abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20896340
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vind je het heel erg als ik het US state department net een tikje onpartijdiger vind dan een christelijke zendelingen organisatie?
Nee dat vind ik niet erg.
Het is normaal op FOK dat als je een bron noemt deze onmiddellijk als niet betrouwbaar wordt afgedaan omdat ie niet in je straatje past.
Zelfs modjes kunnen de waarheid niet verdragen, zo concludeer ik nu.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:57:20 #52
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20896536
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Het is normaal op FOK dat als je een bron noemt deze onmiddellijk als niet betrouwbaar wordt afgedaan omdat ie niet in je straatje past.
Typisch, want precies het omgekeerde kan tegen jou gezegd worden in deze context.

Sterker nog, de organisatie die het onderzoek in jouw link heeft uitgevoerd heeft belangen bij de uitkomst, een onafhankelijke organisatie nooit.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_20896941
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:35 schreef HeyFreak het volgende:
Hoeveel procent is het Christendom in Nederland gedaald de afgelopen eeuw?

En men spreekt hier over de 20e eeuw. Begin 20e eeuw was Turkije nog geen republiek maar een wereldrijk dat ook veel Christelijke onderdanen had, zoals Armenen, Grieken etc. Is hier ook rekening mee gehouden? Met de val van het Osmaanse Rijk?
Het Christendom is hier afgenomen door maatschappelijke ontwikkelingen, niet door massamoorden (Grieken) en genocide (Armeniers.) .
pi_20896952
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:57 schreef Ype het volgende:

[..]

Typisch, want precies het omgekeerde kan tegen jou gezegd worden in deze context.

Sterker nog, de organisatie die het onderzoek in jouw link heeft uitgevoerd heeft belangen bij de uitkomst, een onafhankelijke organisatie nooit.
beoordeel de inhoud zou ik zo zeggen, het is een neutrale tekst.
pi_20897029
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:11 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

beoordeel de inhoud zou ik zo zeggen, het is een neutrale tekst.
Vanaf hier is die site niet te bereiken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20897034
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk maar eens aan de Inak's, Azteken. Voorlopig hebben de moslim terroristen nog wat uit te moorden voordat ze dat hebben ingehaald op de westerse cultuur.
Voor iemand die zoveel over Japan weet, ben je verrekt slecht vertrouwd met de geschiedenis van India en omstreken.
pi_20897068
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het Christendom is hier afgenomen door maatschappelijke ontwikkelingen, niet door massamoorden (Grieken) en genocide (Armeniers.) .
Massamoord onder de Grieken? Vertel?

en dat van de Armeniers is ook niet helemaal zeker (althans het aantal). Zeer veel tegenstrijdige berichten daarover...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:20:17 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897115
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik heb daarna de hele pagina gelezen hoor, ook verder op die site rondgekeken; toen ik op zoek ging naar andere bronnen dan de OP kwam ik als eerste uit op een pagina die vele malen partijdiger was dan degene die jij aanbracht.
Ik bedoelde het niet als een compleet invalideren van jouw bron; meer een caveat.
Ik heb ook sites gezien waarin het geheel tegengestelde werd beweerd, hoe alles koek en ei was en hoe het christendom met open armen werd ontvangen, die kwam gewoon lachwekkend over.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_20897116
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

Zoals vermeld, die daling van 20% naar 0.3% komt bijna volledig uit de periode 1e wereldoorlog tot jaren 20. De afgelopen 50 jaar is er dus vrijwel geen daling geweest.
Ja, nogal wiedes. Het merendeel van de Armeniers is vermoord, en dat was toch altijd al een kleine minderheid die nu een eigen staat heeft. Daarna waren er bar weinig Christenen over om uit te moorden.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:21:19 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897140
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:17 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en dat van de Armeniers is ook niet helemaal zeker (althans het aantal). Zeer veel tegenstrijdige berichten daarover...
Laten we het niet hier over de Armeense genocide gaan hebben, dan zitten we zo op deel 2 en gooit iedereen meteen z'n hakken in het zand
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_20897175
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, nogal wiedes. Het merendeel van de Armeniers is vermoord, en dat was toch altijd al een kleine minderheid die nu een eigen staat heeft. Daarna waren er bar weinig Christenen over om uit te moorden.
nogmaals, de Armeense kwestie heeft veel tegensprekende verhalen...
pi_20897220
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:17 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Pontische Genocide:

http://www.ahiworld.com/051503.html

De enige tegenstrijdige berichten zijn afkomstig van de Turkse overheid en infame stromannen.

http://www.gendercide.org/case_armenia.html

Genocide: a critical bibbliographic review
Edited by Israel W. Charny

Deutscland und Armenien 1914-1918
Onder redactie van Dr. Johannes Lepsius
pi_20897294
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:14 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Zo kun je nog verder teruggaan naar de Romijnen die het heidense geloof in Noord Europa hebben verdreven
Welke Romijnen (sic) hebben dit dan gedaan?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:28:45 #64
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20897325
Weet je toch met die moslims.. alles wat anders is moet kapot.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_20897353
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:28 schreef sanniejj het volgende:
Weet je toch met die moslims.. alles wat anders is moet kapot.
Dit is dan weer erg spijtig.
pi_20897465
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vind je het heel erg als ik het US state department net een tikje onpartijdiger vind dan een christelijke zendelingen organisatie?
De Verenigde Staten zijn niet helemaal neutraal. Amerika probeert turken ( ) positief af te schilderen zodat ze in onze gemeenschap worden opgenomen.
*** In times of war we need to sacrifise the godless pacifist scum first ***
pi_20897505
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:35 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

turken ( )
En anders dit wel.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:37:29 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897512
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:35 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

De Verenigde Staten zijn niet helemaal neutraal. Amerika probeert turken ( ) positief af te schilderen zodat ze in onze gemeenschap worden opgenomen.
Je hebt de link gevolgd die ik gaf?
pi_20897585
Heyfreak... Ieder land waar turken zijn worden ze gehaat door de lokale bevolking. Waarom? Hebben: Georgiërs, Armenen, Oekraïners, Moldaviërs, Roemenen, Bulgaren, Grieken, Nederlanders, Duitsers, etc etc het allemaal mis en zijn het allemaal 'RACISTEN' of zit er misschien een kern van waarheid in? Kijk, ik ben geen racist. Ik beoordeel mensen niet op hun huidskleur. Wel of wat er binnenin hun hoofd afspeelt, hun cultuur, hun idealen, hun waarden, hun normen. Overal waar turken zijn wordt er op ze neergekeken. Overal waar ze zijn veroorzaken ze problemen. Waarom kun je dat van andere volkeren niet zeggen?
pi_20897674
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je hebt de link gevolgd die ik gaf?
Nee. Ik ging af op je commentaar.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:46:28 #71
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20897722
Moet Nederland de genocide op de Armeniers erkennen?

Dit kan hier natuurlijk niet ontbreken, de Turken hebben een afschuwelijke geschiedenis op dit gebied en zelfs nu maken ze zich nog ernstig schuldig aan het onderdrukken van Christenen volgens een artikel in Het Parool van afgelopen Zaterdag.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:46:51 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897728
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:41 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Heyfreak... Ieder land waar turken zijn worden ze gehaat door de lokale bevolking. Waarom? Hebben: Georgiërs, Armenen, Oekraïners, Moldaviërs, Roemenen, Bulgaren, Grieken, Nederlanders, Duitsers, etc etc het allemaal mis en zijn het allemaal 'RACISTEN' of zit er misschien een kern van waarheid in? Kijk, ik ben geen racist. Ik beoordeel mensen niet op hun huidskleur. Wel of wat er binnenin hun hoofd afspeelt, hun cultuur, hun idealen, hun waarden, hun normen. Overal waar turken zijn wordt er op ze neergekeken. Overal waar ze zijn veroorzaken ze problemen. Waarom kun je dat van andere volkeren niet zeggen?
Ctrl+F, alles vervangen
Turken voor:
joden, amerikanen, fransen etc
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:47:18 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897738
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:44 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Nee. Ik ging af op je commentaar.
Lees het dan maar even
pi_20897801
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ctrl+F, alles vervangen
Turken voor:
joden, amerikanen, fransen etc
Lol? Amerikanen/joden/fransen dragen gemiddeld juist bij aan de economie van het land waar ze verblijven. En zorgen zelden voor problemen. Hoeveel amerikanen hebben nou een nederlands meisje verkracht? Percentage will do. Ik noem die landen op uit eigen ervaring, niet puur uit mediaberichten.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:51:17 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897840
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Lol? Amerikanen/joden/fransen dragen gemiddeld juist bij aan de economie van het land waar ze verblijven. En zorgen zelden voor problemen. Hoeveel amerikanen hebben nou een nederlands meisje verkracht? Percentage will do. Ik noem die landen op uit eigen ervaring, niet puur uit mediaberichten.
En in hoeveel landen word er wel niet stelselmatig neergekeken op amerikanen, fransen of wat voor minderheid dan ook
pi_20897922
De waarheid over vaststaande feiten moet worden ontkend om de islamitiese turken de hand boven het hoofd te houden, terwijl ze volkeren hebben gedcimeerd en christenen hebben vervolgd.
Ik schijn hier geen zinnige discussie te kunnen voeren.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:56:20 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897973
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:54 schreef lionsguy18 het volgende:
De waarheid over vaststaande feiten moet worden ontkend om de islamitiese turken de hand boven het hoofd te houden, terwijl ze volkeren hebben gedcimeerd en christenen hebben vervolgd.
Ik schijn hier geen zinnige discussie te kunnen voeren.
Ik zeg niet dat ze het niet hebben gedaan en verder zie ik vooral mensen roepen dat een christelijke organisatie die roept dat de moslims hun onderdrukken behoorlijke boter op het hoofd het aangezien de christenen net zo erg, zoniet erger waren.
pi_20897980
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En in hoeveel landen word er wel niet stelselmatig neergekeken op amerikanen, fransen of wat voor minderheid dan ook
Mediahype. Niet zo lang geleden hadden de amerikanen de meeste sympathie van de wereld. In 'le monde' stond 'we are all americans' vlak na de aanslagen in de VS. Ik bedoel puur gebaseerd op slechte ervaringen. Overal waar turken een 'minderheid' vormen ontstaan er problemen. Kijk, mijn turkse buren, daar is niks mis mee. Gewoon moderne mensen. Zij draagt geen doek, hij werkt elke dag. Zij zorgt voor de kinderen, praat goed nederlands. Etc. etc. Maar waarom geldt dat niet voor de overige turken in mijn straat? De irritante kutapen die zonder begeleiding of wat dan ook op straat los worden gelaten en alles wat loszit slopen. Hun moeders die de hele dag zonnebloempitten zitten te vreten op de stoep. De illegale turk bij de pizzeria die geen woord nederlands spreekt. De turken die tussen de 12-25 zitten begin ik niet eens over.
pi_20898010
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze het niet hebben gedaan en verder zie ik vooral mensen roepen dat een christelijke organisatie die roept dat de moslims hun onderdrukken behoorlijke boter op het hoofd het aangezien de christenen net zo erg, zoniet erger waren.
Dus we mogen alle 'moffen' vergassen? Ze waren immers erger! Non-argument.
pi_20898263
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat natuurlijk onzin is. Bovendien moet ik het eerste monument voor de Armeniers nog zien, of voor de slachtoffers van de Japanners (731).
pi_20898319
Dagoner je moet wel ONTOPIC blijven!!!!!
Turken discrimineren Christenen.
Er is onnoemelijk veel gemoord in de naam van God of Christus, maar het is ondoendlijk om de hele wereldgeschiednis er bij te halen.
Je opmerkelingen slaan dus als kut op dirk.
pi_20899193
quote:
Denk je niet dat Turken die problemen veroorzaken OMDAT er op ze neer wordt gekeken?

Ik ben dan half turk, maar ik spreek geen turks, voel me niet turks en ze er niet turks uit. Alleen mijn voornaam is een hint voor mijn achtergrond. Ik ga mijn hele leven eigenlijk alleen maar met Nederlanders om, en je wil niet weten hoe vaak ik de therm vieze turk heb gehoord. Turken horen dat zelf ook wel neem ik aan.

Bij mij in de buurt stonden vroeger veel flats met veel turken. Nu zijn de flats afgebroken en zijn er (best grote) vrijstaande woningen in de plaats gekomen met daarin.....Turken.... En dan moet je weer aanhoren "Ik vertrouw dat niet, Turken in zo'n huis, daar moet iets mee aan de hand zijn" en dat soort praat.

Jarenlang waren Turken in Nederland het volk dat de mensen "loved to hate", net zoals de Marokkanen dat nu zijn. Turken veroorzaken nagenoeg geen overlast en doen vaak goed mee met de samenleving (althans zover ik het kan zien) en toch hebben vele Nederlanders liever dat ze weg gaan naar hun eigen land.

Grieken, Armenen etc hebben een hekel aan de Turken, simpelweg omdat ze vroeger overheerst waren door door die Turken. Logisch dat men zich (nog steeds) afzet tegen de voormalige bezetter en oude rekeningen willen vereffenen ofzo. Het komt vaker voor en niet alleen bij Turken. Tsjechen mogen Duitsers ook niet zo dacht ik. Dat de Turken hier zo onpopulair zijn heeft denk ik voornamelijk te maken met de hoeveelheid Turken die hier in korte tijd kwamen en omdat Turken van zich lieten horen, in tegenstelling tot Chinezen die je alleen maar in een chinees restaurant of achter een gokkast ziet. En afgunst. De Turken kwamen hier om werk te doen wat Nederlanders niet wilden en toen het moeilijk werd waren het de Turken die alle banen inpikten.
pi_20899261
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Dagoner je moet wel ONTOPIC blijven!!!!!
Turken discrimineren Christenen.
Er is onnoemelijk veel gemoord in de naam van God of Christus, maar het is ondoendlijk om de hele wereldgeschiednis er bij te halen.
Je opmerkelingen slaan dus als kut op dirk.
Ontopic, ik vertrouw die cijfers niet zo. De eerste wereldoorlog heeft die regio zo gigantisch veranderd, dan vind ik het vreemd om één land daar de schuld van te geven. Hoeveel moslims waren er in Griekenland en hoeveel zijn er nu? Minder dan toen het Osmaanse Rijk daar heerste neem ik aan, houdt dat in dat Grieken discrimineren?
pi_20899332
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:49 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Denk je niet dat Turken die problemen veroorzaken OMDAT er op ze neer wordt gekeken?

[...]

Turken veroorzaken nagenoeg geen overlast
Hmm...?

Natuurlijk is het schandalig dat Turken die zich normaal gedragen worden uitgemaakt voor 'vieze turk'. Dat moet gereserveerd blijven voor de criminele varianten.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20899401
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hmm...?

Natuurlijk is het schandalig dat Turken die zich normaal gedragen worden uitgemaakt voor 'vieze turk'. Dat moet gereserveerd blijven voor de criminele varianten.
Eensch!

Maar toch gebeurt het niet.
pi_20900642
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:57 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Dus we mogen alle 'moffen' vergassen? Ze waren immers erger! Non-argument.
Nee, waar het om gaat dat is dat niet iedereen elke bron van informatie als volledig beschouwd. Let wel, ik zeg niet dat de bron onjuist is, maar je mag van bron die partij is in een conflict niet verwachten volledig onafhankelijk te zijn.

Zet in een voetbalstadion in 1 vak Feyenoord aanhangers en in de andere Ajax supporters. En op het veld wordt aan beide kanten flinke overtredingen begaan. Wat hoor je dan? Alleen commentaar op de tegenpartij. Wat je dus moet hebben is een onafhankelijke bron (de scheids) die gaat bepalen hoe het nu duidelijk zit. En wedden dat de partij die de wedstrijd verliest automatisch de scheids dan verkeerd vindt fluiten?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20904567
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Hoeveel Turken hebben Japanse minderjarige meisjes verkracht
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:25:42 #89
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_20906354
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turken
Ken je die mop van de Nederlander, Belg, Fransman, en Turk die bovenop de Eiffeltoren staan?

Die stonden er niet!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:50:49 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20906920
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:45 schreef lionsguy18 het volgende:
De tolerantie van de Islam

http://www.zending.org/landen/turkije/turkije.htm
Geweldige link

Even een paar citaten:
quote:
Prijs God voor de opkomst van de Turkse Protestantse Kerk in Turkije. Vanaf 1960 is er een nieuw begin gemaakt en nu zijn er ongeveer 34 protestantse gemeenten met naar schatting 2000 gelovigen. Bid voor de gelovigen en hun leiders.

Er is veel behoefte aan goede leiding. In İstanbul en İzmir zijn er bijbelscholen. Bid voor een goede voortgang van dit werk en het vormingswerk in gemeenten.

Bid voor een juist gebruik van radio en televisie, video en film. Veel is er al tot stand gekomen, maar veel mogelijkheden liggen nog open. Bid ook voor het werk van de bijbelcorrespondentie cursus.
Krekker is de bom!
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:54:24 #91
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20906996
quote:
Heyfreak... Ieder land waar turken zijn worden ze gehaat door de lokale bevolking.
Owja

Spreek jij eens even voor jezelf ja.
Krekker is de bom!
pi_20907281
Wat een onzin, er is geen enkel continent uitgemoord uit naam van het christendom.
pi_20907697
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk maar eens aan de Inak's, Azteken. Voorlopig hebben de moslim terroristen nog wat uit te moorden voordat ze dat hebben ingehaald op de westerse cultuur.
Nou, hoeveel Inca's en Azteken zijn er dan uitgemoord? Ver in de miljoenen kom je in ieder geval niet. Daarnaast is het natuurlijk nogal twijfelachtig om te stellen dat dit uit naam van het Christendom gebeurde. Spanjaarden waren het in ieder geval wel, en streng-christelijk waren ze ook. Hoewel je je natuurlijk kan afvragen hoe zulke barbaren strem-christelijk kunnen zijn.

De Indianen in Midden-Amerika waren overigens in het begin maar al te blij dat de Spanjaarden kwamen.
pi_20907986
Maar goed, ik zie niet helemaal in waarom er nu bijgehaald moet worden dat in het verre verleden christenen ook wel es fout zijn geweest. Het is nogal irrelevant, het gaat immers om onschuldige christenen in Turkije van de twintigste eeuw en daar heeft geen ridder Richard mee te maken.
pi_20908046
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:43 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, ik zie niet helemaal in waarom er nu bijgehaald moet worden dat in het verre verleden christenen ook wel es fout zijn geweest. Het is nogal irrelevant, het gaat immers om onschuldige christenen in Turkije van de twintigste eeuw en daar heeft geen ridder Richard mee te maken.
En dan nog speciaal overleveringen over een shogun erbij halen, of er op het schuldgevoel van Japan niets valt aan te merken. (Om even net zo irrationeel te doen.)
pi_20908389
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:07 schreef Monidique het volgende:
Wat een onzin, er is geen enkel continent uitgemoord uit naam van het christendom.
Niet het moorden an sich nee. Het veroveren van gebieden en de kerstening van de wereld had op z'n minst wel een religieuze tint.
pi_20908535
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet het moorden an sich nee. Het veroveren van gebieden en de kerstening van de wereld had op z'n minst wel een religieuze tint.
Nou ja, kerstening zal ongetwijfeld een religieus tintje hebben gehad, ja. Het veroveren van landen en goud en het plaatsen van plantages is echter puur economisch en politiek. Uiteraard waren diegenen die dat uitvoerden wel religieus en hadden ze ongetwijfeld ergens een religieuze verantwoording gevonden.
pi_20908625
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, kerstening zal ongetwijfeld een religieus tintje hebben gehad, ja. Het veroveren van landen en goud en het plaatsen van plantages is echter puur economisch en politiek. Uiteraard waren diegenen die dat uitvoerden wel religieus en hadden ze ongetwijfeld ergens een religieuze verantwoording gevonden.
Je zult me niet horen zeggen dat de religie de directe drijfveer is geweest voor het stichten van kolonies ed. Maar een motivator en rechtvaardiging werd er wel in gezocht.
pi_20908699
Hebben we het hier over de Christenen in Turkije, of gaan we verhalen houwen hoe het allemaal elders in de wereld is gelopen met de kerstening van de heidenen????

Het heeft bij mij meer weg van een discussie van "zie je wel hoe slechts wij zijn geweest" om het probleem van uitgemoorde en weggejaagde christenen in barbaars Turkije te vergoeilijken en als niet relevant weg te wuiven.

Ik vind dit hinderlijk.
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:17:08 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20909920
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Hebben we het hier over de Christenen in Turkije, of gaan we verhalen houwen hoe het allemaal elders in de wereld is gelopen met de kerstening van de heidenen????

Het heeft bij mij meer weg van een discussie van "zie je wel hoe slechts wij zijn geweest" om het probleem van uitgemoorde en weggejaagde christenen in barbaars Turkije te vergoeilijken en als niet relevant weg te wuiven.
Het ingaan op de verschillende factoren die eventueel van invloed kunnen zijn geweest op de verhoudingen tussen Christenen en Moslims in Turkije kunnen wel degelijk relevant zijn voor een beter begrip van ontwikkelingen in de loop v/d vorige eeuw.

Het enige wat jij lijkt te willen horen is: "zie je wel, Moslims zijn evil".

Een analyse naar vermeende oorzaken en gevolgen betekent niet per definitie dat de situatie wordt goed gepraat.
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Het grappige is dat JIJ degene bent die begon over de situtatie elders in de wereld.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Overal waar de moslims de meerderheid hebben worden christenen vervolgd , gedood of gewongen tot het heidens geloof.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')