FOK!forum / Sport Algemeen / [F1] Teams en rijders 2005
The_Comeback-kidwoensdag 28 juli 2004 @ 12:39
De geruchten-carrousel is al flink op gang gekomen nu we over de helft van het seizoen zijn. Wie rijdt er bij welk team. We weten dat er een aantal contracten aflopen en er zijn al heel wat wissels aangekondigd.

In dit topic kan er gediscuseerd worden wie waar moet rijden en wat de verwachtingen zijn voor het seizoen 2005. Doet Schumi nog mee? Komt er een Nederlander in de F1?

Hieronder een overzicht wie waar gaat rijden. Schuine namen zijn nog niet zeker.

Ferrari
Michael Schumacher
Rubens Barrichello
Vitantonio Luizzi (testrijder)

Williams
Marc Webber
Nick Heidfeld

McLaren
Juan Pablo Montoya
Kimi Raikonnen

Renault
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella

B.A.R.
Jenson Button
Takuma Sato

Jaguar
Christian Klien
Vitantonio Luizzi

Toyota
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
Christiano da Matta
Olivier Panis

Sauber
Felipe Massa
Vitantonio Luizzi
Gary Paffet
Christian Albers

Jordan
Nick Heidfeld
Timo Glock
Christian Albers

Minardi
?

Schiet u maar
Remcowoensdag 28 juli 2004 @ 12:43
Zou Jos Verstappen weer een poging wagen?
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 12:44
Schumi en Barrichello hebben toch al bijgetekend tot 2006 ?
Karstmanwoensdag 28 juli 2004 @ 12:46
Schumi zeker en Barrichello volgens mij ook
fripperwoensdag 28 juli 2004 @ 12:47
Williams denkt aan Villeneuve
bron
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 12:48
das een ideaal team, de ene is de baas en de andere vind zijn "tweede" rang binnen het team niet erg, als de een er mee nokt stopt de andere ook. Dat gevoel heb ik altijd heel erg als ik naar Ferrari kijk.
JPM01woensdag 28 juli 2004 @ 12:50
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:43 schreef Remzz het volgende:
Zou Jos Verstappen weer een poging wagen?
vast wel
Paran0id_Andr0idwoensdag 28 juli 2004 @ 12:50
schumachter rijd niet meer.. Zn laatste jaar..
En ja Jos verstappen doet weer een poging
The_Comeback-kidwoensdag 28 juli 2004 @ 12:51
Schumi zal ongetwijfeld al een contract hebben voor volgend jaar. Die man mag tot zijn 65e blijven rijden bij Ferrari. Maar omdat ie het allemaal in eigen hand heeft, kan hij zo zeggen dat ie ermee kapt. En ik denk dat ie dat volgend jaar al gaat doen. Hij heeft niks meer te winnen, alleen nog maar te verliezen en hij ziet dat er nu een nieuwe generatie is aangebroken.

Trouwens is vanochtend officieel bekend geworden dat
- Webber bij Williams heeft getekend
- Fisichella bij Renault heeft getekend

Nieuwstracker.nl

Toch 2 niet te onderschatte transfers
-Xerxes-woensdag 28 juli 2004 @ 12:51
quote:
Ferrari
Michael Schumacher
Volgens mij heeft Ferrari vorig seizoen al gezegd dat Schumacher zolang als hij wil bij Ferrari mag blijven (mits hij presteert uiteraard, en dat doet ie nog steeds)
Robin__woensdag 28 juli 2004 @ 12:52
die belg bij minardi misschien?
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 12:53
Zolang Schumi nog zo snel is, stopt die er echt niet mee. Het enige wat ik zie gebeuren in de toekomst is dat als teamchef aan het werk gaat, zou mooi kunnen als Jean Todt de nieuwe F1 baas word.
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 12:53
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:52 schreef Robin__ het volgende:
die belg bij minardi misschien?
Bas Leinders
Robin__woensdag 28 juli 2004 @ 12:54
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:51 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Ferrari vorig seizoen al gezegd dat Schumacher zolang als hij wil bij Ferrari mag blijven (mits hij presteert uiteraard, en dat doet ie nog steeds)
idd ze hebben m ooit eens een oneindig contract aangeboden. heb ie niet aangenomen om een of andere reden. volgens mij heb ie nu getekent tot 2006, net als de technische staff (en barrichello?)
-Xerxes-woensdag 28 juli 2004 @ 12:56
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:54 schreef Robin__ het volgende:

[..]

idd ze hebben m ooit eens een oneindig contract aangeboden. heb ie niet aangenomen om een of andere reden. volgens mij heb ie nu getekent tot 2006, net als de technische staff (en barrichello?)
Ik denk dattie pas stopt als ie ALLE, maar dan ook echt ALLE records op zn naam heeft staan
Volgens mij mist ie er nog een paar, maar ik weet niet zo uit mn hoofd welke?

Iemand die dat wel weet welke records shumi nog niet op zijn naam heeft staan?
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 12:57
alle wedstrijden in 1 seizoen
c0newoensdag 28 juli 2004 @ 12:57
Ik zie een mooi plekje voor Jos bij Williams.
Maja minder goede coureurs met veel geld gaan voor goede courers met weinig geld
dnzlwoensdag 28 juli 2004 @ 12:57
Wat doet Christijan Albers bij die namen, is dat echt een reële optie of bange hoop?
-Xerxes-woensdag 28 juli 2004 @ 12:58
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:57 schreef Klonk het volgende:
alle wedstrijden in 1 seizoen
Ik bedoel records die nog op iemand anders zn naam staan nu.
Bij mijn weten heeft nog nooit iemand ALLE races in 1 seizoen gewonnen toch?
Paran0id_Andr0idwoensdag 28 juli 2004 @ 12:58
schumachter kapt er mee.. waar Olav mol het over heeft gehad..
Jos verstappen komt zeker niet bij minardi.. Jos kan beter die stomme manager van hem onstlag geven als die dat het gedaan had hij nu bij Jordan gereden GRRRR
c0newoensdag 28 juli 2004 @ 13:00
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:58 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ik bedoel records die nog op iemand anders zn naam staan nu.
Bij mijn weten heeft nog nooit iemand ALLE races in 1 seizoen gewonnen toch?
Niemand nee, ook Schumi niet, die heeft dit seizoen in monaco verloren
G3rtjuhwoensdag 28 juli 2004 @ 13:00
truli was toch ook al vrij zeker bij Toyota?

Iig hij ging weg bij renault, en Ralf wilde hem bij toyota hebben.

En ik denk dat Sato en Button bij BAR blijven, Sato voor de honda motor, en Jens omdat het een Brit is.
myownwindowwoensdag 28 juli 2004 @ 13:01
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:57 schreef dnzl het volgende:
Wat doet Christijan Albers bij die namen, is dat echt een reële optie of bange hoop?
Zeer reël.....


Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 13:01
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:57 schreef dnzl het volgende:
Wat doet Christijan Albers bij die namen, is dat echt een reële optie of bange hoop?
ik zou de keuze makkelijk kunnen maken:

1: rijden bij een topteam in het DTM
2: rijden bij een prutsteam in Formule 1

wat zou jij doen ?
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 13:02
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:01 schreef myownwindow het volgende:

[..]

Zeer reël.....


eenmalige test
Blanchimontwoensdag 28 juli 2004 @ 13:02
quote:
B.A.R.
Jenson Button
Takuma Sato
JB zie ik na dit seizoen écht niet vertrekken. Sato, al dan niet dankzij zijn contacten met Honda, ook niet.
G3rtjuhwoensdag 28 juli 2004 @ 13:03
quote:
ik zou de keuze makkelijk kunnen maken:

1: rijden bij een topteam in het DTM
2: rijden bij een prutsteam in Formule 1

wat zou jij doen ?
Bij Mercedes blijven in DTM lijkt de beste optie, maar uiteindelijk wil ie toch wel de F1 in.
dnzlwoensdag 28 juli 2004 @ 13:04
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik zou de keuze makkelijk kunnen maken:

1: rijden bij een topteam in het DTM
2: rijden bij een prutsteam in Formule 1

wat zou jij doen ?
DTM, maar bij die gast komt die piemel al omhoog bij het woord F1.
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 13:06
helaas wel, veel Nederlands talent strandt omdat ze te snel te veel willen (naar mijn mening) en alleen de formule als een echte raceklasse zien.

ik ben dit jaar naar zowel DTM als een F1 race geweest, mijn keuze gaat echt naar het DTM, vette wagens, prachtige gevechten.
Scrutinizerwoensdag 28 juli 2004 @ 13:10
Coulthard is al helemaal afgeschreven?
The_Comeback-kidwoensdag 28 juli 2004 @ 13:11
Christaan heeft altijd gezegd dat ie het hoogste wil bereiken in de autosport. En hij vind dat Formule1. Dus uiteindelijk zal hij toch wel hiervoor kiezen. Als ik de keuze zou hebben, zou ik nu bij een klein teampje zoals Jordan instappen en laten zijn dat je kan rijden. In de DTM was die vorig jaar 2e en met wat mazzel wint ie nu dat kampioenschap. Daar heeft ie dan niet meer zoveel eer te behalen en wordt ie alleen maar ouder en ouder.

Als ie nu net zoals Alonso en Webber doet, kan ie naar een hoger team gaan binnen 1 of 2 jaar. Die 2 startte hun loopbaan ook bij Minardi en kijk waar ze nu eens rijden.
Paran0id_Andr0idwoensdag 28 juli 2004 @ 13:12
Wat had mclaren weer een domme fout op hockenheim afgelopen weekend..
Dus ik zou niet bij Mclaren willen rijden als ik JPM was


Ik heb f1 2003 Hockenheim echt gezien ik was er bij
Het gaat snoeihard
F@lcon©woensdag 28 juli 2004 @ 13:15
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Coulthard is al helemaal afgeschreven?
Hij laat bitter weinig zien, niet alleen in dit seizoen. Dat is al enkele jaren het geval. Hij roept ieder jaar dat hij kampioen wil/kan worden en komt niet eens in de buurt van de top 3 in het rijderskampioenschap. Tijd dat hij met pensioen gaat.
Rekkiewoensdag 28 juli 2004 @ 13:15
Stopt Coulthard??
F@lcon©woensdag 28 juli 2004 @ 13:18
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:15 schreef Rekkie het volgende:
Stopt Coulthard??
Als hij slim is accepteert hij een aanbod van McLaren om testcoureur of iets dergelijks te worden. Anders zie ik het somber voor hem in.
Scrutinizerwoensdag 28 juli 2004 @ 13:19
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:15 schreef F@lcon© het volgende:

[..]

Hij laat bitter weinig zien, niet alleen in dit seizoen. Dat is al enkele jaren het geval. Hij roept ieder jaar dat hij kampioen wil/kan worden en komt niet eens in de buurt van de top 3 in het rijderskampioenschap. Tijd dat hij met pensioen gaat.
Ik denk dat er een goede kans is dat hij naar Jaguar gaat. Ook als tweede rijder bij Williams zou nog kunnen.
F@lcon©woensdag 28 juli 2004 @ 13:22
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:19 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik denk dat er een goede kans is dat hij naar Jaguar gaat. Ook als tweede rijder bij Williams zou nog kunnen.
Ik denk dat hij niet constant genoeg is voor Williams. En z'n leeftijd werkt ook niet in z'n voordeel. En bij Jaguar lijkt me ook niet echt een optie. Tenzij hij wil betalen voor een stoeltje......
Williams zou er beter aan doen Jenson Button naast Mark Webber te hebben.
Paran0id_Andr0idwoensdag 28 juli 2004 @ 13:25
Ik vind alles best zolang onze JOS maar terug komt
Ruudjewoensdag 28 juli 2004 @ 13:33
Button heeft al 3 jaar bij getekend bij bar. Richards wil sato laten groeien en heeft laten weten ook sato te laten behouden. Trouwens sato doet het niet zo heel slecht vind ik alleen ploffen de motoren wat te snel.

Vitantonio Luizzi zou denk ik wel bij sauber onder gebracht kunnen worden, dat ze hem klaar stomen voor ferrari want massa is toch niet wat ze dachten dat hij zou zijn. Schumi kon wel eens de helm aan de wilgen hangen.

Trulli is ook al zo goed als zeker bij toyota, zeg maar gewoon 100% zeker.

Wie bij jag gaat rijden is een goed vraag, omdat het nog niet zeker is of jag noch wel aan de start staat in 2005. Ford wil er eigenlijk gewoon vanaf (van hun f1 project).... denk dat redbull het helemaal gaat overnemen en de motoren weer cosworth gaan heten.

Webber en Villeneuve naar williams... Webber gaat floppen daar, en met villeneuve krijgen we weer wat actie in de F1.
c0newoensdag 28 juli 2004 @ 13:34
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:25 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
Ik vind alles best zolang onze JOS maar terug komt
JUIST!
Klonkwoensdag 28 juli 2004 @ 14:10
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:25 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
Ik vind alles best zolang onze JOS maar terug komt
* proest

tijd voor vers bloed, geen jos meer, die heeft 10 jaar de tijd gehad.
JPM01woensdag 28 juli 2004 @ 14:31
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:25 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
Ik vind alles best zolang onze JOS maar terug komt
ik vrees dat voor jos de tijd gekomen is om eens een andere klasse te gaan proberen.., tijd voor vers bloed, zoals albers, of een doornbos
The_Comeback-kidwoensdag 28 juli 2004 @ 14:45
De vraag blijft echt wie zoal de 2e positie van de Williams gaat bekleden. Er zijn een aantal gegadigden, maar echt niemand springt eruit.

Couldhard - Terug bij zijn oude werkgever voor zijn laatste paar jaar
Villeneuve - Voor meer actie op de baan, maar is erg duur
Heidfeld - Presteerd 'redelijk' in de Jordan
Panis of Da Matta - moeten waarschijnlijk allebei weg bij Toyota
Salo - Weer in het nieuws gebracht als nieuwe rijder

En met alle respect, onze Holland Comeback-kid zal niet meer terugkeren naar de F1. Hij is nauwelijk in het nieuws en laat zijn gezocht niet meer zien in de paddock. Daarnaast heeft zjin vriendje Perridon al zijn troeven gezet op Albers.

The Comeback-kid will not return
mbnwoensdag 28 juli 2004 @ 15:38
Williams zal naast Webber nog een echte toprijder willen hebben, plus iemand die uitstraling heeft. Villeneuve is daarom een goede kandidaat. Anders zullen ze toch waarschijnlijk naar Amerika gaan kijken.
Albers of Verstappen zullen denk ik hoogstens als testrijder in de Formule 1 kunnen komen. Sponsoring is te negatief in de publiciteit geweest en Albers is nou toch niet echt het supertoptalent.
Atreidezwoensdag 28 juli 2004 @ 16:31
Ik wist wel dat de comebackkid dit topic zou maken, top
RoBBERtje.Jensenwoensdag 28 juli 2004 @ 21:04
Trulli naar Toyota, da's zo klaar als een klontje.

Verder kun je er van op aan dat Coulthard z'n rondjes gaat rijden bij Jaguar.
RoBBERtje.Jensenwoensdag 28 juli 2004 @ 21:12
Vitantonio Liuzzi naar Sauber.
#ANONIEMwoensdag 28 juli 2004 @ 22:09
Villeneuve terug in de F1 in een behoorlijke wagen zou idd leuk zijn.
Atreidezwoensdag 28 juli 2004 @ 22:28
Waar komt die Liuzzi vandaan en waar rijdt ie nu? Ken die hele gast niet..
smvswoensdag 28 juli 2004 @ 23:55
Als Schumi weggaat, wie heeft Ferrari dan voor 2005 in gedachten? als Alonso al zeker is bij Renault is dat helemaal de vraag. Of zie ik iets heel erg over het hoofd?
JPM01donderdag 29 juli 2004 @ 00:09
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 22:28 schreef Atreidez het volgende:
Waar komt die Liuzzi vandaan en waar rijdt ie nu? Ken die hele gast niet..
Liuzzi rijdt op dit moment Formule 3000 bij Arden motorsports (zelfde team waar Robert doornbos bij rijdt)

zijn 1e seizoen werdt die 4e dit is zijn 2e seizoen en pakt al 6 overwinningen in 7 races nog nooit eerder vertoont


WEbber naar williams is alleen maar goed

Ik ben fan van Montoya, maar volgend jaar niet van mclaren.., en ik ben voor het williams team ongeacht wie er rijdt


Hij wordt door ongeveer alle teams in de Formule 1 gezien als dé 'coming man'. Iedereen wil wel op een of andere manier een contract met Vitantonio Liuzzi. Momenteel rijdt hij F3000 voor hetzelfde Arden team dat heeft aangeduid zo snel mogelijk de Formule 1 in te willen. Als teamgenoot heeft Liuzzi onze landgenoot Robert Doornbos. Een moeilijk karwei voor de Rotterdammer. Maar het is ook een voordeel dat alle ogen van de Formule 1 teams gericht zijn op het Arden team en dat kan alleen maar positief voor Doornbos zijn.
De Engelse krant 'The Independent' weet te melden dat er afgelopen week een geheime bijeenkomst is geweest tussen Jean Todt en Liuzzi. De teamchef zou een testcontract aan Vitantonio geboden hebben, met wel een vereiste dat er een langlopend contract gesloten zou worden, mede om ooit als eventuele opvolger van Schumacher te kunnen dienen.

Ferrari heeft al eerder gezegd elke beweging van Liuzzi, die uit de Red Bull stal komt, te volgen. De 23-jarige Italiaan kan waarschijnlijk op zijn gemak kiezen, want ook Jaguar en Sauber hebben interesse voor de jongeling.

De momentele stand laat zien dat enkel Juan Pablo Montoya en Nick Heidfeld ooit meer races hebben gewonnen in de F3000 dan deze Liuzzi. Vitantonio maakte zijn Formule 1 debuut reeds in 2002 toen hij op het Valencia circuit testte voor Williams. Ook Michael Schumacher zelf zou het talent al een tijdje lang goed gevolgd hebben.
Asskicker14donderdag 29 juli 2004 @ 00:34
Ik hoop werkelijk dat Verstappen nog een kans krijgt bij één van de renstallen, hopelijk bij een goede team...kijken of het echt aan de wagen ligt
Atreidezdonderdag 29 juli 2004 @ 00:41
Thnx Ik kijk die races van de f3000 wel en had de link niet gelegd met die coureur van Arden.

F1 Racing.net zegt trouwens nog t volgende -
quote:
The only Formula One experience Liuzzi has at the moment is with Paul Stoddart's Minardi two-seaters.
Dat klopt dus niet?
JPM01donderdag 29 juli 2004 @ 00:59
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 00:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik hoop werkelijk dat Verstappen nog een kans krijgt bij één van de renstallen, hopelijk bij een goede team...kijken of het echt aan de wagen ligt
dat ligt echt wel aan de wagens hoor..., minardi kan niemand echt mee vooruit zelfs schumbagger nie
PirEzaterdag 31 juli 2004 @ 12:24
Zou jammer zijn als Coulthard zou stoppen. Hij is toch iemand die goed kan aangeven wat er mis is met een auto. Zijn grootste nadeel is dat hij briljante races afwisseld met waardeloze races (beetje zoals Ralf)

Ik denk dat hij nog wel een goede kans heeft op een stoeltje bij Jaguar om zijn carriere af te sluiten.

Button and Sato lijken me redelijk zeker bij BAR voor volgend jaar.
smvszaterdag 31 juli 2004 @ 21:00
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 12:24 schreef PirE het volgende:
Zou jammer zijn als Coulthard zou stoppen. Hij is toch iemand die goed kan aangeven wat er mis is met een auto. Zijn grootste nadeel is dat hij briljante races afwisseld met waardeloze races (beetje zoals Ralf)

Ik denk dat hij nog wel een goede kans heeft op een stoeltje bij Jaguar om zijn carriere af te sluiten.
Hou toch op. Coulthard kan inderdaad heel hard schreeuwen dat zijn auto kut is. Dat is iets anders aangeven wat er mis is. Heel hard schreeuwen dat je auto kut is heeft niemand wat aan en is bovendien nogal overbodig omdat de grootste idioot nog kon zien dat de MP4/19 geen geweldige auto was.
JPM01zondag 1 augustus 2004 @ 01:17
coulthard moet gewoon stoppen.., ik schat da matta hoger in als hem.

iemand die altijd roept dat die wereldkampioen wordt en vervolgens wordt verslagen door zijn teamgenoot verdiend niet eens om bij een topteam te rijden
Klonkzondag 1 augustus 2004 @ 10:21
edit: laat maar
PirEzondag 1 augustus 2004 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:00 schreef smvs het volgende:

[..]

Hou toch op. Coulthard kan inderdaad heel hard schreeuwen dat zijn auto kut is. Dat is iets anders aangeven wat er mis is. Heel hard schreeuwen dat je auto kut is heeft niemand wat aan en is bovendien nogal overbodig omdat de grootste idioot nog kon zien dat de MP4/19 geen geweldige auto was.
Blijkbaar is hij dan niet de enigste die hard kan schreeuwen.

Waarom mocht DC dan dit jaar blijven zitten terwijl McLaren ook Pedro De LaRosa en Alex Wurz onder contract heeft? Zijn contract was in 2003 ook al ten einde en McLaren had dus iedere coureur in die auto kunnen zetten (Heidfeld, Fisichella waren beiden beschikbaar). Toch mocht hij een jaar blijven zitten. Coulthard is 1 van de beste coureurs als het aankomt op testen en een auto verbeteren. Hij kan aangeven waar een probleem precies zit (en niet ongeveer zoals veel andere coureurs doen) en de technische staf kan daar gelijk mee aan de gang. Montoya heeft absoluut geen technische kennis. Het is dus niet vreemd dat Coulthard gewoon bij McLaren mag blijven als test-coureur als hij geen stoeltje kan vinden.

McLaren deed in Duitsland weer mee, zonder een goed ontwikkelingsprogramma had Kimi nooit zijn achtervleugel kunnen verliezen op het moment dat hij tweede lag .
erikhzondag 1 augustus 2004 @ 13:40
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 10:35 schreef PirE het volgende:

[..]

Blijkbaar is hij dan niet de enigste die hard kan schreeuwen.

Waarom mocht DC dan dit jaar blijven zitten terwijl McLaren ook Pedro De LaRosa en Alex Wurz onder contract heeft? Zijn contract was in 2003 ook al ten einde en McLaren had dus iedere coureur in die auto kunnen zetten (Heidfeld, Fisichella waren beiden beschikbaar). Toch mocht hij een jaar blijven zitten. Coulthard is 1 van de beste coureurs als het aankomt op testen en een auto verbeteren. Hij kan aangeven waar een probleem precies zit (en niet ongeveer zoals veel andere coureurs doen) en de technische staf kan daar gelijk mee aan de gang. Montoya heeft absoluut geen technische kennis. Het is dus niet vreemd dat Coulthard gewoon bij McLaren mag blijven als test-coureur als hij geen stoeltje kan vinden.

McLaren deed in Duitsland weer mee, zonder een goed ontwikkelingsprogramma had Kimi nooit zijn achtervleugel kunnen verliezen op het moment dat hij tweede lag .
Coulthard mag misschien technische kennis hebben, het is absoluut niet 1 van de beste coureurs, hakkinnen reed hem al om zijn oren maar Kimi rijdt hem nog veel harder om zijn oren. Af en toe heeft ie een goede wedstrijd maar coulthard is echt geen topper hoor.
smvszondag 1 augustus 2004 @ 13:41
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 10:35 schreef PirE het volgende:

[..]

Blijkbaar is hij dan niet de enigste die hard kan schreeuwen.

Waarom mocht DC dan dit jaar blijven zitten terwijl McLaren ook Pedro De LaRosa en Alex Wurz onder contract heeft? Zijn contract was in 2003 ook al ten einde en McLaren had dus iedere coureur in die auto kunnen zetten (Heidfeld, Fisichella waren beiden beschikbaar). Toch mocht hij een jaar blijven zitten. Coulthard is 1 van de beste coureurs als het aankomt op testen en een auto verbeteren. Hij kan aangeven waar een probleem precies zit (en niet ongeveer zoals veel andere coureurs doen) en de technische staf kan daar gelijk mee aan de gang. Montoya heeft absoluut geen technische kennis. Het is dus niet vreemd dat Coulthard gewoon bij McLaren mag blijven als test-coureur als hij geen stoeltje kan vinden.

McLaren deed in Duitsland weer mee, zonder een goed ontwikkelingsprogramma had Kimi nooit zijn achtervleugel kunnen verliezen op het moment dat hij tweede lag .
hmm daar heb je misschien een punt.
PirEzondag 1 augustus 2004 @ 15:42
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:40 schreef erikh het volgende:

[..]

Coulthard mag misschien technische kennis hebben, het is absoluut niet 1 van de beste coureurs, hakkinnen reed hem al om zijn oren maar Kimi rijdt hem nog veel harder om zijn oren. Af en toe heeft ie een goede wedstrijd maar coulthard is echt geen topper hoor.
Mijn punt is. Ralf Schumacher en Montoya kunnen geen van beiden een auto doorontwikkelen oftewel goed de problemen aangeven. Dit is onder andere de reden dat Williams alleen maar minder gaat presteren. Het feit dat Ferrari zo goed is komt omdat ze met M. Schumacher en Luca Badoer over 2 coureurs beschikken die verschrikkelijk goed kunnen aangeven wat er met de auto moet gebeuren. Prost was ook zo een coureur. Zonder zo een coureur in je team is het veel lastiger om dingen te verbeteren.

DC is mijn ogen een geweldige Formule 1 coureur door zijn technische kennis. Hij heeft er mede aan bijgedragen dat Hakkinen 2 wereldtitels heeft kunnen winnen. Of is het misschien toeval dat McLaren weer eens won (GP Australië 1997- DC ) een jaar nadat hij en Newey bij McLaren kwamen. Hij won in dat jaar ook nog een GP meer dan Hakkinen (die al jaren bij McLaren zat).

Hakkinen was in '98 top en hij finishte 5x tweede en 2x derde achter Hakkinen, op zich niet slecht. 1999 was een slecht jaar, mede doordat hij 7x keer uitviel en in 2000 pakte hij 3 GP's net zoveel als Hakkinen. Dit gaat ook op voor 2001 (beide 2x). En in 2002 was hij de enige niet-ferrari coureur die een GP won (Monaco). Een lijst waarop je in mijn ogen trots kan zijn. Plus hij heeft de altijd het mooiste wijf van de hele grid (ook een prestatie ).

Daarom vrees ik ook dat 2005 een lastig jaar wordt voor McLaren met Kimi en Montoya in hun auto. En wie weet tekent DC nog wel bij Williams naast Webber.
The_Comeback-kidvrijdag 6 augustus 2004 @ 07:48
En weer is er een stoelendans gaande. Button stapt it de BAR en zo de Williams in.

Bron: Nieuwstracker.nl
MonoSynthvrijdag 6 augustus 2004 @ 08:25
Wie rijdt volgend jaar nog WEL voor het zelfde team als dit jaar?
- M Schumacher
- Barrichello
- Alonso
- Raikkonen
- Sato
- Massa
(- Klien?)
(- Heidfeld?)
(- Pantano?)
(- Baumgartner?)

Dus meer dan de helft van het veld verkast

De fun is al helemaal compleet als MS in Brazilie bekend maakt dat hij er mee kapt
Joenevrijdag 6 augustus 2004 @ 08:40
Ik hoop voor button dat het de juiste keus is , zie BAR volgend jaar eerder aanvallen dan williams eigenlijk.
Scrutinizervrijdag 6 augustus 2004 @ 10:54
Als je dit leest: ze hebben bij BAR gewoon zitten slapen imho
quote:
Richards geschokt door plotse vertrek Button

Ook voor BAR-teambaas David Richards kwam het nieuws dat Jenson Button volgend seizoen opnieuw terugkeert naar Williams een beetje als een schok. Richards had er blijkbaar niet echt meer op gerekend dat de jonge Brit zijn team zou verlaten nu ze zo goed presteren. Bovendien dacht Richards dat Button nog steeds stevig onder contract lag, maar daarin heeft hij zich dus blijkbaar vergist.

Frank Williams gaf donderdagavond op BBC Radio te kennen dat hij zelf door het management van Button gecontacteerd werd. Dat deden John Byfield en partners omdat de optie van BAR op Button verstreken was zonder dat het team aanstalten maakte om er gebruik van te maken.

"Het management van Jenson heeft me opgebeld met de melding dat hun optie niet langer geldig was en vroeg of ik interesse had in zijn diensten", verklaarde Sir Frank. "Ik denk wel dat BAR gebruik wilde maken van die optie, maar weet niet of ze dat nou ook gedaan hebben. Dat zal de tijd ons leren."

Waarmee Frank Williams meteen aangeeft te verwachten dat Richards Button niet zomaar zonder slag of stoot zal laten gaan. Volgens diverse bronnen was de BAR-teambaas razend toen hij het nieuws vernam. Voorlopig contacteerde hij de raad van de FIA die de contracten behandelt nog niet om te kijken of er inderdaad wat fout is gelopen. Richards probeerde in de eerste plaats Button zelf te spreken, maar zou de Brit niet kunnen bereiken hebben.
Bron: F1Racing.nl

Atreidezvrijdag 6 augustus 2004 @ 13:40
Ook lekker dankbaar als coureur dan.. Krijg je een topauto waarmee je al regelmatig op t podium komt, en vervolgens ga je zonder iets te melden een contract tekenen bij een ander team. Ik was erg gecharmeerd van Button maar dit is natuurlijk niet zo netjes
Scrutinizervrijdag 6 augustus 2004 @ 14:48
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 13:40 schreef Atreidez het volgende:
Ook lekker dankbaar als coureur dan.. Krijg je een topauto waarmee je al regelmatig op t podium komt, en vervolgens ga je zonder iets te melden een contract tekenen bij een ander team. Ik was erg gecharmeerd van Button maar dit is natuurlijk niet zo netjes
Bij BAR waren ze dan ook bepaald niet blij. Ik denk dat de sfeer daar in Hongarije om te snijden zal zijn en dat we daardoor waarschijnlijk niet al te hoge verwachtingen moeten koesteren over de combinatie Button-BAR aldaar. Button had toch op zijn minst eens kunnen gaan praten met het teammanagement van BAR over het verlopen van de optie lijkt mij.
MonoSynthvrijdag 6 augustus 2004 @ 15:51
Als Williams niet al vier rijders had laten rijden dit seizoen, dan had Jenson volgende week al in die auto gezeten denk ik.
MonoSynthvrijdag 6 augustus 2004 @ 16:07
www.grandprix.com:
quote:
Meanwhile in Finland
World Rally Championship commercial boss David Richards was due to show up for the latest event in the series and, by pure coincidence, one of his guests for the weekend is a local motor racing type by the name of Mika Hakkinen. The latter has in recent months expressed an interest in reviving his motor racing career and there is no doubt that the subject of Jenson Button's apparent defection from British American Racing (Richards's other job), will probably come up in the course of the conversation.
PirEvrijdag 6 augustus 2004 @ 21:29
Dat is nogal een verrassende move. Dit sluit een move Coulthard Williams uit :\. Ik weet niet of het een slimme move van Button is.

Misschien trapt Richards Button wel uit de auto om zo Davidson te paaien.
erikhvrijdag 6 augustus 2004 @ 22:46
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 21:29 schreef PirE het volgende:
Dat is nogal een verrassende move. Dit sluit een move Coulthard Williams uit :\. Ik weet niet of het een slimme move van Button is.

Misschien trapt Richards Button wel uit de auto om zo Davidson te paaien.
Tsja williams is al vele jaren een topteam terwijl BAR er net inrolt eigenlijk. Ik kan meherinneren dat Jordan een aantal juaar geleden nog 3e werd in het kampioenschap en nu bakken ze er niks van.
Atreidezzaterdag 7 augustus 2004 @ 13:00
De story continues -
quote:
BAR: Button will race with us in 2005, not Williams!

Following reports yesterday and today that BAR's lead driver Jenson Button is leaving to join the Williams team in 2005, BAR Team Principal David Richards has made the following statement

"We are absolutely astounded to hear that Jenson thinks that he is leaving BAR for Williams next season. Neither myself, nor any other member of the BAR team, has been contacted by Jenson to discuss this matter.

Jenson is under contract with BAR for 2005, since we took up an option on his services only last month. At no time during the last few months has Jenson expressed anything other than his desire to continue working with BAR to achieve our collective goal of winning the World Championship".

Jenson joined BAR in 2003 from Renault and has seen his career transformed as a result. During the four and a half seasons of his F1 career he has scored 106 points, of which 78 have been in the last year and a half with BAR. In 2004 Jenson took his first F1 podium and he is currently lying third in the drivers' championship.

At the German Grand Prix, 23 July 2004, Honda confirmed their long-term commitment to BAR announcing the extension of their existing contract to at least 2007, with an even greater commitment of engineering resources. Their track record of 11 F1 World Championships clearly places them in an outstanding position to provide the resources to take the team and Jenson to the very top.

David continues: "It is our intention to enforce our current contractual position with Jenson. My duty is to the 400-strong workforce who has worked tirelessly over the past two seasons to give Jenson the car he has today; and to our partners, whose unfailing support and commitment to the team has contributed to the solid structure we now have in place.

Unfortunately this is now a matter for the lawyers and I have every confidence that the legal process will confirm that yesterday's announcement has not only been premature but also invalid".

To be continued...
En ...
quote:
BAR set Button Monday deadline

It was all smiles when Richards signed Button
BAR has issued an ultimatum to Jenson Button's management company, Essentially Sport, requiring them to arrange a face to face meeting between Button and BAR executives by close of business on Monday or face immediate action to enforce BAR's contract with Button.

"We have been trying to talk to Jenson for days," said David Richards, B*A*R Team Principal. "He has a clear duty to all of those who've worked with him for the last two years to explain to them what is going on."

"We have complete confidence in the strength of our contractual rights," said David Richards "and in the option that we have exercised for 2005." The option was approved at a board meeting of B*A*R on 20th July. Jenson and his management team were informed of this in writing well before the end of the option period on 31st July, a fact acknowledged by Essentially Sport. Notice of exercise of the option had also been lodged with F1's Contract Recognition Board in Switzerland.

"If people make commitments they should keep them - and I will use every means available to me to make sure that all the requirements of our contract are met," said Richards. "If we do not have a meeting with Jenson by Monday night to sort this out, the processes to enforce our rights under the contract will commence without further notice."
Gaat lekker daar
beertenzaterdag 7 augustus 2004 @ 13:02
Button naar Williams volgend jaar.
Lutzi, is dat niet die F3000 kampioen?
http://www.rtl.nl/sport/rtlgp/f1nieuws/
Scrutinizerzaterdag 7 augustus 2004 @ 13:07
Wat wil Dave Richards nog? Een coureur die eigenlijk liever bij een ander team wil rijden, die een weinig nette streek uithaalt en vervolgens voor hem onbereikbaar is. Wat moet je er nog mee? Geef Antony Davidson het stoeltje dan maar, dat is misschien nog wel een groter talent dan Jenson.
Atreidezdonderdag 16 september 2004 @ 09:46
Even een update'je - Schuine namen zijn niet zeker.


Ferrari
Michael Schumacher
Rubens Barrichello
Vitantonio Luizzi (testrijder)

Williams
Marc Webber
Jenson Button

McLaren
Juan Pablo Montoya
Kimi Raikonnen

Renault
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella

B.A.R.
Jenson Button
Takuma Sato

Jaguar
Christian Klien
Vitantonio Luizzi

Toyota
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
testrijder Olivier Panis

Sauber
Felipe Massa
Jacques Villeneuve

Jordan
Nick Heidfeld
Timo Glock
Christian Albers

Minardi
?

[ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 16-09-2004 11:36:39 ]
Joenedonderdag 16 september 2004 @ 09:49
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:46 schreef Atreidez het volgende:
Hier stond een foute quote
Barrichello ferrari is wel zeker hoor.

[ Bericht 21% gewijzigd door Joene op 16-09-2004 10:27:31 ]
Klonkdonderdag 16 september 2004 @ 10:01
Dat dacht ik ook, die heeft gelijk met Schumacher voor een paar jaar bijgetekend, is het ideale team, Schumacher gaat voor de titels en Barichello kan zich zelf zo wegcijferen dat ie blij is met af en toe een overwinning.
Atreidezdonderdag 16 september 2004 @ 10:21
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:49 schreef Joene het volgende:
Barrichello ferrari is wel zeker hoor.
Ik heb t aangepast dus je kan je quote weghalen
Joenedonderdag 16 september 2004 @ 10:34
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:21 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik heb t aangepast dus je kan je quote weghalen
Ja gedaan enzo
Atreidezdonderdag 16 september 2004 @ 10:55
Is er al iets bekend over Coulthard trouwens? Ik acht nog steeds de kans groot dat ie bij Jaguar terecht komt...
MonoSynthdonderdag 16 september 2004 @ 11:32
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:46 schreef Atreidez het volgende:
Even een update'je - Schuine namen zijn niet zeker.
[..]

Sauber
Felipe Massa
Jacques Villeneuve

[..]
Massa heeft ook bijgetekend:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63452
Tromsozaterdag 18 september 2004 @ 01:57
jaguar exit
TheGHunterzaterdag 18 september 2004 @ 12:00
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 01:57 schreef Tromso het volgende:
jaguar exit
Vreemd actie van Ford

Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, ze nemen niet alleen een team uit de F1, maar zorgen er ook voor dat Jordan en Minardi zonder motoren komen te zitten.
Misschien rijdt Minardi volgend jaar wel met een Ferrari motor in de rondte
The_Comeback-kidzaterdag 18 september 2004 @ 12:46
Minardi blijft gewoon rondtuffen met Cosworth-motoren Bron
Alleen weet ik niet of dat voor Jordan ook geldt. Misschien een opening voor Albers als ze met Mercedes-motoren komen aanzetten?