een overhead van hier tot Tokyo?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_20918709
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:54 schreef Jordy-B het volgende:
En met drie netwerken heb je natuurlijk een overhead van hier tot Tokyo?
Valt best mee, maar je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk.
pi_20919796
Wat is overhead?
pi_20920008
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:41 schreef m021 het volgende:
Wat is overhead?
Da's in het algemeen de kosten die je sowieso moet maken, zonder dat het daadwerkelijk wat oplevert...

Bij downloaden slaat de term overhead op de bandbreedte die je nodig hebt zonder dat er daadwerkelijk wat gedownload wordt. Die bandbreedte wordt benut voor het connecten met andere users en/of servers. Dit levert dus belasting op voor je verbinding, zonder dat je er wat voor terug krijgt. En dit kan (en zeker als de overhead uit de klauwen loopt) een nadelige invloed op je downloadsnelheid hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_20921047
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:50 schreef Jordy-B het volgende:
Bij downloaden slaat de term overhead op de bandbreedte die je nodig hebt zonder dat er daadwerkelijk wat gedownload wordt.
Ah, OK. Bedankt.
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:51 schreef mschol het volgende:
[..]
Leuk hè, een lege post.
  woensdag 28 juli 2004 @ 22:40:36 #8
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_20921190
Als jij met Shareaza nummers als deze:

- Ned Farr - Black Sand
- Pomegranate - Come 2 Me
- Witness - Still

kunt vinden, ben ik overtuigd. Dan stap ik over van mijn huidige programma...

PS Is hopelijk - en volgens mij - niet illegaal om te vragen, zelfs Brein vindt het goed als je via internet downloadt. Aanbieden mag niet, maar TS hoeft ze mij ook niet aan te bieden
Stop the world, I want to get out.
pi_20924069
Met Shareaza kun je nooit zo snel downloaden dan met het originele programma van het netwerk. Alle goede netwerken gaan namelijk uit van veel uploaden is veel downloaden. Bij Shareaza upload je aan alle netwerken, dus niet alleen het netwerk waarvan je download...
Tevens zijn de stats van incorrect. Een vriend zij laatst dat ik ook maar Shareaza moest downloaden, omdat hij telkens met 200-500 kb/s zat te downloaden(dit terwijl zijn verbinding max 30kb/s is )
Shareaza, geen aanrader in mijn ogen, gebruik gewoon Bittorrent(voor snelheid) of eDonkey(voor kwantiteit en kwaliteit, alleen laat de snelheid vaak te wensen over, altijd rond de 30 kb/s).
pi_20928678
Ik ben al een tijdje op zoek naar een cd waarvan er maar 1(!!) user te vinden is op soulseek die die heeft en daar sta ik al god weet hoe lang in de que

Laat staan dat ik die ergens anders kan vinden
pi_20929205
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 00:33 schreef Da_Koen het volgende:
Met Shareaza kun je nooit zo snel downloaden dan met het originele programma van het netwerk. Alle goede netwerken gaan namelijk uit van veel uploaden is veel downloaden. Bij Shareaza upload je aan alle netwerken, dus niet alleen het netwerk waarvan je download...
Tevens zijn de stats van incorrect. Een vriend zij laatst dat ik ook maar Shareaza moest downloaden, omdat hij telkens met 200-500 kb/s zat te downloaden(dit terwijl zijn verbinding max 30kb/s is )
Shareaza, geen aanrader in mijn ogen, gebruik gewoon Bittorrent(voor snelheid) of eDonkey(voor kwantiteit en kwaliteit, alleen laat de snelheid vaak te wensen over, altijd rond de 30 kb/s).
Shareaza laat de overdrachtsnelheid zien in kiloBIT / sec en niet in kiloBYTE / sec.. helaas.. af en toe wel misleidend ja.
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
pi_20929261
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:24 schreef -Xerxes- het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een cd waarvan er maar 1(!!) user te vinden is op soulseek die die heeft en daar sta ik al god weet hoe lang in de que

Euh...
De cd-winkel?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_20929370
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:51 schreef WelcomeHome het volgende:

[..]

Shareaza laat de overdrachtsnelheid zien in kiloBIT / sec en niet in kiloBYTE / sec.. helaas.. af en toe wel misleidend ja.
gewoon goed je instellingenn na lopen bij mij geeft ie netjes de echte download speed aan..
pi_20932536
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:01 schreef mschol het volgende:
gewoon goed je instellingenn na lopen bij mij geeft ie netjes de echte download speed aan..
Sterker nog: in de versie die ik gebruik (1.8) kan je dat niet eens instellen, hij geeft het automatisch aan in kiloBYTE.
Verder ben ik het ook niet eens met de andere argumenten van Da_Koen: ik heb van alle netwerken ook de originele programma's gebruikt en die presteerden stuk voor stuk slechter (qua snelheid) dan Shareaza.
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 22:40 schreef Lkw het volgende:
Als jij met Shareaza nummers als deze:

- Ned Farr - Black Sand
- Pomegranate - Come 2 Me
- Witness - Still

kunt vinden, ben ik overtuigd.
Ik heb voor alle drie nummers de search aangezet (ja, je kan gelijktijdig meerdere searches hebben met Shareaza ). Nou de resultaten nog afwachten.... Stay tuned!

edit (1): het nummer van Pomegranate is gevonden, en het nummer van Witness ook
edit (2): voor Ned Farr - Black Sand zijn er een heleboel hits, maar allemaal .exe bestanden...

[ Bericht 1% gewijzigd door m021 op 30-07-2004 11:57:03 ]
pi_20956848
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:22 schreef m021 het volgende:
Ook kan je zogenaamde Magnet links maken
Net nog iets ontdekt:
Op sites als + MagnetMix.com + kan je Magnet links vinden naar allerlei (legale) muziek / software / etc. Zo kan je daar bijvoorbeeld een Magnet link vinden om het populaire gratis spel America's Army.

pi_20957293
voor zeldzame muziek is slsk het beste
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:36:07 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_20957298
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 14:25 schreef m021 het volgende:
Ik heb voor alle drie nummers de search aangezet (ja, je kan gelijktijdig meerdere searches hebben met Shareaza ). Nou de resultaten nog afwachten.... Stay tuned!

edit (1): het nummer van Pomegranate is gevonden, en het nummer van Witness ook
edit (2): voor Ned Farr - Black Sand zijn er een heleboel hits, maar allemaal .exe bestanden...
Hm, ik zou die .exe-bestanden maar niet openen
Wél raar, want Black Sand is, net als die andere twee, gewoon een muzieknummer...

Goeie score overigens, ik kan alledrie de nummers met mijn huidige programma niet vinden. Ik ga dus binnenkort eens een poging wagen met Shareaza..

Bedankt voor de moeite!

PS In hoeverre kun je van tevoren goed inschatten wat je downloadt eigenlijk? Heb je de lengte van een nummer en de bitrate (!) van tevoren al op je scherm? Vind ik namelijk wel een vereiste eigenlijk...
pi_20957335
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Wél raar, want Black Sand is, net als die andere twee, gewoon een muzieknummer...

Goeie score overigens, ik kan alledrie de nummers met mijn huidige programma niet vinden. Ik ga dus binnenkort eens een poging wagen met Shareaza..

Bedankt voor de moeite!

PS In hoeverre kun je van tevoren goed inschatten wat je downloadt eigenlijk? Heb je de lengte van een nummer en de bitrate (!) van tevoren al op je scherm? Vind ik namelijk wel een vereiste eigenlijk...
jep
pi_20957385
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:24 schreef -Xerxes- het volgende:

Welke cd?
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:43:59 #20
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_20957462
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:38 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

jep
Thnx

Edit: Nóg een vraagje: incomplete nummers, kun je die gewoon (ook al tijdens het downloaden) met Winamp afspelen, en worden die - mocht de download onverhoopt onderbroken worden - gewoon opgeslagen als incomplete .mp3?
Ik heb ooit een programma geprobeerd waarbij dat niet het geval was en vond dat erg irritant. Was je steeds afhankelijk van een ingebakken speler...

[ Bericht 21% gewijzigd door Lkw op 30-07-2004 16:50:42 ]
pi_20959365
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:43 schreef Lkw het volgende:
Edit: Nóg een vraagje: incomplete nummers, kun je die gewoon (ook al tijdens het downloaden) met Winamp afspelen, en worden die - mocht de download onverhoopt onderbroken worden - gewoon opgeslagen als incomplete .mp3?
Ja, bestanden die aan het downloaden zijn worden op 2 manieren opgeslagen:
- als .sd bestand (extensie voor incomplete downloads)
- met de originele extensie (.mp3 in jouw geval dus)
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee, ik was ook niet van plan hem te downloaden hoor.
Ik wil je de magnet-links van die andere twee nummers wel sturen op een of andere manier (e-mail, icq?) want het duurde wel even voordat de search die gevonden had.
pi_20961199
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:51 schreef WelcomeHome het volgende:

[..]

En je kan het veranderen!! (ergens in de menu's)

Shareaza ruleert!! Download snelheden van 110kBYTES/sec heb ik regelmatig... (Mijn max is 120/125 kiloBYTES/sec)
pi_20961411
Shareaza is zelfs open source zie ik
pi_20972260
Aanvulling op de openingspost:

Tip:
Je moet ook uploaden met een snelheid meer dan 10kB/s om te zorgen dat je downloads snel blijven en hoe meer je upload, hoe sneller je in de wachtrij opschuift. (bron: museekster.com)

Magnet links (legaal!)
+ MagnetMix.com +
GamePhilez
Legal Reactor

Download:
Er is weer een nieuwe (alpha) versie van Shareaza uit, namelijk 2.0.0.20(b).
Hij is alleen te downloaden via een magnet link, er is geen http of ftp host.
klik hier om te downloaden

edit: onthoud wel dat dit een alpha versie is, er zullen ongetwijfeld bugs in zitten. Hij is bedoeld voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen, als je liever een stabiel product wil download dan 2.0.0.0.

[ Bericht 16% gewijzigd door m021 op 31-07-2004 12:39:45 ]
pi_21304794
OMG.
Op allerlei websites over filesharing wordt Shareaza betiteld als "dé opvolger van KaZaA", en in dit topic is al 2 weken geen reactie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')